Genres / Hip-Hop / The Game, Snoop Dogg of Jay-Z?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2006, 15:33 uur
Pauper schreef:
Ligt er maar aan waar je van houdt, als je dat Westcoast geluid dope vind denk ik dat je momenteel beter terecht kan bij The Game dan bij Snoop.
(quote)
Ligt er maar aan waar je van houdt, als je dat Westcoast geluid dope vind denk ik dat je momenteel beter terecht kan bij The Game dan bij Snoop.
Het lijkt me dat als je een beetje kijkt naar de rapkwaliteiten in z'n geheel. Om The Games werk dan te verkiezen boven dat van Jay-Z (zeker vroeger). Daar kom ik met m'n kop niet bij.
Sowieso vind ik dat er te veel topics zoals deze zijn hier op het forum. Een beetje verdieping zou soms geen kwaad kunnen.
0
raffael77
geplaatst: 22 december 2006, 20:16 uur
geen van de 3 want ze zijn alle 3 slecht hahahaha lol
0
raffael77
geplaatst: 23 december 2006, 19:26 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Alle drie zijn ze ook geen wereldrappers. Jay-Z niet, en al helemaal niet the Game. Snoop is ook absoluut geen wereldrapper.
Alle drie zijn ze ook geen wereldrappers. Jay-Z niet, en al helemaal niet the Game. Snoop is ook absoluut geen wereldrapper.
zo wappie en dan over mij gaan zeuren lol
0
Raekwon the chef
geplaatst: 23 december 2006, 22:13 uur
Mijn visie luidt als volgt, naar mijn mening is Doctors Advocate het prachtigs. Het had vele aangename nummers al was er van artistieke groei niet te spreken, wel enorme groei qua westcoast-geluid en beats natuurlijk. Best aardig allemaal al telt het welbesproken album natuurlijk ook zijn afgerafelde kantjes, Scott Storch en Will.I.Am hebben meer dan hun best gedaan en mogen zichzelf wel een bescheiden schouderklopje gunnen maar jammer van het afschuwelijke gastoptreden van Jamie Foxx, die tenenkrommende R&B troep laat ik mijn oorschelp niet binnentreden.
Maar toch kies ik Doctors Advocate boven Kingdom COme en Blue Carpet Treatment.
Maar toch kies ik Doctors Advocate boven Kingdom COme en Blue Carpet Treatment.
0
geplaatst: 26 december 2006, 14:02 uur
Blue Carpet treatment: 1 van snoop's beste albums
doctor's advocate is niet veel minder maar toch enkele heel irritante nr's op en te veel over dezelfde onderwerpen (dre, impala's enz) en jay-z laatste album vindt ik maar nx vergeleken met zijn andere albums.
doctor's advocate is niet veel minder maar toch enkele heel irritante nr's op en te veel over dezelfde onderwerpen (dre, impala's enz) en jay-z laatste album vindt ik maar nx vergeleken met zijn andere albums.
0
raffael77
geplaatst: 26 december 2006, 19:42 uur
Allemaal dor de wc spoelen niets anders dan popfloppers
maar the game's anti dre album is leuk gedaan
maar the game's anti dre album is leuk gedaan
0
geplaatst: 3 januari 2007, 15:46 uur
hiphopfan schreef:
3 grote wereldrappers, 3 nieuwe albums, welke is de beste? die van the game, Snoop of toch Jay-z?
3 grote wereldrappers, 3 nieuwe albums, welke is de beste? die van the game, Snoop of toch Jay-z?
Ik stem op Ice Cube al is die al wat langer uit.
0
CaliLove
geplaatst: 3 januari 2007, 18:15 uur
Misty44 schreef:
(quote)
Idd, Laugh Now Cry Later vond ik ook beste album van 2006. Kingdom Come sucks man.....
0
geplaatst: 31 maart 2007, 00:55 uur
geen van de drie. Misschien wel de drie meest overschatte rappers...
0
eazyfan
geplaatst: 31 maart 2007, 14:46 uur
Euhm Jay-Z dan meer...
The Game kent geen classics, Snoopy één maar die gast stelt de dag van vandaag niks voor met zijn Pharrel etc..., Jay-Z kent 1 classic, en 2 andere goede albums, de rest is ook maar matig, nu dikke nek maar heb ik meeste respect voor.
The Game kent geen classics, Snoopy één maar die gast stelt de dag van vandaag niks voor met zijn Pharrel etc..., Jay-Z kent 1 classic, en 2 andere goede albums, de rest is ook maar matig, nu dikke nek maar heb ik meeste respect voor.
0
Akonner
geplaatst: 31 maart 2007, 14:51 uur
Snoop Dogg Fo'shizzle 1 klassieker, daarna nog sterke samenwerkingen en enkele hits, hou niet van Jay-Z. The Game is een heel nieuwe generatie, waarin het veel draait om de comercie. Als The Game 15 jaar eerder geboren was, was hij groter geweest dan Snoop ben ik van overtuigd.
0
Social_Mask
geplaatst: 31 maart 2007, 16:15 uur
Akonner schreef:
Als The Game 15 jaar eerder geboren was, was hij groter geweest dan Snoop ben ik van overtuigd.
Als The Game 15 jaar eerder geboren was, was hij groter geweest dan Snoop ben ik van overtuigd.
Ik denk het niet. Want The Game rapt voornamelijk over oude rappers enzo. Zo nu en dan heeft hij een goede tekst, maar ook die verpest hij door namen op te noemen. Verder moet The Game het ook hebben van de producties, vind ik. Als The Game een aantal jaartjes eerder was gaan rappen, had hij waarschijnlijk nog minder te melden en al helemaal niet de beats die hem nu steunen.
Qua stemgeluid gaat mijn voorkeur naar The Game. En dan Snoop.
Qua teksten Jay-Z.
En emoties weerleggen in een song, kunnen alledrie erg slecht, maar dan toch Jay-Z.
Ik luister zelf het meest naar Jay-Z dan naar The Game en op nr 3 Snoop.
Vind ze trouwens niet alledrie overschat. Snoop had toch echt wel een klassieker, ook al vind ik het niet zo sterk. En op The Chronic was hij ook erg relaxt. Jay-Z wordt gezien als een hiphopLegende maar dat is voor mij niet waar. Hij heeft een aantal erg goede nrs, maar jah een heel album lang kan hij mij in iedergeval niet boeien. The Game...mateloos overschat. Voornamelijk door zichzelf. Jay-Z trouwens ook.
0
geplaatst: 2 april 2007, 13:16 uur
jay en snoop zijn legendes. Game niet
Dan wordt het toch Jay, mijn op 2 na beste MC ever
0
Akonner
geplaatst: 2 april 2007, 16:57 uur
Ilyasse15 schreef:
Is ook moeilijk om op zijn leeftijd al een legende te zijn, kun je pas weten over een jaar of 10. Game vind ik zelf het beste klinken.
0
Social_Mask
geplaatst: 2 april 2007, 19:07 uur
Akonner schreef:
Is ook moeilijk om op zijn leeftijd al een legende te zijn, kun je pas weten over een jaar of 10. Game vind ik zelf het beste klinken.
(quote)
Game is nu...27?
Mobb Deep, 2pac, Biggie en Nas(om een paar bekende rappers op te noemen) waren veel jonger toen ze al ''Legendes'' werden genoemd. Dus...vul zelf maar in.
0
geplaatst: 3 april 2007, 23:10 uur
als ik zou moeten kiezen tussen
THE GAME
Snoop dogg
jay-z
antwoord is logish THE GAME die kan dissen en rappen =p
THE GAME
Snoop dogg
jay-z
0
geplaatst: 4 april 2007, 01:12 uur
2 nite 4 schreef:
THE GAME
Snoop dogg
jay-z
THE GAME
Snoop dogg
jay-z

jongen, toch...
0
Social_Mask
geplaatst: 4 april 2007, 08:00 uur
2 nite 4 schreef:
THE GAME
Snoop dogg
jay-z
THE GAME
Snoop dogg
jay-z
Goed opgemerkt

0
geplaatst: 4 april 2007, 12:53 uur
ALs ik echt moet kiezen tussen deze drie...
Dan ga ik voor The KIng Of The Westcoast - SNoop DOgg.
SImpel, hij heeft vele goede tracks gemaakt. Hij is grappig, en draait al een dikke 15 jaar mee in de scene en weet telkens weer hits te scoren.
The Game komt op 2, hij doet het in mijn ogen cker niet slecht voor een beginner.
Jay Z komt op plek 3,want ik dacht dat we rappers moesten beoordelen, daar vallen in mijn ogen zakenmannen niet onder.
Dan ga ik voor The KIng Of The Westcoast - SNoop DOgg.
SImpel, hij heeft vele goede tracks gemaakt. Hij is grappig, en draait al een dikke 15 jaar mee in de scene en weet telkens weer hits te scoren.
The Game komt op 2, hij doet het in mijn ogen cker niet slecht voor een beginner.
Jay Z komt op plek 3,want ik dacht dat we rappers moesten beoordelen, daar vallen in mijn ogen zakenmannen niet onder.
0
Improvision
geplaatst: 4 april 2007, 13:05 uur
Snoop Dogg heeft met Doggystyle wel een goed album, maar de rest van hem valt wel zwaar tegen, The Game wordt met zn 'namespitting' over dode rappers etc ook wat saai en zegt bij nader inzien niet veel zinnigs. Jay-Z is dan toch wel mn favoriet: Reasonable Doubt, The Blueprint en zelfs Black Album zijn toch wel allemaal goede albums. Hij is een zakenman, so what? Snoop en Game hebben hun carriere aan Dr Dre te danken.
0
geplaatst: 4 april 2007, 13:30 uur
Dat weet ik niet, SNoop kwam wel met slechtere albums na doggystyle, maar zorgt toch iedere keer dat op zijn minst de helft van zijn album wel intressant is. EN als dit voor iedereen geld (commerciele hip hop of underground) dan is er niks anders van te zeggen als dat hij dit slim doet omdat hij op deze maniier een groter publiek kan aanspreken die intresse hebben voor zijn album.
EN dat zij hun carriere aan Dre hebben te danken??
The Game misschien wel, alhoewel Dre zelf naar hem toe kwam...
Maar Snoop heeft het in mijn ogen toch wel een beetje samen met Dre gedaan, zij hebben Deathrow groot gemaakt met Doggystyle en Chronic. Dre krijgt meer respect voor het producerende aandeel hierin, maar allebei de albums bevatten heel erg veel inbreng van beiden. Snoop voor lyrics Dre voor beats, wat ik wil zeggen is dat zonder SNoop DOgg, Dr.Dre minder cd`s had verkocht.
JAy Z blijft een zakenman, snap ook niet waarom hij in AMerika zo inmens populair is, vind em gewoon een sul.
Maar Snoop heeft het in mijn ogen toch wel een beetje samen met Dre gedaan, zij hebben Deathrow groot gemaakt met Doggystyle en Chronic. Dre krijgt meer respect voor het producerende aandeel hierin, maar allebei de albums bevatten heel erg veel inbreng van beiden. Snoop voor lyrics Dre voor beats, wat ik wil zeggen is dat zonder SNoop DOgg, Dr.Dre minder cd`s had verkocht.
JAy Z blijft een zakenman, snap ook niet waarom hij in AMerika zo inmens populair is, vind em gewoon een sul.
0
Improvision
geplaatst: 4 april 2007, 13:39 uur
Misty44 schreef:
Als Dre niet naar The Game was toegekomen, hadden we ook nooit van The Game gehoord (alleszins ik niet). The Game werd al gehyped door Aftermath voor hij z'n CD had gedropt. En Snoop is ontdekt door Dre, Dre heeft hem eerst laten meewerken aan zijn album waardoor Snoop ook bekender werd.
0
Improvision
geplaatst: 4 april 2007, 16:42 uur
Ja we wijken een beetje af, maar ik wou het maar ff duidelijk maken. Mijn punt is: Jay-Z is de beste van deze 3.
0
Akonner
geplaatst: 4 april 2007, 16:44 uur
Social_Mask schreef:
Game is nu...27?
Mobb Deep, 2pac, Biggie en Nas(om een paar bekende rappers op te noemen) waren veel jonger toen ze al ''Legendes'' werden genoemd. Dus...vul zelf maar in.
(quote)
Game is nu...27?
qua commercie is hij al een legende hoor en de laatste tijd is het voornamelijk commerciele troep, en in de tijd van Tupac, Biggie, Nas etc. was dat nog niet.
0
Social_Mask
geplaatst: 4 april 2007, 16:48 uur
Commerciële legende???????????
Wow, dan zijn er dat nu heel veel. Met 50 Cent aan de top.
0
Akonner
geplaatst: 4 april 2007, 16:52 uur
Social_Mask schreef:
Volgens mij nog altijd aangevoerd door P. Money Maker Diddy (of hoe hij zich op dit moment mag noemen).
0
Social_Mask
geplaatst: 4 april 2007, 16:55 uur
Akonner schreef:
Volgens mij nog altijd aangevoerd door P. Money Maker Diddy (of hoe hij zich op dit moment mag noemen).
(quote)
P. Diddy
Maar ik wou er mee zeggen dat, ik vind dat je niet iemand een legende kunt noemen, commercieel gezien. Dat vind ik onzin. Je noemt iemand dan veelste makkelijk een legende.
* denotes required fields.