MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / The Game, Snoop Dogg of Jay-Z?

zoeken in:
Dr.Greenthump
Akonner schreef:
qua commercie is hij al een legende hoor en de laatste tijd is het voornamelijk commerciele troep, en in de tijd van Tupac, Biggie, Nas etc. was dat nog niet.

Naïvelingetje. In jaren 80 waren er al genoeg commerciele hiphop artiesten in de scène. Run-DMC om maar wat te noemen. Daarnaast sloeg Nas direct naar zijn debuut ook de commerciele kant op en Biggie heeft zelf toegegeven een aantal nummers te moeten releasen om commercieel succes te maken. Wellicht begon het al sinds Sugerhill Gang 8 miljoen platen heeft gekocht. Hierdoor ging men inzien dat er met hiphop brood op de plank te verkrijgen was.

Anyway dit is sowieso een zinloos topic. Ik bedoel wie komt er nu op de vergelijking van deze 3 heren? Compleet onlogisch en kan bovendien in de mc vs. mc. topic. Komt het neer op pure skill dan uiteraard Jay-Z.

ik vind dat THE GAME ECHT respect mag krijgen.......

THE GAME HAD ECHTE kutlife sinds 10 jaar zoals problemen met vader,,,pleeggezin daarnaa mocht hij terug naar z`n mammie en zijn Broer die vlak daarnaa doodgeschoten werd

in 1999 werd zijn geadopteerde broer ook vermoord.

Op 1oktober 2001 in THE GAME huis werd hij 5x door kogels geraakt en belandde in coma,

door deze gebeurtenis veranderde THE GAME die kocht een kladblok en schrijven maar over z`n leven.
The game had daarna ongeveer half jaar lang legendarische rapplaten kopen en echt intesief beluisteren, en zo kwam eerste single uit how we do gelijk een goeie ook.

nogmaals THE GAME kan dissen, rappen, echte gangstarapper dit noem je pas GANGSTA

nog net nieuws gelezen dat THE GAME G-UNIT probeer te dissen echte GANGSTA TOCH i love THE GAME

THE GAME vind ik beter dan deze 2
SNOOP DOGG mag ik echt zeker niet
JA RULE die vindt ik ook wel nice

Wow 2 nite 4 ga jij maar weer met je homies op je opgevoerde scooter spelen

Dr.Greenthump
Flauwe opmerking waxs ...

Improvision
2 nite 4 schreef:
ik vind dat THE GAME ECHT respect mag krijgen.......

THE GAME HAD ECHTE kutlife...

Het gaat er niet om hoe slecht een rapper zijn leven is dat hem een goede rapper maakt of ook niet om hoe gangsta hij al dan niet is. Vele rappers zijn van de bodem naar de top gegaan. Het gaat om de rapskills en dat is waarin the Game moet onderdoen voor Jay-Z.

|Joël|
2 nite 4 schreef:
door deze gebeurtenis veranderde THE GAME die kocht een kladblok en schrijven maar over z`n leven.
The game had daarna ongeveer half jaar lang legendarische rapplaten kopen en echt intesief beluisteren, en zo kwam eerste single uit how we do gelijk een goeie ook.
Ja leuk allemaal maar... zijn teksten stellen alsnog amper wat voor, ik weet niet wat hij dan echt allemaal voor geweldigs heeft opgeschreven maar ik hoor er nooit wat van terug in zijn nummers.
En die legendarische rapplaten mag hij dan nog wel een aantal keer opnieuw luisteren want ik hoor er ook nooit vanaf dat dat dan zijn voorbeelden zijn geweest ofzo, het enige wat ik bij The Game hoor is een dikke beat en wat zwakke teksten eroverheen.

2 nite 4 schreef:
JA RULE die vindt ik ook wel nice

Dr.Greenthump
Ik verwijs u door naar The Documentary.

Dat hij daadwerkelijk veel classics heeft geluisterd heeft voor mij geen meerwaarde, maar de veelal verwijzingen zijn netjes verwerkt in zijn plaat. Op zijn nieuwste album begint het zelfs vermoeiend te worden, maar op The Documentary is alles nét wat subtieler. Of je hem diggt is een ander verhaal, maar niet horen dat een Eazy E geen voorbeeld voor hem is geweest? Nee dat gaat er niet in ...

Social_Mask
Dr.Greenthump schreef:
Ik verwijs u door naar The Documentary.

Dat hij daadwerkelijk veel classics heeft geluisterd heeft voor mij geen meerwaarde, maar de veelal verwijzingen zijn netjes verwerkt in zijn plaat. Op zijn nieuwste album begint het zelfs vermoeiend te worden, maar op The Documentary is alles nét wat subtieler. Of je hem diggt is een ander verhaal, maar niet horen dat een Eazy E geen voorbeeld voor hem is geweest? Nee dat gaat er niet in ...

Precies.
In The Documentary verwijst hij idd naar de legendarische rapplaten. En legendarische rappers. Soms iets te veel, en is het niet nodig, of heeft het niet veel te maken met de rest van t nr. Maar zo nu en dan klinkt het best goed. In Dreams bijvoorbeeld.

|Joël|
Ik bedoelde eigenlijk de manier waarop hij zelf rapt in zijn eigen nummers, hij roept inderdaad wel veel namen enzo alleen is dat soms ook iritant als hij dat steeds doet.

Social_Mask
Jah dat vind ik ook. Soms voegt het niks toe aan een nr. Maar weer als voorbeeld Dreams, daar is het erg leuk gedaan.

Akonner
Bij een nummer als Justo Tribute heeft hij het dan wel heel erg, elke zin gebruikkt hij wel een naam van een artiest.

Social_Mask
Ken dat nr niet, maar het is een Tribute. Dan lijkt me dat wel logisch.

Akonner
Social_Mask schreef:
Ken dat nr niet, maar het is een Tribute. Dan lijkt me dat wel logisch.

Ja een tribute naar een man: Justo (wie het ook zijn moge) maar om vervolgens in elke zin 5 verschillende namen te noemen gaat wat ver.

Social_Mask
Even dat nr luisteren..

Social_Mask
Akonner schreef:
(quote)

Ja een tribute naar een man: Justo (wie het ook zijn moge) maar om vervolgens in elke zin 5 verschillende namen te noemen gaat wat ver.

Justo Faison was een ''Mix-Tape King'', zoals Game zegt in het nr.

En Jah...je hebt gelijk.

Dr.Greenthump
Het doet er verder ook niet toe of hij veel verwijzingen in zijn teksten stopt. The point is, dat Joel niet direct moet 'bashen' richting The Game en bovendien met onterechte kritiek komt. Niet dat ik het met 2 Nite 4 eens ben, maar dat terzijde. Joel's post was kortzichtig aangezien bij The Documentary genoeg staat over zijn kwaliteiten. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar er is daar al genoeg over verteld.

|Joël|
Ik bedoelde zijn teksten, die vind ik alsnog weinig voorstellen en ik bedoelde dat je op die legendarische rapplaten meestal wel tekstueel goeie nummers hebt staan. Maar ik legde het inderdaad een beetje ongelukkig uit. Hij roept namelijk wel veel namen enzo.

Dr.Greenthump
Omdat 2 Nite 4 The Game (iets te oversentimenteel) ophemeld is dat nog geen rede om hem compleet af te kraken. Mooi dat je toegeeft dat je 'fout' zat, maar nu ben je eigenlijk al aan het relativeren om de discussie naar je hand te draaien. Nogmaals ik begrijp deze vergelijking totaal niet. Mag van mij een mooi slotje op. Kan namelijk in andere topics en bovendien niet relevant.

rico-bballer
Ik snap de vergelijking the game jay-z of snoop dogg niet eerlijk gezegd.

Social_Mask
Het is ook een rare vergelijking. Ze lijken totaal niet op elkaar.
SD heeft de relaxte, smooth flow.
Jay-Z klinkt erg emotioneelloos(vindik)
En The Game heeft een zware, agressieve stem.

Qua teksten verschillen ze ook van elkaar.

rico-bballer
precies!!

|Joël|
En ze maken ook alle drie een ander soort Hip-Hop dus deze vergelijking slaat inderdaad nergens op.

Dr.Greenthump schreef:
Omdat 2 Nite 4 The Game (iets te oversentimenteel) ophemeld is dat nog geen rede om hem compleet af te kraken. Mooi dat je toegeeft dat je 'fout' zat, maar nu ben je eigenlijk al aan het relativeren om de discussie naar je hand te draaien. Nogmaals ik begrijp deze vergelijking totaal niet. Mag van mij een mooi slotje op. Kan namelijk in andere topics en bovendien niet relevant.
Nogmaals ik bedoel het anders, kijk dat hij namen roept in zijn nummers enzo is vaak alleen maar iritant en het voegt niet altijd iets toe aan zijn nummers. Dat hij dat doet hoeft nog niet te betekenen dat hij geweldige hiphop platen van vroeger goed heeft beluisterd. Ik vind gewoon dat de teksten van The Game over het algemeen niet veel voorstellen (op enkele uitzonderingen na) en ik kraak 2 Nite 4 helemaal niet af ik uit kritiek op The Game niet op 2 Nite 4, alleen deze " " toen hij over Ja Rule begon, maar die Ja Rule vind ik echt helemaal niets maar goed ieder zijn eigen mening en smaak.
Sorry als mijn bericht over kwam alsof ik 2 Nite 4 met de grond gelijk wou maken, want dat was niet mijn bedoeling.

Social_Mask schreef:
Jay-Z klinkt erg emotioneelloos(vindik)
Je bedoelt emotieloos
Daar heb je gelijk in, Jay-Z legt weinig gevoel in zijn stem.

Snoop Dogg staat ver boven de andere 2.
De overeenkomst is dat ze allemaal gangsta rap maken/maakten... zit toch duidelijk overeenkomst in.

Social_Mask
Maar de manier waarop is totaal verschillend.

En |Joël|, je begrijpt me iig

raffael77
The game heb ik niet veel mee. vind hem niet echt goed maar vind zijn beef met dr dre wel leuk. Snoob en Jay-Z hebben allebei hun touch verloren waar ze eerder wel voor stonden. Als het om skillz gaat win Jay het van Snoop omdat hij gewoon een betere rapper is. Maar blijf er bij. Nu zijn het sukkels met slechte raps en flows bah.

raffael77 schreef:
The game heb ik niet veel mee. vind hem niet echt goed maar vind zijn beef met dr dre wel leuk. Snoob en Jay-Z hebben allebei hun touch verloren waar ze eerder wel voor stonden. Als het om skillz gaat win Jay het van Snoop omdat hij gewoon een betere rapper is. Maar blijf er bij. Nu zijn het sukkels met slechte raps en flows bah.

Dr.Dre en Game hebben geen ruzie en nooit gehad...
Download de track WEstside Hype volume 1 maar eens...
Je raad nooit wie daar samen op plaat staan.

Verder snap ik deze discussie wel, alledrie deze heren hebben een nieuwe plaat gedropt eind vorig jaar.
En daarom moest iemand deze vergelijking trekken.

En dan over Game`s namen geroep, wel het gaat tenminste over iets anders dan poen,auto`s en vrouwen. Ik heb meer met Game als met 50 en volgelingen momenteel, daar komt alleen nog meer van hetzelfde uit, Game is dan nog enigzins actueel en heeft het ook over andere shit als stoerdoenerij.

Snoop blijft het beste van deze heren.

Whahahahahahahaha Misty44 je bent echt een joker.

raffael77 schreef:

mee eens.

Misty44 schreef:
(quote)

En dan over Game`s namen geroep, wel het gaat tenminste over iets anders dan poen,auto`s en vrouwen. Ik heb meer met Game als met 50 en volgelingen momenteel, daar komt alleen nog meer van hetzelfde uit, Game is dan nog enigzins actueel en heeft het ook over andere shit als stoerdoenerij.

, en die hoef ik niet eens te onderbouwen.

Misty44 nu al genomineerd voor slechtste reactie 2007

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.