Genres / Hip-Hop / HipHop-albums die wat meer aandacht verdienen
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2007, 19:56 uur
Alweer, zeker o.b.v. de reacties bij Mr. Lif album?
Ik vind van wel
20. Blue Scholars - Blue Scholars [waxs]
21. Cyne - Collections (1999-2003) [Chrisseh]
22. Q-Tip - Amplified (1999)
24. Lord Finesse - Return of da Funky Man
25. Asheru & Blue Black of the Unspoken Heard - Soon Come (2001)
Ik heb Intuition vervangen, want daar heb ik een tijdje terug wat bij geschreven.
Asheru & Blue Black is vergelijkbaar met J-Live en aangezien die ver kwam in de KO, leek me dit wel een geschikt album.
P Jay schreef:
Ik heb op "mijn" album Amplified van Q-Tip ook onlangs gestemd (2,5*) en er kort iets bij geschreven... Geldt dit ook?
Ik heb op "mijn" album Amplified van Q-Tip ook onlangs gestemd (2,5*) en er kort iets bij geschreven... Geldt dit ook?

Ik vind van wel

20. Blue Scholars - Blue Scholars [waxs]
21. Cyne - Collections (1999-2003) [Chrisseh]
Ik heb Intuition vervangen, want daar heb ik een tijdje terug wat bij geschreven.
Asheru & Blue Black is vergelijkbaar met J-Live en aangezien die ver kwam in de KO, leek me dit wel een geschikt album.
0
geplaatst: 18 december 2007, 20:32 uur
Sta ik nog steeds bij Collections?
Oh oh.. Haal me daar maar weg, als iemand anders 'm wil..
Ik zit trouwens te denken, zullen we het topic niet een beetje re-organiseren? We hebben al gezien dat het stroef werkt zoals het nu gaat, dus misschien moet het een beetje 'ge-olied' worden.
Misschien een ideetje om het topic á la het 'Ontdek het Jazz/Soul/Genre album van de week' te transformeren, alleen dan met onbekende hip-hop albums. Inclusief eventuele link-distributie. Alleen dan is er dus een per week.
En anders misschien wel steeds met een lijstje (van vijf ofzo) werken zoals nu, alleen dan moet degene die hem post eventueel een linkje kunnen geven, aangezien sommige albums gewoon moeilijk te vinden zijn.
En als dat ook niet goed is, laten we dan op z'n minst met een nieuw lijstje beginnen (beginnend met Osiris' z'n album), aangezien al is gebleken dat voor de albums momenteel in het topic niet veel aandacht is.
Oh oh.. Haal me daar maar weg, als iemand anders 'm wil..Ik zit trouwens te denken, zullen we het topic niet een beetje re-organiseren? We hebben al gezien dat het stroef werkt zoals het nu gaat, dus misschien moet het een beetje 'ge-olied' worden.
Misschien een ideetje om het topic á la het 'Ontdek het Jazz/Soul/Genre album van de week' te transformeren, alleen dan met onbekende hip-hop albums. Inclusief eventuele link-distributie. Alleen dan is er dus een per week.
En anders misschien wel steeds met een lijstje (van vijf ofzo) werken zoals nu, alleen dan moet degene die hem post eventueel een linkje kunnen geven, aangezien sommige albums gewoon moeilijk te vinden zijn.
En als dat ook niet goed is, laten we dan op z'n minst met een nieuw lijstje beginnen (beginnend met Osiris' z'n album), aangezien al is gebleken dat voor de albums momenteel in het topic niet veel aandacht is.
0
geplaatst: 19 december 2007, 21:20 uur
Nee, die hele verplichting om zo'n recensie erbij te schrijven is gewoon gaar. Misschien is dat wel een goed idee, ja. Dat eerste dan vooral.
En dat Asheru & Blue Back album blijft een erg lekker album.
En dat Asheru & Blue Back album blijft een erg lekker album.
0
geplaatst: 19 december 2007, 21:26 uur
Chrisseh schreef:
Lijkt mij een goed idee..
0
Gekkenhuis
geplaatst: 19 december 2007, 21:26 uur
Inderdaad een stem lijkt me wel voldoende. Al geef ik zelf het liefst wel toelichting, maar dat moet een vrije keus zijn.
0
geplaatst: 19 december 2007, 22:08 uur
Louis Bordeaux - Let's Love Life.
Voor die gene die niet uit Deventer komen totaal onbekend waarschijnlijk.
Maar o zo heerlijke (instrumentale) plaat van deze jonge maar talentvolle kerel uit de groep Fata Morgana.
Maar o zo heerlijke (instrumentale) plaat van deze jonge maar talentvolle kerel uit de groep Fata Morgana.
0
raffael77
geplaatst: 19 december 2007, 23:15 uur
Stapler schreef:
Het duurt alleen een beetje lang voordat ze met een album komen.
Echt album en niet elke keer van die EPtjes
0
geplaatst: 30 december 2007, 11:07 uur
Ja, ik zit er ook al een hele tijd op te wachten.
Verder zou ik jullie deze ook aanraden: Ojajoh?! - Bonte Avond
Verder zou ik jullie deze ook aanraden: Ojajoh?! - Bonte Avond
0
geplaatst: 1 januari 2008, 03:24 uur
MF Grimm - American Hunger
Sowieso het beste hiphop album van 2006. Een ondergronds meesterwerk van 3 uur lang.
Dit verdient echt veel meer aandacht, en geen oppervlakkige skip-na-minuuut-van-elk-nummer aandacht. Nee echt elk nummer afluisteren met aandacht aandacht.
Als je het nog niet kent, ga ernaar luisteren. NU!
Sowieso het beste hiphop album van 2006. Een ondergronds meesterwerk van 3 uur lang.
Dit verdient echt veel meer aandacht, en geen oppervlakkige skip-na-minuuut-van-elk-nummer aandacht. Nee echt elk nummer afluisteren met aandacht aandacht.
Als je het nog niet kent, ga ernaar luisteren. NU!
0
Harco
geplaatst: 1 januari 2008, 05:18 uur
GarnalenPeller schreef:
Vorig jaar gedaan. Grimm =
.
0
geplaatst: 1 januari 2008, 15:48 uur
Ja, Grimm is wel vet (Downfall of Ibliys!), maar ik kan me er toch echt niet tot zetten om 3 uur er naar te luisteren... Jammer genoeg. Misschien ooit nog.
0
|Joël|
geplaatst: 23 maart 2008, 17:44 uur
DJ Jazzy Jeff - The Return of the Magnificent (2007) (4,5*)
^^^ AANRADER ^^^
& deze zijn ook vermakelijk en zo te zien niet populair op MusicMeter:
Slum Village - Detroit Deli: A Taste of Detroit (2004) (4,0*)
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Code Red (1993) (4,0*)
^^^ AANRADER ^^^
& deze zijn ook vermakelijk en zo te zien niet populair op MusicMeter:
Slum Village - Detroit Deli: A Taste of Detroit (2004) (4,0*)
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Code Red (1993) (4,0*)
0
geplaatst: 25 maart 2008, 17:06 uur
Misschien is het leuk om een lijstje van pakweg tien albums te maken, en dan mag je er een nieuwe opzetten als je de oude bestemd hebt. Of bestaat zoiets al (het komt me ergens wel bekend voor)?
0
SinX
geplaatst: 25 maart 2008, 17:30 uur
zo begon "maak kennis met rap en beoordeel" toch ooit? dacht ik?
0
geplaatst: 25 maart 2008, 17:40 uur
Als je even naar beneden scrollt zie je gewoon dat dat altijd de werkwijze is geweest in dit topic (tot er geen belangstellig meer was).
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:19 uur
Als ik naar beneden scroll zie ik of ik een bericht kan plaatsen, en op de eerste pagina, waar ik even keek, zag ik het ook niet staan. Misschien een idee of is er echt te weinig animo voor?
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:22 uur
Dan is het bij jou naar boven, ik heb mijn pagna-indeling anders ingesteld
. Kijk gewoon even het topic door, dan zie je het wel (de oude lijst loop nog gewoon btw, check Osiris Apis' bericht op 18 december 2007, 19:56 uur).
. Kijk gewoon even het topic door, dan zie je het wel (de oude lijst loop nog gewoon btw, check Osiris Apis' bericht op 18 december 2007, 19:56 uur).
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:41 uur
Maar we kunnen toch gewoon doen, dat je een nieuwe neerzet als je hem geluisterd hebt en dan een stem uitbrengt en een nieuwe plaatst en dat het niet meer nodig is om een hele recensie neer te zetten, want daar hebben blijkbaar niet veel mensen meer zin in (waaronder ik)
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:48 uur
Ja, maar een of twee regeltjes kan toch wel per keer?
20. Blue Scholars - Blue Scholars [
21. Cyne - Collections (1999-2003)
Dit is de lijst dan nu. Ik ontferm me binnenkort over Lord Finesse. Tenzij er niet genoeg animo voor is, dan kunnen we het beter laten.
20. Blue Scholars - Blue Scholars [
21. Cyne - Collections (1999-2003)
Dit is de lijst dan nu. Ik ontferm me binnenkort over Lord Finesse. Tenzij er niet genoeg animo voor is, dan kunnen we het beter laten.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:51 uur
Ja één of twee regeltjes kan nog wel
.
Ik wil dan trouwens wel Asheru & Blue Black of the Unspoken Heard - Soon Come doen.
.Ik wil dan trouwens wel Asheru & Blue Black of the Unspoken Heard - Soon Come doen.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:58 uur
Ik wil Blue Scholars doen, Bayani is me namelijk erg goed bevallen.
0
geplaatst: 26 maart 2008, 10:01 uur
Goed, als iemand een van de vijf albums heeft bestemd en een bericht(je) heeft achtergelaten, zet ie er gewoon een nieuwe op - zo simpel is het.
0
geplaatst: 26 maart 2008, 19:28 uur
Mag je (indien je het vorige album belusiterd hebt, en een bericht achtergelaten) zelf een nieuwe bedenken om toe te voegen?
0
raffael77
geplaatst: 26 maart 2008, 19:48 uur
Ik vind het zowiezo bullshit om uit zo'n lijstje te moeten kiezen.
Er zijn zoveel albums waar veel hier helemaal geen weet van hebben. Dat het te veel tijd kost om het op zo'n manier te doen.
Op deze manier krijgen er veel geen kans om hier iets te droppen.
Er zijn zoveel albums waar veel hier helemaal geen weet van hebben. Dat het te veel tijd kost om het op zo'n manier te doen.
Op deze manier krijgen er veel geen kans om hier iets te droppen.
0
geplaatst: 26 maart 2008, 21:00 uur
Ja daar heb je ook wel gelijk in, maar als iedereen allemaal albums gaat droppen die aandacht verdienen wordt het ook zo'n rotzooitje. Zoals je op pagina 1 van dit forum kan zien.
Maar kan er anders geen lijst van 10 ofso gemaakt worden?
Maar kan er anders geen lijst van 10 ofso gemaakt worden?
* denotes required fields.