MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop tracks die zo slecht zijn....

zoeken in:
[/quote]

als je kijkt naar de nederlands rappers is het niveau echt dramatisch.
kijk naar de opposits met het nummer slaap het staat vol met taalfouten (Dan drinken ze lekker wijn en dan vreten ze van DE vlees en je weet dat je nu gaan dromen moet klinkt ook niet lekker) ze kunnen niet op een bepaald manier rijmen dus maken ze maar een taalfout zodat het wel rijmt.

Maar zoiets hoeft dus niet altijd erg te zijn. Zoeits kan drie functies hebben.

1. Het affileren met het gebruik van straattaal en de trends daarin (Marrokaanse taal zoals: die meisje)
2. Het beter laten rijmen van teksten.
3. Het maken van woordspelingen, of veranderen van de context van een nummer.

1 hoeft voor mij niet perse, 2 kan leuk zijn maar niet altijd, 3 spreekt me meestal wel aan.
Nederlands raptalent is schaars maar iemand als Raymzter heeft wel degelijk talent. Net zoals de gasten van Opgezwolle.

de hiphop genre is ook vele malen makkelijker dan het genre rock of zo.

Het genre.;). Wat je hier zegt is trouwens ook een misvatting, ik snap dat die bestaan maar toch blijf ik het jammer vinden. De zwakte is soms het rappen op een beat maar het kan ook juiste de sterkte van een nummer weergeven. Met rap is het bijvoorbeeld vaak makkelijker om de verschillende vormen uit de dichtkunst naar voren te halen (alliteraties, tussenrijm, binnenrijm,..). Op die manier kan je er diepte aan geven. Daarnaast kan je ook textueel vaak een diepe dimentie geven wanneer men bv. vertellend rapt.
Verder bewandelt hiphop natuurlijk evengoed als andere genres de abstracte wegen. Iets wat avant garde hiphop heet, cLOUDDEAD is er een mooi voorbeeld noemen. Dat kan je nou moeilijk makkelijk toegankelijke muziek noemen.

het is een deuntje opzetten en rappen(praten) maar
(ik ben het met REVO eens)[quote]

Het is veel meer dan een deuntje... In hiphop hoeft overgens niet perse gerapt worden. Ook een van de vele misvattingen die er nog bestaan.

r.h.c.p fan schreef:
ik vind ook wel dat er goede rap is.
de mooiste toch wel van eminem-8 mile

Nooooooo!!! Dat nummer is kattepis vergeleken met wat ik luister.

En over "de genre". Als je praat over het "mooie" huis, dan heeft "mooi" een functie met betrekking tot het woordt huis. Het zegt dat het huis "mooi" is. Net als dat Hip-Hop betrekking heeft op het woord genre, het is dus niet de mooie huis omdat "de huis" niet correct is, evenals de hiphop genre...

r.h.c.p fan
het gebruik van straattaal kan wel leuk zijn maar in dit geval was het geen straattaal maar domweg gewoon lelijke fouten

[quote]als je kijkt naar de nederlands rappers is het niveau echt dramatisch.
kijk naar de opposits met het nummer slaap het staat vol met taalfouten (Dan drinken ze lekker wijn en dan vreten ze van DE vlees en je weet dat je nu gaan dromen moet klinkt ook niet lekker) ze kunnen niet op een bepaald manier rijmen dus maken ze maar een taalfout zodat het wel rijmt.
(quote)

1. Het affileren met het gebruik van straattaal en de trends daarin (Marrokaanse taal zoals: die meisje)
2. Het beter laten rijmen van teksten.
3. Het maken van woordspelingen, of veranderen van de context van een nummer.

1 hoeft voor mij niet perse, 2 kan leuk zijn maar niet altijd, 3 spreekt me meestal wel aan.
Nederlands raptalent is schaars maar iemand als Raymzter heeft wel degelijk talent. Net zoals de gasten van Opgezwolle.

(quote)

Het genre.;). Wat je hier zegt is trouwens ook een misvatting, ik snap dat die bestaan maar toch blijf ik het jammer vinden. De zwakte is soms het rappen op een beat maar het kan ook juiste de sterkte van een nummer weergeven. Met rap is het bijvoorbeeld vaak makkelijker om de verschillende vormen uit de dichtkunst naar voren te halen (alliteraties, tussenrijm, binnenrijm,..). Op die manier kan je er diepte aan geven. Daarnaast kan je ook textueel vaak een diepe dimentie geven wanneer men bv. vertellend rapt.
Verder bewandelt hiphop natuurlijk evengoed als andere genres de abstracte wegen. Iets wat avant garde hiphop heet, cLOUDDEAD is er een mooi voorbeeld noemen. Dat kan je nou moeilijk makkelijk toegankelijke muziek noemen.

(quote)

Het is veel meer dan een deuntje... In hiphop hoeft overgens niet perse gerapt worden. Ook een van de vele misvattingen die er nog bestaan.

r.h.c.p fan schreef:
luister maar goed naar kane dat is pas goed zingen

Ja, idd, uiterst sympathieke band

r.h.c.p fan
jij hebt het wel steeds over dimensie en alliteraties maar jij kan mij echt niet vertellen dat er diepgang zit in bv het nummer van de jeugd van tegenwoordig-watskeburt

r.h.c.p fan schreef:
eindelijk iemand die mij begrijpt

Heb je de link wel gelezen, want daar lijkt het niet op...

Kane rijmt op kanker
GeenStijl 13-02-05

"Een klein jaar geleden zong Kane een janknummer over Guusje Nederhorst, die jammerlijk overleden was aan borstkanker. Wij kregen er spontaan bloedhoest van, maar het nummer werd een megahit. Het liedje maakte bakvisjes bewust van het gevaar van (borst)kanker en het verdriet dat nabestaanden te verwerken krijgen. Om deze actie kracht bij te zetten ging de opbrengst van het nummer uiteraard naar het Kankerfonds. Maarrr... Guusje ligt inmiddels diep onder de zoden en de Kane-schoorsteen moet roken tenslotte: De TMF-band heeft daarom een contract gesloten met Mascotte vloei. Mascotte wil blijkbaar zoveel mogelijk TMF-dozen aan het roken krijgen, want dat is de doelgroep van Kane. Traditionele sjekbekken luisteren immers naar Fransje Bauer of Normaal. Om het roken kracht bij te zetten zijn in de platenzaken van Freerecordshop nu doosjes Mascotte-vloei te koop met het Kane-logo erop. Op de site 3xbeter is vervolgens nog een kinderlokker in de vorm van een vet coole game te spelen. Denkend aan Trudy steken we er nog eentje op; Kane mag lekker de tering krijgen."

r.h.c.p fan
o, ik had de link niet gelezen :S
(best heftig)

r.h.c.p fan schreef:
jij hebt het wel steeds over dimensie en alliteraties maar jij kan mij echt niet vertellen dat er diepgang zit in bv het nummer van de jeugd van tegenwoordig-watskeburt

Moet dat dan? Ik zeg nergens dat alle hiphop daaraan voldoet. Goede hiphop in grotere mate dan slechte hiphop, en daar ging dezr topic in oorsprong dus ook over,

rico-bballer
r.h.c.p fan schreef:

Daar gaat het juist om jullie kennen alleen de tmf hiphop/pop.

Social_Mask
Vandaag voor het eerst dat nummer This Is Way I'm Hot gehoord wat een nummer..

Zit nu MTV te kijken, Live optreden van The Game in Kopenhagen. Heel faut dat publiek, allemaal wiggers met rode bandana's en sjaaltjes. Denken dat ze in Compton leven, hillarisch

Social_Mask
Hahah, jammer dat mn TV zo kut is ander zou ik nu kijken

Mocht ook zo'n jochie van 12 op ze schouders zitten en kreeg die de ketting om, die deed spontaan mee aan het feestje door "G-Unot" te zingen en "50 Cent suck my mother fucking dick".

Raekwon the chef
die game zit haast te schreeuwen

r.h.c.p fan schreef:
maar jij kan mij echt niet vertellen dat er diepgang zit in bv het nummer van de jeugd van tegenwoordig-watskeburt

O ja, dat nummer vertegenwoordigd dan ook alle hiphop ter wereld .

|Joël|
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

O ja, dat nummer vertegenwoordigd dan ook alle hiphop ter wereld .
Ja hij noemt inderdaad beetje eenzijdige nummers zoals ik al zei:
|Joël| schreef:
Is een beetje lang verhaal om dat allemaal uit te leggen maar waar het hier vooral om gaat is dat de nummers die vandaag de dag op de radio/muziekzenders(t.v.) voorbij komen onder het label "Hip-Hop" helemaal niet representatief zijn voor de kwaliteit van "echte" Hip-Hop.
Die nummers die r.h.c.p fan noemt om zijn argumenten dat alle hiphop slecht is te ondersteunen zijn juist allemaal van die nummers die langs komen op TMF en die hebben inderdaad geen diepgang en ook niets te maken met "echte" hiphop. Maargoed als je echt wil weten wat hiphop inhoud dan zal je je een beetje in het genre moeten verdiepen om verder te kunnen kijken dan de clipjes op TMF.

Ik denk niet meer dat hij nog terug komt op dit forum na het artikeltje over z'n Top 10 artiest Kane.
1000ste bericht, op naar de 2000

djeffibrelich
hip-hop is een heel groot genre.
als je van mening bent dat rap-muziek of hip-hop muziek simpel is om te maken moet je maar eens even naar dalek of cLOUDEAD luisteren.

de populariteit van mainstream hip-hop (vooral in nederland) zorgt ervoor dat mensen een scheef beeld krijgen idd.

cLOUDDEAD is niet eens zo heel ingewikkeld hoor . Maar het is idd een heel ruim genre, gelukkig .

djeffibrelich
niet ingewikkeld nee, maar meer dan alleen een "deuntje" en er snel over heen praten.

MJ_DA_MAN schreef:
Ja, Maar niet alle hiphop klinkt hetzelfde, hiphop is niet alleen de zielige clipjes van 50 Cent en Ali B die je ziet op TV.

wat is in jullie ogen goede hiphop
of laat ik het anders zeggen , aan welke eisen moet een goede hiphop artiest aan voldoen

Social_Mask
Dat verschilt per mens. De 1 vindt vorm belangrijker dan inhoud. Hip-Hop van tegenwoordig is vooral vorm en geen inhoud. Sommige vinden die vorm mooi, andere niet.

Ik, en andere vinden die vorm niet mooi.

Maar een goede artiest moet VOOR MIJ iig een lekkere flow hebben, een standaard flow vind ikzelf na een tijdje saai. Als je je flow kunt aanpassen op de beat vind ik dat beter. Ook vind ik een fijne stemgeluid belangrijk. Want voor mij is het dat vorm eerder komt dan inhoud. Als je niet lekker klinkt, kan ik niet veel met een rapper. Als voorbeeld Aesop Rock. Goede teksten, maar vind zijn stem niet echt geweldig. Naast een goede flow en fijne stemgeluid vind ik dat delivery ook nodig is. Je moet met gevoel rappen, dat is wat niet elke rapper heeft, maar vind ikzelf geweldig. Want doordaar verveeld een rapper je niet. Als voorbeeld Tupac. Hij kan erg goed zijn emoties in zijn nummers weergeven, vandaar dat ik me niet aan hem verveel. Dat is dan vorm. Goede flow, fijne stem en delivery kracht.

En nu inhoud, iets dat hedendaagse Hip-Hop erg mist. Een rapper met een boodschap is veel interessanter dan bijv 50 Cent. Als een rapper het heeft over oorlog is dat veel interessanter dan een tekst over je Benz. Tekstueel is dan ook erg belangrijk. Met een strakke rijmschema heb je direct ook een betere flow. Waardoor een nummer lekker klinkt en daarbij nog een inhoudelijke tekst...Top! Niet elke rapper hoeft poëtisch te zijn net als Common, maar dat is wel mooi meegenomen. De teksten van een rapper moeten dus ergens op slaan, en als ze dat niet doen, moet de tekst iig lekker flowen, lekker klinken. Naast de gedichten rappers heb je natuurlijk ook de Punchliners. Dat is elkaar gewoon verbaal afmaken. Dat kan ik ook waarderen. Het gaat dat niet direct ergens over, maar het is wel leuk woordgebruik. Beetje met woorden spelen dus.

Dat heeft een goede rapper voor mij nodig.
Strakke flow, fijne stemgeluid, sterke delivery, inhoudelijke teksten of lekker agressiev en een goede rijmschema waardoor een nummer beter klinkt.

En wat het 'perfect' maakt, is een heerlijke beat eronder.
Maar daar heb je dan ook weer verschillende meningen over.

Raekwon the chef
Daar sluit ik me volledig bij aan, hoef ik niets aan toe te voegen

rudiger schreef:
wat is in jullie ogen goede hiphop
of laat ik het anders zeggen , aan welke eisen moet een goede hiphop artiest aan voldoen

Zoals Social Mask al zegt is dat voor iedereen verschillend. Goede Hip-Hop heeft geen definitie. Ik hou persoonlijk erg van orginele-, vernieuwende-, abstracte- en een alternatieve Hip-Hop stroming.

Social_Mask
Het ging om de rapper zelf, niet Goede Hip-Hop

Of...zeg je het nou toch goed...
Ben in de war

MattDamon2

Social_Mask
En wat is uw probleem?

Verveling? Gebrek aan argumenten? Wie zal het zeggen?

MattDamon2
Ik zat wel 20 min te denken wat nou echt een heeeel slechte HipHop track is..kan nergens mee komen

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.