Genres / Hip-Hop / Soul/Hip-Hop tips?
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2010, 22:05 uur
Rhythm heeft enorm wat ervaring op muzikaal vlak.
Die man is al zo stokoud
Die man is al zo stokoud

0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:25 uur
Hij ziet er misschien uit als 80 maar schijn bedriegt.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 10:02 uur
Raffael77is een man met een eigen mening. Die hij fel laat kenmerken. Rappers buiten de underground en de commerciële rappers krijgen ervan langs. Hij is ervan overtuigt dat Tupac’s begin tijd zijn beste is. Dit mag hij best vinden maar critici ( en de helft van de wereld) zijn hier niet mee eens. Vooral tegen het einde van zijn leven werden de albums beter. Zo hadden de albums meer invloed. Dit zelfs ook in het leven van Tupac zelf. Zo ging dankzij hem meer rappers dubbel albums maken. Het album Me Against The World stond nummer èèn in de Billboard. En dat kwam niet omdat hij was gestorven. Objectief gezien is zijn latere carrière veel sterker en beter. Zoals veel van zijn collega’s ( Cormega en Treach) en zelfs vijanden (Prodigy!) onderschatten zijn invloed niet. Hij staat niet voor niets met twee albums in een lijst van de 100 meest invloedrijke albums aller tijden. En zal ik je wat zeggen, ik vind J Dilla overschat! Wil dat zeggen dat je zijn platen niet moet checken? Nee natuurlijk niet, wellicht zal je ze goed vinden. Maar een feit blijft dat de meeste mensen beginnen met Eminem en Tupac.
En het bashen van Kanye West slaat evenmin nergens op. Zo maakte hij een aantal top producties op Jay-Z's klassieker The Blueprint ( z'n eerste is niet zijn enige goede). Ook maakte hij een topper van Common's Be. Zijn soloplaten zijn allen verschillende maar allen net zo interessant. Zo als je kunt zien heb ik er een in mijn Top 10 staan. Zijn eerste is wordt gezien als zijn beste plaat. Kanye West staat garant voor kwaliteit, commercieel of underground, ego of geen ego. Zijn platen zul je wellicht waarderen. Het feit blijft gewoon dat R&P en Raffael77 veel van de bekende acts minachten. Alles wat uit het straatje van Mos Def, Atmosphere en respectievelijke acts.
Maar als rapper is Tupac veel verscheidene en ook vele beter. Dat rappen niet alleen om de tekst gaat vergeten veel mensen. Want wat heb je nou liever een rapper die met een mooie stem goed flowed met matige teksten of een rapper zonder flow en een slechte stem de meeste geniale teksten aan elkaar breid?
Fijne Artiesten en albums
Tupac - All Eyez on Me/ Greatest Hits
Eminem - The Eminem Show
Kanye West - The College Dropout
The Notorious B.I.G - Ready to Die
Common - Be
Jay-Z - Blueprint/ The Black Album
Atmosphere - When Life gives you lemon…
Nas - It was written
Mobb deep - The Infamous
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
En het bashen van Kanye West slaat evenmin nergens op. Zo maakte hij een aantal top producties op Jay-Z's klassieker The Blueprint ( z'n eerste is niet zijn enige goede). Ook maakte hij een topper van Common's Be. Zijn soloplaten zijn allen verschillende maar allen net zo interessant. Zo als je kunt zien heb ik er een in mijn Top 10 staan. Zijn eerste is wordt gezien als zijn beste plaat. Kanye West staat garant voor kwaliteit, commercieel of underground, ego of geen ego. Zijn platen zul je wellicht waarderen. Het feit blijft gewoon dat R&P en Raffael77 veel van de bekende acts minachten. Alles wat uit het straatje van Mos Def, Atmosphere en respectievelijke acts.
Maar als rapper is Tupac veel verscheidene en ook vele beter. Dat rappen niet alleen om de tekst gaat vergeten veel mensen. Want wat heb je nou liever een rapper die met een mooie stem goed flowed met matige teksten of een rapper zonder flow en een slechte stem de meeste geniale teksten aan elkaar breid?
Fijne Artiesten en albums
Tupac - All Eyez on Me/ Greatest Hits
Eminem - The Eminem Show
Kanye West - The College Dropout
The Notorious B.I.G - Ready to Die
Common - Be
Jay-Z - Blueprint/ The Black Album
Atmosphere - When Life gives you lemon…
Nas - It was written
Mobb deep - The Infamous
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
0
geplaatst: 1 februari 2010, 10:08 uur
Kill_illuminati schreef:
En het bashen van Kanye West slaat evenmin nergens op. Zo maakte hij een aantal top producties op Jay-Z’s klassieker The Blueprint ( z’n eerste is niet zijn enige goede). Ook maakte hij een topper van Common’s Be. Zijn soloplaten zijn allen verschillende maat allen net zo interessant. Zo als je kunt zien heb ik er een in mijn Top 10 staan. Zijn eerste is wordt gezien als zijn beste plaat. Kanye West staat garant voor kwaliteit, commercieel of underground, ego of geen ego. Zijn platen zul je wellicht waarderen. Het feit blijft gewoon dat R&P en Raffael77 veel van de bekende acts minachten. Alles wat uit het straatje van Mos Def, Atmosphere en respectievelijke acts.
En het bashen van Kanye West slaat evenmin nergens op. Zo maakte hij een aantal top producties op Jay-Z’s klassieker The Blueprint ( z’n eerste is niet zijn enige goede). Ook maakte hij een topper van Common’s Be. Zijn soloplaten zijn allen verschillende maat allen net zo interessant. Zo als je kunt zien heb ik er een in mijn Top 10 staan. Zijn eerste is wordt gezien als zijn beste plaat. Kanye West staat garant voor kwaliteit, commercieel of underground, ego of geen ego. Zijn platen zul je wellicht waarderen. Het feit blijft gewoon dat R&P en Raffael77 veel van de bekende acts minachten. Alles wat uit het straatje van Mos Def, Atmosphere en respectievelijke acts.
Thanks for the backup!

En ik ken ook alleen z'n eerste en z'n laatste, vandaar.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 11:13 uur
Ehm...ik vind 2pac ook alleen maar de moeite waard voor zijn eerste 2 (met moeite) 3 albums. Ik zal niet ontkennen dat het commerciële succes pas daarna kwam, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de albums (misschien meer over de toegankelijkheid).
0
geplaatst: 1 februari 2010, 11:34 uur
Me Against the World is dan ook gewoon een goede plaat..
Ik luister ook niet veel naar de man, maar om te zeggen dat hij helemaal niets waard is en de meest overrated rapper ooit is, is dan ook totale onzin..
Ik luister ook niet veel naar de man, maar om te zeggen dat hij helemaal niets waard is en de meest overrated rapper ooit is, is dan ook totale onzin..
0
geplaatst: 1 februari 2010, 13:58 uur
2nd Chamber schreef:
maar om te zeggen dat hij helemaal niets waard is en de meest overrated rapper ooit is, is dan ook totale onzin..
Slaat wel ergens op. 'Overrated' betekent niet automatisch dat hij slecht is, het betekent alleen dat hij niet zo goed is als veel mensen doen voordoen. Want, eerlijk is eerlijk, 2pac wordt het meest op handen gedragen in het algemeen (misschien niet door de 'eckte eckte hip-hop heads'), hij wordt bijna tot hip-hop god benoemd bij wijze van spreken. Nu was 2Pac misschien wel aardig, maar deze verering verdient hij misschien ook weer niet, en daarom komen we uit op: overrated.maar om te zeggen dat hij helemaal niets waard is en de meest overrated rapper ooit is, is dan ook totale onzin..
Leeds schreef:
Ik zal me gaan wagen aan Atmosphere. Kmoet ergens beginnen hé.
Grappig trouwens dat we een pagina discussie hebben, om uiteindelijk aan te komen op wat aan het begin al werd geadviseerd Ik zal me gaan wagen aan Atmosphere. Kmoet ergens beginnen hé.

0
geplaatst: 1 februari 2010, 14:21 uur
Me Against the World en The 7 Day Theory zijn gewoon goede albums. 2Pacalypse Now en Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z zijn ook niet ZO slecht.
All Eyes On Me vind ik ook niet goed en de albums na zijn dood tel ik niet mee..
Zo kom ik tot de conclusie dat Tupac gewoon een verdienstelijke catologus heeft... Geen héél goede, maar ook geen slechte.
Ik heb meer het gevoel dat hij overrated MOET zijn, omdat de "hiphop heads" dat zeggen. Ook al heeft hij gewoon leuke muziek gemaakt, waar ik graag naar geluisterd heb vroeger.
All Eyes On Me vind ik ook niet goed en de albums na zijn dood tel ik niet mee..
Zo kom ik tot de conclusie dat Tupac gewoon een verdienstelijke catologus heeft... Geen héél goede, maar ook geen slechte.
Ik heb meer het gevoel dat hij overrated MOET zijn, omdat de "hiphop heads" dat zeggen. Ook al heeft hij gewoon leuke muziek gemaakt, waar ik graag naar geluisterd heb vroeger.
0
Mb.
geplaatst: 1 februari 2010, 14:32 uur
Ik zou gewoon wat zoeken en uitproberen wat je zelf leuk lijkt, Leeds. 

0
geplaatst: 1 februari 2010, 19:17 uur
2Pac die qua kwaliteit wordt vergeleken met T-Pain en Weezy =
³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³
En Kanye is op zijn laatste baggerplaat na gewoon een prima artiest als het op albums neerkomt; zijn eerste twee platen waren gewoon top, zijn derde was ook vrij aardig. Weten jullie dat ook weer.
³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³En Kanye is op zijn laatste baggerplaat na gewoon een prima artiest als het op albums neerkomt; zijn eerste twee platen waren gewoon top, zijn derde was ook vrij aardig. Weten jullie dat ook weer.
0
raffael77
geplaatst: 1 februari 2010, 21:20 uur
@ Kill
Je bent zeker vergeten dat jongens als Gang Starr of Epmd en meer van dat soort groepen ook mainstream waren.
Alleen maakten zij hip-hop en Kanye maakt R&B zooi. Hij heeft wel eens een leuke plaat gemaakt maar meer ook niet.
Het probleem is gewoon vaak zo dat mensen zoals 2Pac, P Diddy, Kanye en Jay-Z en zelfs etters als Dr Dre en Snoop een grote bek krijgen en naast hun schoenen gaan lopen omdat ze geld verdienen zonder geniaal te zijn met wat ze doen.
Kanye is zo arrogant dat een blanke niet eens het recht heeft om een award te winnen. Vervolgens moet hij zichzelf voor schud zetten met iets waarin hij niet eerlijk toe durft te geven dat hij zo'n lul is. Nee wat doet Kanye, die geeft de dood van ze moeder de schuld dat hij zich zo gedraagt.
Stuk voor stuk zijn het gewoon Sellout artiesten.
Me against the world is ook nog wel een leuke plaat maar na zijn dood is het gewoon bagger en ik zeg dat niet alleen nee ook zijn familie en vrienden kring zeiden in veel van zijn docu's dat het matig was wat hij later deed.
Je bent zeker vergeten dat jongens als Gang Starr of Epmd en meer van dat soort groepen ook mainstream waren.
Alleen maakten zij hip-hop en Kanye maakt R&B zooi. Hij heeft wel eens een leuke plaat gemaakt maar meer ook niet.
Het probleem is gewoon vaak zo dat mensen zoals 2Pac, P Diddy, Kanye en Jay-Z en zelfs etters als Dr Dre en Snoop een grote bek krijgen en naast hun schoenen gaan lopen omdat ze geld verdienen zonder geniaal te zijn met wat ze doen.
Kanye is zo arrogant dat een blanke niet eens het recht heeft om een award te winnen. Vervolgens moet hij zichzelf voor schud zetten met iets waarin hij niet eerlijk toe durft te geven dat hij zo'n lul is. Nee wat doet Kanye, die geeft de dood van ze moeder de schuld dat hij zich zo gedraagt.
Stuk voor stuk zijn het gewoon Sellout artiesten.
Me against the world is ook nog wel een leuke plaat maar na zijn dood is het gewoon bagger en ik zeg dat niet alleen nee ook zijn familie en vrienden kring zeiden in veel van zijn docu's dat het matig was wat hij later deed.
0
Daily Operator
geplaatst: 1 februari 2010, 21:23 uur
raffael77 schreef:
@ Kill
Vervolgens moet hij zichzelf voor schud zetten
@ Kill
Vervolgens moet hij zichzelf voor schud zetten
Sorry

MJ_DA_MAN schreef:
³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³
En Kanye is op zijn laatste baggerplaat na gewoon een prima artiest als het op albums neerkomt; zijn eerste twee platen waren gewoon top, zijn derde was ook vrij aardig. Weten jullie dat ook weer.
³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³En Kanye is op zijn laatste baggerplaat na gewoon een prima artiest als het op albums neerkomt; zijn eerste twee platen waren gewoon top, zijn derde was ook vrij aardig. Weten jullie dat ook weer.
Moahhhwww zijn laatste vond ik ook tof, anders, maar wel goed.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 22:07 uur
@Raffael77
Kan jij wel de muziek appart van de artiest zelf zien? Mensen vinden Oasis niet goed omdat de zanger o zo'n lievertje is. Of wat denk je van James Brown? Degene die zijn vrouw in elkaar timmerde. Dat leek mij niet altijd een held. Maar luisteren mensen ernaar. Sellout of geen sellout. Goede muziek is goede muziek.
En btw op de eerste 3 platen van KanYe West geen RnB te vinden.
Kan jij wel de muziek appart van de artiest zelf zien? Mensen vinden Oasis niet goed omdat de zanger o zo'n lievertje is. Of wat denk je van James Brown? Degene die zijn vrouw in elkaar timmerde. Dat leek mij niet altijd een held. Maar luisteren mensen ernaar. Sellout of geen sellout. Goede muziek is goede muziek.
En btw op de eerste 3 platen van KanYe West geen RnB te vinden.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 1 februari 2010, 22:23 uur
aah nice blijft die ja! kan me nog herinneren dat ik destijds gelijk besloot fan van kanye west te worden na het horen van dat nummer haha. heb hem ook nog op single gekocht.
0
raffael77
geplaatst: 2 februari 2010, 07:43 uur
Dit is het enige nummer van Kanye dat ik echt leuk vind.
@Kill
Dacht je dat James Brown alleen maar vrouwen sloeg.
Wat dacht je van al die Pimpin'ass niggaz zoals Ice-T.
Maar dat staat los van dat ze geweldige muziek konden maken.
James Brown heeft mede dankzij The JB's zijn succes gehaald.
Als je dan toch een oude held erbij pakt moet je ff erbij vertellen dat ze zo wie zo in die tijd veel betere muziek maakten dan tegenwoordig. Of het Funk is of Rock. Toen was alles nog orgneel en nu niet meer.
Nog iets over Kanye West.
Waarom hij niet zo geweldig is is dat hij namelijk niet alles zelf bedenkt. Hij heeft een vriend als componist die heel veel van zijn muziek inspeelt.
Die hem dus bij een van de belangrijkste dingen van produceren helpt maar ik zie hem nooit credits krijgen.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 13:40 uur
Bij Sage Francis - Li(f)e (2010):
Laat ik het dan zo stellen. De hiphop die ik ken is vrij makkelijk in één genre te stoppen (en dat is in het algemeen hiphop die ik terughoor en zie op de grote radio- en tv-stations), en van het genre an sich ben ik niet zo'n fan. Wie meer van soortgelijke muziek (a la Sage Francis) kent, ik houd mij aanbevolen...
MJ_DA_MAN schreef:
. Beetje jammer dat mensen zich nog steeds zo makkelijk laten leiden door de media.
(quote)
Alsof dit een van de weinige hiphopalbums is die divers zijn of waar andere genres in terugkomen
. Beetje jammer dat mensen zich nog steeds zo makkelijk laten leiden door de media. Laat ik het dan zo stellen. De hiphop die ik ken is vrij makkelijk in één genre te stoppen (en dat is in het algemeen hiphop die ik terughoor en zie op de grote radio- en tv-stations), en van het genre an sich ben ik niet zo'n fan. Wie meer van soortgelijke muziek (a la Sage Francis) kent, ik houd mij aanbevolen...
0
geplaatst: 12 mei 2010, 16:39 uur
Nu is mijn geweldige tip ineens verdwenen bij de verplaatsing. Maar ik had de namen Atmosphere, Brother Ali en P.O.S. laten vallen.
0
Social_Mask
geplaatst: 12 mei 2010, 17:40 uur
Kwalitatief misschien wel net zo goed - dus gewoon gaan luisteren-, op P.O.S na dan, maar het is toch wel wat anders qua muzikale begeleiding dan Life van Francis. Dat je het even weet. P.O.S komt misschien nog wel het dichtst in de buurt, maar dan vooral als je het vergelijkt met de voorgaande platen van Francis, die meer 'stevige rock/hiphiop' combinatie bevatten.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 18:41 uur
@Chronis85
De meeste niet Hiphop liefhebbers zweren het bij Madvilliany (Madvillain), Metaphorical Music (Nujabes), The Mouse and the Mask (Dangerdoom) en When Life Give You Lemons You Paint That Shit Gold (Atmosphere).
De meeste niet Hiphop liefhebbers zweren het bij Madvilliany (Madvillain), Metaphorical Music (Nujabes), The Mouse and the Mask (Dangerdoom) en When Life Give You Lemons You Paint That Shit Gold (Atmosphere).
0
geplaatst: 12 mei 2010, 18:45 uur
Het wordt wat voorspelbaar: iemand roept dat hij is zij niks met hiphop heeft, na reactie(s) krabbelt deze persoon terug en moeten er tips komen. Een beetje ''*zucht*''.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 19:14 uur
Zolang mensen het leuk vinden om daar tips over te geven, is daar toch niks mis mee MJ?
0
geplaatst: 12 mei 2010, 19:45 uur
Nee, ik klink nu te negatief idd, maar als je je er niet in het genre hebt verdiept, laat zulke uitspraken dan ook. Je kan toch moeilijk zeggen dat je hiphop niks vindt als je het voor het grootste deel van TV kent?
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:01 uur
Dat ben ik het met je eens. Maar veel mensen hebben (vaak) ook geen idee dat er überhaupt meer is, of misschien een heel klein deeltje. Dat kan je hypocriet noemen, maar ik zou ook niet zomaar aan een Metal album beginnen, hoewel daar vast bergen kwaliteit te vinden is. Simpelweg door mijn vooroordelen over het genre (dat veranderd later misschien wel). Sowieso is Hip-Hop denk ik het meest bevooroordeelde muziekgenre dat er is, en zijn zulke reacties misschien wel irritant soms, maar ook wel een beetje te begrijpen.
0
Mb.
geplaatst: 12 mei 2010, 22:56 uur
Nu we toch aan het zuchten zijn, laat ik is een diepe zucht laten voor het feit dat er bij tips praktisch altijd op deze site wordt verwezen naar bijv. een Atmosphere. Overigens ook te begrijpen, daar niet van, maar het wordt zo opgehemeld en voorspelbaar.
Dus bij deze; *zucht*.
Dus bij deze; *zucht*.
0
geplaatst: 13 mei 2010, 13:10 uur
Bijna net zo voorspelbaar als mensen die kritiek hebben tegen dat soort tips.
*zucht*
*zucht*
* denotes required fields.