MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Soul/Hip-Hop tips?

zoeken in:
Common's Be is idd een goede plaat om mee te beginnen. Evenals Kanye West zijn platen.

Ik denk toch te beginnen met een bekende naam. 2Pac - All Eyez. is het geworden.

Daily Operator
Leeds schreef:
Ik denk toch te beginnen met een bekende naam. 2Pac - All Eyez. is het geworden.

Ik ben zoooo trots nu!

Ik zeg inderdaad net als Kill en Harco ook Kanye West - The College Dropout!

raffael77
All eyez on Me is 1 van de meest crappie shit van pack. Muzikaal aardig maar tekstueel te veel gang bang crap en andere nutteloze onderwerpen.

Inderdaad, om de albums die na zijn dood onder zijn naam zijn uitgebracht maar buiten beschouwing te laten. Als je dan toch zo nodig 2Pac wil checken kan ik je eerder zijn eerste twee albums aanraden Leeds.

Buiten dat is 2Pac een van de meest overschatte rappers.

Daily Operator
raffael77 schreef:
All eyez on Me is 1 van de meest crappie shit van pack. Muzikaal aardig maar tekstueel te veel gang bang crap en andere nutteloze onderwerpen.

Ja maar gelukkig zijn Jecyll en Hyde wel goed tekstueel.
NEXT

Mb.
Rhythm & Poetry schreef:
Inderdaad, om de albums die na zijn dood onder zijn naam zijn uitgebracht maar buiten beschouwing te laten. Als je dan toch zo nodig 2Pac wil checken kan ik je eerder zijn eerste twee albums aanraden Leeds.

Buiten dat is 2Pac een van de meest overschatte rappers.

Dit is de derde 'overschatte' rapper statement die ik van je lees binnen 1 uurtje. Je bent op dreef. Maar weet wel, MC Robhef is ook een overschatte rappert en hij komt toch ook hard?

Ja maar ik zeg het 2 x bij 2Pac, dus ik blijf lang bij mijn standpunt.

Robhef komt sowieso hard, al sinds zijn eerste soa.

raffael77 schreef:

Natuurlijk is hip-hop zeer "wide" te noemen. Dus het zou eventueel crappie kunnen zijn omdat het dan te commercieel is? Niet? Is de commerce dan te vergelijken met het thema pop en rock? Want ook in het genre pop en rock zijn er geweldige veel miskreunende werkjes die de commerce volledig uitbuiten. Maar ik kan moeilijk geloven dat 2Pac miskreunend overkomt??? Ik ken amper iets van deze heer maar een bekende is of beter was hij wel.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Eminem wel ergens kan waarderen, ondanks de commerce.

Beste Raf, als jij ideetjes hebt, laat maar komen. Ik kan een Wu nemen ook. Ik wil gewoon wat genieten van de wat bredere muziekgenres. Als ik de Stevie Wonder kan waarderen of een Coltrane, dan moet er wel iets supers zijn in het hip-hopgenre.

Beastie Boys zijn geweldig maar puur is het niet!!!

Daily Operator
Puur als in chocolade?

Of puur in de zin van het is niet 100% hiphop want er komt ook veel rock in voor?

Leeds, om je een tip te geven: volg Chrisseh en mij en check een van die albums. Verder hebben users als RLCB, Pooiertje, Niek, Garnalenpeller, Dj2Jelle (R.I.P.) en MJ_DA_MAN (en nog veel meer)ook een goede smaak. Snuffel eens door hun lijsten, bekijk wat op youtube en ik weet zeker dat je ook een hiphopparel zult tegenkomen.

Ik blijf erbij dat The College Dropout van Kanye West een goed beginpunt is.

Ik bedoel dat Beastie Boys een bepaalde rock gehalte in hun hip hop verwerken wat niet puur overkomt.

Leeds schreef:
Ik bedoel dat Beastie Boys een bepaalde rock gehalte in hun hip hop verwerken wat niet puur overkomt.

Haha, ik denk dat iedereen dat wel door had hoor.

en wat met Jay-Z??????

Hooguit zijn debuut, maar die is al niet spectaculair. Ook een overschatte rapper.

Dan maar kiezen tussen het debuut van Kanye West en 2Pac - All Eyez. Morgen eventjes binnenwippen bij mijn collega vriend. Kan ze eveneens alle 2 meegrabbelen. Hoewel Biggie niet zou misstaan als keuze, denk ik.

Had Biggie geen conflict met 2Pac in de 90tiger jaren???

Nee man. Biggie bezorgde in die tijd reclamefolders en 2Pac had een ja/nee stikker. En toen had Biggie toch een folder in zijn brievenbus gestopt. Dus 2Pac belde toen naar de uitgever van de folders en dus kreeg Biggie een klacht binnen. In eerste instantie was hij daar niet zo blij mee, maar later maakte ze het goed met elkaar.

Als je dan toch zo eigenwijs wilt zijn en de keuze hebt tussen All Eyez On Me en het debuut van Kanye dan zou ik voor de laatste gaan. Dan kun je nog met een omweg in aanraking komen met rappers als Mos Def en Talib Kweli.

raffael77
Zoals R&P al zei is 2Pac de meest overschatte rapper die er is.

Hij begon als goede danser naar goede mc maar veranderde in een rapper.

Precies zo'n rapper als Wayne, T-Pain maar omdat hij dood is wordt hij door de verkeerde hiphop fanaten op handen gedragen.

Als je het hebt over toegankelijk dan moet je idd wat rustige hiphop checken zoals ATQC of De La Soul. Kwa nieuwe hiphop Cyne, Atmosphere of People Under The Stairs.

Luister je naar Beastie's dat wel oldschool is maar best rauw kwa muziek dan kan je ook wel naar Percee P luisteren of Madvillain.
Bij de oude garde moet je de leden hebben van D.I.T.C. of Black Sheep.

Eigenlijk is er zoveel aan te raden maar luister niet naar geldwolven zoals Wayne, Feminem en ook snitches als Kanye West of Jay-Z.

Zij maken hip-hop stuk.

Nog ff iets over All Eyez On Me.

Pac had zijn teksten aangepast naar Suge Night maatstaven en maakten dus aanstootgevende ghetto verhaaltjes waarvan 85% allemaal verzonnen is en of niet eens te hebben mee gemaakt.

Pac starte als een soort filosoof die teksten schreef over rassen haat en slavernij. Aanstootgevende nummers tegen de overheid om zo voor de arme afro-amerikanen die onderdrukt worden te spreken.

Wel dan is de keuze gemaakt. Deze West es goed gaan beluisteren. Zal wel wat luisterbeurten nodig hebben, maar nieuwsgierig ben ik wel. Thx

Ben het wederom helemaal eens met Raffael: het moet toch niet veel gekker worden. De enige reden waarom je Kanye West zou kunnen proberen is omdat hij het op een of andere manier voor elkaar heeft gekregen om met grootheden als Mos Def, Common en Talib Kweli te werken. Echter worden deze 3 mc's wel met het jaar minder. Rond de eeuwwisseling, of in de jaren 90 waren ze op hun best. Ook redelijk toegankelijk te noemen zelfs.

Wel raf, ik zie juist dat we elkaar kruisen. West maakt hip hop stuk???

Waarom?

Bijvoorbeeld al omdat hij met hiphopstaatsvijand nummer 1 werkt: de vocorder. En omdat hij aanstelleritus heeft. Zijn lyrics zijn kut en hij gedraagt zich als een drama queen.

Raffael zal dit lijstje moeiteloos bij kunnen vullen.

RedLightCityBoy
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Zijn laatste plaat was niet zo'n succes bij deze backpakers. Maar als je zjin eerste 2 albums checkt wordt je zeker wel verrast. Kanye West heeft heerlijke beats onder zijn naam staan @ R&P en Raffael.

Ja dat weet ik natuurlijk ook wel. Ik ben minder kritisch op Kanye dan raffael is. Vroeger kwam er zeker nog wel eens een leuke Kanye West productie. Onder meer op het album Be van Common.

Rhythm & Poetry schreef:
Bijvoorbeeld al omdat hij met hiphopstaatsvijand nummer 1 werkt: de vocorder. En omdat hij aanstelleritus heeft. Zijn lyrics zijn kut en hij gedraagt zich als een drama queen.

Raffael zal dit lijstje moeiteloos bij kunnen vullen.

Zijn laatste album is geen hiphop, dus dat is een onzinargument. Daarbij gaat het hier om zijn eerste album. En dat het een drama queen is of dat ie aanstelleritus heeft, heeft niks met de muziek te maken. En voor zover ik naar zijn lyrics heb geluisterd, vond ik het lang niet slecht, maar het gaat me vooral om de sound van het album. Heb je ook nog goede argumenten?

Beste Rhythm

Ik zie Atmosphere op 1 staan in jouw top 10. Misschien zou ik deze es proberen. Ik zie een leuk detail in de top 10. Pink Floyds Wish You Were Here. Ook bij Arrie is het leuk vertoeven en redlightcityboy heeft smaak in het post-rock genre met Bark. Smaakvol.

Atmosphere is duidelijk rustige maar meer hedendaagse hip hop als ik correct lees bij den raf77.

Ik zal me gaan wagen aan Atmosphere. Kmoet ergens beginnen hé.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.