Genres / Hip-Hop / Soul/Hip-Hop tips?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:26 uur
Weet iemand nog een paar leuke albums van dit gerne? Type Jay Dee?
Die van Slum Village, Black Milk en J. Dilla ken ik al btw..
Die van Slum Village, Black Milk en J. Dilla ken ik al btw..
0
raffael77
geplaatst: 1 juli 2007, 17:27 uur
bedoel je J Dilla dingen of over het algemeen Hiphop met soul invloeden.
0
raffael77
geplaatst: 1 juli 2007, 17:32 uur
Die vind ik toch aan de matige kant en zo'n fijne soul stem heeft hij niet.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 juli 2007, 17:35 uur
Ohw ik vind van wel. Heerlijke soul volle stem. Met bijna perfecte beats erbij, echt geweldig.
0
raffael77
geplaatst: 1 juli 2007, 17:36 uur
eigenlijk is dat onmogelijk omdat bv Black Milk wel dicht in zijn buurt komt kwa sound en rapflow ook wel.
Madlib, Pete Rock (vooral zijn latere werk), J.Rawls, Fat Jon, Kev Brown en People Under The Stairs zijn ook erg goed in soul sound.
Madlib, Pete Rock (vooral zijn latere werk), J.Rawls, Fat Jon, Kev Brown en People Under The Stairs zijn ook erg goed in soul sound.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:45 uur
De eerste die er in me opkomt is natuurlijk: Pete Rock & CL Smooth - Mecca And The Soul Brother. Ook de nieuwe plaat van Pharoahe Monch bevat veel lekkere soulvolle producties.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:49 uur
thanks!!
J.Rawls, Fat Jon, Kev Brown en People Under The Stairs ga ik zeker is beluisteren.
Andere tips zijn ook nog altijd welkom. En ik bedoelde eigenlijk, albums/ artiesten die ongeveer dezelfde sound hebben als Jay Dee, Black Milk...
J.Rawls, Fat Jon, Kev Brown en People Under The Stairs ga ik zeker is beluisteren.
Andere tips zijn ook nog altijd welkom. En ik bedoelde eigenlijk, albums/ artiesten die ongeveer dezelfde sound hebben als Jay Dee, Black Milk...
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:51 uur
Probeer ook Common's albums eens (vooral Resurrection en Be), mocht je die nog niet kennen
.
.
0
geplaatst: 2 juli 2007, 13:57 uur
The Roots en Pete Philly & Perquisite, als is dat niet helemaal het straatje J. Dilla.
0
Social_Mask
geplaatst: 2 juli 2007, 18:00 uur
Pete Philly & Perquisite is vooral Jazzy zo ook The Roots (voornamelijk)
0
raffael77
geplaatst: 2 juli 2007, 19:35 uur
Wil je echte Jazzy hiphop luister dan naar Black Sheep (oude school) en nieuwe luister dan Naar Surreal, Soundproviders, Kero One.
Voor Soul luister dan naar het Amsterdamse kwartet:
Lefties Soul Connection die hebben een funky sound die weg heeft van The Mg's en The Meters. Lekkere shit dus
Voor Soul luister dan naar het Amsterdamse kwartet:
Lefties Soul Connection die hebben een funky sound die weg heeft van The Mg's en The Meters. Lekkere shit dus
0
Rene1979
geplaatst: 24 augustus 2008, 14:27 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Volgende week NY (tips gevraagd):
Gasten en gastinnen
Ik ga volgende week naar NY.
Er si nog heel veel hip hop wat ik niet ken.
Willen jullie mij tips geven over cd's of artiesten?Die ik moet tjekken??
BVD
Gasten en gastinnen
Er si nog heel veel hip hop wat ik niet ken.
Willen jullie mij tips geven over cd's of artiesten?Die ik moet tjekken??
BVD
0
geplaatst: 24 augustus 2008, 14:28 uur
Onze smaken komen redelijk overeen, dus ik zal even een lijste met tips maken.
Mijn tips:
Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots
The Foreign Exchange - Connected
Masta Ace - A Long Hot Summer
Jedi Mind Tricks - Violent by Design
Cannibal Ox - The Cold Vein
Lone Catalysts - Good Music
Mr. Lif - I Phantom
Vakill - The Darkest Cloud
Wildchild - Secondary Protocol
Braille - Shades of Grey
Dahlak - Dual Consciousness
Praverb - Center of Attention
Vordul Mega - Megagraphitti
Mijn tips:
Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots
The Foreign Exchange - Connected
Masta Ace - A Long Hot Summer
Jedi Mind Tricks - Violent by Design
Cannibal Ox - The Cold Vein
Lone Catalysts - Good Music
Mr. Lif - I Phantom
Vakill - The Darkest Cloud
Wildchild - Secondary Protocol
Braille - Shades of Grey
Dahlak - Dual Consciousness
Praverb - Center of Attention
Vordul Mega - Megagraphitti
0
CaliLove
geplaatst: 24 augustus 2008, 14:33 uur
Rene1979 schreef:
Gasten en gastinnen
BVD
Gasten en gastinnen
BVD
Say What?!
Jij hebt geluk man

Ik zou zeggen check zeker voor stuff van Onyx, M.O.P. aangezien dat hie rmoeilijk te vinden is.
En zeker ook veel van Wu (Killarmy , Brooklyn Zu , Sunz Of Men etc.)
En welke boroughs ga je dan allemaal bezoeken?
0
geplaatst: 24 augustus 2008, 16:41 uur
Check wat van Papoose. Dat is erg New Yorks, en zal je wel vinden in de meer underground winkels.
Verder ook wat Rhyme & Poetry en CaliLove zei.
Check verder ook het nieuwe album van Nas.
Verder ook wat Rhyme & Poetry en CaliLove zei.
Check verder ook het nieuwe album van Nas.
0
Rene1979
geplaatst: 24 augustus 2008, 19:28 uur
Ok gasten bedankt voor de tips! Meer is welkom..
@R&P idd onze smaken komen over een dus zal zeker even tjekken
@Calilove Ga zeker naar brookyn en Harlem, verder zal manhattan de spot zijn
@R&P idd onze smaken komen over een dus zal zeker even tjekken
@Calilove Ga zeker naar brookyn en Harlem, verder zal manhattan de spot zijn
0
CaliLove
geplaatst: 24 augustus 2008, 19:41 uur
Hey Man, je moet zeker een 40 Ounce kopen daar, 800 Old English Malt Liquor want das FUCKED Up dat ze dat hier niet hebben.
0
geplaatst: 24 augustus 2008, 22:59 uur
Cool Calm Pete - Lost
Junk Science - Feeding Einstein
100dBs & Ryan O'Neil - The Adventures of the One Hand Bandit and the Slum Computer Wizard
Ook nog eens relatief onbekende artiesten die nog best vaak in NYC optreden. Moet je zelf maar even opzoeken.
Enniewee, veel plezier, NYC is best een leuke stad.
Junk Science - Feeding Einstein
100dBs & Ryan O'Neil - The Adventures of the One Hand Bandit and the Slum Computer Wizard
Ook nog eens relatief onbekende artiesten die nog best vaak in NYC optreden. Moet je zelf maar even opzoeken.
Enniewee, veel plezier, NYC is best een leuke stad.
0
Harco
geplaatst: 25 augustus 2008, 01:38 uur
Veel plezier daar. Zeker naar Fat Beats gaan. Zit op 406 6th Avenue (Ave of the Americas) tussen West 8th en 9th. Tweede verdieping. Ik liep er eerst zo voorbij, haha.
Ben woensdag teruggekomen van twee weken New York. Binnen vijf jaar woon ik daar, zoveel is zeker.
Overzichtje van wat ik daar heb gehaald (misschien zit er ook wel wat voor jou tussen):
Cd's:
Boot Camp Clik - For the People.
Buckwild - Diggin' in the Crates.
Ill Biskits - Chronicles of Two Losers.
Kool G Rap - Half a Klip.
Organized Konfusion - Organized Konfusion.
Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda.
Sean Price - Master P.
Sean Price - Monkey Barz.
Vinyl:
Nas - Life's a Bitch 12".
Sean Price - Jesus Price Supastar.
Sean Price - P-Body/Like You 12".
Smoothe da Hustler - Hustler's Theme 12".
Er staan trouwens ook altijd gasten voor de Fat Beats hun dingen te promoten. Zo heb ik op de gok deze twee gekocht:
Shake-o-Blaize - Don't Get Mad Get Money.
Subcon - Sub Talk.
Als je internettoegang hebt daar, houd deze blog in de gaten. 2 september komen Brooklyn Academy, Rugged-n-Raw en Hasan Salaam in de zaak. Een van de keren dat ik er was, stond K-Def wat setjes te draaien.
Ga ook langs één van de vele Best Buys. Daar heb ik Dr. Dre's nieuwe headphones vandaan en:
Ras Kass - Institutionalized [Volume 2].
UGK - Underground Kingz.
En dan nog iets hip hopgerelateerds: als je van New Era caps houdt, moet je eens langs de Lid's gaan. Grote collectie caps waar je ook nog eens je eigen tekst op kunt laten borduren. Is binnen een uurtje gebeurd en ziet er nog vet uit ook. Ben zelf geen fan van petten, maar hey, jij misschien wel.
Er zit een Lid's op 5th Ave en eentje op Times Square. 41st of 42nd, meende ik. Zou ook 8th Ave kunnen zijn, maar dat ligt allemaal toch vlak bij elkaar.
En vlakbij de Lid's op 5th Ave loopt één of andere irritante kerel (Ali) constant zijn albumpje te promoten. Ik heb hem wel meegenomen (niet beluisterd, haha), maar laat die kerel gewoon links liggen. Irritant mannetje.
En als je naar de Bronx, Brooklyn of Queens gaat, pas wel op. Sommige delen zijn heel onveilig. Sowieso zou ik niet naar de Bronx gaan. Ja, alleen om het Yankees Stadium te zien, maar dan moet je gaan als ze spelen. Anders ben je gewoon de lul als je daar alleen of met een klein groepje loopt.
Manhattan is eigenlijk wel geheel veilig. In Harlem ben ik niet geweest, maar de één zegt dat het veilig is, en de ander zegt dat sommige delen nog onveilig zijn. Harlem is trouwens geen borough hoor; Harlem is een wijk in Manhattan.
Als je van shoppen houdt, zijn vooral 5th en 6th Ave de shit. Daar heb ik zo'n beetje de helft van de tijd rondgelopen, haha. Dingen die je vooral moet zien, zijn Soho, Chinatown, Little Italy en Union Square. Central Park is ook heel cool. Zelfs als je van plan bent om 0,0 dollars uit te geven zul je nog steeds de tijd van je leven hebben. Zoveel is daar te zien.
Ground Zero en Statue of Liberty zijn niets bijzonders. Eerstgenoemde is één grote bouwput en Statue of Liberty is gewoon heel saai. Empire State Building zou ik wel beklimmen als ik jou was, terwijl je nog niet eens de hele stad kunt zien als je er bovenop staat. Zó groot is New York.
Uhm, verder heb ik niet zoveel meer te zeggen, haha. Heb je al een hotel of een andere verblijfplaats?
Ben woensdag teruggekomen van twee weken New York. Binnen vijf jaar woon ik daar, zoveel is zeker.

Overzichtje van wat ik daar heb gehaald (misschien zit er ook wel wat voor jou tussen):
Cd's:
Boot Camp Clik - For the People.
Buckwild - Diggin' in the Crates.
Ill Biskits - Chronicles of Two Losers.
Kool G Rap - Half a Klip.
Organized Konfusion - Organized Konfusion.
Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda.
Sean Price - Master P.
Vinyl:
Nas - Life's a Bitch 12".
Sean Price - Jesus Price Supastar.
Sean Price - P-Body/Like You 12".
Smoothe da Hustler - Hustler's Theme 12".
Er staan trouwens ook altijd gasten voor de Fat Beats hun dingen te promoten. Zo heb ik op de gok deze twee gekocht:
Shake-o-Blaize - Don't Get Mad Get Money.
Subcon - Sub Talk.
Als je internettoegang hebt daar, houd deze blog in de gaten. 2 september komen Brooklyn Academy, Rugged-n-Raw en Hasan Salaam in de zaak. Een van de keren dat ik er was, stond K-Def wat setjes te draaien.
Ga ook langs één van de vele Best Buys. Daar heb ik Dr. Dre's nieuwe headphones vandaan en:
Ras Kass - Institutionalized [Volume 2].
UGK - Underground Kingz.
En dan nog iets hip hopgerelateerds: als je van New Era caps houdt, moet je eens langs de Lid's gaan. Grote collectie caps waar je ook nog eens je eigen tekst op kunt laten borduren. Is binnen een uurtje gebeurd en ziet er nog vet uit ook. Ben zelf geen fan van petten, maar hey, jij misschien wel.
Er zit een Lid's op 5th Ave en eentje op Times Square. 41st of 42nd, meende ik. Zou ook 8th Ave kunnen zijn, maar dat ligt allemaal toch vlak bij elkaar.
En vlakbij de Lid's op 5th Ave loopt één of andere irritante kerel (Ali) constant zijn albumpje te promoten. Ik heb hem wel meegenomen (niet beluisterd, haha), maar laat die kerel gewoon links liggen. Irritant mannetje.
En als je naar de Bronx, Brooklyn of Queens gaat, pas wel op. Sommige delen zijn heel onveilig. Sowieso zou ik niet naar de Bronx gaan. Ja, alleen om het Yankees Stadium te zien, maar dan moet je gaan als ze spelen. Anders ben je gewoon de lul als je daar alleen of met een klein groepje loopt.
Manhattan is eigenlijk wel geheel veilig. In Harlem ben ik niet geweest, maar de één zegt dat het veilig is, en de ander zegt dat sommige delen nog onveilig zijn. Harlem is trouwens geen borough hoor; Harlem is een wijk in Manhattan.
Als je van shoppen houdt, zijn vooral 5th en 6th Ave de shit. Daar heb ik zo'n beetje de helft van de tijd rondgelopen, haha. Dingen die je vooral moet zien, zijn Soho, Chinatown, Little Italy en Union Square. Central Park is ook heel cool. Zelfs als je van plan bent om 0,0 dollars uit te geven zul je nog steeds de tijd van je leven hebben. Zoveel is daar te zien.
Ground Zero en Statue of Liberty zijn niets bijzonders. Eerstgenoemde is één grote bouwput en Statue of Liberty is gewoon heel saai. Empire State Building zou ik wel beklimmen als ik jou was, terwijl je nog niet eens de hele stad kunt zien als je er bovenop staat. Zó groot is New York.
Uhm, verder heb ik niet zoveel meer te zeggen, haha. Heb je al een hotel of een andere verblijfplaats?
0
CaliLove
geplaatst: 25 augustus 2008, 01:58 uur
Is hier niemand met de ferry naar Staten Island geweest? 

0
CaliLove
geplaatst: 25 augustus 2008, 02:58 uur
Harco schreef:
Waarom? Omdat de Wu daar vandaan komt?
Waarom? Omdat de Wu daar vandaan komt?
Je hebt daar nog altijd die mooie graffiti tag van Wu-Tang "Can It Be All So Simple".
Al heb ik gehoord dat ze daar iets anders hebben over getekend....
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 11:40 uur
Mooie post Harco!
Een paar suggesties zal ik proberen te herinneren als ik zelf ooooit nog naar NYC ga. Ben er al een keer geweest, maar dat was nog voordat ik me in hip-hop verdiepte. Ik wil zeker nog wel eens terug, maar dat zou nog wel even duren.
Een paar suggesties zal ik proberen te herinneren als ik zelf ooooit nog naar NYC ga. Ben er al een keer geweest, maar dat was nog voordat ik me in hip-hop verdiepte. Ik wil zeker nog wel eens terug, maar dat zou nog wel even duren.
0
Rene1979
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:54 uur
@ Harco!
Top man bedankt!!
Ik had idd die fat beats al opgezocht:-)
En ik zal dit ff uitprinten wat je heb geschreven...
Weet je dan toevallig ook waar ik een iphone kan kopen zonder abbo hahaah
En over dat wonen was ook mijn idee....
Top man bedankt!!
Ik had idd die fat beats al opgezocht:-)
En ik zal dit ff uitprinten wat je heb geschreven...
Weet je dan toevallig ook waar ik een iphone kan kopen zonder abbo hahaah
En over dat wonen was ook mijn idee....
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 21:05 uur
Bier-discussie verwijderd.
"een beetje" wel misschien, maar het halve topic ging over bier.
je kunt toch wel een klein beetje off topic gaan?
"een beetje" wel misschien, maar het halve topic ging over bier.
0
Rene1979
geplaatst: 27 augustus 2008, 06:13 uur
Heb zowiezo besloten welke het zeker worden
Army of the Pharaohs beide albums
Chief kamachi alle albums
Apathy eastern phinogwat
Demigodz.
En nog wat uit de lijst van R&P proberen te luisteren voor ik ga..
Ga zeker niet voor de 20 in een dozijn rap.
Laat jullie wel weten wat het geworden is aftellen is begonnen
Army of the Pharaohs beide albums
Chief kamachi alle albums
Apathy eastern phinogwat
Demigodz.
En nog wat uit de lijst van R&P proberen te luisteren voor ik ga..
Ga zeker niet voor de 20 in een dozijn rap.
Laat jullie wel weten wat het geworden is aftellen is begonnen
0
CaliLove
geplaatst: 27 augustus 2008, 13:18 uur
Die kan je hier in Nederland en België toch vinden, alleszinds toch Ritual Battle.
* denotes required fields.