Genres / Hip-Hop / Soul/Hip-Hop tips?
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2008, 13:52 uur
Dat zijn toch helemaal geen hiphop/soul-albums? Of heb ik wat gemist?
0
geplaatst: 27 augustus 2008, 15:34 uur
Dat is ook het beetje gekke van dit topic; het topic 'In Genres > R&B en Hip-Hop > Volgende week NY (tips gevraagd)' is hierbij ingevoegd. Omdat je blijkbaar niet het hele topic hebt gevolgd; het is dus zo; Rene gaat naar NYC en vroeg dus ons om tips om te doen/te kopen in NY.
Ik zelf vind het eerlijk ook wel gek dat twee redelijk verschillende topics die alleen 'tips' in gemeen hebben samen worden gevoegd, maar ach
Ik zelf vind het eerlijk ook wel gek dat twee redelijk verschillende topics die alleen 'tips' in gemeen hebben samen worden gevoegd, maar ach

0
Rene1979
geplaatst: 27 augustus 2008, 16:36 uur
Ik had een aparte topic ervoor aangemaakt....
Maar ineens stond hij hier haha heel apart idd...
Maar ja heb wel wat tips gehad...
Alleen nog niet over die iphone maar ja dat mag ook niet net als bier..
Maar ineens stond hij hier haha heel apart idd...
Maar ja heb wel wat tips gehad...
Alleen nog niet over die iphone maar ja dat mag ook niet net als bier..
0
geplaatst: 25 juni 2009, 23:07 uur
Ik ben me de laatste tijd iets meer aan het verdiepen in hiphop (stond lang op een vrij laag pitje), maar er zijn zoveel namen die ik wel wil checken. Daarom dacht ik dat jullie me misschien met wat tips op het goede pad konden sturen. Ik heb nu vooral dingen gecheckt, waarvan ik dacht dat ik ze wel zou kunnen waarderen en de klassiekers met hoge gemiddeldes. Van wat ik to nu toe gehoord heb hou ik wel van hiphop met veel soul (Common, Kanye West-producties). Maar die rauwe eastcostdingen uit de jaren '90 (Illmatic en The Infamous) bevallen ook heel erg goed. Dus zijn er dingen die ik prioriteit moet geven?
0
geplaatst: 25 juni 2009, 23:42 uur
Ja ik had laatst wel al Like Water For Chocolate aangeschaft, maar moet ik nog een paar keer beluisteren voor ik een oordeel geef. Daarna zal ik Resurrection ook eens proberen te bemachtigen.
0
raffael77
geplaatst: 26 juni 2009, 07:52 uur
Als je van Soulvolle producties houd check dan
Pete Rock & CL Smooth
Pete Rock solo werk
Little Brother en album 1,2,3
Begin hier maar vast mee
Pete Rock & CL Smooth
Pete Rock solo werk
Little Brother en album 1,2,3
Begin hier maar vast mee
0
|Joël|
geplaatst: 26 juni 2009, 10:21 uur
Be is soulvoller dan Resurrection, maar laatstgenoemde vind ik beter en heeft een hoger jazz gehalte. Ik heb ze allebei 5 sterren geven dus ik kan ze aanbevelen, maar als je dat soulvolle leuker vind is Be wellicht de beste aankoop (of je youtubed/download eerst).
The Main Ingredient van Pete Rock & C.L. Smooth is inderdaad volgepropt met soulsamples en ik denk dat A Long Hot Summer van Masta Ace je wat dat betreft eveneens onmogelijk kan teleurstellen.
The Main Ingredient van Pete Rock & C.L. Smooth is inderdaad volgepropt met soulsamples en ik denk dat A Long Hot Summer van Masta Ace je wat dat betreft eveneens onmogelijk kan teleurstellen.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 10:33 uur
Bedankt voor de tips! Ik zal die tips van raffael77 zeker noteren en zo snel mogelijk uitchecken. @ joël: Be heb ik al in huis, en is één van de platen die mijn liefde voor hiphop heeft aangewakkerd! Maar Masta Ace zal ik ook eens opzoeken (had mijn interesse al gewekt).
0
raffael77
geplaatst: 26 juni 2009, 10:59 uur
Onzin Joel dat Be soulvoller is want alle samples van Resurrection bestaan uit soul samples alleen de nummers daarop zijn meer uptempo dan dat van Be.
0
|Joël|
geplaatst: 26 juni 2009, 14:08 uur
raffael77 schreef:
Onzin Joel dat Be soulvoller is want alle samples van Resurrection bestaan uit soul samples alleen de nummers daarop zijn meer uptempo dan dat van Be.
Alle nummers van Be bestaan eveneens uit soulsamples.Onzin Joel dat Be soulvoller is want alle samples van Resurrection bestaan uit soul samples alleen de nummers daarop zijn meer uptempo dan dat van Be.
Ik vind Be soulvoller klinken dan Resurrection, dus of het onzin is dat denk ik niet. Maar goed ieder zijn mening. Ik wil Resurrection zeker niet afraden, het is zelfs misschien wel mijn favoriete album.
En leuk dat je Be al kent Ward. Dat is echt een lekker album.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 12:28 uur
Bij Nas - Illmatic (1994):
Ik heb es de top 250 bekeken en deze blijkt de hoogste notering te hebben in zijn genre. Hip-Hop is zeker niet mijn lievelingsgenre maar ik laat me graag es verrassen. Beastie Boys en Deltron 3030 lieten me al verbazen maar ik wil wel es proeven van de echte Hip-Hop.
Is dit een goed voorbeeld of toch maar beter een Wu of Notorious Big?
Deze aanleiding komt er door de hoge noteringen maar ook enkele collega's zitten hier voor tussen. Dus moet toch wel ergens goed zijn.
Iemand ideetjes voor de eerste echte instap?
Ik heb es de top 250 bekeken en deze blijkt de hoogste notering te hebben in zijn genre. Hip-Hop is zeker niet mijn lievelingsgenre maar ik laat me graag es verrassen. Beastie Boys en Deltron 3030 lieten me al verbazen maar ik wil wel es proeven van de echte Hip-Hop.
Is dit een goed voorbeeld of toch maar beter een Wu of Notorious Big?
Deze aanleiding komt er door de hoge noteringen maar ook enkele collega's zitten hier voor tussen. Dus moet toch wel ergens goed zijn.
Iemand ideetjes voor de eerste echte instap?

0
geplaatst: 29 januari 2010, 12:34 uur
Ik zou dit niet de perfecte instapplaat noemen. Waar je beter wel mee kan beginnen, laat ik aan de echte hip-hoppers over. Wu-Tang Clan ook niet in ieder geval. Toen ik Wu-Tang Clan voor het eerst luisterde, kon ik er niks mee. Zelfde geldt voor Illmatic. Pas veel later heb ik deze echt kunnen waarderen. Ik weet trouwens echt niet meer waarmee het bij mij is begonnen, qua hip-hop.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 13:04 uur
2pac - All Eyez on Me en Eminem - The Eminem Show zijn zeer makkelijk verteerbaar.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 13:10 uur
Black Star of Resurrection zijn goede albums om mee te beginnen..
0
geplaatst: 29 januari 2010, 14:28 uur
Als je verschillende soorten muziek kan waarderen, begin dan gewoon waar je wilt. Hier bijvoorbeeld; 90's hip-hop icoon, Ik zie het probleem niet helemaal.
Misschien is het voor Leeds zelfs logischer om met alternatieve hip-hop te beginnen, zoals Deltron 3030 die hij zelf al aangeeft, omdat dat minder ver van huis is.
Misschien is het voor Leeds zelfs logischer om met alternatieve hip-hop te beginnen, zoals Deltron 3030 die hij zelf al aangeeft, omdat dat minder ver van huis is.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 23:48 uur
Inderdaad. Deltron 3030 is absoluut een stap richting, zeg maar, de echte hip-hop.
Is de Eminem Show iets wat te commercieel gericht? Sommige nummers kunnen me ook bekoren en zelfs D12 was niet slecht te noemen.
Beastie Boys zijn wel geweldig te noemen maar The Streets zijn dat dan weer niet.
Ik volg meneer Kill_ill... Ik denk te beginnen met 2 Pac - All Eyez.
Is de Eminem Show iets wat te commercieel gericht? Sommige nummers kunnen me ook bekoren en zelfs D12 was niet slecht te noemen.
Beastie Boys zijn wel geweldig te noemen maar The Streets zijn dat dan weer niet.
Ik volg meneer Kill_ill... Ik denk te beginnen met 2 Pac - All Eyez.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 23:51 uur
Al vlug es gaan loeren bij 2Pac - All Eyez maar is 2 uur en 12 minuten niet wat heel veel.... En al die samenwerkingen???? Typsich hip-hop zo blijkt.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 00:04 uur
Je kiest er ook wel een uit.
. Het hele label komt daar voorbij. Erg commercieel album.
. Het hele label komt daar voorbij. Erg commercieel album.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 00:10 uur
Als je gewoon 'goede' hiphop wilt proberen (wat is goed, beetje vaag) kan ik je de volgende artiesten wel aanraden (om eens mee te beginnen):
Atmosphere
Brother Ali
MF DOOM/Viktor Vaughn (Dangerdoom, Madvillain)
A Tribe Called Quest
Blackalicious
Common Sense
CunninLynguists
CYNE
Mos Def
Talib Kweli
Nujabes
The Roots
En daarna gaat er hopelijk een wereld voor je open...
Atmosphere
Brother Ali
MF DOOM/Viktor Vaughn (Dangerdoom, Madvillain)
A Tribe Called Quest
Blackalicious
Common Sense
CunninLynguists
CYNE
Mos Def
Talib Kweli
Nujabes
The Roots
En daarna gaat er hopelijk een wereld voor je open...
0
Daily Operator
geplaatst: 30 januari 2010, 00:35 uur
Nee man.
Ga Clipse, The Game en Biggie luisteren en daarna Nas.
Rob zit er naast.
Ga Clipse, The Game en Biggie luisteren en daarna Nas.
Rob zit er naast.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 01:28 uur
Rhythm & Poetry heeft er een paar bij zitten waarbij je inderdaad heel goed mee kan beginnen, omdat het zonder meer kwaliteit muziek is. Probeer bijvoorbeeld de laatste van Atmosphere, Blazing Arrow van Blackalicious, A Piece of Strange van CunninLynguists (o.a. de prachtige beats), Be van Common (lekker toegankelijk) en alles van The Roots. Veel succes in iedergeval.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 10:31 uur
Dangerdoom - The Mouse and the Mask
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Brother Ali - The Champion Ep
CYNE - Time Being
Black Star (Mos Def en Talib Kweli) - Black Star
Nujabes - Modal Soul
Zijn eigenlijk ook allemaal wel toegankelijke albums, kun je prima mee beginnen en inderdaad, de albums die Chrisseh noemt genieten ook mijn voorkeur om mee te starten.
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Brother Ali - The Champion Ep
CYNE - Time Being
Black Star (Mos Def en Talib Kweli) - Black Star
Nujabes - Modal Soul
Zijn eigenlijk ook allemaal wel toegankelijke albums, kun je prima mee beginnen en inderdaad, de albums die Chrisseh noemt genieten ook mijn voorkeur om mee te starten.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 12:47 uur
MF Doom is niet bepaald een rapper waar je mee begint. De twee albums die ik noemde zijn albums waren over het algemeen de meeste mensen mee beginnen of vervolgens in het genre te komen.
0
Harco
geplaatst: 30 januari 2010, 13:05 uur
Ik ben o.a. begonnen met MF Doom's Mm.. Food? Vlak daarna kwam DangerDoom uit en die vond ik ook harddddd.
Andere albums waar ik mee begon, of die ik in ieder geval vroeg luisterde:
Sage Francis - A Healthy Distrust.
Common - Be.
Kanye West - The College Dropout (niet veel later Late Registration).
Blackalicious - Blazing Arrow.
Mos Def - Black on Both Sides.
Aesop Rock - Daylight (maar die is niet echt toegankelijk).
Andere albums waar ik mee begon, of die ik in ieder geval vroeg luisterde:
Sage Francis - A Healthy Distrust.
Common - Be.
Kanye West - The College Dropout (niet veel later Late Registration).
Blackalicious - Blazing Arrow.
Mos Def - Black on Both Sides.
Aesop Rock - Daylight (maar die is niet echt toegankelijk).
0
geplaatst: 30 januari 2010, 14:41 uur
Kill_illuminati schreef:
MF Doom is niet bepaald een rapper waar je mee begint. De twee albums die ik noemde zijn albums waren over het algemeen de meeste mensen mee beginnen of vervolgens in het genre te komen.
Maar dat zijn slechte albums.

0
Daily Operator
geplaatst: 30 januari 2010, 14:44 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)
Nietes
Stoute Rob.All Eyez On Me is voor de echte bazen en Eminem Show is dope.
* denotes required fields.