Genres / Hip-Hop / Een introductie tot Hip-Hop
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2007, 21:20 uur
Onderhond schreef:
Omdat ik vroeger helemaal geen Hip-Hop luisterde, maar er toch steeds meer in geintresseerd raakte. Ik hoop dat andere mensen die nog niet naar Hip-Hop luisteren ook ‘verlicht’ worden, en in het genre geïnteresseerd raken. Dit zijn nummers die me in die waardering hebben geholpen:
Pete Philly & Perquisite – Grateful
Hier is Hip-Hop voor mij begonnen, door Pete Philly zag ik in dat Hip-Hop wel degelijk muzikaal kan zijn, en dat het niet over bitchez, spange ho’s, gunz ’n Money hoeft te gaan. Een simpel dankliedje is ook Hip-Hop.
Public Enemy – Bring The Noise
Het venijn van Chuck D spreekt me erg aan, het is een track die hard gaat. Het woedende gescratch, Flavor Flav die het in de war probeert te schoppen, maar Chuck D die de boel bijeen houdt.
Madvillain – All Caps
Madlib is iemand die jazz in al zijn vormen met Hip-Hop probeert te vermengen. MF DOOM is een aparte artiest, met een aparte rapstijl die allicht mensen zal aanspreken.
DJ Shadow – Midnight in a Perfect World
Één van de mooiste instrumentale Hip-Hop tracks die ik ken.
Mr. Lif – Return of the B-Boy
Vooral het eigenaardige gebruik van twee beats in één nummer is erg mooi. Verder gewoon een goede Hip-Hop track, afkomstig van een conceptalbum dat zeker de moeite waard is.
Sage Francis – Sea Lion of Good Fashion
Good Fashion heft een aparte beat, het lijkt op een soort orkestratie, met af en toe een ‘beat’. Het is eigenlijk niet eens een beat.
Sea Lion is een mooie track die een gastbijdrage bevat van Bonnie ‘Prince’ Billy(Will Oldham)
Atmosphere – Godlovesugly
Vooral het enigzins gefrustreerde, bijna emo-achtige spreekt me erg aan. Was ook één van mij eerste ontdekkingen binnen de Hip-Hop.
A Tribe Called Quest – Scenario
Één en al spontaniteit. Iets dat de positieve vibe van Hip-Hop erg goed weergeeft.
Typhoon – Zo Niet Mij
Die schreeuw in het midden is prachtig, ook de piano-beat vind ik erg mooi. Misschien wel mijn favoriete NL Hip-Hop track.
Duvelduvel – Wie is Ut?
Het is een underground-hitje geweest, dus erg bekend. Als je hem toch niet kent(geld vooral voor onze zuiderburen denk ik) is het zéker de moeite waard.
Pigeon John – Do The Pigeon
Super-vrolijk en een super vrolijk refrain. Ik heb geen zomer meer nodig.
MF DOOM – Rhymes Like Dymes
Mooie soulvolle beat, en één prachtige zin: Classical slapstick rappers need chapstick.
Gorillaz – November Has Come
Damon Albarn verdiept zich in Hip-Hop, en MF DOOM doet mee, mooier kan het bijna niet.
Opgezwolle – Ogen Open
Keiharde Nederlandse rap, met vooral een prachtige Delic-beat. Én Rico die ontieglijk hard gaat.
Nas met AZ – Life’s A Bitch
Ook een track die ik ontdekte toen ik net met Hip-Hop bezig was. Vooral de verse van AZ in dit nummer is erg sterk.
Ik zal nog proberen YouTube linkjes te vinden.
Zou leuk zijn als de hip-hop community tot een lijst zou kunnen komen die ze als "kennismaken voor de leek" naar voren kunnen schuiven.
Omdat ik vroeger helemaal geen Hip-Hop luisterde, maar er toch steeds meer in geintresseerd raakte. Ik hoop dat andere mensen die nog niet naar Hip-Hop luisteren ook ‘verlicht’ worden, en in het genre geïnteresseerd raken. Dit zijn nummers die me in die waardering hebben geholpen:
Pete Philly & Perquisite – Grateful
Hier is Hip-Hop voor mij begonnen, door Pete Philly zag ik in dat Hip-Hop wel degelijk muzikaal kan zijn, en dat het niet over bitchez, spange ho’s, gunz ’n Money hoeft te gaan. Een simpel dankliedje is ook Hip-Hop.
Public Enemy – Bring The Noise
Het venijn van Chuck D spreekt me erg aan, het is een track die hard gaat. Het woedende gescratch, Flavor Flav die het in de war probeert te schoppen, maar Chuck D die de boel bijeen houdt.
Madvillain – All Caps
Madlib is iemand die jazz in al zijn vormen met Hip-Hop probeert te vermengen. MF DOOM is een aparte artiest, met een aparte rapstijl die allicht mensen zal aanspreken.
DJ Shadow – Midnight in a Perfect World
Één van de mooiste instrumentale Hip-Hop tracks die ik ken.
Mr. Lif – Return of the B-Boy
Vooral het eigenaardige gebruik van twee beats in één nummer is erg mooi. Verder gewoon een goede Hip-Hop track, afkomstig van een conceptalbum dat zeker de moeite waard is.
Sage Francis – Sea Lion of Good Fashion
Good Fashion heft een aparte beat, het lijkt op een soort orkestratie, met af en toe een ‘beat’. Het is eigenlijk niet eens een beat.
Sea Lion is een mooie track die een gastbijdrage bevat van Bonnie ‘Prince’ Billy(Will Oldham)
Atmosphere – Godlovesugly
Vooral het enigzins gefrustreerde, bijna emo-achtige spreekt me erg aan. Was ook één van mij eerste ontdekkingen binnen de Hip-Hop.
A Tribe Called Quest – Scenario
Één en al spontaniteit. Iets dat de positieve vibe van Hip-Hop erg goed weergeeft.
Typhoon – Zo Niet Mij
Die schreeuw in het midden is prachtig, ook de piano-beat vind ik erg mooi. Misschien wel mijn favoriete NL Hip-Hop track.
Duvelduvel – Wie is Ut?
Het is een underground-hitje geweest, dus erg bekend. Als je hem toch niet kent(geld vooral voor onze zuiderburen denk ik) is het zéker de moeite waard.
Pigeon John – Do The Pigeon
Super-vrolijk en een super vrolijk refrain. Ik heb geen zomer meer nodig.
MF DOOM – Rhymes Like Dymes
Mooie soulvolle beat, en één prachtige zin: Classical slapstick rappers need chapstick.
Gorillaz – November Has Come
Damon Albarn verdiept zich in Hip-Hop, en MF DOOM doet mee, mooier kan het bijna niet.
Opgezwolle – Ogen Open
Keiharde Nederlandse rap, met vooral een prachtige Delic-beat. Én Rico die ontieglijk hard gaat.
Nas met AZ – Life’s A Bitch
Ook een track die ik ontdekte toen ik net met Hip-Hop bezig was. Vooral de verse van AZ in dit nummer is erg sterk.
Ik zal nog proberen YouTube linkjes te vinden.
0
Artifact
geplaatst: 15 oktober 2007, 21:57 uur
Mooi het intiatief is er al. Ik hoop dat mensen nog steeds gemotiveerd zijn om hier (actief) aan deel te enemen, want ik snap best dat niet iedereen nog zin heeft naar zo'n discussie. Ik vroeg me trouwens het volgende af. Aangezien dit een topic is waar de niet hip-hip luisteraar leert kennis maken, lijkt me wel zo handig dat dit topic niet aan ze voorbijgaat. Er zijn namelijk genoeg gebruikers die dit topic eigenlijk al principieel vermijden. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Ik dacht dus dat het tactischer zou zijn om dit topic naar een ''algemeen sub-forum'' te verplaatsen.
Verder een hele interessante en globale lijst, levenvergeten. En hoewel de hip-hop scène samenvatten, mij een uiterst moeilijke klus lijkt (geld voor eigenlijk elk genre) komt dit toch best in de buurt. Misschien mist het hier en daar wat classics, maar goed daar kan een ander weer wat aan toevoegen. Als we met dit concept verder besluiten te gaan, volg ook ik uiteraard.
Verder een hele interessante en globale lijst, levenvergeten. En hoewel de hip-hop scène samenvatten, mij een uiterst moeilijke klus lijkt (geld voor eigenlijk elk genre) komt dit toch best in de buurt. Misschien mist het hier en daar wat classics, maar goed daar kan een ander weer wat aan toevoegen. Als we met dit concept verder besluiten te gaan, volg ook ik uiteraard.
0
geplaatst: 15 oktober 2007, 21:59 uur
Mooi initiatief inderdaad. Als ik nog één vraagje mag stellen.
Is wat vervelender (en beperkter voor de poster die tracks aandraagt) maar linkjes zijn echt eens zo handig. Ik wil me graag laten overtuigen maar ben uiteraard zoals iedere niet-fan ook een beetje lui
Is wat vervelender (en beperkter voor de poster die tracks aandraagt) maar linkjes zijn echt eens zo handig. Ik wil me graag laten overtuigen maar ben uiteraard zoals iedere niet-fan ook een beetje lui

0
Artifact
geplaatst: 15 oktober 2007, 22:28 uur
Zelfs met hi-teck laserogen lees je nog over zijn laatste zin, Onderhond 

0
geplaatst: 16 oktober 2007, 00:36 uur
Volgens mij zijn er een paar acts binnen de hip-hop die ook gewaardeerd kunnen worden door mensen die voornamelijk van andere muziekgenres houden. Er zijn een paar acts van begin/midden jaren '90 die wat meer relaxte, organische, geweldloze en vaak wat jazzy hip-hop brachten (levenvergeten noemde er overigens al wat). Daarbij moet ik altijd denken aan nummers als:
A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got), van het album The Low End Theory
The Pharcyde - Runnin', van het album Labcabincalifornia
Del Tha Funkee Homosapien - Mistadobalina, van het album I Wish My Brother George Was Here
The Nonce - Mix Tapes, van het album World Ultimate
Iets wat mij betreft ook grensoverstijgend kan zijn, zijn de twee belangrijkste projecten van Dan the Automator met vaak enorm spacey beats (voor mijzelf een belangrijke kennismaking met andere hip-hop dan die je op de radio hoort):
Dr. Octagon - Blue Flowers, van het album Dr. Octagonecologyst
Deltron 3030 - Positive Contact, van het album Deltron 3030
Twee groepen die bewezen hebben grensovertstijgend zijn:
Public Enemy - Fight the Power, van het album Fear of a Black Planet
Beastie Boys - So What'cha Want, van het album Check Your Head
Dan als laatste een man die op dit moment door velen wordt gewaardeerd en eigenlijk ook een publiek van niet-per-se-hip-hopliefhebbers moet kunnen bereiken:
MF DOOM - Rhymes Like Dimes (Live), studioversie staat op het album Operation: Doomsday
A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got), van het album The Low End Theory
The Pharcyde - Runnin', van het album Labcabincalifornia
Del Tha Funkee Homosapien - Mistadobalina, van het album I Wish My Brother George Was Here
The Nonce - Mix Tapes, van het album World Ultimate
Iets wat mij betreft ook grensoverstijgend kan zijn, zijn de twee belangrijkste projecten van Dan the Automator met vaak enorm spacey beats (voor mijzelf een belangrijke kennismaking met andere hip-hop dan die je op de radio hoort):
Dr. Octagon - Blue Flowers, van het album Dr. Octagonecologyst
Deltron 3030 - Positive Contact, van het album Deltron 3030
Twee groepen die bewezen hebben grensovertstijgend zijn:
Public Enemy - Fight the Power, van het album Fear of a Black Planet
Beastie Boys - So What'cha Want, van het album Check Your Head
Dan als laatste een man die op dit moment door velen wordt gewaardeerd en eigenlijk ook een publiek van niet-per-se-hip-hopliefhebbers moet kunnen bereiken:
MF DOOM - Rhymes Like Dimes (Live), studioversie staat op het album Operation: Doomsday
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 11:37 uur
Ongeveer wat pure hip-hop uitstraalt (voor mij), en ook nog redelijk recent is (2000, dacht ik)
Binary Star - Honest Expression
Zowel Senim Silla als One.Be.Lo komen hard, zetten alle 'gangsta'-rappers op hun plaats, en ook nog eens een mooie beat.
Binary Star - Honest Expression
Zowel Senim Silla als One.Be.Lo komen hard, zetten alle 'gangsta'-rappers op hun plaats, en ook nog eens een mooie beat.
0
Artifact
geplaatst: 16 oktober 2007, 11:51 uur
Ik wil niet de spelbreker zijn, maar ik vraag me af of we wel het juiste publiek bereiken óf uberhaupt wel een publiek bereiken. Wat me een ook een beetje zorgen baat, is het feit dat er zoveel nummer tegelijk gepost worden. Dat één per dag systeem werkte ook niet helemaal, maar heb je nu niet een beetje het gevoel van waar in hemelsnaam iemand beginnen moet? Ook al staat er meestal wel een onderschrift bij vermeld en wat de track inhoud.
0
KSPR
geplaatst: 16 oktober 2007, 11:58 uur
Je zou ook een introductie kunnen maken onderverdeeld in tijdspanne... dan kan je erbij zetten wat je ongeveer kan verwachten.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 12:20 uur
Als ik als eerste hiphop MF Doom zou horen dan zou het nog een flink obstakel kunnen worden.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 13:48 uur
Artifact schreef:
Ik wil niet de spelbreker zijn, maar ik vraag me af of we wel het juiste publiek bereiken óf uberhaupt wel een publiek bereiken. Wat me een ook een beetje zorgen baat, is het feit dat er zoveel nummer tegelijk gepost worden. Dat één per dag systeem werkte ook niet helemaal, maar heb je nu niet een beetje het gevoel van waar in hemelsnaam iemand beginnen moet? Ook al staat er meestal wel een onderschrift bij vermeld en wat de track inhoud.
In het verhaal dat jij hier zet lijkt deze topic gedoemt te falen. Ik denk dat de spelregels ook nog niet helemaal duidelijk zijn inderdaad.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 14:40 uur
Ja, maar ik vrees dat topics al deze en het topic dat je voor ogen had bij het 'Maak kennis met Rap en beoordeel'-topic ook gedoemd zijn te falen. Wat zou je hiermee willen bereiken? Dat de gebruikers van MuMe massaal hip-hop omarmen? Ik geloof echt niet in dat soort zendelingenwerk. Hooguit kan je door middel van een topic een andere kant van hip-hop laten zien, zodat mensen weten dat er ook hip-hoptracks zijn waarin niemand wordt vermoord of verkracht. Ik denk dat je dan krijgt dat een paar mensen dat bekijken en vervolgens weer vrolijk verder gaan met albums zoeken die in het eigen (rock)straatje liggen. Ik heb echt niet het idee/de illusie dat er veel mensen zijn die überhaupt erop zitten te wachten dat ze hip-hop opgedrongen krijgen. Eerlijk gezegd zou het me ook worst wezen wat andere mensen van hip-hop denken. Zolang ze maar niet alle hip-hopalbums naar beneden stemmen, vind ik het best.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 15:17 uur
psychonaatje schreef:
Zolang ze maar niet alle hip-hopalbums naar beneden stemmen, vind ik het best.
Zolang ze maar niet alle hip-hopalbums naar beneden stemmen, vind ik het best.
Kevin... kuch, Ra-kuch-pphael... proest...
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 15:36 uur
Voor mij, als iemand die zich nog nooit in hiphop heeft verdiept, komt dit topic als geroepen. Een paar dagen/week geleden heb ik in mijn spontaniteit Nas' Illmatic en diverse PE nummers gepindakaasd, naar Nas heb ik nog niet echt geluiserd, maar PE bevalt me al wel een heel klein beetje. Net even het eerste linkje van a Tribe Called Quest aangeklikt, klinkt nog best wel goed. Opzich sta ik dus best al wel een beetje open om wat hiphop te leren kennen.
*gaat nu direct achter A Tribe Called Quest aan*
*gaat nu direct achter A Tribe Called Quest aan*
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 15:51 uur
Jesse schreef:
Voor mij, als iemand die zich nog nooit in hiphop heeft verdiept, komt dit topic als geroepen.
Voor mij, als iemand die zich nog nooit in hiphop heeft verdiept, komt dit topic als geroepen.
Ja, hallo, gaat 'ie mij ongelijk zitten bewijzen, daar hou ik helemaal niet van.
Oke, dan neem ik mijn woorden terug: het topic heeft blijkbaar wel nut.
Leuk dat je in hip-hop wilt verdiepen, Jesse. 
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 16:04 uur
Ondertussen alweer twee nummers van Common (Sense) gehoort, Resurrection en Testify. Resurrection klinkt op het eerste gehoor zelfs beter dan Jazz (we've got), van Testify is het jammer dat die troela meezingt.
0
Social_Mask
geplaatst: 16 oktober 2007, 18:19 uur
Testify is geweldig!! 
Toch nog iemand kunnen aanspreken, zo, zijn we blij of zijn we blij.

Toch nog iemand kunnen aanspreken, zo, zijn we blij of zijn we blij.
0
Social_Mask
geplaatst: 16 oktober 2007, 18:20 uur
We kunnen trouwens ook mensen Pm'en van wie we denken (hopen) dat ze misschien Hip-Hop wel wat zullen vinden..
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 18:40 uur
Ja en dan met z'n allen!
Ik denk dat Kevin-Rapphael nog wel wat tips kan gebruiken 
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 18:42 uur
psychonaatje schreef:
Ja en dan met z'n allen!
Ja en dan met z'n allen!
Zal die vast waarderen, tot hij 2 weken er achter komt dat het toch niks voor hem is om het vervolgens met een 0,5* te beoordelen.
0
Social_Mask
geplaatst: 16 oktober 2007, 18:45 uur
psychonaatje schreef:
Ja en dan met z'n allen!
Ja en dan met z'n allen!
Done!
0
Artifact
geplaatst: 16 oktober 2007, 18:54 uur
Opzich wel grappig om te zien dat A Tribe Called Quest toch wel één van die groepen is die vaak aanslaat bij 'beginnende' hip-hop luisteraars. Aan de andere kant kent Jesse dan ook een Jazzy achtergrond. Dat scheelt een hoop. Enfin, leuk dat Ressurection van Common je bevallen is. Hij behoort ook zeker tot een getalenteerd mc. Zijn nieuwere werk is alleen vrij discutabel. Veel tegenstrijdige berichten, de meningen zijn dus verdeeld.
En wat Testify betreft. Toch wel één van mijn favorieten van het album Be. Die 'troela' waar jij het over hebt is volgens mij een voice die eerst is gepitcht (in dit geval hoger gevormd) en daarna in de track gesampled. Dit soort 'pitched up voices' komen veelal voor bij moderne soulvolle beats. En ook die percussie speelt een belangrijke rol. Vooral een handelsmerk van producers als Kanye West en 9th Wonder en dat zijn de minste niet. Vroeger had ik het er niet zo mee. Ik was altijd meer 'gangsta' en vond dit veel te mellow en wist geen raad met die lelijke babystemmetjes. Echter is er al heel wat verandert en zijn ze echt mijn ding. Vaak wel toegankelijke producties, maar oh zo lekker. Goeie mc als Common eronder, gast rapper hier, stukje zang daar. Be is dan ook één van die platen die dit soort producties rijk is, maar ze wel bijna perfect uitwerkt. Erg consistent ook.
Om even terug te komen op het bericht van psychonaatje, vind het eigenlijk maar een beetje raar. Ik bedoel uiteraard hoeft niet iedereen hip-hop te omarmen. Maar als er geen haan naar kraait hadden we dit topic in eerste instantie al niet te hoeven openen. Ook ik heb niet het idee dat er veel mensen zijn die überhaupt erop zitten te wachten dat ze hip-hop opgedrongen krijgen. Mooi, want dat gebeurd ook niet. Daarentegen zijn er mensen die zich opzich wel in dit genre willen verdiepen, maar er op de een of andere manier niet echt aan toekomen of niet weten waar ze moeten beginnen. Deze noem ik categorie 1. Tot de 2e behoren de mensen die een verkeerd beeld van hip-hop hebben. Dit kan zijn uit kortzichtigheid. Aan de hand van wat ze zien, ruiken en proeven wordt er een bepaald beeld geschetst wat ze ervan weerhoud om verder te kijken dan hen neus lang is. Tenslotte de 3e en laatste categorie. Dit zijn de mensen die bepaalde hip-hop stromingen totaal waardeloos vinden, terwijl ze horrorcore en sci-fi concept albums (om maar wat te noemen) helemaal geweldig vinden. Ik vindt dat we daarom deze mensen moeten bereiken. Als hip-hop community hebben wij toch wel een soort van verantwoordelijk om hieraan bij te dragen. Zo onstaat er ook een betere nuance ipv een vertekend beeld. Dan kunnen mensen pas écht zeggen dat ze dit genre drie keer niks vinden, mocht dat het geval zijn.
En wat Testify betreft. Toch wel één van mijn favorieten van het album Be. Die 'troela' waar jij het over hebt is volgens mij een voice die eerst is gepitcht (in dit geval hoger gevormd) en daarna in de track gesampled. Dit soort 'pitched up voices' komen veelal voor bij moderne soulvolle beats. En ook die percussie speelt een belangrijke rol. Vooral een handelsmerk van producers als Kanye West en 9th Wonder en dat zijn de minste niet. Vroeger had ik het er niet zo mee. Ik was altijd meer 'gangsta' en vond dit veel te mellow en wist geen raad met die lelijke babystemmetjes. Echter is er al heel wat verandert en zijn ze echt mijn ding. Vaak wel toegankelijke producties, maar oh zo lekker. Goeie mc als Common eronder, gast rapper hier, stukje zang daar. Be is dan ook één van die platen die dit soort producties rijk is, maar ze wel bijna perfect uitwerkt. Erg consistent ook.
Om even terug te komen op het bericht van psychonaatje, vind het eigenlijk maar een beetje raar. Ik bedoel uiteraard hoeft niet iedereen hip-hop te omarmen. Maar als er geen haan naar kraait hadden we dit topic in eerste instantie al niet te hoeven openen. Ook ik heb niet het idee dat er veel mensen zijn die überhaupt erop zitten te wachten dat ze hip-hop opgedrongen krijgen. Mooi, want dat gebeurd ook niet. Daarentegen zijn er mensen die zich opzich wel in dit genre willen verdiepen, maar er op de een of andere manier niet echt aan toekomen of niet weten waar ze moeten beginnen. Deze noem ik categorie 1. Tot de 2e behoren de mensen die een verkeerd beeld van hip-hop hebben. Dit kan zijn uit kortzichtigheid. Aan de hand van wat ze zien, ruiken en proeven wordt er een bepaald beeld geschetst wat ze ervan weerhoud om verder te kijken dan hen neus lang is. Tenslotte de 3e en laatste categorie. Dit zijn de mensen die bepaalde hip-hop stromingen totaal waardeloos vinden, terwijl ze horrorcore en sci-fi concept albums (om maar wat te noemen) helemaal geweldig vinden. Ik vindt dat we daarom deze mensen moeten bereiken. Als hip-hop community hebben wij toch wel een soort van verantwoordelijk om hieraan bij te dragen. Zo onstaat er ook een betere nuance ipv een vertekend beeld. Dan kunnen mensen pas écht zeggen dat ze dit genre drie keer niks vinden, mocht dat het geval zijn.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 23:29 uur
Social_Mask schreef:
Done!
Done!
Eh, hierbij wil ik erop wijzen dat ik niet verantwoordelijk ben voor welke schade dan ook die op enige manier kan voortvloeien uit de ironie die ik tentoon probeer te spreiden.
Ik blijf trouwens wel achter mijn woorden staan. De bedoeling van dit topic kan wel goed zijn, toch betwijfel ik dat er veel mensen mee bereikt worden. Dat ligt ook aan de opzet. Als we, zoals net met Jesse gebeurd is, mensen die enige interesse in hip-hop hebben een voor hen juiste richting kunnen opsturen (in dit geval: rustige, jazzy hip-hop), dan is dat goed, maar dan gaat het altijd om mensen die al enige interesse in hip-hop hebben. Als mensen weinig tot geen interesse in hip-hop hebben, dan kunnen we daar weinig in veranderen en zal je ze echt niet bereiken.
Artifact schreef:
Maar als er geen haan naar kraait hadden we dit topic in eerste instantie al niet te hoeven openen.
Maar als er geen haan naar kraait hadden we dit topic in eerste instantie al niet te hoeven openen.
Dit vind ik trouwens raar. Alsof met het openen van een topic het bestaansrecht van dat topic bewezen is.
0
raffael77
geplaatst: 17 oktober 2007, 08:28 uur
Idd artifacts dat komt omdat er veel zijn die van een relaxe sound houden. Zij zullen wel meer van dat soort groepen leuk vinden.
Het is de mix van Jazzy hiphop en dope stem van Q-Tip en toch ook wel een coole stem van Phife die aanslaat.
Hiphop met jazz is eigenlijk een Lounge achtige muziek.(Voor mij bestaat lounge niet maar je weet wat ik bedoel).
Deze rap muziek zal bij velen aanslaan omdat de muziek relax is en dan gaan ze vanzelf naar de raps luisteren. Die positief zijn.
Het is de mix van Jazzy hiphop en dope stem van Q-Tip en toch ook wel een coole stem van Phife die aanslaat.
Hiphop met jazz is eigenlijk een Lounge achtige muziek.(Voor mij bestaat lounge niet maar je weet wat ik bedoel).
Deze rap muziek zal bij velen aanslaan omdat de muziek relax is en dan gaan ze vanzelf naar de raps luisteren. Die positief zijn.
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 12:27 uur
Als je de mensen uit categorie 1 (uit Artifact's post) wil bereiken, moet je trouwens natuurlijk ook eerst hun muziekachtergrond weten. Luisterden ze eerst naar pop? Dan moet je proberen modernere (met vaak uitgesprokener beats) en kwalitatief toch goede rap (hoeft niet meteen het beste) aan te raden (á la een Common, Kanye West, Lupe Fiasco, Blackalicious). Dit slaat vaak eerder aan dan als je ze meteen de echte kei-harde klassiekers zoals Wu-Tang of ATCQ. Zo vond ik vroeger ATCQ en Common's Be (net zoals Artifact) iets te mellow, of 'zacht' voor mijn doen. Maar als iemand bijv. Jazz heeft geluisterd, dan is het wél weer slim om bijv. ATCQ aan te raden.
0
KSPR
geplaatst: 17 oktober 2007, 13:14 uur
En Rock fans iets in de trend van El-P/Sage Francis...?
0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 17 oktober 2007, 13:42 uur
meneer mask nodigde me uit eens langs te komen hier
laat me wel duidelijk zijn dat ik bepaalde hip hop wel graag hoor maar dit wel in een mindere mate.
laat me wel duidelijk zijn dat ik bepaalde hip hop wel graag hoor maar dit wel in een mindere mate.
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 13:43 uur
Kevin-Raphaƫll schreef:
Nou alles wat je niet leuk vind kun je alvast opzoeken en met een 0,5* belonen. Have fun!
* denotes required fields.