Genres / Hip-Hop / Een introductie tot Hip-Hop
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 23:52 uur
Hiervan ga ik binnenkort wel eens een album horen vermoed ik. Doe nog eens een voorstel BoordAppel 
0
geplaatst: 19 oktober 2007, 00:01 uur
Het hip-hop forum heeft wel altijd de leukste en grappigste discussie op MM.
.
.
Ik vind het ook zo aardig dat de hip-hop liefhebbers niet hip-hopliefhebbers zo graag willen overhalen en overtuigen van het genre. Zo sympathiek.
.
Ik heb zelf die neiging helemaal niet namelijk.
.
. Ik vind het ook zo aardig dat de hip-hop liefhebbers niet hip-hopliefhebbers zo graag willen overhalen en overtuigen van het genre. Zo sympathiek.
. Ik heb zelf die neiging helemaal niet namelijk.
0
geplaatst: 19 oktober 2007, 01:53 uur
Ik heb vandaag toevallig voor het eerst goed naar Soundbombing II geluisterd en nu is Patriotism van Company Flow (de groep van El-P) helemaal favoriet bij me:
Let vooral niet op de 'clip', want die hoort er niet bij.
Let vooral niet op de 'clip', want die hoort er niet bij.
0
geplaatst: 19 oktober 2007, 12:30 uur
Kos schreef:
Ik vind het ook zo aardig dat de hip-hop liefhebbers niet hip-hopliefhebbers zo graag willen overhalen en overtuigen van het genre. Zo sympathiek.
Ik denk dat dat mede komt doordat er redelijk veel vooroordelen over rap in de lucht hangen (mede door de commerciele stroming van rap). Doordat sommige mensen hierdoor beginnen te denken dat rap over 'bitchez, bling-bling etc. etc. ' gaat, willen veel mensen hen het ongelijk bewijzen.
waxs schreef:
Ik vind de clip van "Deep Space 9MM" ook erg goed.
Ik vind de clip van "Deep Space 9MM" ook erg goed.
Inderdaad, fantastisch lied + dito clip.
0
rico-bballer
geplaatst: 19 oktober 2007, 17:26 uur
Vet nummer en voor de lichte punk/ rock kant misschien een goed begin.
0
geplaatst: 26 april 2008, 20:13 uur
Dat Hip Hop dood is ben ik het trouwens totaal niet mee eens. Er is zoveel kwaliteit muziek, je moet gewoon beetje zoeken. Maar de industrie zit ermee vol. Ik kom elke week wel een artiest tegen waarvan ik denk... DAMN 

0
geplaatst: 27 april 2008, 23:04 uur
Van 2008 vind ik de nieuwste Atmosphere en Everliven Sound er wel bovenuit springen, begin daar maar mee 

0
geplaatst: 28 april 2008, 00:25 uur
CunninLynguists
Masta Ace
Talib Kweli
Wordsworth
The Roots
Little Brother
om maar even te beginnen. Er is zoveel hip hop. Het is gewoon ongelofelijk breed, dat maakt hip hop juist speciaal. Neem een sample uit een willekeurig genre, doe er een beat bij en weetikveelwat en het is hip hop, simpel.
Je ziet tegenwoordig maar 1 ding op tv van de hele cultuur, dat is gangstershit. Is opzich niks mis mee, alleen ik heb er een redelijke hekel aan. Ik heb ook heel lang een soort afkeer gehad tegen het genre. Iemand die ernaar wilt gaan luisteren kan ik dit album aanraden:
CunninLynguists - A Piece of Strange
(dit is een conceptalbum met een heel verhaal eraan vast, je bent er naar een jaar nog niet klaar mee zullen we maar zeggen. Zowel qua productie en lyrics is het een prachtig album. Mijn nummer 1)
Iemand die gewoon simpele hip hop wilt luisteren kan ik
eMC - The Show aanraden. Gewoon van begin tot einde op je MP3 afspelen, is magisch
Masta Ace
Talib Kweli
Wordsworth
The Roots
Little Brother
om maar even te beginnen. Er is zoveel hip hop. Het is gewoon ongelofelijk breed, dat maakt hip hop juist speciaal. Neem een sample uit een willekeurig genre, doe er een beat bij en weetikveelwat en het is hip hop, simpel.
Je ziet tegenwoordig maar 1 ding op tv van de hele cultuur, dat is gangstershit. Is opzich niks mis mee, alleen ik heb er een redelijke hekel aan. Ik heb ook heel lang een soort afkeer gehad tegen het genre. Iemand die ernaar wilt gaan luisteren kan ik dit album aanraden:
CunninLynguists - A Piece of Strange
(dit is een conceptalbum met een heel verhaal eraan vast, je bent er naar een jaar nog niet klaar mee zullen we maar zeggen. Zowel qua productie en lyrics is het een prachtig album. Mijn nummer 1)
Iemand die gewoon simpele hip hop wilt luisteren kan ik
eMC - The Show aanraden. Gewoon van begin tot einde op je MP3 afspelen, is magisch

0
raffael77
geplaatst: 28 april 2008, 08:29 uur
Die nieuwe van Atmosphere schijnt idd erg goed te zijn.
Everliven Sound is leuk.
Doe er wat bij van Stones Throw Records zoals Guilty Simpson & Percee P.
Dan over NL Hiphop gesproken is het Eptje van Kamer van Cokehandel ook wel aan te raden
Everliven Sound is leuk.
Doe er wat bij van Stones Throw Records zoals Guilty Simpson & Percee P.
Dan over NL Hiphop gesproken is het Eptje van Kamer van Cokehandel ook wel aan te raden
0
geplaatst: 28 april 2008, 10:05 uur
Chrisseh schreef:
Van 2008 vind ik de nieuwste Atmosphere en Everliven Sound er wel bovenuit springen, begin daar maar mee

Voor alle duidelijkheid , ik had het over de laatste tijd, zeg maar 2008. Wat er de afgelopen jaren is uitgekomen weet ik. Ook daarin zie ik een dalende lijn overigens. Het argument over gangsterrap vind ik zwak. In ieder segment van hiphop komen goede dingen. Vergeet niet dat de g-funk van Dre (tijdje terug alweer) verfrissend was.
Maar goed, Atmosphere moet ik nog bemachtigen dus er is nog hoop, gezien het feit dat Atmosphere getipst wordt zal ik de andere tip ook eens checken
Maar .....het is nu bij na mei dus er zijn 4 maanden verstreken in 2008. Wie kan er 4 echt onderscheidende hiphopalbums noemen.
0
raffael77
geplaatst: 28 april 2008, 16:12 uur
4 albums voor jou:
01 Percee P - Perseverance: The Remix
02 Atmosphere - When Life Gives You Lemons
03 Braille - The IV Edition
04 Everliven Sound - Freedom
01 Percee P - Perseverance: The Remix
02 Atmosphere - When Life Gives You Lemons
03 Braille - The IV Edition
04 Everliven Sound - Freedom
0
geplaatst: 28 april 2008, 21:46 uur
Top raffie,
begrijp me overigens niet verkeerd. Mijn uberkritische houding is eigenlijk een smeekbede. Ik ga de 4 tips achterhalen and i'll be back at ya.
De uitdaging blijft desalnietemin staan.
4 beste hiphopalbums verschenen in 2008???
begrijp me overigens niet verkeerd. Mijn uberkritische houding is eigenlijk een smeekbede. Ik ga de 4 tips achterhalen and i'll be back at ya.
De uitdaging blijft desalnietemin staan.
4 beste hiphopalbums verschenen in 2008???
0
geplaatst: 28 april 2008, 22:46 uur
soundpacca schreef:
Voor alle duidelijkheid , ik had het over de laatste tijd, zeg maar 2008.
De nieuwste Atmosphere en Everliven Sound zijn ook van 2008 Voor alle duidelijkheid , ik had het over de laatste tijd, zeg maar 2008.
Voor de rest moet ik eerlijk toegeven dat 2008 mij ook nog niet écht om ver geblazen heeft, maar je kan bijvoorbeeld ook Mighty Joseph - Empire State of Little Vic - Each Dawn I Die uitproberen.
0
raffael77
geplaatst: 29 april 2008, 09:33 uur
Chrisseh schreef:
Voor de rest moet ik eerlijk toegeven dat 2008 mij ook nog niet écht om ver geblazen heeft, maar je kan bijvoorbeeld ook Mighty Joseph - Empire State of Little Vic - Each Dawn I Die uitproberen.
(quote)
De nieuwste Atmosphere en Everliven Sound zijn ook van 2008
Mighty Joseph is ook erg idd.
Maar is Lil' Vic leuk? Ik vind zijn naam niet zo leuk en dacht meteen aan dirty south shit.
0
SinX
geplaatst: 29 april 2008, 09:49 uur
raffael77 schreef:
Maar is Lil' Vic leuk? Ik vind zijn naam niet zo leuk en dacht meteen aan dirty south shit.
Is geen dirty south.
0
geplaatst: 29 april 2008, 10:06 uur
Mooie tips hoor, ik heb wat werk voor de boeg. Atmosphere al een snelle beluistering gegeven. Wat me op viel dat een paar track een goede beat hebben en sommige niet....want die hebben geen beat. Wel een pianomelodie. Zo is de verdeling na een keer luisteren tussen pianonummers (rustig) en wat duistere electro achtige beats. Klinkt zeker goed, veel belovend.
The score:
Atmosphere
Everliven Sound
Little Vic
Mighty Joseph
Braille
En natuurlijk mn persoonlijk favoriet The Roots
Overigens ben ik ook niet vies van dirty south en iedere andere stijl,
wat goed is, is goed en hiphop is hiphop. Ik doe niet aan hokjes.
@kos zet je agenda eens op scherp
. Hoe dan ook, was er zo'n plaat verschenen dit jaar, had dit topic niet eens bestaan. Classic!
The score:
Atmosphere
Everliven Sound
Little Vic
Mighty Joseph
Braille
En natuurlijk mn persoonlijk favoriet The Roots
Overigens ben ik ook niet vies van dirty south en iedere andere stijl,
wat goed is, is goed en hiphop is hiphop. Ik doe niet aan hokjes.
@kos zet je agenda eens op scherp
. Hoe dan ook, was er zo'n plaat verschenen dit jaar, had dit topic niet eens bestaan. Classic!
0
geplaatst: 29 april 2008, 14:23 uur
Lil Vic klinkt heel fout (die artiestennaam) maar ik vond het album wel heel leuk. Het is niet de meest hoogstaande hiphop. Maar het luistert allemaal erg goed weg.
0
geplaatst: 29 april 2008, 14:27 uur
Als je van Wu-Tang houdt, check deze: 71Raw - Ninja Guidence (weet niet of het Wu-Related is maar het heeft er zeker wat van weg ook met de gastbijdrages)
Andere tips (niet iedereen is het ermee eens, maar ach smaken verschillen):
1773 - Constant Motion
Astonish - From Now Until Forever (vrij soft maar wel een top plaat in zijn soort)
Grip Grand - Brokelore (o.a. Percee P met een gastbijdrage)
verder moet je zeker eerder genoemde albums beluisteren (Everliven Sound is mijn favoriet tot nu toe).
Andere tips (niet iedereen is het ermee eens, maar ach smaken verschillen):
1773 - Constant Motion
Astonish - From Now Until Forever (vrij soft maar wel een top plaat in zijn soort)
Grip Grand - Brokelore (o.a. Percee P met een gastbijdrage)
verder moet je zeker eerder genoemde albums beluisteren (Everliven Sound is mijn favoriet tot nu toe).
0
geplaatst: 29 april 2008, 14:34 uur
Ik denk dat Astonish jouw ook minder zal liggen. Ik vind persoonlijk 1773 erg dope, maja smaken hé.
Grip Grand zal je meer liggen (of ken je die al?)
1773 is meer hele rustige hiphop en ja dat moet je liggen. 2 mc's uit chicago die op relaxte beats rappen. Doet een heel klein beetje aan de beats van Nujabes denken. Alhoewel het dat niveau bij lange na nog niet haalt.
Ik weet niet of CaliLove dit topic wel eens bezoekt, maar 71Raw zal jouw liggen, denk ik. Je hoeft niks van mij aan te nemen, het is slechts een tip en misschien ken je het album al.
Astonish is voor mensen die voor een rustige rapper houden, zonder gescheld. Ik vind hem top, hij heeft een fijne stem, is nog niet de beste lyricist maar op goede beats is het een uitstekend MC.
Everliven Sound vind ik dit jaar met voorsprong de topplaat. Een rapduo die rapt op de beats van het uitstekend Zweedse duo The Beatnikz.
Wat betreft Atmosphere, die plaat is een groeiertje. Naarmate je dat album beluisterd blijft hij groeien. De lyrics zijn bij tijd en wijle geniaal.
Braille's werk is wederom dope. Maar een echte aanrader is Shades of Grey dat is een album van Braille uit 2004 (als ik me niet vergis).
Grip Grand zal je meer liggen (of ken je die al?)
1773 is meer hele rustige hiphop en ja dat moet je liggen. 2 mc's uit chicago die op relaxte beats rappen. Doet een heel klein beetje aan de beats van Nujabes denken. Alhoewel het dat niveau bij lange na nog niet haalt.
Ik weet niet of CaliLove dit topic wel eens bezoekt, maar 71Raw zal jouw liggen, denk ik. Je hoeft niks van mij aan te nemen, het is slechts een tip en misschien ken je het album al.
Astonish is voor mensen die voor een rustige rapper houden, zonder gescheld. Ik vind hem top, hij heeft een fijne stem, is nog niet de beste lyricist maar op goede beats is het een uitstekend MC.
Everliven Sound vind ik dit jaar met voorsprong de topplaat. Een rapduo die rapt op de beats van het uitstekend Zweedse duo The Beatnikz.
Wat betreft Atmosphere, die plaat is een groeiertje. Naarmate je dat album beluisterd blijft hij groeien. De lyrics zijn bij tijd en wijle geniaal.
Braille's werk is wederom dope. Maar een echte aanrader is Shades of Grey dat is een album van Braille uit 2004 (als ik me niet vergis).
0
geplaatst: 29 april 2008, 14:43 uur
Btw, alleen albums uit 2008 is wel een grote beperking, in mijn opzicht zijn albums uit 2007 ook wel representatief voor de huidige hip-hop scene. Uit 2007 zijn dan ook heel wat leuke albums voortgekomen. Dus, soundpacca, als je eens niks te doen hebt, kan je bijvoorbeeld ook Percee P - Perseverance, Brother Ali - The Undisputed Truth,
Y Society - Travel at Your Own Pace, Brother Reade - Rap Music, El-P - I'll Sleep When You're Dead of iets anders proberen
Y Society - Travel at Your Own Pace, Brother Reade - Rap Music, El-P - I'll Sleep When You're Dead of iets anders proberen

0
geplaatst: 29 april 2008, 14:44 uur
word Crisseh.Als je wat goede albums uit voorgaande jaren wil beluisteren laat maar wat weten. Want dat zijn er teveel om op te noemen.
0
geplaatst: 29 april 2008, 16:37 uur
Eens dat albums van eind 2007 ook de huidige scene bepalen. Ennne niets te doen Chrisseh, dat noemt men geloof ik een utopie 
Volgens mij, ik zal het dubbelchecken voor ik iemand voor zn schenen schop, vond ik zowel percee P als Brother ali tegenvallen. Desondanks ga ik ze maar eens opnieuw proberen.
Ik hoop dat toch wel dat een ieder met me eens zal zijn dat er al tijden geen vernieuwing ala madvillainy (2004), cannibal ox (2001), cage (2005), sticks & kubus of zelf maar wat meer mainstream dingen a la de hoogtepunten van dre, eminem of voor mijn part Jayz zijn verschenen. De platen die hier getipt worden bevinden zich, hoe zal ik het zeggen, toch allemaal wel op enigzins ondergronds niveau. Ik ben toch best wel into hiphop (minder als vroeger dat wel) maar de nu genoemde namen ken ik echt allemaal niet.
Met alle respect, maar het feit dat er rijen namen worden genoemd impliceert toch wel een beetje, dat je ook niet één echte winnaar, ook niet uit 2007, kunt noemen. Uiteraard kan ik zat redenen bedenken om meerdere platen te noemen, maar zit er niet een kern van waarheid in mijn beredenatie?

Volgens mij, ik zal het dubbelchecken voor ik iemand voor zn schenen schop, vond ik zowel percee P als Brother ali tegenvallen. Desondanks ga ik ze maar eens opnieuw proberen.
Ik hoop dat toch wel dat een ieder met me eens zal zijn dat er al tijden geen vernieuwing ala madvillainy (2004), cannibal ox (2001), cage (2005), sticks & kubus of zelf maar wat meer mainstream dingen a la de hoogtepunten van dre, eminem of voor mijn part Jayz zijn verschenen. De platen die hier getipt worden bevinden zich, hoe zal ik het zeggen, toch allemaal wel op enigzins ondergronds niveau. Ik ben toch best wel into hiphop (minder als vroeger dat wel) maar de nu genoemde namen ken ik echt allemaal niet.
Met alle respect, maar het feit dat er rijen namen worden genoemd impliceert toch wel een beetje, dat je ook niet één echte winnaar, ook niet uit 2007, kunt noemen. Uiteraard kan ik zat redenen bedenken om meerdere platen te noemen, maar zit er niet een kern van waarheid in mijn beredenatie?
0
geplaatst: 29 april 2008, 19:05 uur
Mighty Joseph die genoemd is daar zit de MC Vast Aire in, van jawel: Cannibal Ox.
Percee P blijft geweldige albums droppen en is toch al een hele tijd in de scene.
Percee P blijft geweldige albums droppen en is toch al een hele tijd in de scene.
* denotes required fields.