Genres / Hip-Hop / Een introductie tot Hip-Hop
zoeken in:
0
Social_Mask
geplaatst: 17 oktober 2007, 14:09 uur
psychonaatje schreef:
Eh, hierbij wil ik erop wijzen dat ik niet verantwoordelijk ben voor welke schade dan ook die op enige manier kan voortvloeien uit de ironie die ik tentoon probeer te spreiden.
(quote)
Eh, hierbij wil ik erop wijzen dat ik niet verantwoordelijk ben voor welke schade dan ook die op enige manier kan voortvloeien uit de ironie die ik tentoon probeer te spreiden.
Hahaha, er is niks ergs gebeurd

0
geplaatst: 17 oktober 2007, 14:41 uur
Nog niet, maar gezien zijn stemverleden zit het er dik in dat er weer wat 0,5* gaan vallen.
0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 17 oktober 2007, 18:54 uur
andere albums heb ik nog niet beluisterd, dus waarom een score geven?
dus 0.5 of 1 zit er nu toch niet in.
dus 0.5 of 1 zit er nu toch niet in.
0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 17 oktober 2007, 18:58 uur
morgen is er wel canibus met For Whom the Beat Tolls te beluisteren. héél nieuwsgierig.
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 19:01 uur
Maar natuurlijk...
Als dat geen 1* of lager wordt eet ik mijn shirt op. Voorspelbaarheid.
Als dat geen 1* of lager wordt eet ik mijn shirt op. Voorspelbaarheid.
0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 17 oktober 2007, 19:02 uur
je weet het nooit hé. zal wel meevallen denk ik
0
raffael77
geplaatst: 17 oktober 2007, 19:03 uur
Chrisseh schreef:
Als je de mensen uit categorie 1 (uit Artifact's post) wil bereiken, moet je trouwens natuurlijk ook eerst hun muziekachtergrond weten. Luisterden ze eerst naar pop? Dan moet je proberen modernere (met vaak uitgesprokener beats) en kwalitatief toch goede rap (hoeft niet meteen het beste) aan te raden (á la een Common, Kanye West, Lupe Fiasco, Blackalicious). Dit slaat vaak eerder aan dan als je ze meteen de echte kei-harde klassiekers zoals Wu-Tang of ATCQ. Zo vond ik vroeger ATCQ en Common's Be (net zoals Artifact) iets te mellow, of 'zacht' voor mijn doen. Maar als iemand bijv. Jazz heeft geluisterd, dan is het wél weer slim om bijv. ATCQ aan te raden.
Als je de mensen uit categorie 1 (uit Artifact's post) wil bereiken, moet je trouwens natuurlijk ook eerst hun muziekachtergrond weten. Luisterden ze eerst naar pop? Dan moet je proberen modernere (met vaak uitgesprokener beats) en kwalitatief toch goede rap (hoeft niet meteen het beste) aan te raden (á la een Common, Kanye West, Lupe Fiasco, Blackalicious). Dit slaat vaak eerder aan dan als je ze meteen de echte kei-harde klassiekers zoals Wu-Tang of ATCQ. Zo vond ik vroeger ATCQ en Common's Be (net zoals Artifact) iets te mellow, of 'zacht' voor mijn doen. Maar als iemand bijv. Jazz heeft geluisterd, dan is het wél weer slim om bijv. ATCQ aan te raden.
Vette onzin wat je zegt man. Blackalicious is namelijk niet zo commercieel zoals je het noemt. Die andere wacko jacko's wel.
Kanye gebruikte voor zijn laatse album veel soul. Lupe is vet slecht.
Moderne hiphop is niet wat je op tv ziet het is gewoon anders.
Wat jij opnoemd heet bekend en dat is de reden waarom mensen eerst naar Common en dat soort dingen luisteren. Dat heeft niets met het feit te maken naar wat voor muziek ze hebben of luisteren.
Ik ken genoeg mensen die naar hele andere muziek luisteren maar wanneer ik ze dan hiphop laat horen zoals Lone Catalysts of ATCQ of Pete Rock vinden ze het allemaal mooi.
Gift of Gab was er al voor blackalicious. Hij rapte namelijk al op het 2e album van US3.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 00:43 uur
Jesse schreef:
*gaat nu direct achter A Tribe Called Quest aan*
*gaat nu direct achter A Tribe Called Quest aan*
Staat ondertussen in de rotatielijst

Aantal nummers van Pete Philly en Perquisite ook al gepindakaasd

De berichten bij albums van ATCQ, dat zij vaak toegankelijk en makkelijk behapbaar zijn voor Jazz of Rock liefhebbers, doen toch een beetje denergerend aan. Alsof ik (nog) geen "echte" Hip-Hop luister.
Edit/: gaat dat altijd hier zo in het Hip-Hop subforum, dat na 15 berichten een topic uitloopt op een zinloze discussie over proteststemmen. Het lijkt hier zowaar Ok Computer wel.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 01:38 uur
Hip-hop is een veel breder genre dan dat mensen denken. Omdat dat wat mensen afstoot bij hip-hop meestal de gewelddadige teksten en stoere imago zijn, is het voor de meeste mensen beter om met groepen te beginnen die dat niet hebben, zoals ATCQ. Als je dan ook nog wat met jazz hebt, dan komt je al helemaal bij de relaxte, jazzy hip-hop uit. Ik denk dat er niemand is die dat soort tips denigrerend bedoelt. Sterker nog: ATCQ wordt ontzettend gewaardeerd binnen de hip-hop. Als de critici of hip-hopluisteraars een lijstje maken van de beste hip-hopalbums, dan staat daar bijna altijd The Low End Theory en/of Midnight Marauders in. Ikzelf heb juist veel moeite moeten doen voordat ik ATCQ kon waarderen (ik hou ook niet zo van jazz, voor zover je dat over een genre kan zeggen), dus ATQC wordt echt niet als tip gegeven omdat het zo behapbaar zou zijn ofzo.
En wat dat laatste betreft: bij hip-hop kom je helaas nog wel eens mensen tegen die niet van het genre houden, maar dan wel op allerlei albums stemmen (vaak zonder ze geluisterd te hebben), waardoor de hip-hoplijst een vertekend beeld gaat geven. Daar kan nog wel eens discussies over ontstaan, ja. Niet onterecht vind ik persoonlijk.
Kan je je nieuwsgierigheid niet in bedwang houden? Je houdt niet van het genre en ik kan je nu al zeggen dat het toch niets wordt. Het enige wat je hierbij bereikt is dat er door het feit dat je compleet op willekeurige albums stemt, de verhoudingen totaal zoek raken. Zou jij het leuk vinden als ik Duran Duran en Talk Talk e.d. ging luisteren om er vervolgens allerlei lage stemmen aan te geven? Ik kan je nu al zeggen dat ik niet van die muziek hou, dus ik denk niet dat de stemmen heel erg hoog zouden uitvallen.
En wat dat laatste betreft: bij hip-hop kom je helaas nog wel eens mensen tegen die niet van het genre houden, maar dan wel op allerlei albums stemmen (vaak zonder ze geluisterd te hebben), waardoor de hip-hoplijst een vertekend beeld gaat geven. Daar kan nog wel eens discussies over ontstaan, ja. Niet onterecht vind ik persoonlijk.
Kevin-Raphaƫll schreef:
morgen is er wel canibus met For Whom the Beat Tolls te beluisteren. héél nieuwsgierig.
Kan je je nieuwsgierigheid niet in bedwang houden? Je houdt niet van het genre en ik kan je nu al zeggen dat het toch niets wordt. Het enige wat je hierbij bereikt is dat er door het feit dat je compleet op willekeurige albums stemt, de verhoudingen totaal zoek raken. Zou jij het leuk vinden als ik Duran Duran en Talk Talk e.d. ging luisteren om er vervolgens allerlei lage stemmen aan te geven? Ik kan je nu al zeggen dat ik niet van die muziek hou, dus ik denk niet dat de stemmen heel erg hoog zouden uitvallen.
0
raffael77
geplaatst: 18 oktober 2007, 07:50 uur
Jesse schreef:
De berichten bij albums van ATCQ, dat zij vaak toegankelijk en makkelijk behapbaar zijn voor Jazz of Rock liefhebbers, doen toch een beetje denergerend aan. Alsof ik (nog) geen "echte" Hip-Hop luister.
Edit/: gaat dat altijd hier zo in het Hip-Hop subforum, dat na 15 berichten een topic uitloopt op een zinloze discussie over proteststemmen. Het lijkt hier zowaar Ok Computer wel.
(quote)

Jij zit niet in hiphop duzzzzzzzzzzzzz jij kan er ook niet over mee praten. Mensen die niet in de hiphop zitten hebben vaak een verkeerd beeld van hiphop. Wat ze vaak kennen is wat ze zien op tv.
Waardoor ze dan denken dat hiphop troep is omdat het alleen maar over vrouwen gaat.
Discussies over wat hiphop is wat niet is altijd de vraag maar voor mij is hiphop die is ontstaan door het gevoel voor de muziek.
Dus de artform van hiphop. Vaak wordt ook wel gezegt de 4 hoofd elementen van hiphop.(Graffiti-MC-DJ-B Boy)
Wat voor mij ook hiphop is eigenlijk de underground scene
die als maar moeten vechten voor hun naam en status.
Zij doen het niet voor het geld maar voor de muziek. Geld komt op de 2e plaats. Niet alles vind ik goed maar heb wel respect voor ze omdat ze nooit een kans krijgen door die commerciele rappers.
Kanye West, Common, Will I AM, 50ct en Lil Wayne zijn hippop.
Brother Ali, ATCQ, People Under The Stairs, KRS-One en Braille zijn hiphop dat staat voor inhoud.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 12:23 uur
*zucht*
Wat jij opnoemd heet bekend en dat is de reden waarom mensen eerst naar Common en dat soort dingen luisteren. Dat heeft niets met het feit te maken naar wat voor muziek ze hebben of luisteren. Je spreekt je zelf nu tegen; zij die geintereseerd zijn in pop kijken TV (á la TMF), en ZIJ zien een Common op TV verschijnen. Oftewel, het heeft wel DEGELIJK met achtergrond te maken. Een Jazz-fanaat zie je minder snel naar TMF kijken.
Ik ken genoeg mensen die naar hele andere muziek luisteren maar wanneer ik ze dan hiphop laat horen zoals Lone Catalysts of ATCQ of Pete Rock vinden ze het allemaal mooi.Dat geloof ik best, maar dat zal echt niet altijd gebeuren. Als je bijv. poplieverhebbers naar ATCQ laat luisteren, is volgens mij de kans niet zó groot dat ze die plaat nog een keer opzetten. Ikzelf had ook de nodige moeite om ATCQ te kunnen waarderen (wat ik nu wel volledig doe), en ik denk dat met mij anderen zijn.
Gift of Gab was er al voor blackalicious. Hij rapte namelijk al op het 2e album van US3.
Bedankt voor de informatie, geloof ik graag, maar heeft er niks mee te maken.
Oh, en, nu ik even kijk; het lijkt erop dat US3's 2e album uit 1997 komt, terwijl Blackalicious' EP Melodica al uit 1996 komt.
Raffael77 schreef:
Vette onzin wat je zegt man. Blackalicious is namelijk niet zo commercieel zoals je het noemt. Die andere wacko jacko's wel.
Helemaal geen 'vette onzin'. Nee, Blackalicious is niet commercieel, dat weet ik ook wel. Maar het is (vooral hun nieuwste album, luister 'Powers') wel redelijk toegankelijk, kwalitatief érg goed, een goede MC, en leuke teksten, iets wat je op de TV niet vaak te zien krijgt. En, als je NET BEGINT MET HIP-HOP en bent gewent aan hip-pop/pop, raad ik het wél aan om met gappies als Blackalicious, Lupe Fiasco (helemaal niet 'vet slecht', leuk albumpje, luistert lekker weg, + geen onderwerpen van de huidige commerciele rap-scene), Kanye West (zelfde als Lupe Fiasco), of Common (weer het zelfde, goede MC, maar wel toegankelijk) te beginnen.Vette onzin wat je zegt man. Blackalicious is namelijk niet zo commercieel zoals je het noemt. Die andere wacko jacko's wel.
Wat jij opnoemd heet bekend en dat is de reden waarom mensen eerst naar Common en dat soort dingen luisteren. Dat heeft niets met het feit te maken naar wat voor muziek ze hebben of luisteren.
Ik ken genoeg mensen die naar hele andere muziek luisteren maar wanneer ik ze dan hiphop laat horen zoals Lone Catalysts of ATCQ of Pete Rock vinden ze het allemaal mooi.
Bedankt voor de informatie, geloof ik graag, maar heeft er niks mee te maken.
Oh, en, nu ik even kijk; het lijkt erop dat US3's 2e album uit 1997 komt, terwijl Blackalicious' EP Melodica al uit 1996 komt.

0
raffael77
geplaatst: 18 oktober 2007, 19:37 uur
Lol grappig ben jij man. Dus jij zou iemand eerder hun aanraden dan wat ik op noemde lol.
Jij luisterd zeker ook veel Hippop.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 19:40 uur
Waarom begin jij er 9 van de 10 keer meteen over dat iemand hippop luistert als ie een andere mening heeft over bepaalde artiesten? Zijn stemgedrag maakt jouw bewering al meteen gelijk met de grond, waarom moet je altijd beledigen/schelden of disrespecteren als je oneens bent met iemand in een discussie als deze?
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 19:44 uur
Het gaat om introductie tot....
Ik zou iemand die bijna geen hiphop kent niet naar mijn favoriete (Infamous) album laten luisteren, maar eerder iets toegankelijkers.
Dat hoeft niet meteen slecht te zijn, zelfs hippop (briljant bedacht
) zoals jij het noemt kan nog goed zijn.
Ik zou iemand die bijna geen hiphop kent niet naar mijn favoriete (Infamous) album laten luisteren, maar eerder iets toegankelijkers.
Dat hoeft niet meteen slecht te zijn, zelfs hippop (briljant bedacht
) zoals jij het noemt kan nog goed zijn.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 20:05 uur
Waar veel hiphopliefhebbers vooral van de wat funky, jazzy en/of soulvollere beats houden, ben ik vooral een liefhebber van de atmosferische en elektronische geluiden in hiphopbeats. Die zijn vaak wel wat moeilijker te vinden. Sommigen van mijn favorieten bevatten ook wel weer het wat meer organische geluid.
De La Soul ft MF DOOM - Rock.Co Kane Flow
Kubus & Bang Bang - Conflict Diamonds
Sticks & Typhoon - Utopia
M.I.A. - 20$
Busta Rhymes - As I Come Back
Sage Francis - Gunz Yo
Spacekees & Terileks - De Overstroming
DuvelDuvel - Woo Stijl
RJD2 - 1976
De La Soul ft MF DOOM - Rock.Co Kane Flow
Kubus & Bang Bang - Conflict Diamonds
Sticks & Typhoon - Utopia
M.I.A. - 20$
Busta Rhymes - As I Come Back
Sage Francis - Gunz Yo
Spacekees & Terileks - De Overstroming
DuvelDuvel - Woo Stijl
RJD2 - 1976
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 20:13 uur
Conway Twitty schreef:
Kijk, dat bedoelde ik nou eigenlijk met mijn hele bericht, alleen jij post het zodat 't makkelijker te begrijpen. Je doet er niet heel slim aan om een beginner meteen aan de hardere hip-hop te introduceren.Ik zou iemand die bijna geen hiphop kent niet naar mijn favoriete (Infamous) album laten luisteren, maar eerder iets toegankelijkers.
Raffael77 schreef:
Lol grappig ben jij man. Dus jij zou iemand eerder hun aanraden dan wat ik op noemde lol.
Soms haal jij echt het bloed onder m'n nagels vandaan... WIL je mij niet snappen, of snap je het echt niet? Lees jij mijn bericht wel? Want ik zal zweren dat ik het toch redelijk duidelijk allemaal heb neergezet met wat ik bedoel... Ik reageer dan verder ook niet op je bericht het 'hippop' betreffende, aangezien ik bang ben dat het weinig nut zal hebben.
0
raffael77
geplaatst: 18 oktober 2007, 21:23 uur
Het is helemaal geen harde hiphop Chrisseh.
Conway heeft wel gelijk in het aangepaste werk te laten horen.
Maar om nou Kanye West te kiezen is wel heel ver gezocht.
Zijn clips bevatten veel sex gehalte en bling bling. Daar zitten de mensen niet op te wachten. Ik begrijp jou donders goed maar kan het niet begrijpen dat een hiphop fanaat crap wil laten horen aan mensen om een goed gevoel te geven hoe hiphop moet zijn.
Als jij harde hiphop bedoeld denk ik toch eerder aan 7L & ES, JMT enz. Dan vind ik de artiesten die ik opnoemde toch niet in dat rijtje thuis horen.
Zijn clips bevatten veel sex gehalte en bling bling. Daar zitten de mensen niet op te wachten. Ik begrijp jou donders goed maar kan het niet begrijpen dat een hiphop fanaat crap wil laten horen aan mensen om een goed gevoel te geven hoe hiphop moet zijn.
Als jij harde hiphop bedoeld denk ik toch eerder aan 7L & ES, JMT enz. Dan vind ik de artiesten die ik opnoemde toch niet in dat rijtje thuis horen.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 21:44 uur
Sorry heren maar met jullie gekwebbel gaan jullie weer een beetje voorbij aan het doel van het topic.
Verder met dank aan Luc: Kubus & Bang Bang - Conflict Diamonds
Dit bedoel ik nu. Gaaf.
Verder met dank aan Luc: Kubus & Bang Bang - Conflict Diamonds

Dit bedoel ik nu. Gaaf.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:18 uur
Nou vooruit ook maar enkele die ik hiphop-analfabeten niet wil onthouden:
Atmosphere - Always Coming Back Home To You
Braille - Shades Of Grey
Immortal Technique - Dance With The Devil
Cunninlynguists - Nothing To Give
Cage - Agent Orange
Atmosphere - Always Coming Back Home To You
Braille - Shades Of Grey
Immortal Technique - Dance With The Devil
Cunninlynguists - Nothing To Give
Cage - Agent Orange
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:29 uur
Raffael schreef:
Het is helemaal geen harde hiphop Chrisseh.
Mwah, geweld en stoerdoenerij is The Infamous ook niet helemaal vreemd (zij het op een andere manier dan in de huidige commerciele rap), waardoor ik The Infamous (in mij ogen wel het iets hardere werk) of bijv. Enter the Chamber niet als begin zou laten horen.Het is helemaal geen harde hiphop Chrisseh.
Zucht.. wat probeer IK nou ook de hele tijd te zeggen?

Zijn clips bevatten veel sex gehalte en bling bling. Daar zitten de mensen niet op te wachten.
Ik begrijp jou donders goed maar kan het niet begrijpen dat een hiphop fanaat crap wil laten horen aan mensen om een goed gevoel te geven hoe hiphop moet zijn.
. Ik ben nou eenmaal van mening dat iemand niet van *snap*, 1,2,3, hip-hop kan 'begrijpen', je moet erin groeien.Als jij harde hiphop bedoeld denk ik toch eerder aan 7L & ES, JMT enz. Dan vind ik de artiesten die ik opnoemde toch niet in dat rijtje thuis horen.
Nee, die jij opnoemde horen niet per sé bij de 'hardere hip-hop', hooguit zou je (misschien) wel eerst hip-hop moeten waarderen, voordat je eraan begint (maar dat hangt ook af van het persoon). En aangezien we het hebben over het introduceren van mensen met hip-hop, weet ik nog steeds niet of zoiets hen meteen aan het hip-hop luisteren zet. Onderhond schreef:
Sorry heren maar met jullie gekwebbel gaan jullie weer een beetje voorbij aan het doel van het topic.
Ja sorry, maar blijkbaar voelen zowel Raffael als ik de nodigheid ons punt recht te zetten. Sorry heren maar met jullie gekwebbel gaan jullie weer een beetje voorbij aan het doel van het topic.
Van wat ik weet, is die Kubus en BangBang combi redelijk uniek, maar misschien kan je Dizzee Rascal of The Streets ook wel waarderen. (?)
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:39 uur
maar misschien kan je Dizzee Rascal of The Streets ook wel waarderen. (?)
Best wel ja, maar zo ongeletterd ben ik ondertussen ook niet meer

0
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:48 uur
Hm, och, dat kon ik ook niet weten, ik weet niet hoever jij je al hebt in soorten hip-hop. Enniewee, zoals ik al zei, ik weet niet echt veel wat er nog meer op lijkt.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:50 uur
Verder misschien Mitchell Brothers of Lady Sovereign. Beide hetzelfde Britse grote-stads geluid, maar wel wat poppier.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 23:13 uur
rico-bballer schreef:
Mijn ergste spelfout ooit. lijf
(quote)
Mijn ergste spelfout ooit. lijf

Ach, hij heeft een vet lijf. Zo gek was het niet

0
geplaatst: 18 oktober 2007, 23:22 uur
Chrisseh schreef:
Hm, och, dat kon ik ook niet weten, ik weet niet hoever jij je al hebt in soorten hip-hop. Enniewee, zoals ik al zei, ik weet niet echt veel wat er nog meer op lijkt.
Roots Manuvra heeft het in het laatste album soms in milde vorm. Verder kom je dan terrecht bij Wiley en Kano.
* denotes required fields.