MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Een introductie tot Hip-Hop

zoeken in:
Mayne
haveman schreef:
Ik heb al meerdere berichten gepost bij dit album(hier zijn er ook wat van gewist).

Wat ik wel grappig vind is dat er al meerdere malen gezegd is :"Als je dit niet goed vindt is hiphop niks voor je".

Hiermee geven die mensen zelf aan hoe smal dit genre is. Ik zal nooit over een rock album zoiets zeggen omdat er oneindig veel variatie in dat genre is.

Sowieso is Rock&Roll zo'n 25 jaar ouder. Nu zie je veel vernieuwingen komen, maar geloof me, er zijn al heel veel subgenres binnen de hiphop.

haveman, serieus kijk wat meer rond in de hiphop en je zult zien dat er een enorme hoeveelheid aan verschillende stijlen zijn...
Een Quannum Records kan je niet vergelijken met Rawkus en Rawkus niet met Stonethrow... en dan praat ik alleen nog maar over labels. Verder heb je die oldschool hiphop die totaal anders klinkt als de jazzy dingen en dan heb je nog de meer boombap hiphop (stevige beats, veel scratchwerk)... dus veel verschillende genres binnen hiphop.
Ik denk dat de variatie minstens even groot is als in de rock scene!

haveman
Een mening is inderdaad nooit objectief.

Maar Joël: vind je ook niet raar als iemand op basis van één stem bij een album zegt dat een genre niks voor je is?

Diegene zegt dus gewoon dat dat album representatief is voor dat hele genre.

En zeg nu niet dat dit gebaseerd is op mijn stemmen of top tien, want ik heb hoge stemmen uitgebracht op oa Eminem, Wu Tang, 2Pac, Notorious, The Beastie Boysetc.

|Joël|
Ja dat ben ik wel met je eens. Ik ben het dan ook niet eens met het bericht van XtReM3 SkILLz, want ik kan ook zo een stapel hiphopalbums opnoemen die ik als liefhebber van het genre niet kan waarderen.
Misschien dat je Black on Both Sides van Mos Def eens kan proberen, die is weer anders en misschien waardeer je die wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:56 uur

geplaatst: vandaag om 00:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.