MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hip Hop Films/Documentaires/Concerten

zoeken in:
P-DawG
Brother Ali komt 26 februari samen met BK-One naar Amsterdam voor een show in de Sugarfactory.

MAS
Bijna alle goede docu's zijn hier eigenlijk al genoemd . Deze heb ik laatst ontdekt the Hiphop Years: YouTube - The Hip Hop Years Part 1 HD Documentary staat in 14 delen van 10 min op youtube wel in goede kwaliteit.

Nog wat nederlandse:

Kroonjuwelen: over het ontstaan van graffiti in Amsterdam.

Hoe Schijt de Ventilator Raakt: Docu over de OP. De docu zit bij de cd Hollandse Hardcore Hiphop Helden.

Walkmen: Prachtige docu over de de Rotterdamse hiphopscene.

Cheap Fame: Een underground graffiti film die zeker de moeite waard is!

FightForMore
Al iemand de film Brown Sugar gezien ? Dit gaat min of meer over hiphop. Ze leggen in het begin veel uit (met interviews met hiphoplegendes) over het ontstaan. Zo zie je paar breakdancen op een beat van Planet Patrol (_O_) en dan zie je Slick Rick, Dane en Doug E Frest (beatboxer) freestylen. Naast de vele hiphoptracks in de film, is het romantische film (ja, het gaat over de liefde hiphop en menselijke liefde).

Ik denk dat velen Banksy wel kennen, de graffiti artiest die vooral het graffiti met 'stencils' bekend heeft gemaakt. Ik denk dat velen wel eens (bewust of onbewust) een van z'n werken heeft gezien. Vaak met een politiek tintje.

Banksy komt nu met een soort 'documentaire. Ben benieuwd.

MAS
FightForMore schreef:
Al iemand de film Brown Sugar gezien ? Dit gaat min of meer over hiphop. Ze leggen in het begin veel uit (met interviews met hiphoplegendes) over het ontstaan. Zo zie je paar breakdancen op een beat van Planet Patrol (_O_) en dan zie je Slick Rick, Dane en Doug E Frest (beatboxer) freestylen. Naast de vele hiphoptracks in de film, is het romantische film (ja, het gaat over de liefde hiphop en menselijke liefde).

Ben benieuwd ga hem nu even binnenhalen.

Laatst die docu over JMT gezien die is ook wel vet.

Kos
FightForMore schreef:

erg leuke film idd.

raffael77
Dat gaat toch over een stelletje die zich in oude hiphop tijd tegenkomen of vrienden zijn.

Als het goed is gaat dit ook over Kangol Crew waar Dana Dane en Slick Rick bij zaten.

Das een dope film.

Ik heb de soundtrack ervan, de film ken ik niet, die zag er eerlijk gezegd maar marginaal uit. Dan ben ik benieuwder naar die Banksy-film.

P-DawG
Komt er een film van Banksy !?

Dat stukje in de trailer van Banksy's documentaire (Exit Through the Gift Shop) van 'Cannes - is a nice place to visit' is eigenlijk best grappig

Er stond trouwens een aardig stukje over deze film in de NRC (Next).

Ik vond Backstage wel cool. Allerlei artiesten van Def Jam die optraden. De soundtrack is ook wel relaxt.

Snoop Dogg staat 28 Juni in de Melkweg met live band.
Kaartverkoop start 7 April.

FightForMore schreef:

Die is morgen om half 2 'smiddags ofzo op tv, weet niet waar precies.
Ik ben dan aan het werk.

Non Phixion - Green DVD is erg goed, die docu vertelt gewoon alles en meer...anekdotes, optredens, video's, slap geouwehoer. Echt tof.

Bone Thugs-N-Harmony - The Untold Story die laatst is uitgekomen zat een bonus DVD bij met de vergeten "Future Shock" documentaire, ook vet, 90's Bone in hun prime.

Tech N9ne - T9X, veeel beter als de Psychumentary die ik vrij waardeloos vond.

Beef serie is ook gewoon tof, sommige hoofdstukken en deel 4 moet je gewoon skippen.

Aanrader... Duits dat wel:

Wholetrain: Duitse speelfilm over graffiti en de cultuur die daarbij hoort.Bovendien met een soundtrack met daarop Reef The Lost Cauze, Planet Asia, KRS-One, El Da Sensei enz.. Zag hem nog niet tussen de lijst staan, vandaar .Linkje

Freestyle: The Art of Rhyme

Is echt supervet. Aanrader voor iedereen, heb em zeker al 5 keer gezien.

Brother Ali, Edan, Sage Francis (respectievelijk: juli, september, oktober) komen naar de Melkweg/Sugar Factory. Ik ga denk ik naar alle drie de optredens. Sowieso naar die van BA en Edan, nog meer mensen die er enthousiast van worden?

Jeej Sage Francis. Die heb ik nog nooit live gezien.
En alweer Brother Ali? Misschien pak ik die ook nog mee, want ik was in feb. niet geweest. En Edan was vorig jaar ook al. Dat was wel vet toen.

Yesss, dat klinkt gruwelijk! Sage Francis heb ik nog nooit live gezien, dus daar wil ik zeker weten naar toe; Edan was vorige keer extreem dope, dus eigenlijk wil ik daar ook bij zijn; en Brother Ali, alhoewel ik hem al een aantal malen hem live heb mogen zien, ga ik ook zeker proberen.

Heb net Sage Francis - Life is Easy DVD bezorgd gekregen, die gast is echt meesterlijk, knettergek maar echt goed.

P-DawG
Heel dope dat Ali weer komt. Kon er de vorige keer niet bij zijn omdat ik op vakantie was hopelijk komt het deze keer wel goed uit.

Edan ken ik niet. Brother Ali wil ik sowieso wel live zien en Sage Francis heb ik van het weekend voor het eerst geprobeerd (li(f)e) en bevalt ook goed.

MAS
Heeft iemand hier de film Rock The Bells ooit gezien?

Ultramagnetic MC's is trouwens afgelast. Brother Ali kan ik niet heen dan ben ik op vakantie. Maar ik ga hem hopelijk zien op Splash.

Ik kwam net bij last.fm dit festival tegen. Er komen best wel wat interessante namen waaronder Masta Ace en Edo G. Het is ook nog eens gratis trouwens.

raffael77
Ik ga op 5 juni naar Hit Squad(PMD, Das EFX, K-Solo & DJ Scratch) in Hedon in Zwolle.

Niet naar BDB want Edo G en Masta Ace zijn ook echt de enige die boeiend zijn op dat feestje. Helaas niet zo leuk als vorig jaar.

Camp Lo komt ook naar BDB, lijkt me live ook wel lachen, maar het is inderdaad geen geweldige groep.

Het Splash! Festival in Duitsland

verdomme bdb gemist... Vorig jaar was het erg dope en wou ook dit jaar gaan maar gewoon domweg vergeten... Ik hoop wel te kunnen afreizen naar Splash al is het voor ons vrij ver

Je moet er wat voor over hebben, de line-up is wel geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.