Genres / Hip-Hop / Hip Hop Films/Documentaires/Concerten
zoeken in:
0
FattBeat
geplaatst: 20 februari 2008, 09:23 uur
Leuk als Meth en Red liefhebber, maar verder niet echt bijzonder vanuit filmperspectief. Een beetje hetzelfde verhaal als Boys 'n the Hood en Menace 2 Society dus ..
0
geplaatst: 2 maart 2008, 18:38 uur
Welke film (/documentaire) zouden jullie mij meer aanraden, Style Wars of Wildstyle?
0
CaliLove
geplaatst: 10 maart 2008, 18:43 uur
Afgelopen nacht was er zo rond 1:30 een zeer nice reportage op France 2 : "Avoir vingt ans à Harlem".
Zeer chill om te zien, is gefilmd in '96 in NY natuurlijk en je ziet veel mensen t-shirts van GZA dragen, overal hongen er posters van Only Built 4 Cuban Linx, in de clubs draaiden ze tracks als Unbelievable van Biggie af etc.

Zeer chill om te zien, is gefilmd in '96 in NY natuurlijk en je ziet veel mensen t-shirts van GZA dragen, overal hongen er posters van Only Built 4 Cuban Linx, in de clubs draaiden ze tracks als Unbelievable van Biggie af etc.

0
geplaatst: 8 april 2008, 21:41 uur
Een kleine maand geleden is het boek Somebody Scream!: Rap Music's Rise to Prominence in the Aftershock of Black Power uitgekomen van Marcus Reeves (een naam die mij voor dit boek niets zei). Het boek legt een verband tussen de burgerrechten- en Black Power-beweging van de zwarte Amerikanen (de nadruk ligt volgens mij op de Black Panthers en de Nation of Islam) en de opkomst en groei van de hiphop. Ik heb er tot nu toe wat delen uit gelezen en ik vind dat er een helder beeld wordt geschetst van al deze ontwikkelingen (eigenlijk ben ik al in een boek bezig en ik wil dat uitlezen voordat ik aan een ander boek begin, vandaar dat ik er nog niet "echt" aan begonnen ben). Misschien een aanrader voor mensen die ook interesse hebben in dit onderwerp. 

0
geplaatst: 13 mei 2008, 17:53 uur
Als ik me toch maar kon herinneren hoe dat TV programma van de VPRO ook al weer heette. Die maakte in de begin tijd, van veel hiphop artiesten reportages over ze. Dat was in de tijd dat iets best even mocht duren, dus bijvoorbeeld een blik in het leven van LL cool J als 18 jarige. Onlangs was er een herhaalde reportage van de piepjonge redhotchillipeppersop tv, die was daar ook van.
Lang verhaal, maar op de naam van dat programma zou je eens moeten youtuben...
Lang verhaal, maar op de naam van dat programma zou je eens moeten youtuben...
0
|Joël|
geplaatst: 13 mei 2008, 18:53 uur
soundpacca schreef:
Als ik me toch maar kon herinneren hoe dat TV programma van de VPRO ook al weer heette. Die maakte in de begin tijd, van veel hiphop artiesten reportages over ze. Dat was in de tijd dat iets best even mocht duren, dus bijvoorbeeld een blik in het leven van LL cool J als 18 jarige.
Als ik me toch maar kon herinneren hoe dat TV programma van de VPRO ook al weer heette. Die maakte in de begin tijd, van veel hiphop artiesten reportages over ze. Dat was in de tijd dat iets best even mocht duren, dus bijvoorbeeld een blik in het leven van LL cool J als 18 jarige.
Volgens mij bedoel je Onrust!.

De VPRO heeft in de jaren '80 en '90 de opkomst van de hip hop, zowel in Amerika als in Nederland, op de voet gevolgd. Grondleggers van het genre, zoals RUN DMC, LL Cool J, Grandmaster Flash, Public Enemy en Ice Cube waren in die tijd voor het eerst bij de VPRO te zien. Eerst in de klassieke documentaire Big Fun In The Big Town van Bram van Splunteren uit 1986 en later in reportages van programma's als Onrust! en Lola da Musica. Ook Nederlandse rappioniers als de Osdorp Posse, D.A.M.N., Rude Boy van de Urban Dance Squad, DJ All Star Fresh, Postmen, Extince en vele anderen maakten in die programma's hun tv debuut. In de jaren '90 bleef de VPRO de hip hop op de voet volgen, met onder meer de film Something to Die For van Rob Schroder over onder anderen 2 Pac en Ice T.
0
geplaatst: 13 mei 2008, 23:53 uur
Juist
Onrust en LoladaMusica
Mensen GOE-GUH-LEN mischien zijn hier schitterende dingen nog van te vinden.
Onrust en LoladaMusica
Mensen GOE-GUH-LEN mischien zijn hier schitterende dingen nog van te vinden.
0
geplaatst: 13 mei 2008, 23:55 uur
psychonaatje schreef:
Een kleine maand geleden is het boek Somebody Scream!: Rap Music's Rise to Prominence in the Aftershock of Black Power uitgekomen van Marcus Reeves (een naam die mij voor dit boek niets zei). Het boek legt een verband tussen de burgerrechten- en Black Power-beweging van de zwarte Amerikanen (de nadruk ligt volgens mij op de Black Panthers en de Nation of Islam) en de opkomst en groei van de hiphop. Ik heb er tot nu toe wat delen uit gelezen en ik vind dat er een helder beeld wordt geschetst van al deze ontwikkelingen (eigenlijk ben ik al in een boek bezig en ik wil dat uitlezen voordat ik aan een ander boek begin, vandaar dat ik er nog niet "echt" aan begonnen ben). Misschien een aanrader voor mensen die ook interesse hebben in dit onderwerp.

TipvanJip, pak de bio van Chuck D er eens bij, zeker de moeite. Dat boek is uitgekomen in een serie van Blackbooks (ofzoiets) ik heb een aantal schitterende boeken gelezen zodoende, ook non fictie
0
CaliLove
geplaatst: 12 juni 2008, 20:01 uur
Onyx brengt binnenkort een dvd uit. De dvd komt in Juli uit. Maar in de USA is ie al uit denk ik.
Onyx : 15 Years of Videos, History and Violence.
Onyx: 15 Years of Videos History and Violence, the compilation DVD from rap's roughneck bald heads of the '90s, hits virtual shelves today.
The project is dedicated to the Queens-bred group - consisting of Sticky Fingaz, Fredro Starr, Sonee Seeza and Big DS. True to its name, the set spans 15 years of Onyx history in 130 minutes with interviews, never-before-seen footage of studio sessions and live concert footage, including a show in Newark that nearly caused a riot.
Special features on the DVD include five solo videos and commentary on all of Onyx's 17 videos from Fredro Starr and Sticky Fingaz. All the featured music videos are uncensored and have been re-mastered from their original reels, according to the disc's description on Amazon.
http://youtube.com/watch?v=g8EIODo0O4k&feature=related
En als je hem wilt kopen :
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004006111355&Section=VIDEO&lgl=1&plid=D7GR5JsewZgAAAEah8oHZn3p&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
En hier de link voor wie hem via Amazon wilt kopen (maar daar is ie tijdelijk out of stock) :
http://www.amazon.com/15-Years-Videos-History-Violence/dp/B00166QJ1G/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=music&qid=1213147265&sr=8-1
BUY IT!!!!
Onyx is Here!!!!
Onyx : 15 Years of Videos, History and Violence.
Onyx: 15 Years of Videos History and Violence, the compilation DVD from rap's roughneck bald heads of the '90s, hits virtual shelves today.
The project is dedicated to the Queens-bred group - consisting of Sticky Fingaz, Fredro Starr, Sonee Seeza and Big DS. True to its name, the set spans 15 years of Onyx history in 130 minutes with interviews, never-before-seen footage of studio sessions and live concert footage, including a show in Newark that nearly caused a riot.
Special features on the DVD include five solo videos and commentary on all of Onyx's 17 videos from Fredro Starr and Sticky Fingaz. All the featured music videos are uncensored and have been re-mastered from their original reels, according to the disc's description on Amazon.
http://youtube.com/watch?v=g8EIODo0O4k&feature=related
En als je hem wilt kopen :
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004006111355&Section=VIDEO&lgl=1&plid=D7GR5JsewZgAAAEah8oHZn3p&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
En hier de link voor wie hem via Amazon wilt kopen (maar daar is ie tijdelijk out of stock) :
http://www.amazon.com/15-Years-Videos-History-Violence/dp/B00166QJ1G/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=music&qid=1213147265&sr=8-1
BUY IT!!!!
Onyx is Here!!!!
0
geplaatst: 13 juni 2008, 07:01 uur
Weet iemand of er ook een making of van Enter the Wu-Tang (36 Chambers) of zoiets is?
0
raffael77
geplaatst: 13 juni 2008, 09:47 uur
Making of weet ik niet maar destijds waren er wel speciale interviews met Wu members
0
geplaatst: 13 juni 2008, 11:13 uur
wisten jullie dat tupac een script had geschreven toen hij in 95 gevangen zat. Ze zijn die film aan maken ( volgens mij ).
de naam is : Live 2 Tell.
Docu's
Autobiografie 2pac resurrection.
De "Beef" reeks zijn ook aan te raden, vanwege de artiesten die hun verhaaltje doen bijvoorbeeld: KRS-One.
Speel Films/clips
Cradle 2 the grave met DMX
DMX kan best goed acteren
Juice met 2pac en Omar Epps
DVDtjes van allemaal clips van een bepaald artiest vind ik wel tof,ik heb er eentje van Notorious B.i.G ( niet de meest beste qualiteit )
en tot slot
Four Brothers met Andre 3000
Live:
Eerlijk gezegt nooit tot bekoord maar ik vind
2pac live at the house of blues wel wat voor 2pac fans en snoopdogg/dogg pound fans. Die DVD bevat nummers die gerapt zijn met veel enerergie
de naam is : Live 2 Tell.
Docu's
Autobiografie 2pac resurrection.
De "Beef" reeks zijn ook aan te raden, vanwege de artiesten die hun verhaaltje doen bijvoorbeeld: KRS-One.
Speel Films/clips
Cradle 2 the grave met DMX
DMX kan best goed acteren
Juice met 2pac en Omar Epps
DVDtjes van allemaal clips van een bepaald artiest vind ik wel tof,ik heb er eentje van Notorious B.i.G ( niet de meest beste qualiteit )
en tot slot
Four Brothers met Andre 3000
Live:
Eerlijk gezegt nooit tot bekoord maar ik vind
2pac live at the house of blues wel wat voor 2pac fans en snoopdogg/dogg pound fans. Die DVD bevat nummers die gerapt zijn met veel enerergie
0
geplaatst: 13 juni 2008, 11:20 uur
2pac zou in Menace II Society spelen maar hij kreeg ruzie met de regisseurs.
0
geplaatst: 12 juli 2008, 17:12 uur
Onderstaande reportage is hierboven al een paar keer genoemd, maar er is nog geen link toegevoegd. Voor hip hop liefhebbers die deze reportage nog niet gezien hebben, zeker doen!
Het ice-t gedeelte op het einde vind ik niet zo geweldig, "Big fun in the big town" is echter zalig om te zien....
http://video.google.com/videoplay?docid=-6180649181264600371
Noot: voor de belgen onder ons, herkennen jullie de interviewer?
Het ice-t gedeelte op het einde vind ik niet zo geweldig, "Big fun in the big town" is echter zalig om te zien....
http://video.google.com/videoplay?docid=-6180649181264600371
Noot: voor de belgen onder ons, herkennen jullie de interviewer?

0
geplaatst: 12 juli 2008, 20:47 uur
Ha ha , Marcel Van Tilt
Leuke docu's bver, zelfs voor een niet hiphopliefhebber als ik! Bedankt voor de links 
Leuke docu's bver, zelfs voor een niet hiphopliefhebber als ik! Bedankt voor de links 
0
geplaatst: 23 juli 2008, 21:17 uur
Ik denk dat mij vraag toch het beste hier past (ook aangezien er geen apart topic is over boeken).
En mijn vraag luid: kent iemand dit boek? zo ja is het wat?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004000942419&Section=BOOK_EN
Thanks alvast
En mijn vraag luid: kent iemand dit boek? zo ja is het wat?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004000942419&Section=BOOK_EN
Thanks alvast

0
geplaatst: 23 juli 2008, 21:49 uur
Ik ken het alleen van horen zeggen, een must have voor elke hiphopfan hoor ik elke keer iedereen zeggen.
0
geplaatst: 23 juli 2008, 21:50 uur
En dat hoor je van mensen, robots, aliens of het internet?
Ik denk dat ik hem wel ga kopen.
Heb de laatste tijd veel euri's gemaakt
Ik denk dat ik hem wel ga kopen.

Heb de laatste tijd veel euri's gemaakt

0
geplaatst: 23 juli 2008, 22:24 uur
Over een hiphop boek gesproken, deze heb ik van de week gekocht voor € 12,99:
http://www.abc.nl/search/detailed.php?isbn=9781584231974&valuta=$
Foto's van studio's van hiphop producers, o.a. Premier, Dilla, Madlib, DJ Shadow, Thes One, Chief Xcel.
Er zat ook een mix cd bij.
Foto's van studio's van hiphop producers, o.a. Premier, Dilla, Madlib, DJ Shadow, Thes One, Chief Xcel.

0
geplaatst: 25 juli 2008, 16:29 uur
Osiris Apis schreef:

Dat klinkt zeker aantrekelijk, ik heb ook zoiets maar dan van de rappers. geschat iets van een hondert bladzijde dik.

0
geplaatst: 15 december 2009, 21:35 uur
Laatst een hele vette docu gezien over freestylen
YouTube - Freestyle the art of rhyme part 1
the art of rhyme
YouTube - Freestyle the art of rhyme part 1
the art of rhyme
0
geplaatst: 16 december 2009, 18:09 uur
Nog één keer Smoelwerk - hiphopleeft.nl
Seriously wat een boek
Geniaal veel interviews en leuke foto's. Het is een best dik boek met bijna 400 blz. Plus 1 DVD en 1 CD voor maar €30,-
.
Seriously wat een boek
Geniaal veel interviews en leuke foto's. Het is een best dik boek met bijna 400 blz. Plus 1 DVD en 1 CD voor maar €30,-
.
0
Rene1979
geplaatst: 2 januari 2010, 02:25 uur
De docu Scratch is echt iets voor de jonge mensen om te zien waar Hip Hop begonnen is. Scratch en Graf zijn de elementen van Hip Hop die het meest ontwikkeld waren, waarna MC's, op zich zelf staande artiesten werden.
0
raffael77
geplaatst: 2 januari 2010, 08:10 uur
Ik heb docu Scratch en ook Fresh dat gaat over B-boys met Rock Steady Crew en veel meer.
0
Rene1979
geplaatst: 2 januari 2010, 12:54 uur
Die docu scratch heb ik helaas niet maar het is wel echt een mooie docu... Weet je waar die te krijgen zijn?
0
raffael77
geplaatst: 2 januari 2010, 16:47 uur
Fresh wordt moeilijk die heb ik via import en was ook vrij duur. 50 euro geloof ik. Ik twijfelde maar omdat ze mij hadden gezegd het is een hele goede docu had ik het maar gedaan.
Scratch is hier gratis te zien op internet
Scratch: Watch The Full Length Feature Documentary Free! Video - vodpod.com
Freshest Kids is alleen via amazon te krijgen en Scratch weet ik niet.
Let wel op bij Scratch dat je de de volledige versie koopt met cd erbij, want ik heb hem bij plato gekocht maar was zonder cd erbij.
Dat gebeurd wel vaker met bepaalde uitgaven van dvd's of cd's.
Scratch is hier gratis te zien op internet
Scratch: Watch The Full Length Feature Documentary Free! Video - vodpod.com
Freshest Kids is alleen via amazon te krijgen en Scratch weet ik niet.
Let wel op bij Scratch dat je de de volledige versie koopt met cd erbij, want ik heb hem bij plato gekocht maar was zonder cd erbij.
Dat gebeurd wel vaker met bepaalde uitgaven van dvd's of cd's.
* denotes required fields.