menu

Mijn Updates +
Genres / Hip-Hop / Hip Hop Films/Documentaires/Concerten

zoeken in:
MAS
Thanks!! Geniale gast die Matt Daniels!

Cool gedaan ! Aesop Rock is een geniale gast.

Thanks Impro, heel tof!

Had hem ook gezien inderdaad. Best vet gedaan. Misschien zou hij hem nog kunnen uitbreiden met een aantal rappers die ook vrij hoog zouden kunnen scoren (Del, Lupe, Eyedea, Slug, Illogic, Immortal Technique etc.), hoewel Aesop waarschijnlijk sowieso wel bovenaan blijft staan. Ook grappig om te zien hoe ongeveer de hele Wu-Tang ver boven gemiddeld scoort en rappers als Eminem en Mos Def, die tekstueel natuurlijk best aardig zijn, helemaal niet zo hoog staan. Het gaat er uiteindelijk natuurlijk ook vooral om wat je met die woorden doet.

Ik zie nu trouwens dat Lupe er wel op staat. Met 4437 woorden ook niet heel indrukwekkend dus.

Dennisami
Erg leuke link inderdaad, ik had niet verwacht dat T.I onder gemiddeld zou scoren. E40 though ha!

Kos
He$$el_01 schreef:
Het gaat er uiteindelijk natuurlijk ook vooral om wat je met die woorden doet.

Zo is dat.

Maar niettemin leuk. E-40 en Xzibit wel bizar hoog eigenlijk ja.

Er staat natuurlijk ook niet bij wat voor soort woorden het zijn. Als je 10 verschillende soorten benamingen voor geld en wiet hebt schiet het al lekker op natuurlijk.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=QWveXdj6oZU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Improvision Leuk filmpje

Kos
Ik zag gister deze docu. Echt essentieel voor 90s hiphopliefhebbers>

trailert Stretch & Bobbito: Radio That Changed Lives (2015) | Official Trailer | SHOWTIME Documentary - YouTube

MAS
Kos schreef:

trailert Stretch & Bobbito: Radio That Changed Lives (2015) | Official Trailer | SHOWTIME Documentary - YouTube

Hele dope docu!! Ik had natuurlijk wel van Strectch en Bobbito gehoord, maar wist niet dat zij zo'n grote invloed hebben gehad.

MAS
http://thefader-res.cloudinary.com/images/w_640,c_limit,f_auto,q_auto:best/Screen_Shot_2016-12-02_at_2.44.45_PM_s78ofi/hip-hop-evolution-netflix.jpg

Deze 4 delige (!) netflix documentaire is trouwens ook een aanrader voor iedereen die geinteresseerd is in de geschiedenis van hiphop. Het begint bij de begindagen van hiphop in de jaren 70 en eindigd met de geboorte van (westcoast) gangsta rap. Voor de doorgewinterde oldschool liefhebbers wellicht weinig nieuwe feiten, maar alsnog een aanrader vanwege de interviews met o.a. Big Daddy Kane, Kurtis Blow en Africa Bambaataa.

bennerd (moderator)
Bedankt, die ga ik op de lijst zetten. Sta overigens ook te popelen voor het tweede gedeelte van The Get Down, laat ook lang op zich wachten.

MAS
The Get Down moet ik ook nog steeds eens bekijken.

Kos schreef:

Deze docu was echt zeer sterk, zeker na 10 minuten. Het is toch geweldig om unreleased materiaal te horen van bijvoorbeeld notorious B.I.G. Mooie geschiedenisles waar ik nooit van op de hoogte ben geweest.

Laatst ook Stretch & Bobbito bekeken. Zeker een sterke docu. Ik kende hun ook alleen van naam.
Hiphop Evolution is ook een aanrader.

bennerd schreef:
Bedankt, die ga ik op de lijst zetten. Sta overigens ook te popelen voor het tweede gedeelte van The Get Down, laat ook lang op zich wachten.

7 april komt seizoen 2.

bennerd (moderator)
Kan niet wachten

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=3la8bsi4P-c

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Wilde het eerst op de artiestenpagina plaatsen, maar dat gaat dan waarschijnlijk niemand lezen. Geen filmmateriaal, maar een lang artikel dat werkt als een geschreven documentaire.

T La Rock was one of the pioneers of hip-hop, an old-school legend sampled by Public Enemy and Nas. But after a brutal attack put him in a nursing home, he had to fight to recover his identity, starting with the fact that he’d ever been a rapper at all.

T La Rock, the Man Who Forgot He Was a Rap Legend | GQ

MAS schreef:
(afbeelding)

Deze 4 delige (!) netflix documentaire is trouwens ook een aanrader voor iedereen die geinteresseerd is in de geschiedenis van hiphop. Het begint bij de begindagen van hiphop in de jaren 70 en eindigd met de geboorte van (westcoast) gangsta rap. Voor de doorgewinterde oldschool liefhebbers wellicht weinig nieuwe feiten, maar alsnog een aanrader vanwege de interviews met o.a. Big Daddy Kane, Kurtis Blow en Africa Bambaataa.

Zit 'm nu ook te kijken en hoewel ik redelijk ingevoerd ben, zijn er toch behoorlijk wat lacunes ingevuld. DJ Hollywood bijvoorbeeld. De aflevering met Jungle Brothers, Dela en Tribe vond ik geweldig, mooi om de impact van Tribe in context te zien.

'Zwanger in Japan', de documentaire:

Zwanger in Japan - redbull.com

Gast
geplaatst: vandaag om 20:12 uur

geplaatst: vandaag om 20:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.