MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Waar koop ik mijn hiphopmuziek?

zoeken in:
Voor mensen die het leuk vinden om in de winkel hiphopmuziek te kopen, maar niet verder komen dan winkels als de Free Record Shop en de Van Leest, lijkt het me leuk een lijstje te maken waar je in één oogopslag kunt zien waar ze een redelijk aanbod aan hiphop cd's/vinyl hebben.
Stel, je bent van plan een dag naar een stad te gaan, maar weet niet waar je moet zoeken om leuke aankopen te doen, dan is hier een lijstje waarop per stad de interessantste hiphopwinkels staan vermeld.
Graag het lijstje aanvullen met aantrekkelijke hiphopwinkels (hoeft niet per se in Nederland te zijn). Beoordeel a.u.b. zo objectief mogelijk.

AMSTERDAM:
FAME - Kalverstraat 2-4 (cd’s: 5*)
Concerto - Utrechtsestraat 52 - 60 (cd’s: 4* - vinyl: 4*)

BREDA:
VelvetMusic - Tolbrugstraat 12 (cd’s: 3.5*)
Tunesville - Haagdijk 15 (cd’s: 4.5* - vinyl: 3*)

DORDRECHT:
VelvetMusic - Vriesestraat 110 (cd’s: 4*)

ROTTERDAM:
Mediamarkt - Binnenwegplein 50-52 (cd’s: 4*)
VelvetMusic - Oude binnenweg 121a (cd’s: 4*)
Demonfuzz - Nieuwe Binnenweg 86 (vinyl: 4*)

UTRECHT:
Boudisque - Drieharingstraat 5-31 (cd’s: 4*)

Amsterdam heeft toch ook een Boudisque,eh?

Dat zou goed kunnen, alleen heb ik daar geen persoonlijke ervaringen mee. Als jij die wel hebt kun je hem wellicht op de lijst zetten en beoordelen?

handsome_devil
De Boudisque in Amsterdam is weg sinds kort, konden de huur niet meer betalen of zoiets. Er staat bij het nieuwsforum nog ergens een topic over.

edit: http://www.musicmeter.nl/forum/5/4130/0
hier dus.

Jammer! Heb daar tijdens mijn uitstapjes naar Amsterdam altijd wel iets tof gevonden. :s

SinX
GRONINGEN:
Plato
Jongens van Hemmes

Harco
Waar zit Jongens van Hemmes?

EDIT: Steentilstraat, ik zie het al, hihi.

Kos
SinX schreef:
GRONINGEN:

Hemmes

.

Nijmegen:

* Kroese
* Waaghals

In Den Bosch zit op zich ook wel een goede muziekzaak. Geen hiphop speciaal zaak je kunt er voor van alles terecht. En ondanks dat het maar een beperkt aanbod van cd's heeft heb ik er de laatste tijd toch een aantal leuke cd's kunnen kopen.

Mijn laatste aanwinsten daar waren:

Brother Ali - The Undisputed Truth
Method Man - Tical
Lootpack - Soundpieces: Da Antidote
Nicolay - Here
Wildchild - Secondary Protocol
Blackalicious - The Craft
E-Life - E=MC2 (gisteren gekocht)

Zou die zaak 2,5 of 3* willen geven. Niet heel spectaculair (verwacht dus geen j-live, JMT en MF Doom bijv.).

Iemand die misschien in Den Bosch iets anders kent.
Die zaak in Breda moet ik nog steeds checken Seedorf . En binnekort maar weer eens naar Amsterdam.

Iemand die een goede winkel uit België kent?? Nederland is wat ver .

Het frietkot?

Nee, ik zal eens serieus voor jouw gaan googlen.

Maar alleen omdat ik op school zit en toch niet veel beters te doen heb.

raffael77
Frozen_Devil schreef:

Proxis is een goeie

Kos schreef:

Nijmegen:

* Kroese
* Waaghals

De Waaghals is doorgaans belachelijk duur, al hebben ze er wel onbekende dingen. Kroese is inderdaad een heel erg fijne winkel.

Rhythm & Poetry schreef:
In Den Bosch zit op zich ook wel een goede muziekzaak.

Over welke zaak heb je het dan?

Pieter van Os, stom dat ik er dat niet bij vermelde .

Dat vind ik maar een weinig bijzondere zaak. Verder zit er in Den Bosch echt helemaal niets fatsoenlijks aan platenzaken. Nogal een gemis voor zo'n mooie stad.

Iets beters in Den Bosch is er volgens mij toch echt niet. Dus dan ben je met zo'n zaak gewoon snel verwend. Gaf ook aan dat ik het zelf niet een al te bijzondere zaak vind. Maar heb er toch een paar leuke aanwinsten kunnen kopen (zie eerdere post).

Frozen_Devil schreef:

In Gent HAD je een erg goede, maar die is jammer genoeg failliet. In Antwerpen maar vooral Brussel zal je wel érg goede winkels hebben, maar ikzelf zou niet weten welke of waar...

CaliLove
In Antwerpen vind je vooral in Mediamarkt en Fnac wel wat.
Een jaartje geleden kon je nog veel in Bilbo vinden, maar daar is die Hip-Hop sectie nu veel kleiner geworden...
Verder koop ik toch ook wel wat cd's bij bol.com

CaliLove schreef:

Een jaartje geleden kon je nog veel in Bilbo vinden, maar daar is die Hip-Hop sectie nu veel kleiner geworden...

Viel me onlangs ook op; erg jammer, want vroeger hadden ze wel wat.

Mediamarkt en Fnac heb je hier in Gent ook. Vind dat toch wel vrij karig eerlijk gezegd. Evenzo in Antwerpen overigens waar ik ook soms eens een kijkje ga nemen.

Fnac Gent, mja, het is inderdaad niet veel. Nogal commercieel gericht.

Frozen_Devil schreef:
Fnac Gent, mja, het is inderdaad niet veel. Nogal commercieel gericht.

Toen de cd's nog op de 1e verdieping lagen was het veel beter! Maar alle grote cd winkels krimpen in op cd's... Verkoopt niet goed genoeg meer.

Is er iets in de buurt van Maastricht?

In Maastricht zit volgens mij niets bijzonders, ben al best vaak in Maastricht geweest en ben er nog nooit een goede cd winkel tegengekomen.

Koop zelf meestal alleen op internet en soms ligt er nog wel is wat bij Kroese in Arnhem.

Ik koop mijn muziek meestal of in de Fame of, als ze het daar niet hebben, op Internet.

AMSTERDAM:
FAME - Kalverstraat 2-4 (cd’s: 5*)
Concerto - Utrechtsestraat 52 - 60 (cd’s: 4* - vinyl: 4*)

Ik zou eerder zeggen:
AMSTERDAM:
FAME - Kalverstraat 2-4 (cd’s: 3*)
Concerto - Utrechtsestraat 52 - 60 (cd’s: 4,5*)

Vind je dat echt? Ben nog maar één keer bij Concerto geweest, en ze hadden inderdaad leuke dingen, maar de Fame heeft daarintegen ook zeker leuke spullen en dan ook nog eens een erg groot assortiment.

Bij de Concerto hebben ze idd leuke dingen, maar ik vond het assortiment, vergeleken met de FAME, wat magertjes (ik ben overigens niet op de tweedehands afdeling geweest).
Bij de FAME daarentegen hebben ze een enorm groot assortiment. Ze hebben er echt extreem veel.

raffael77
Maar Fame is ook extreem duur.

Ik heb daar jaren mijn cd's gekocht maar liggen toch behoorlijk hoog met de prijzen.

Wel is het zo dat ze idd veel hebben. Je kan bijna elke cd die je kunt bedenken direct kopen. Zonder wacht tijd.

Fame heeft inderdaad best veel, maar toch ook behoorlijk wat niet. En daarnaast is het echt belachelijk duur. Elke cd is op internet goedkoper te vinden.

Concerto hefet met name in de tweedehands-afdeling heel veel te bieden. Daar komt gewoon alles voorbij.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.