Genres / Hip-Hop / Waar koop ik mijn hiphopmuziek?
zoeken in:
0
KSPR
geplaatst: 15 november 2010, 21:09 uur
Is vrij snel, ik had het binnen in een week volgens mij.
0
Mb.
geplaatst: 15 november 2010, 21:15 uur
Met alle respect voor Concerto - goede zaak hoor - maar qua Hip-Hop vind ik er toch voornamelijk de al wat bekendere namen van de ''underground'' scene. Niet dat ik verwacht ze allemaal obscure releases binnen gaan halen hoor, maar vind het toch enigszins jammer dat er in Nederland geen zaak daarvoor is. Te weinig markt natuurlijk. 

0
geplaatst: 15 november 2010, 21:27 uur
@Colucci_Era: Het ligt eraan hoe je betaald. Als via paypal betaald met uitgestelde betaling duurt het wat langer. Als je betaald met een CC of met geld wat al op je paypal account staat o.i.d. duurt het ongeveer een weekje.
@Mb: Daar heb je wel gelijk in. Toch liggen er bij de concerto genoeg mooie dingen in de schappen. Voor veel underground hiphop is in Nederland gewoon geen markt. Dan kun je beter op UGHH bestellen.
@Mb: Daar heb je wel gelijk in. Toch liggen er bij de concerto genoeg mooie dingen in de schappen. Voor veel underground hiphop is in Nederland gewoon geen markt. Dan kun je beter op UGHH bestellen.
0
geplaatst: 16 november 2010, 20:56 uur
Wat de neuk? In de Fame in Amsterdam zag ik meer underground Hip-Hop dan dat ik hier in België in heel mijn leven gezien heb.
Ik haal tegenwoordig alles uit het buitenland, als ik het kan bestellen bij de Free Record Shop hier in Beveren ben ik al blij, maar daar kunnen ze lang niet aan alles geraken. Geef mij maar een amazon.com of cduniverse.com Heb net trouwens iets besteld bij cd-wow, Distant Relatives namelijk voor een derde van de prijs die je in België moet betalen. Ik hoop dat hij inderdaad komt binnen de termijn dat cd-wow vermelde in de mail want jullie zijn blijkbaar niet zo blij met de snelheid, maar goed het heeft geen haast.

0
geplaatst: 16 november 2010, 21:05 uur
Bij Cdwow ben ik nu al 4 maanden aan het wachten, ben bang dat die cd niet meer aankomt
.
.
0
geplaatst: 16 november 2010, 21:10 uur
Kut, dat is niet leuk zeg. 
Misschien kun je eens een mailtje sturen, of dat heb je al gedaan neem ik aan.

Misschien kun je eens een mailtje sturen, of dat heb je al gedaan neem ik aan.
0
geplaatst: 16 november 2010, 21:48 uur
Ik had een mailtje gestuurd, maar ik dacht: bij Cdwow duurt het toch altijd lang voordat die cd's komen, dus was het mailtje te laat en konden ze niks meer voor me doen -_-.
0
geplaatst: 16 november 2010, 21:50 uur
Ik koop op het internet (cosmox is prima) en als ik in Amsterdam ben ga ik altijd even langs bij de Fame. Het is vaak wel wat duurder, maar een echte platenzaak bezoeken blijft doper dan op het internet bestellen.
0
geplaatst: 16 november 2010, 21:55 uur
Heb zelf nooit problemen gehad met CDWow. Erg fijne site, vind ik.
0
geplaatst: 16 november 2010, 22:07 uur
Is ook gewoon een goeie site ( zeker met die prijzen), alleen duurt het gewoon lang voordat je die cd krijgt.
0
geplaatst: 16 november 2010, 22:16 uur
Jorge-E schreef:
Wat de neuk? In de Fame in Amsterdam zag ik meer underground Hip-Hop dan dat ik hier in België in heel mijn leven gezien heb.
(quote)
Er staat wel veel underground maar dat zijn dan vooral de wat "bekendere" namen uit de underground scene. (klinkt een beetje raar) Dingen zoals 6th sence om maar iets op te noemen kom je echt niet tegen in Nederland. Dat bedoelde ik en Mb. eigenlijk. Maar is er in België in steden zoals Antwerpen ook niks te vinden dan>
Rhythm & Poetry schreef:
Ik koop op het internet (cosmox is prima) en als ik in Amsterdam ben ga ik altijd even langs bij de Fame. Het is vaak wel wat duurder, maar een echte platenzaak bezoeken blijft doper dan op het internet bestellen.
Dat sowieso maar ik koop het grootste gedeelte (vooral om de prijs) toch op internet. De Fame ben ik een beetje op uitgekeken. Je kan er wel een hoop standaard "classics" voor een mooi prijsje krijgen maar voor een heleboel albums vragen ze belachelijke prijzen. Onder het mom van "special import" vragen ze makkelijk 20 euro voor een cd van bijvoorbeeld MF Doom. Ik ga als ik in Amsterdam ben ook nog wel langs de Fame maar ik ga liever naar de Concerto.
0
geplaatst: 16 november 2010, 23:04 uur
MAS schreef:
Er staat wel veel underground maar dat zijn dan vooral de wat "bekendere" namen uit de underground scene. (klinkt een beetje raar) Dingen zoals 6th sence om maar iets op te noemen kom je echt niet tegen in Nederland. Dat bedoelde ik en Mb. eigenlijk. Maar is er in België in steden zoals Antwerpen ook niks te vinden dan>
(quote)
Ach zo. Nou, in Antwerpen bijvoorbeeld heb je de Fnac en de Mediamarkt waar wel wat ligt (en dan nog wat kleinere winkeltjes), maar in de Fame ligt gewoon pakweg 4 keer zoveel. Goed er ligt soms wel wat "bekende underground" tussen zoals je zegt, maar geloof me, niets vergeleken met de Fame in Amsterdam. Om maar een voorbeeld te geven, in de Fame zag ik bijna alle Bone Thugs N Harmony groep albums liggen, hier in België heb ik enkel Strength & Loyalty een paar keer gezien en slechts 1 keer E 1999 Eternal.
0
geplaatst: 17 november 2010, 00:45 uur
Aha dat is kut. Hier in brabant is het (voor zover ik weet) helaas hetzelfde geval. 

0
geplaatst: 20 november 2010, 11:31 uur
Ik heb gisteren voor de eerste keer een kijkje genomen in de Saturn in Antwerpen. Was haast vergeten dat die bestond. Blijkt dat er wel aardig wat cds staan. Nadeeltje wel, bijna alle genres staan door elkaar. Maar goed, ik ben blij dat ik er ben gaan kijken. Het is wel nog altijd niets vergeleken met de Fame though.
0
Improvision
geplaatst: 20 november 2010, 12:04 uur
Ik vond het aanbod in de Fame de laatste keer dat ik er was wat tegenvallen eigenlijk.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 13:58 uur
Ja, Fame heeft over het algemeen toch de grotere namen van de underground Hip-Hop. Maar het assortiment is wel groot en goed en heb je een heel groot assortiment om te bestellen, wat natuurlijk wel een tijdje duurt. Plato heeft meestal ook wel goede underground Hip-Hop albums...
0
lambf
geplaatst: 6 januari 2011, 14:44 uur
Colucci_Era schreef:
Wat zijn eigenlijk de beste (online)winkels voor vinyl hip-hop platen?
Wat zijn eigenlijk de beste (online)winkels voor vinyl hip-hop platen?
Vinylysm.de (wel opletten op de soms wat rare prijzen en een groot deel is 2e hands).
0
Rene1979
geplaatst: 8 januari 2011, 08:15 uur
Ik hou het lekker bij eBay Discogs, Accesshiphop, UGHH en Cdbaby.. Ik kom daar altijd leuke dingen voor een leuk prijsje. Zoals op eBay nu Sage francis - Li(f)e voor 6 euro en Chief Kamachi - Cult Status, die bijna niet te vinden was voor een 10tje. En op Cdbaby kom je veel underground artiesten tegen ook erg leuk
0
geplaatst: 8 januari 2011, 14:24 uur
Ik koop veelal op het internet.
fame is echt niks meer, vroeger was het wel aardig, maar toen was ik nog helemaal into the comercieele hiphop en niet zo in de underground.
Concerto loop ik alleen binnen voor de 2 hands bak, kom je heel af en toe wel wat leuks in tegen.
Kortom in NL is het kwa prijs en aanbod niet echt de moeite iets te bestellen/kopen.
Ik koop eigenlijk alles op UGHH, Accesshiphop, HHV, Cdwow, Cdbaby en HMV.JP. Omgerekend ben je gewoon veel goedkoper uit dan in NL kopen, zelfs incl verzendkosten.
De verzend tijden bij CDwow zijn echt F*cked up, maar de prijs loont
UGHH en ACCESS zetten altijd Gift op de verpakking en verlagen zelfs de in package waarde, wat gezeik met Douna voorkomt, erg tof van ze!
HMV.JP is wel weer duur en alles word in tegenstelling tot USA orders altijd onderschept bij de Douna, zwaar extra kosten dus. Tip als je daar besteld, bestel 1 cd per x.
Juno.uk is dan wel weer een goed alternatief, voor JP import, ook duur, maar verzonden uit Uk, dus geen Douna gezeik.
Mijn speciale/exclusive dingen koop ik veelal via Ebay, Amazone en natuurlijk all time favoriet DISCOGS.
oh, bedenk me net marktplaats.nl, maar daar kom ik al jaren bijna niks leuks meer tegen. Zag laatst iemand die Supastition Seven Years Of Bad Luck als gezocht had geplaatst
Vroeger had je Virgin Store in A'dam die was echt MASTER, zo jammer dat dat er niet meer is!
fame is echt niks meer, vroeger was het wel aardig, maar toen was ik nog helemaal into the comercieele hiphop en niet zo in de underground.
Concerto loop ik alleen binnen voor de 2 hands bak, kom je heel af en toe wel wat leuks in tegen.
Kortom in NL is het kwa prijs en aanbod niet echt de moeite iets te bestellen/kopen.
Ik koop eigenlijk alles op UGHH, Accesshiphop, HHV, Cdwow, Cdbaby en HMV.JP. Omgerekend ben je gewoon veel goedkoper uit dan in NL kopen, zelfs incl verzendkosten.
De verzend tijden bij CDwow zijn echt F*cked up, maar de prijs loont

UGHH en ACCESS zetten altijd Gift op de verpakking en verlagen zelfs de in package waarde, wat gezeik met Douna voorkomt, erg tof van ze!
HMV.JP is wel weer duur en alles word in tegenstelling tot USA orders altijd onderschept bij de Douna, zwaar extra kosten dus. Tip als je daar besteld, bestel 1 cd per x.
Juno.uk is dan wel weer een goed alternatief, voor JP import, ook duur, maar verzonden uit Uk, dus geen Douna gezeik.
Mijn speciale/exclusive dingen koop ik veelal via Ebay, Amazone en natuurlijk all time favoriet DISCOGS.
oh, bedenk me net marktplaats.nl, maar daar kom ik al jaren bijna niks leuks meer tegen. Zag laatst iemand die Supastition Seven Years Of Bad Luck als gezocht had geplaatst

Vroeger had je Virgin Store in A'dam die was echt MASTER, zo jammer dat dat er niet meer is!
0
geplaatst: 8 januari 2011, 14:27 uur
-marco- schreef:
HMV.JP is wel weer duur en alles word in tegenstelling tot USA orders altijd onderschept bij de Douna, zwaar extra kosten dus.
Daar kwam ik toentertijd achter ja. Maar goed, ze waren het waard.HMV.JP is wel weer duur en alles word in tegenstelling tot USA orders altijd onderschept bij de Douna, zwaar extra kosten dus.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 15:01 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Daar kwam ik toentertijd achter ja. Maar goed, ze waren het waard. Ja idd, ik heb al mijn shinski, nujabes en shinsight trio cd's gescored

Meer dan waard ja.
0
Rene1979
geplaatst: 8 januari 2011, 15:31 uur
Fat Beats en Rhythm Import in Amsterdam waren master..!!
0
geplaatst: 8 januari 2011, 16:48 uur
Ik moet zeggen dat ze bij de CD-Theek in Eindhoven ook wel eens wat leuke dingen hebben. Niks heel speciaals en ook niet heel goedkoop maar het is wel een leuke winkel. Sommige medewerkers daar hebben ook nog echt verstand van hiphop.
0
geplaatst: 10 januari 2011, 09:56 uur
Ik vergat Fift Element Online helemaal. Alleen jammer van de hoge verzendkosten!
* denotes required fields.