MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Waar koop ik mijn hiphopmuziek?

zoeken in:
CaliLove
^^^^

Hoeveel bedraagt de gemiddelde prijs dan van een cd in de Fame?

Of beter gezegd, wat vinden jullie duur?

Ik vind Fame niet duur.

Bij Fame liggen een heleboel classics van de bekendere namen te koop voor 5 euro of 7,50. Alleen net nieuwe dingen of de meer zeldzame shit is misschien af en toe wat prijzig.

CaliLove schreef:
^^^^

Hoeveel bedraagt de gemiddelde prijs dan van een cd in de Fame?

Of beter gezegd, wat vinden jullie duur?

Het onbekendere, en vooral nieuwere werk is meestal wel duur (18-22 euro). Maar zoals grime al zei staan er ook een paar hele leuke platen tussen die niet zo extreem duur zijn.

Fame is relatief veel duurder dan Concerto. Zowel nieuw als tweedehands. Misschien hebben ze iets meer, maar concerto's aanbod vind ik ook meer dan acceptabel. Het enige waarin Fame voordelig is, is de aanbiedingen van 5 euro die albums als Illmatic af en toe hebben.

Ik kom inmiddels bijna nooit meer bij Fame en heel regelmatig bij concerto, wat bovendien een honderd keer leukere winkel is.

Ja, ik kan snappen dat Concerto een 'leukere' winkel is, het heeft meer sfeer. Maar, qua prijzen, moet ik ook zeggen dat het niet altijd de Fame is die duurder is. Ik kan nog goed herinneren dat, de ene keer dat ik naar de Concerto ging, de ene CD erg duur was bij de Concerto en veel goedkoper bij de Fame, maar ook andersom. Maar over het algemeen geloof ik wel dat Concerto goedkoper is.
En qua collectie; tja, vergeleken het Internet heeft geeneen CD winkel écht veel.
thomzi50 schreef:

Concerto hefet met name in de tweedehands-afdeling heel veel te bieden. Daar komt gewoon alles voorbij.
Dat moet ik maar eens uitchecken, ben nu eigenlijk wel benieuwd.

raffael77
Standaard classics zijn wel goedkoop bij Fame, maar dan heb je het over.

Nas - Illmatic
Cypress Hill - Black Sunday
Wu-Tang Clan - 36 Chambers

Maar als je een cd wil hebben zoals

Smif-N-Wessun - Dah Shinin'
Leaders Of The Newschool - A Future Whitout A Past
Black Moon - Enta Da Stage of Diggin In The Vaults

Dan schieten de prijzen bijna 3 dubbel de lucht in.

Ik koop regelmatig bij Plato Den Haag maar dan online.

Ook bij Velvetmusic koop ik online. Ze hebben een heel breed aanbod maar je moet wel wachten.

Persoonlijk vind ik cd zaken zowiezo weinig beiden.
van de 20 cd's die er per maand uitkomen leveren ze maar 3 en dat is klote.

Het zijn ook vaak de cd's die je net niet wil hebben.

Zo kan ik Y Societey ook nog niet kopen omdat de lever kans nihil is.

raffael77 schreef:
Black Moon - Enta Da Stage

Ik heb een dikke 2 jaar geleden dat album gekocht in de Fame voor € 23

raffael77 schreef:
Zo kan ik Y Societey ook nog niet kopen omdat de lever kans nihil is.
CD's als van Y Society kan je met redelijk veel gemak gewoon bij bijvoorbeeld Ebay.com kopen. Hij moet dan wel verscheept enzo worden, maar met de lage koers van de dollar heb je meestal wel verscheepte CD's voor 10 tot 15 euro, een prijs waarvoor je ze niet voor minder in de winkel ziet staan.
Heb tot nu toe maar één keer gehad dat een CD die verscheept vanuit Amerika werd, niet geleverd is (en dat was jammer genoeg niet via Ebay).

raffael77
Ik zag dat Y society nu ook makkie is bij Velvet.

De cd's uit amerika zijn veel goedkoper maar de kosten lopen hoog op. zeker als het om 1 cd gaat.

Dat zeg ik dus; valt heel erg mee. Ze zijn helemaal niet zo duur, ook niet als het om één CD gaat. Ongeveer 10-15 Eu, niet duurder (eerder goedkoper) dan je ze meestal in een winkel vindt (als je ze al vindt).

Fame, Free Record Shop & www.freerecordshop.nl[/url]

Ik koop mijn CD's altijd bij http://www.bol.com

Op het web meestal via Cosmox. Een breed assortiment, schappelijke prijzen (ook behoorlijk wat koopjes) en geen verzendkosten. Can it get any better?

^Hun cd's beter verpakken. Ze verzenden het niet in bubbelplastic. Bij mij zat er toen een scheur in het doosje. Ik kreeg toen wel een nieuwe doosje na een mailtje te hebben gestuurd. Maar toch irritant.

Verder bestel ik het meest online via NLstore. Meestal de goedkoopste van de NL online shops. Soms wel lang wachten.
Proxis lijkt me ook wel een goede. Daar ga ik in de toekomst wel een keer wat bestellen.

Concerto is een 'gezellige' winkel, maar qua hiphop aanbod kan het beter. En bij de 2e hands zag ik laatst weinig boeiends liggen. Maar dan moet je denk ik ook geluk hebben.

Fame heeft een ruim hiphop aanbod. Maar wel erg duur ja.

Ik bestel altijd via www.hhv.de, divers assortiment, snelle levertijd en vaak veel goedkoper dan in NL

Rene1979
In Genres > R&B en Hip-Hop > Waar koop jij je HIP HOP?:

Zit zo is te kijken naar waar ik een cd moet bestellen of kopen...
Deel jullie ervaringen waar kopen/online bestellen jullie de meeste hip hop?

CaliLove
Bol.com en Proxis.be daar koop ik wel geregeld wat via het internet....

Verder is er natuurlijk ook UGHH.com en Amazon, en ivm met Amazon kan je best de Britse site nemen aangezien dat dichter bij NL ligt....
www.amazon.co.uk dus....

CaliLove schreef:
[...] met Amazon kan je best de Britse site nemen aangezien dat dichter bij NL ligt....

Ben je bekend met de stand van de dollar op het moment? Amerikaanse webwinkels zijn veelal, zelfs met de hogere verzendkosten, stukken goedkoper.

Er zijn natuurlijk al meer dan genoeg sites op genoemd in dit topic, maar ik koop meestal via eBay, CDBaby, of de eigen site van de artiest mijn CD's, als ik ze via het Internet koop. In de winkels moet je er maar net tegenaan lopen, maar dan koop ik toch het vaakst bij Fame.

raffael77 schreef:
Maar als je een cd wil hebben zoals

Smif-N-Wessun - Dah Shinin'
Leaders Of The Newschool - A Future Whitout A Past
Black Moon - Enta Da Stage of Diggin In The Vaults

Dan schieten de prijzen bijna 3 dubbel de lucht in.

Dan heb ik mooi geluk.

CaliLove
L_T_B schreef:
(quote)

Ben je bekend met de stand van de dollar op het moment? Amerikaanse webwinkels zijn veelal, zelfs met de hogere verzendkosten, stukken goedkoper.

Ow ja, sorry dat was ik vergeten

Dus je kan beter de Amerikaanse Amazon nemen.

Big_Z_Jay_L
Ik heb The Lost Tapes en Illmatic beide voor 5 euro bij Fame
en dat is ook het enige wat echt quality hiphop albums heeft, maar ook behoorlijk prijzig zo zag ik een jaar geleden Slick Rick-The Great Adventures of S. Rick voor 17 euro ofzo en dat terwijl die uitkwam in 88 maja..het leven is duur

Jeroen (JJ) schreef:
Ik bestel altijd via www.hhv.de, divers assortiment, snelle levertijd en vaak veel goedkoper dan in NL

Ik ook, erg goeie site.

Vrijwel altijd (de laatste maanden alleen maar) via CD WOW .

Rene1979
Concerto,

Leuke zaak voor tweedehands en onbekende hiphop

Australie.

Serious though, als ik hier in de CD-winkels stap besef ik me pas hoeveel je wordt opgelicht in Nederland. Edan - Beauty & the Beat for 7,50 AUD (=4EU). Danny - Charm, Maroons - Ambush voor 5AUD (=2,5EU). The Roots - Game Theory, of Rising Down, voor 10AUD (=zo'n 5EU).
En ze hebben hier vaak ook een veel beter assortiment. Verschilt natuurlijk per zaak, maar een winkel had echt alleen maar underground-shit met allerlei CDs die ik nog nooit in een winkel had gezien (was helaas wel iets prijziger, rond de 15EU, wat vergeleken met NL nog steeds helemaal niet zo duur is).

Ik moet me echt inhouden hier, kan er niet (te veel) mee gaan sjouwen.

Maak me niet te jaloers, he

Australië ligt niet bepaald om de hoek.

Kent iemand winkels in Leuven of Belgisch Limburg?

ManMonster
Sinds de Music Mania's in België allemaal gesloten zijn vrijwel enkel online, meerbepaald bij ughh.com of HHV.de, beiden zijn imo topsites met een grote keuze al heeft hhv mijn voorkeur daar het met UPS verstuurd wordt en de verzendkosten altijd 7€ blijven hoeveel je ook koopt.

Maxmus
MJ_DA_MAN schreef:
Vrijwel altijd (de laatste maanden alleen maar) via CD WOW .

Bedankt voor die link zie erg vette albums voor een goede prijs!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:02 uur

geplaatst: vandaag om 01:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.