Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 5 augustus 2010, 18:48 uur
Korhymes schreef:
Thanks Arrie
En haha raffael, altijd fijn dat je je feed zo genuanceerd brengt. Maar is het je ooit opgekomen dat het mogelijk is dat jij mijn flow en stem niet diggt, maar anderen wel? Dit heet smaak. Thanks voor het compliment voor de beat tho.
Thanks Arrie

En haha raffael, altijd fijn dat je je feed zo genuanceerd brengt. Maar is het je ooit opgekomen dat het mogelijk is dat jij mijn flow en stem niet diggt, maar anderen wel? Dit heet smaak. Thanks voor het compliment voor de beat tho.
Smaak is wel een beetje arrogant om te zeggen. Ik denk dat het meer te maken heeft dat mensen je kennen en daarom eerder zeggen dat het goed is. Zo gaat dat met velen omdat je graag je vrienden blijft promoten. Ik vind het idd slecht maar wie ben ik. Een sukkel die helemaal niets weet volgens velen hier. Ik heb genoeg ervaring om te kunnen oordelen want ben zelf ook actief geweest met muziek maken. Ik zelf ben altijd al minder geweest in rappen maar beatboxen kan ik wel goed. Ook heb ik wel beats gemaakt en deed ook wat scratch werk.
Zo zeg ik maar over smaak valt niet te twisten en als jij idd zo goede was stond je wel aan de top en nu jij weer.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 18:59 uur
Ik heb Korhymes (Animalistic) anders gezien op diverse internationale blogs en hij is zelfs al een beetje bekend wereldwijd bij de die hard-hiphopfans die ik diverse ken. Het Animalistic-album heb ik al in diverse toplijstjes zien staan van dit jaar (iets waar jij altijd zeer veel waarde aan hecht), en bovendien heb ik nog nooit van jou of je groep gehoord (maar dat komt, volgens jou, ongetwijfeld omdat ik er geen verstand van heb).
Neemt verder niet weg dat ik eigenlijk niets meer van Korhymes aan kan horen omdat hij weigert in het Nederlands te rappen en raff's mening deel (allen dan minder ongenuanceerd), maar dat wist ie al denk ik.

Neemt verder niet weg dat ik eigenlijk niets meer van Korhymes aan kan horen omdat hij weigert in het Nederlands te rappen en raff's mening deel (allen dan minder ongenuanceerd), maar dat wist ie al denk ik.

0
geplaatst: 5 augustus 2010, 19:03 uur
raffael77 schreef:
Smaak is wel een beetje arrogant om te zeggen.
Smaak is wel een beetje arrogant om te zeggen.
Als er mensen zijn die hem wel goed vinden, lijkt me het inderdaad een kweste van smaak, niks arrogants aan.
raffael77 schreef:
Ik denk dat het meer te maken heeft dat mensen je kennen en daarom eerder zeggen dat het goed is. Zo gaat dat met velen omdat je graag je vrienden blijft promoten.
Ik denk dat het meer te maken heeft dat mensen je kennen en daarom eerder zeggen dat het goed is. Zo gaat dat met velen omdat je graag je vrienden blijft promoten.
Nou, ik kan je vertellen, ik ken Korhymes niet, maar ik vind hem wel goed!
raffael77 schreef:
Ik vind het idd slecht maar wie ben ik. Een sukkel die helemaal niets weet volgens velen hier. Ik heb genoeg ervaring om te kunnen oordelen want ben zelf ook actief geweest met muziek maken. Ik zelf ben altijd al minder geweest in rappen maar beatboxen kan ik wel goed. Ook heb ik wel beats gemaakt en deed ook wat scratch werk.
Ik vind het idd slecht maar wie ben ik. Een sukkel die helemaal niets weet volgens velen hier. Ik heb genoeg ervaring om te kunnen oordelen want ben zelf ook actief geweest met muziek maken. Ik zelf ben altijd al minder geweest in rappen maar beatboxen kan ik wel goed. Ook heb ik wel beats gemaakt en deed ook wat scratch werk.
Ik vind het erg tof dat jij zoveel kennis hebt en dat je zelf ook muziek hebt gemaakt, maar daarom kan jij nog niet van dingen zeggen dat het slecht is, en dat jij dat kan weten vanwege je ervaring. Smaak speelt altijd mee. Ik ben nog jong en heb weinig kennis van hip-hop. Telt mijn mening daarom minder dan de jouwe? Nee hoor.

raffael77 schreef:
Zo zeg ik maar over smaak valt niet te twisten en als jij idd zo goede was stond je wel aan de top en nu jij weer.
Onzin. Er zijn genoeg erg goede artiesten die nog hartstikke onbekend zijn. Er speelt meer mee dan alleen kwaliteit om bekend te worden.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 19:05 uur
Die laatste zin van Raff vind ik ook hypocriet eigenlijk, gezien hij altijd de best verkopende artiesten (lees: artiesten aan de top) tot op het bot afkraakt en permanent beloond met 0,5'jes.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 21:11 uur
Yeah, maar dit is zo vaak gebeurd op deze site, mensen die in discussie gaan met raffael, ik ga mezelf maar veel moeite besparen en dit zeggen:
je hebt gelijk raffael, ik hoor te stoppen met rappen en al mijn vrienden zijn jaknikkers.
je hebt gelijk raffael, ik hoor te stoppen met rappen en al mijn vrienden zijn jaknikkers.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 21:56 uur
Hoewel ergens Raffael wel gelijk heeft (hier over de track niet hoor). Veel onbekende rappers worden door vrienden natuurlijk opgehemeld. Alleen kan ik duidelijk horen dat je wel talent hebt (moet wel wennen aan je stem trouwens). En ik zag Animalistic tracks ook langskomen op een mixtape wat ik eerder aangaf inderdaad.
0
Relax
geplaatst: 5 augustus 2010, 21:57 uur
Ik heb album met Korhymes gemaakt omdat ik te verlegen was om nee te zeggen. 
Ik ruik jaloezie.

Ik ruik jaloezie.
0
raffael77
geplaatst: 6 augustus 2010, 08:51 uur
Ik heb Korhymes al lang geleden advies gegeven over zijn rijm stijl.
Ik heb het niet over de top zoals Feminem MJ maar top zoals Atmos, Cyne of in NL. O nee dat is hier eigenlijk niet.
Jaloers ben ik niet omdat mijn voorkeur uitgaat naar dj's en producers.
Mc's komen op de derde plaats.
Ik zat verkeerd als het gaat om smaak omdat je dat kan zien op 2 manieren. De smaak van iemand of smaak dat ik niet heb.
Ik ging uit van het 2e dus te snel kritiek gegeven.
Dat ik veel kennis heb van hip-hop heeft hier vrijwel nooit uitgemaakt want als ik dan iets zeg is het niet goed of is het niet waar. Dat komt omdat ik van mening ben je eigenlijk de hip-hop cultuur van alle tijden mee zou moeten maken om er echt over te kunnen oordelen. Nu was ik er pas vanaf de jaren '80 maar er werd destijds wel veel oldschool gedraaid. Nu hoor je zelden nog een oude track van vroeger. Ik denk dat als je de oude dingen genoeg draait er steeds meer liefde voor is of het nou hip-hop is of funk.
Mijn smaak is veel breder geworden naarmate ik ouder ben geworden en dus meer dingen waardeer terwijl ik vroeger alleen hip-hop kon waarderen.
Als ik iemands flow niet lekker vind zeg ik dat gewoon en dat is toch eerlijk. Kan je er niet tegen dan ligt dat niet aan mij maar aan jou de persoon die zich aangesproken voelt.
Bedorvenkebab zegt toch ook dat ie moet wennen aan je stem dus eigenlijk het niet direct fijn vind om naar te luisteren.
Is het dan zo erg Korhymes dat ik tegen je zeg dat je een kut flow hebt en mij niet kan boeien alleen vanwege je flow en stem geluid.
Hier nog een paar voorbeelden.
Brother Ali
Feminem
Fashawn
Dit zijn er dus een paar van die ik kwa stem zeker niet waardeer.
Ik heb het niet over de top zoals Feminem MJ maar top zoals Atmos, Cyne of in NL. O nee dat is hier eigenlijk niet.
Jaloers ben ik niet omdat mijn voorkeur uitgaat naar dj's en producers.
Mc's komen op de derde plaats.
Ik zat verkeerd als het gaat om smaak omdat je dat kan zien op 2 manieren. De smaak van iemand of smaak dat ik niet heb.
Ik ging uit van het 2e dus te snel kritiek gegeven.
Dat ik veel kennis heb van hip-hop heeft hier vrijwel nooit uitgemaakt want als ik dan iets zeg is het niet goed of is het niet waar. Dat komt omdat ik van mening ben je eigenlijk de hip-hop cultuur van alle tijden mee zou moeten maken om er echt over te kunnen oordelen. Nu was ik er pas vanaf de jaren '80 maar er werd destijds wel veel oldschool gedraaid. Nu hoor je zelden nog een oude track van vroeger. Ik denk dat als je de oude dingen genoeg draait er steeds meer liefde voor is of het nou hip-hop is of funk.
Mijn smaak is veel breder geworden naarmate ik ouder ben geworden en dus meer dingen waardeer terwijl ik vroeger alleen hip-hop kon waarderen.
Als ik iemands flow niet lekker vind zeg ik dat gewoon en dat is toch eerlijk. Kan je er niet tegen dan ligt dat niet aan mij maar aan jou de persoon die zich aangesproken voelt.
Bedorvenkebab zegt toch ook dat ie moet wennen aan je stem dus eigenlijk het niet direct fijn vind om naar te luisteren.
Is het dan zo erg Korhymes dat ik tegen je zeg dat je een kut flow hebt en mij niet kan boeien alleen vanwege je flow en stem geluid.
Hier nog een paar voorbeelden.
Brother Ali
Feminem
Fashawn
Dit zijn er dus een paar van die ik kwa stem zeker niet waardeer.
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 12:19 uur
Je vergeet Canibus. En triest om steeds Feminem te zeggen, maar goed, volgens mij wil je ook gewoon dat mensen je niet mogen op de manier zoals je sommige rappers constant blijft noemen.
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 14:27 uur
Het is niet erg dat je zijn flow en stemgeluid kut vindt, maar het is wel erg dat je dat als een feit brengt.
0
raffael77
geplaatst: 6 augustus 2010, 18:43 uur
Ik breng het niet als een feit dat is wat jullie er constant uit opmaken en dat is jullie probleem. Iets wat ik vind heeft met mij te maken en niet met jullie dus cut the bullshit. Als ik vind dat je een kut stem hebt zeg ik dat gewoon en als je er niet tegen kan is dat niet mijn probleem.
Eminem oké MJ. Jij je zin.
Canibus heeft niet zo zeer een kut stem maar is in mijn ogen een bitch mc. Hij begon slecht en is er eigenlijk nooit echt beter van geworden vind ik. Nep kan je het ook wel noemen.
Canibus heeft niet zo zeer een kut stem maar is in mijn ogen een bitch mc. Hij begon slecht en is er eigenlijk nooit echt beter van geworden vind ik. Nep kan je het ook wel noemen.
0
raffael77
geplaatst: 7 augustus 2010, 09:24 uur
Arrie schreef:
En als Raff het zegt, dan is het zo.
En als Raff het zegt, dan is het zo.
Ik vind iets slecht, maar dan hoef jij het niet slecht te vinden. Dat is nou smaak verschil waarin ik mij een paar berichten geleden in vergist had.
Omdat ik het zeg is het zo maar een ander kan wel iets vinden en dan heeft diegene ook nog eens gelijk.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 19:06 uur
raffael77 schreef:
Canibus zijn vocabulair is toch van zeer hoog niveau hoor, heb je OOIT Rip the Jacker geluisterd?
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 01:33 uur
Stapler - Wonderland
Ik heb het volledig geproduceerd en de rap is ook van mij
.
Graag meningen en feedback.
.Graag meningen en feedback.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 02:01 uur
Stapler schreef:
Stapler - Wonderland
.
Graag meningen en feedback.
Stapler - Wonderland
.Graag meningen en feedback.
Mijn voornaamste bezwaar is je accent. Je klinkt als een Brit die op driejarige leeftijd naar Nederland is geëmigreerd, en direct verslaafd is geraakt aan wiet, 'omdat dat hoort'. Hmm. Ik bedoel gewoon dat je te duidelijk Nederlands klinkt en je stem soms vooruit lijkt te moeten slepen.
De beat is totaal niet mijn smaak, maar zit wel aardig in elkaar. Maar goed, ik weet niet in hoeverre het je bedoeling was om hoelahoepgrime te maken. Als dat voor honderd procent je bedoeling was, zal ik je een compliment moeten maken. De verhouding refrein-coupletten was wel grappig, hoewel dat brug-achtige iets op 1:35 wel echt mislukt is. Over de teksten zal ik zwijgen.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 03:00 uur
Ja, bezwaren op mijn accent had ik wel verwacht.
En bedankt voor je compliment
. Om eerlijk te zijn wilde ik een keer iets heel anders doen en dat resulteerde in een radiovriendelijk grime/hiphop nummer
. 1:35 vond ik zelf ook het minst geslaagde en veel van de tekst is gejat/geïnspireerd op gedichten van Alice in Wonderland.
En bedankt voor je compliment
. Om eerlijk te zijn wilde ik een keer iets heel anders doen en dat resulteerde in een radiovriendelijk grime/hiphop nummer
. 1:35 vond ik zelf ook het minst geslaagde en veel van de tekst is gejat/geïnspireerd op gedichten van Alice in Wonderland.
0
FightForMore
geplaatst: 20 augustus 2010, 03:02 uur
Zoals ik op MSN zei, de beat is dope, de rest is slecht.
Ik hoop dat ik die I Used to Love H.E.R.-beat snel heb, dan hoop ik eindelijk een afgewerkt project te hebben. 
Ik hoop dat ik die I Used to Love H.E.R.-beat snel heb, dan hoop ik eindelijk een afgewerkt project te hebben. 
0
Relax
geplaatst: 28 augustus 2010, 13:46 uur
Ik presenteer, de mini-tape!
De tape bevat 4 tracks van mij.
Het zou eerst een online album worden, maar ik had te weinig tijd daarvoor, dus bij deze, een mini-tape.
Opin Draconis - Mini-Tape

Tracklist:
01. Opin Zone
02. Pak een Kaart
03. Kom Op
04. Toekomstplan
Download:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
De tape bevat 4 tracks van mij.
Het zou eerst een online album worden, maar ik had te weinig tijd daarvoor, dus bij deze, een mini-tape.
Opin Draconis - Mini-Tape

Tracklist:
01. Opin Zone
02. Pak een Kaart
03. Kom Op
04. Toekomstplan
Download:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 14:16 uur
Ik ga hem nog beter luisteren, maar ik vond de eerste 2 nummers erg fijn. Ook tof dat ze in elkaar overlopen. De laatste 2 nummers was ik niet kapot van, klonk mij te Pop-achtig in de oren.
Maar dope om weer wat te horen
.
Maar dope om weer wat te horen
.
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 14:41 uur
Dope tape, alleen een tip: ga niet meer zingen. Je raps zijn echt heel strak, maar zo'n refrein op Kom Op haalt het niveau omlaag. Productioneel klinkt het gelikt, en dat bedoel ik dan positief hoewel het wellicht nog wat spannender kan. Maar een voortreffelijke tape hoor. 

0
geplaatst: 28 augustus 2010, 23:26 uur
Ik schep op geef het je recht op je bord
Zet m'n pet op en neem onherkenbaar je spot
Let op voordat je aan de kant geZet wordt
En ik plots kom en je baan nak bij topnotch
Ik ben nog steeds niet geweest bij rotjoch
Wats het probleem ik ben niet van god los
Als ik kom breek ik de tent af dat klopt
Laat de kijkcijfers exploderen als een bom
Meest bekeken en highest ranked
Kees kan er niet om heen en dat weet ie best
Ik maak hem in m'n eentje miljonair
M'n cd dubbel platina tot in de vs
Ik heb niks te verliezen ik kan alleen maar winnen
Dit is nog niks nee ik moet nog beginnen
Fok haters ik hoef ze niet te dissen
Ik ben beter de rest kan je missen
Mijn niveau is te hoog gegrepen
Ik doe wat ik wil ik denk niet aan paper
Ik ben geld waard ik ben nog duurder dan peper
Jij hebt geen smaak dus ik doe zout op je eten
En luister goed de meeste hebben zand in hun ogen
90 procent van gangsterteksten zijn gelogen
Ze dromen denken denken ze zijn koning
Het zijn slechts lakeien en komen niet hoger
Je moet hard werken
Niet zomaar wat Op papier zetten
Nee Gebruik eerst je hersens
Niet alles wat je denkt hoef je te zeggen
Verwerk iets interessants in je teksten
Net zo belangrijk is je flow
De beat waar je op spit dus dat het goed klinkt
Dat je erin gelooft en het zelf ook goed vind
Maarja dat vind ik en het zijn ook maar tips
Echt respect heb ik voor die mannen als 2Pac
Biggie, AZ, ook Jay-Z en Snoop Dogg
Fresku, The Game, Big Daddy Kane
J Dilla, DJ Premier, Dr. Dre
MO & Brakko, Bone Thugs-N-Harmony
Lupe Fiasco en Termanology
Madlib, Nas
Grandmaster Flash
Immortal Technique, Kurupt & Daz Slaughterhouse, Masta Ace en Nujabes
Percee P, Mobb Deep, en The Wu-Tang Clan
Elzhi, Q-Tip en Evidence
Brother Ali, Talib Kweli, Atmosphere
K heb geen opname aparatuur momenteel, dus als ik dat wel heb dan zet ik deze tekst wel met een beat (evt van mezelf). Tips/kritiek/complimenten zijn welkom.
Zet m'n pet op en neem onherkenbaar je spot
Let op voordat je aan de kant geZet wordt
En ik plots kom en je baan nak bij topnotch
Ik ben nog steeds niet geweest bij rotjoch
Wats het probleem ik ben niet van god los
Als ik kom breek ik de tent af dat klopt
Laat de kijkcijfers exploderen als een bom
Meest bekeken en highest ranked
Kees kan er niet om heen en dat weet ie best
Ik maak hem in m'n eentje miljonair
M'n cd dubbel platina tot in de vs
Ik heb niks te verliezen ik kan alleen maar winnen
Dit is nog niks nee ik moet nog beginnen
Fok haters ik hoef ze niet te dissen
Ik ben beter de rest kan je missen
Mijn niveau is te hoog gegrepen
Ik doe wat ik wil ik denk niet aan paper
Ik ben geld waard ik ben nog duurder dan peper
Jij hebt geen smaak dus ik doe zout op je eten
En luister goed de meeste hebben zand in hun ogen
90 procent van gangsterteksten zijn gelogen
Ze dromen denken denken ze zijn koning
Het zijn slechts lakeien en komen niet hoger
Je moet hard werken
Niet zomaar wat Op papier zetten
Nee Gebruik eerst je hersens
Niet alles wat je denkt hoef je te zeggen
Verwerk iets interessants in je teksten
Net zo belangrijk is je flow
De beat waar je op spit dus dat het goed klinkt
Dat je erin gelooft en het zelf ook goed vind
Maarja dat vind ik en het zijn ook maar tips
Echt respect heb ik voor die mannen als 2Pac
Biggie, AZ, ook Jay-Z en Snoop Dogg
Fresku, The Game, Big Daddy Kane
J Dilla, DJ Premier, Dr. Dre
MO & Brakko, Bone Thugs-N-Harmony
Lupe Fiasco en Termanology
Madlib, Nas
Grandmaster Flash
Immortal Technique, Kurupt & Daz Slaughterhouse, Masta Ace en Nujabes
Percee P, Mobb Deep, en The Wu-Tang Clan
Elzhi, Q-Tip en Evidence
Brother Ali, Talib Kweli, Atmosphere
K heb geen opname aparatuur momenteel, dus als ik dat wel heb dan zet ik deze tekst wel met een beat (evt van mezelf). Tips/kritiek/complimenten zijn welkom.
0
FightForMore
geplaatst: 29 augustus 2010, 00:41 uur
Het doet me een beetje denken aan m'n eerste nummer. Maar mensen, ik ga gewoon rappen op iets. Ik begin er wel mee met het nieuwe schooljaar, volgende week dus.
0
FightForMore
geplaatst: 29 augustus 2010, 02:55 uur
Ik denk dat ik het weer zal verplaatsen, etc.
Het probleem is er zijn heel veel beats en ik ben een beetje bang dat ik steeds hetzelfde onderwerp zal aanhalen. 
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:52 uur
teeveepee schreef:
Braggin' & Boastin' is oké, maar met al die concrete verwijzingen naar zaken die je status als Nederlandse rapper verhogen, kom je erg opdringerig en zelfs voor een rapper te erg over het paard getild over. Wanhopig zelfs. Alleszins niet tof. Daarnaast zijn je punchlines zwak ('exploderen als een bom', alsjeblieft...) en moet je beter letten op de lengte van je regels. Zo moet 'en' uit regel twee vervangen worden door een komma, wil je dat lekker laten lopen.
Al met al is het dus nogal ironisch dat je in diezelfde tekst rapt dat je hard moet werken en na moet denken voordat je iets op papier zet. Ik zeg: neem op wat je wilt, maar houd het vooral voor jezelf. Misschien ben je wat gerijpt over een jaar of drie, vier. Niet iedereen kan zoals Fotosynthese zijn.
* denotes required fields.