MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Pictures die Hip-Hop uitstralen

zoeken in:
MAS
@Dungeon: Dat plaatje vind ik echt verschrikkelijk lelijk.

P.O.W. schreef:
(afbeelding)

Wel bekend voor iedereen met de CD natuurlijk maar dit soorts pics geven me echt dat 90's gevoel.

Is dat Mobb Deep?

Heb je The Infamous op CD?

Ja, maar eerlijk gezegd nog niet eraan toegekomen om het boekje enzo eens te bekijken.

Edit: oh het is de achterkant. Ik zeg al niks meer...

Oh lol, het is óók de achterkant zie ik ja. Maar die foto staat ook binnenin de CD-hoes.

MAS
Haha vet.

MAS
Het idee is misschien leuk maar ik vind het echt verschrikkelijk lelijk.

leernicht pet is niet echt hiphop.

MAS
Osiris Apis schreef:
leernicht pet is niet echt hiphop.

In die tijd kon dat nog. Ik vind het er wel vet uitzien.

Improvision

Erg mooie symboliek!

Ulfat-e-Zulmat
When Life Gives You Chains, You Paint That Shit Gold

Ik zag er zelf meer iets in van dat rappers de diamanten en goud dragen die slaven (of zo goed als) in Afrika voor ze hebben opgegraven. Maar wie weet bedoeld de kunstenaar wel iets positiefs idd.

Stapler schreef:
Ik zag er zelf meer iets in van dat rappers de diamanten en goud dragen die slaven (of zo goed als) in Afrika voor ze hebben opgegraven. Maar wie weet bedoeld de kunstenaar wel iets positiefs idd.

Ik dacht meer aan dat de donkere mensen vroeger geketende slaven waren en nu nog steeds enorm veel (gouden) kettingen om hun nek hangen. Een soort positieve evolutie.

Silky & Smooth schreef:
(quote)

Ik dacht meer aan dat de donkere mensen vroeger geketende slaven waren en nu nog steeds enorm veel (gouden) kettingen om hun nek hangen. Een soort positieve evolutie.
Ik dacht niet aan een positieve evolutie.

Ik dacht meer aan hoe de vroegere donkere mensen geketende slaven waren, en nu, hoewel ze gouden kettingen dragen, nog steeds een soort van slaven zijn (Dead Prez achtige gedachte).

Je ziet hem namelijk die ketting goud verven, ik kan daar moeilijk iets positiefs aan verbinden. De ketting zit nog steeds vast.

Die van Ulfat kan ik me goed in vinden.
Ik moest namelijk denken aan het gevoel geketend te zijn door het systeem. Zo is het leven toch. Heel het systeem houdt ons in het gareel. Dat zijn de kettingen van het leven. Om daar wat minder last van te hebben moet je het maximale uit het leven halen met de middelen die je hebt. Dat is het bladgoud. Je houdt jezelf dan wel een beetje voor gek want de problemen verdwijnen er niet door. Maar het maakt het allemaal wel wat draaglijker.

Plaatje bewijst maar weer eens dat kunst nodig is om het abstracte te kunnen verwoorden.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:13 uur

geplaatst: vandaag om 23:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.