MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
MAS
Ik zie dat Silent Knight nog een reactie + stem van mij tegoed heeft. Ik beloof dat die zowiezo nog komt. Ik was het helemaal vergeten.

FightForMore
En wat zijn de deadlines ? Ik wil best meedoen, maar ik wil dan wel weten of het past in m'n planning.

MAS
Er is niet echt een deadline. Elke week wordt er een nieuw album gepost en het is leuk als je daar dan een stem + bericht bij plaatst. Het is geen verplichting of zo. Je hoeft zelf niet eens een album te posten als je dat niet wil. Sommige mensen doen ook passief mee.

Er zijn zelfs mensen die niet op de lijst staan maar gewoon af en toe een album checken en zo nu en dan iets nieuws ontdekken

FightForMore
Ik heb wel zin om mee te doen, count me in!

- Improvision
- JustiFicatioN
- Silky & Smooth
- Protonos
- teeveepee
- Rhythm & Poetry
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Bedorvenkebab
- principal2000
- panjoe
- Niek
- fabblwaps
- Rene1979
- FightForMore
- Youri-O (passief)
- Reijersen (passief)
- Brains (passief)
- Lukk0 (passief)
- Game (passief)
- Delars (passief)
- Misterfool (passief)

Improvision
Mag ik al posten?

Prima, ik heb er wel weer zin in.

Improvision
Ik heb geprobeerd een album te zoeken waar nog niemand die mee doet met dit topic op gestemd heeft.

Mijn keuze is gevallen op Ge-Ology Plays Ge-Ology.

(afbeelding)

De naam Ge-Ology zal waarschijnlijk niet meteen veel belletjes doen rinkelen. Wellicht is hij het meest bekend om een productie voor Mos Def. Ge-Ology is een producer uit Brooklyn die meerdere instrumenten meester is en daarnaast ook een degelijk schilder is (zie albumcover).
Het album (/de mix?) op zich klinkt zeer laid back en zomers.
Van het 's morgens te vroeg wakker worden midden in de zomer, wanneer het nog relatief fris is, uit je raam naar de blauwe hemel kijken en denken "vandaag wordt een mooie dag", tot de stedelijke hitte die oprijst uit het asfalt, tot een zwoele avond ergens tussen een hoop planten in een achtertuin. Jammer dat het weer de laatste tijd niet meer zo schitterend is, het zou het album meer eer aandoen.

Ben hier ooit eens voorbij gekomen op MuMe en ik wist dat hij zijn cover zelf gemaakt had. Weet alleen niet meer waar ik dat las. Lijkt mij een erg interessant en mooi album.
Misschien zorgt juist dit album wel voor een mooi weer gevoel in deze tijd

Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord

MAS
Ik ook niet ik ben benieuwd.

Rene1979
Kijk dat is een verassend ding. Nog nooit van gehoord maar wel erg benieuwd naar!

oew vet

panjoe (moderator)
Maandag heb ik mijn laptop eindelijk en dan kan ik hem luisteren... Zucht...

FightForMore
Ik heb hem net afgeluisterd en ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast. Ik dacht weer zo'n eentonig productie-album te horen, maar ik vind die Jazz-achtige samples toch wel weer dope. Niet iets om elke dag naar te luisteren (bij wijze van), maar ik kan het wel waarderen.

Leuk dat je het kan waarderen

Zolang de site (lees mijn internet) het niet meer naar behoren doet zal ik nauwelijks op Mume zitten, dus haal me maar uit de lijst. Wel benieuwd naar die van Impro.

Voeg mij maar toe als passief, ik vind het album niet en ben toch erg benieuwd. Bovendien volg ik dit regelmatig... Dus impro als je tijd hebt, pm me een link

panjoe (moderator)
Kwam er gisteren achter dat de volgende remix door Ge-Ology geproduceerd is. Uitermate lekker.

MAS
Ik kom er net achter dat ik alweer 2 abums achter loop. Ik haal het zowiezo in maar ik had deze week even weinig tijd.

Wanneer moet ik het abumpje droppen. Dit weekend? Nu dus?

oke dannn(tromgeroffel)

Het album van de week is:

O.G.C. - The M-Pire Shrikez...

Veel hiphoppers hier om mume kennen deze groep van het album Da Storm. Maar het tweede album van hun is ook heel dope! En zeker de moeite waard om te checken! Lekkere Boot camp clik shit!

Alvast voorproefje:

Ga nu proberen om de link rond te sturen(nog nooit gedaan) maar gaat wel lukken

gelukt. Als er problemen zijn pm me maar.

Track 9 ontbreekt op het album van je link.
En van de cover en het deel dat ik al heb gehoord word ik niet echt enthousiast dus ik laat deze aan me voorbijgaan. Volgende keer beter

oww das balen.Niet gecontroleerd. Ga niet nog een nieuwe link sturen. Maar volgesmij weten de meeste hier wel hoe ze een betere link kunnen vinden. Zoniet dan moet je het zeggen, dan wil ik voor u nog wel een andere zoeken.

excuzes moi

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.