MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
MAS
Deze week waarschijnlijk weer geen hiphop album van de week. V.B. gooi ik maar van de lijst af aangezien hij niet actief deelneemt aan dit topic.

Als het dadelijk vakantie tijd is doen we even een pauze en het lijkt me een goed idee als iedereen dan even meld of hij nog mee doet of niet.

- principal2000
- Harderwiek
- Silky & Smooth
- Colucci Era
- panjoe
- Elohim
- MAS
- Rene1979

Niet actieve Users (volgers die een link willen):

- Arrie
- Delars
- UmindC
- Jablonski
- pqt
- kobe bryant fan
- FightForMore
- Toris

Ik wil er eventueel vandaag of morgen even eentje droppen?

Nou, omdat we niet weer een week willen verspillen aan het niet ontdekken van een nieuw Hiphop album. Zal ik maar het initiatief nemen om even een album te droppen, ook al ben ik pas over 2 weken aan de beurt. Zelf weten of je het checkt, maar is natuurlijk de moeite waard. Het album is van Poor Righteous Teachers, met het album 'New World Order'. Heb even gekeken en volgens mij heeft niemand van jullie op het album gestemd. Het is een heerlijk oldschool album met echt heerlijke producties, waardoor dit soort oldschool mij erg aantrekt. KRS komt ook nog even langs op een feature. De groep bestaat uit 3 leden, namelijk Wise Intelligent (leader MC), Culture Freedom (vocals & producties) en Father Shaheed (producer). Ik zelf vind Culture Freedom soms wat vervelende stem hebben, maar dat bederft zeker de pret niet op dit heerlijke album. Wise Intelligent is nog erg productief nadat de groep in 1996 gestopt is. Hij heeft dit jaar nog een album uitgebracht. Maar gezien de reacties van die albums heb ik die zelf ook nog niet gecheckt.

Veel luisterplezier.

Hier het linkje naar het album op MM en als je genoeg tijd hebt, pak de lyrics er dan even bij.

(afbeelding)

panjoe (moderator)
Harderwiek schreef:
Nou, omdat we niet weer een week willen verspillen aan het niet ontdekken van een nieuw Hiphop album. Zal ik maar het initiatief nemen om even een album te droppen, ook al ben ik pas over 2 weken aan de beurt.

Goed initiatief ! Ik download hem gelijk.

Aangepast. Inderdaad goed idee om even te kijken wie er nog allemaal mee doen.

- principal2000
- Silky & Smooth
- Colucci Era
- panjoe
- Elohim
- MAS
- Rene1979
- Harderwiek

- Arrie
- Delars
- UmindC
- Jablonski
- pqt
- kobe bryant fan
- FightForMore
- Toris

Goed bezig Harderwiek! Ik denk wel dat ik dit album kan waarderen. En inderdaad, ik ken het nog niet. Ik ken wel wat van deze gasten en qua stijl (inhoudelijk) zijn ze wel aardig in mijn straatje. Ook qua tijdperk is het een goede match met mijn voorkeur. Ik ben benieuwd.

MAS
Inderdaad goed bezig. Ik heb dit album wel ooit voor bij zien komen maar nog nooit geluisterd. Dit is denk ik wel een album dat ik kan waarderen.

MAS
Deze week principal2000.

Actieve users:

- principal2000
- Silky & Smooth
- Colucci Era
- panjoe
- Elohim
- MAS
- Rene1979
- Harderwiek

- Arrie
- Delars
- UmindC
- Jablonski
- pqt
- kobe bryant fan
- FightForMore
- Toris

Ik had eigenlijk een niet '90's album in gedachten, maar die kent Rene al (maar wat kent hij niet? ). Dus die bewaar ik voor de volgende keer. Dan weet Rene al dat hij een weekje luisterrust heeft bij mijn volgende beurt;).
Dus wederom een '90's album van mijn kant. En dit keer zelfs eentje waar ik zelf niet lyrisch over ben, maar wel een ruime voldoende voor over heb. Ik heb gekozen voor:

(afbeelding)
Mad Sillz - From Where???
Linkjes volgen vanavond. Laat het even weten als je het album zelf kan vinden. Ik ben namelijk liever lui dan moe (zoals velen al weten).
Veel luisterplezier!

MAS
Ik ben blij dat je weel voor een 90's album hebt gekozen. Ik kan trouwens zelf een link vinden.

Bij het SAvdW krijgen de passieve deelnemers voortaan op verzoek een linkje. Is dat ook iets om hier toe te passen? Natuurlijk is dit verzoek ook gevoed door mijn luiheid.

Rene1979
Heb ook een link.. Vind het geen verkeerd idee... Bijna iedereen kan een link vinden en al die mailtjes turen is *^$Werk.

Ik heb ook al een link. Is inderdaad een goed idee van die linkjes.

Rene1979 schreef:
Bijna iedereen kan een link vinden en al die mailtjes turen is *^$Werk.

Ik had het voornamelijk over de passieve deelnemers. Soms is het namelijk de vraag hoe passief wordt geïnterpreteerd. Als iemand echt geïnteresseerd is, vraagt die persoon wel om een linkje of wordt het album zelf opgezocht.
Mijn verzoek om het door te geven als je zelf een link kan vinden (aan de actieve deelnemers) is er meer eentje die uit luiheid geboren is.
Maar fijn dat ik al 3 PM's minder hoef te versturen!

Dank aan degenen die bijgedragen hebben om mijn luiheid op peil te houden.
Aan de overige actieve deelnemers heb ik een linkje verstuurd. Als er problemen / bijzonderheden zijn, hoor ik het wel. Als er passieve deelnemers een linkje willen, zie ik dat wel in de PM.

MAS
principal2000 schreef:
Bij het SAvdW krijgen de passieve deelnemers voortaan op verzoek een linkje. Is dat ook iets om hier toe te passen? Natuurlijk is dit verzoek ook gevoed door mijn luiheid.

Inderdaad een goed idee. De passieve deelnemers stemmen toch nauwelijks heb ik het idee. Eigenlijk kan de passieve deelnemers lijst dan net zo goed geschrapt worden.

panjoe (moderator)
Inderdaad, mensen kunnen gewoon dit topic volgen en verzoeken wanneer nodig. Veel beter.

FightForMore
Is het niet beter om die regel pas toe te passen na de aankomende break ?

FightForMore schreef:
Is het niet beter om die regel pas toe te passen na de aankomende break ?

Het maakt niet zoveel uit wanneer je dit invoert. Begrijp ik hieruit dat jij graag een link wilt?

FightForMore
principal2000 schreef:
(quote)

Het maakt niet zoveel uit wanneer je dit invoert. Begrijp ik hieruit dat jij graag een link wilt?

Ja, ik wil graag een link.

MAS
Ik ben tot de 24ste niet aanwezig op de site. ik probeer de albums die zijn geweest in te halen.

Actieve users:

- principal2000
- Silky & Smooth
- Colucci Era
- panjoe
- Elohim
- MAS
- Rene1979
- Harderwiek

Niet actieve Users (link op verzoek):

- Arrie
- Delars
- UmindC
- Jablonski
- pqt
- kobe bryant fan
- FightForMore
- Toris

Afgelopen weekend was Silky & Smooth aan de beurt. In verband met de afwezigheid van MAS zal ik hem PM-en. Dus mogelijk een licht vertraagd HHAvdW of weer een weekje rust. Initiatieven als van Harderwiek zijn altijd welkom, maar misschien heeft iedereen behoefte aan een weekje extra luister- en beoordeeltijd.

FightForMore
Let er wel op dat het volgende week de laatste week is voor de break.

Mijn excuses mensen. Ik ben momenteel enorm druk, dus het is er bij ingeschoten. Ik zou ook zo 123 geen album weten. Iemand mag mijn plaats wel innemen en nog een sturen. Van mij ditmaal geen album. Nogmaals sorry!

panjoe (moderator)
Ik ga wel voor mijn beurt.

The Coup - Kill My Landlord (1993)

(afbeelding)

Het debuutalbum van de self-proclaimed communistische hiphopgroep The Coup, bestaande uit Boots Riley, DJ Pam the Funkstress en op dit album nog E-Roc. Funky 90's hiphop met een af en toe flink politieke inslag.

Ook op hun andere album staan nummers die de moeite waard zijn (met name Fat Cats, Bigga Fish, My Favorite Mutiny en Me and Jesus the Pimp).

Ik stuur een link naar de actieve users, de passieve users kunnen er één krijgen op verzoek.

Lekker dan!! Loop er nog een achter, probeer deze en de vorige deze week even te checken. Allebei lekker oldschool, ben benieuwd!

Weer een '90's album wat ik niet ken. De groep uiteraard wel (en wellicht 1 of meerdere nummers).

Die gasten hadden toch die voorkant met een instortend WTC, voordat het daadwerkelijk gebeurde?

panjoe (moderator)
Sick, dat wist ik niet..

Gast
geplaatst: vandaag om 16:54 uur

geplaatst: vandaag om 16:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.