Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2010, 23:42 uur
He dat album ken ik!

Met live instrumenten gemaakt volgensmij (zal vast wel in dat artikel staan maar dat heb ik niet gelezen
)
0
Mb.
geplaatst: 15 januari 2010, 23:44 uur
Is het misschien een idee, als we de format iets aanpassen? De persoon aan beurt kiest een representatief nummer uit (van het album) en plaatst het hier via [embed]-[/embed]. Dan kan iedereen een impressie krijgen of hij sowieso wel 'zin' heeft om het album te checken. Dat laat je dan weten.. en krijg je linkjes toegestuurd. Overigens doe je het dan om de twee weken; zo is er genoeg speling voor iedereen.
Mwah. Dat is erg persoonlijk, moet ik zeggen. Maar desondanks zit er wel enig punt in, want ik denk dat qua verhouding er meer kwalitatieve acts waren, maar dat is ook logisch vanwege de huidige ontwikkeling van communicatie (internet, iemand?) die ervoor gezorgd heeft dat iedereen tegenwoordig rapt, of denkt te kunnen rappen. Laten we het gooien op verschillende smaak. Dat onderscheid kan juist zo'n topic als dit leuk maken; om even terug te komen op het eigenlijke onderwerp.
Dat is zeker een tof album. Sterker nog, ik vond dat album echt geweldig vroeger. Helaas mist het voor mij wat replay-waarde en raakte ik er na een periode op uitgekeken. Desondanks, het blijft een goede plaat die sowieso meer aandacht verdient dan dat het krijgt. Dus ook een aanrader voor jou, principal2000!
EDIT: live instrumenten, ja!
principal2000 schreef:
Er waren toen volgens mij (maar ik ben niet heel op de hoogte van de huidige situatie) veel meer acts die een kwalitatief minimum haalden wat erg hoog lag.
Er waren toen volgens mij (maar ik ben niet heel op de hoogte van de huidige situatie) veel meer acts die een kwalitatief minimum haalden wat erg hoog lag.
Mwah. Dat is erg persoonlijk, moet ik zeggen. Maar desondanks zit er wel enig punt in, want ik denk dat qua verhouding er meer kwalitatieve acts waren, maar dat is ook logisch vanwege de huidige ontwikkeling van communicatie (internet, iemand?) die ervoor gezorgd heeft dat iedereen tegenwoordig rapt, of denkt te kunnen rappen. Laten we het gooien op verschillende smaak. Dat onderscheid kan juist zo'n topic als dit leuk maken; om even terug te komen op het eigenlijke onderwerp.
Dat is zeker een tof album. Sterker nog, ik vond dat album echt geweldig vroeger. Helaas mist het voor mij wat replay-waarde en raakte ik er na een periode op uitgekeken. Desondanks, het blijft een goede plaat die sowieso meer aandacht verdient dan dat het krijgt. Dus ook een aanrader voor jou, principal2000!

EDIT: live instrumenten, ja!

0
geplaatst: 16 januari 2010, 08:55 uur
Als dit forum een ´doorstart´
maakt, ben ik uiteraard van de partij. Een aangepaste opzet vind ik ook prima.
0
raffael77
geplaatst: 16 januari 2010, 10:56 uur
Social_Mask schreef:
Er staat toch ook "gedomineerd"?
Er staat toch ook "gedomineerd"?
Ik wil niet vervelend doen maar het zuiden en met name de groepen en solo's van Rap-A-Lot records waren groot
0
geplaatst: 17 januari 2010, 12:48 uur
principal2000 schreef:
maakt, ben ik uiteraard van de partij. Een aangepaste opzet vind ik ook prima. Ik ook...
0
Harco
geplaatst: 17 januari 2010, 17:32 uur
Voorheen was er geloof ik ook een topic dat de volgende opzet had:
Je begint met een lijstje van tien hiphopalbums onder de tien stemmen, dan pikt iemand een album uit die lijst uit om te becijferen en een berichtje bij achter te laten. Als diegene dat gedaan heeft, haalt hij dat album uit de lijst en brengt één in waarvan hij vindt dat dat album meer aandacht verdient. Zo kun je steeds kiezen uit tien albums, waar vast wel eentje bij zit die je interessant lijkt.
Ter illustratie:
01. Album A.
02. Album B.
03. Album C.
04. Album D.
05. Album E.
06. Album F.
07. Album G.
08. Album H.
09. Album I.
10. Album J.
Mij lijkt Album D wel interessant. Ik stem en laat een berichtje achter en vervang Album D voor Album K.
Je begint met een lijstje van tien hiphopalbums onder de tien stemmen, dan pikt iemand een album uit die lijst uit om te becijferen en een berichtje bij achter te laten. Als diegene dat gedaan heeft, haalt hij dat album uit de lijst en brengt één in waarvan hij vindt dat dat album meer aandacht verdient. Zo kun je steeds kiezen uit tien albums, waar vast wel eentje bij zit die je interessant lijkt.
Ter illustratie:
01. Album A.
02. Album B.
03. Album C.
04. Album D.
05. Album E.
06. Album F.
07. Album G.
08. Album H.
09. Album I.
10. Album J.
Mij lijkt Album D wel interessant. Ik stem en laat een berichtje achter en vervang Album D voor Album K.
0
Harco
geplaatst: 17 januari 2010, 17:40 uur
Daar zal het vast op gebaseerd zijn, maar er staat mij iets van bij dat er ook eentje in het R&B/Hiphopforum was.
EDIT: Het was overigens ook niet zo dat 'ie eerst een bepaald aantal stemmen moest halen voordat 'ie vervangen mocht worden.
EDIT: Het was overigens ook niet zo dat 'ie eerst een bepaald aantal stemmen moest halen voordat 'ie vervangen mocht worden.
0
geplaatst: 17 januari 2010, 22:32 uur
Ik download alleen niet (gebruik alleen download-linkjes via dergelijke topics). Mijn inbreng zou zich dan globaal beperken tot de bekendere hiphop uit de jaren '80 en '90.
0
geplaatst: 17 januari 2010, 23:25 uur
Harco schreef:
Daar zal het vast op gebaseerd zijn, maar er staat mij iets van bij dat er ook eentje in het R&B/Hiphopforum was.
Dat was dit topic:
Genres >> R&B en Hip-Hop >> HipHop-albums die wat meer aandacht verdienen
Lijkt me ook wel leuk om het op die manier weer op te pakken.
0
geplaatst: 4 mei 2010, 19:31 uur
Users die het een goed idee vinden om dit topic weer tot leven te brengen?
0
geplaatst: 4 mei 2010, 19:45 uur
Laten we dan een lijstje maken, met zijn tweeën kunnen we zelfs al beginnen als we willen.
Ach ja, hoe meer zielen, hoe meer vreugd:
- R&P
- Brains
Ach ja, hoe meer zielen, hoe meer vreugd:- R&P
- Brains
0
geplaatst: 4 mei 2010, 22:53 uur
Misschien in een aangepaste versie, zoals hier iets eerder al was voorgesteld?
Namelijk een lijst opstellen van 15 albums met 10 stemmen of minder. Wil je een album aan de lijst toevoegen moet je er eentje kiezen om te beluisteren (en een (al dan niet) kort berichtje + stem achterlaten). Dat album wordt dan vervangen door een nieuw album van jouw keuze..
Either way: sign me up
Namelijk een lijst opstellen van 15 albums met 10 stemmen of minder. Wil je een album aan de lijst toevoegen moet je er eentje kiezen om te beluisteren (en een (al dan niet) kort berichtje + stem achterlaten). Dat album wordt dan vervangen door een nieuw album van jouw keuze..
0
geplaatst: 5 mei 2010, 07:35 uur
FlyLo schreef:
Dat topic is er al, weet even niet hoe het heet. Maar dat sloeg nog eerder dood dan een biertje in een te matige kroeg.
0
geplaatst: 5 mei 2010, 09:04 uur
Ik doe wel mee 
- R&P
- Brains
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas

- R&P
- Brains
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
0
geplaatst: 5 mei 2010, 09:22 uur
Ik wil ook best meedoen, maar ik upload niet (geen idee hoe dat werkt). Ik zou me dus beperken tot luisteren en beoordelen.
0
geplaatst: 5 mei 2010, 09:24 uur
Je kunt ook gewoon via internet een link opzoeken. Als je mij de albumtitel pmt wil ik dat anders best voor je doen. 

0
geplaatst: 5 mei 2010, 10:31 uur
Laat ik ook maar eens wat inbrengen dan,
- R&P
- Brains
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Bedorvenkebab
- R&P
- Brains
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Bedorvenkebab
0
geplaatst: 5 mei 2010, 11:21 uur
principal2000 schreef:
Ik wil ook best meedoen, maar ik upload niet (geen idee hoe dat werkt). Ik zou me dus beperken tot luisteren en beoordelen.
Doe gezellig actief mee joh. Ik help ook wel mee met het zoeken naar linkjes.
0
geplaatst: 5 mei 2010, 14:57 uur
Goed, ik doe mee. Ik was bij vlagen positief verrast over het aanbod in de periode dat ik meegedaan had. Mijn eigen hiphop-kennis beperkt zich overigens tot de periode eind '80 tot eind '90.
0
geplaatst: 5 mei 2010, 15:43 uur
Dat is een flinke kennis dan. 
- R&P
- Brains
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Bedorvenkebab
- principal2000

- R&P
- Brains
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Bedorvenkebab
- principal2000
0
geplaatst: 5 mei 2010, 21:46 uur
We hebben zo al een heel mooi lijstje. Iemand er bezwaar tegen als ik de volgorde - van wie eerst een album mag droppen - gewoon zo laat? Eventueel wil ik onze namen wel door random.org gooien. Als dat niet nodig is, zal ik zaterdag/zondag het eerste album van de week plaatsen.
Sowieso mag er elke zaterdag of zondag een nieuw album van de week gepost worden. Dit album blijft dan wél - voor alle goede orde - een week staan. Het zou fijn zijn als users laten weten wanneer ze het album gecheckt hebben, of wanneer ze van plan zijn dit te doen. Dit om ergernissen te voorkomen. Tot slot: het gekozen album mag niet meer dan 10 stemmen hebben (of je moet zien dat de overige deelnemers het niet kennen). Het moet bovendien hiphop zijn, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ik wens iedereen veel plezier tijdens dit topic, dat we met zijn alle veel moois mogen ontdekken!
(Nieuwe deelnemers zijn nog altijd welkom!)
Sowieso mag er elke zaterdag of zondag een nieuw album van de week gepost worden. Dit album blijft dan wél - voor alle goede orde - een week staan. Het zou fijn zijn als users laten weten wanneer ze het album gecheckt hebben, of wanneer ze van plan zijn dit te doen. Dit om ergernissen te voorkomen. Tot slot: het gekozen album mag niet meer dan 10 stemmen hebben (of je moet zien dat de overige deelnemers het niet kennen). Het moet bovendien hiphop zijn, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Ik wens iedereen veel plezier tijdens dit topic, dat we met zijn alle veel moois mogen ontdekken!
(Nieuwe deelnemers zijn nog altijd welkom!)
0
geplaatst: 6 mei 2010, 10:09 uur
Mag ik meedoen zonder zelf een album in te brengen? Want zo'n heel grote hiphophead ben ik natuurlijk niet
Maar ik wil wel graag nieuwe dingen ontdekken.
Maar ik wil wel graag nieuwe dingen ontdekken.* denotes required fields.