MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Party HipHop / clubbangers

zoeken in:
toris
Haay allemaal,

Ik geef binnenkort een feestje,
en ik wil natuurlijk ook wat hiphop draaien.
Ik bedoel dan van die party hiphop met een lekker bass.
Weten jullie een paar club-bangers met een harde beat?
Ik bedoel nummers in de trant van bijvoorbeeld get up van 50 cent.

Suggesties?

Jammer dat je 50 nou weer als voorbeeld geeft.... Maargoed, heel soms vind ik clubbangers ook te doen, zal je een paar voorbeeldjes gevend dan maar :

Deze drie kwamen gelijk in me op iig.
Hoewel er ook een kans aanwezig is dat de mensen op je feestje deze nummers allemaal niet kennen, dan zul je denk ik toch zelf meer moeten gaan zoeken.

Bedorvenkebab schreef:
Jammer dat je 50 nou weer als voorbeeld geeft.....
Fijn, we hebben iemand die wijlen R&P kan vervangen als beheerder van het backpack-topic!

Hehe dank u Noem me gerust een backpacker, ik snap er de lol niet helemaal van eerlijk gezegd.
Nee, wat maakt het mij nou ook uit. Vind het alleen jammer dat alleen 50 en consorten worden genoemd in verband met bangers(Hoewel ergens weer logisch). Het is echt niet zo dat ik alles haat van 50/dit soort nummers, maar dan hoor ik gewoon liever het vergelijkbare Meth en Red hier.

toris
ik kan 50 cent meestal ook alleen waarderen als ik uit ga hoor;)

De Black Milk-hoek is een goede trouwens, als je dat bevalt misschien ook Slum Village? Het is denk ik sowieso ook de vraag (wat ik al eerder een beetje probeerde voor te stellen) of jij en de mensen het moeten kennen. Want vaak genoeg willen mensen alleen losgaan op wat ze herkennen.

toris schreef:
ik kan 50 cent meestal ook alleen waarderen als ik uit ga hoor;)

Maar dan kan het wel erg fijn zijn, sommige nummers in ieder geval. In Da Club bijvoorbeeld!

toris
Bedorvenkebab schreef:
Het is denk ik sowieso ook de vraag (wat ik al eerder een beetje probeerde voor te stellen) of jij en de mensen het moeten kennen. Want vaak genoeg willen mensen alleen losgaan op wat ze herkennen.

Mag allebei, er moeten wat nummers bij zitten die iedereen kent, en nummers die ook lekker knallen maar wat onbekender zijn. Black milk is naar mijn mening niet zo geschikt als partymuziek

toris
Arrie schreef:
(quote)

Maar dan kan het wel erg fijn zijn, sommige nummers in ieder geval. In Da Club bijvoorbeeld!

Helemaal mee eens;) dat is echt een knaller als je uitgaat:)

Bedorvenkebab schreef:
Vind het alleen jammer dat alleen 50 en consorten worden genoemd in verband met bangers(Hoewel ergens weer logisch).
Het topic heet Party HipHop / clubbangers, dan kom je vrijwel direct uit bij 50 Cent. 100% logisch dus dat hij dan daarmee aankomt.

Dat zeg ik toch ook? Vind het alleen jammer dat andere artiesten daardoor worden ondergesneeuwd. Ik kraak hem daarbij ook niet af, maar probeer tips te geven die naar mijn mening op een feestje gedraaid kan worden. Misschien een overbodig zinnetje dat dan weer wel. Maargoed, on-topic maar weer:

Misschien is de Westcoast hoek dan meer geschikt. Er zijn members die hier mee in thuis zijn (zoals jezelf aan je top-10 te zien), maar Dr.Dre, Snoop Dogg (Gin-N-Juice!) materiaal doet het denk ik ook gewoon goed, en mensen kennen dat ook vaak. Verdere Hip-hop die niet altijd persé bangers zijn maar goed in het gehoor ligt (denk ik): Sean P, Redman, Masta Ace en DJ Premier.
Edit: De La Soul - Oooh Ft. Redman

toris
Ja een beetje westcoast er door mag ook;) als het maar dansbaar is...
Iemand een paar suggesties voor crunk/dirty south nummers ( ik weet hier weinig van af )
regel nummer 1 is in elk geval dat het dansbaar is!

Misschien wat Lil Jon-dingen? Ik ken het niet goed genoeg om meteen met voorbeelden te kunnen komen.

Bedorvenkebab schreef:
Dat zeg ik toch ook? Vind het alleen jammer dat andere artiesten daardoor worden ondergesneeuwd. Ik kraak hem daarbij ook niet af, maar probeer tips te geven die naar mijn mening op een feestje gedraaid kan worden. Misschien een overbodig zinnetje dat dan weer wel.
Hij wil gewoon commerciële clubbangers als tips, vandaar dat ie 50 als voorbeeld neemt, daar zelfs een soort van eis mee stelt. Als ik een feestje zou geven voor een hiphoppubliek zou ik ook niet (alleen) maar met dat soort hiphop aankomen (50 Cent e.d.), maar ik denk dat toris niet zo'n publiek heeft maar een ''neutraal'' publiek dat helemaal niks kan met artiesten als Black Milk en Atmosphere. Niet dat het verboden is om die dan te geven asl voorbeeld, maar het is niet wat hij specifiek zoekt.

Mijn tip aan toris is om tracks van de volgende artiesten te downloaden (hij zal ze allemaal wel kennen denk ik, maar het kan nooit kwaad op herinnert te worden):

- Rick Ross
- DJ Khaled
- T-Pain
- Ying Yang Twins
- Lil Jon & The Eastside Boyz
- Slim Thug
- Chingy
- Three 6 Mafia
- DJ Drama
- Ace Hood
- Missy Elliott
- Timbaland
- The Neptunes
- Soulja Boy
- T.I.
- Akon
- Nelly
- Young Jeezy
- Swizz Beatz
- Yung Joc
- Dem Franchize Boys
- enz.

toris
ja dat is wel een aardig lijstje. Misschien nog een paar nummers a la candyshop? harde bass, synthesiser geluiden etc?

Zou kunnen uiteraard. Vind op club-bangers alleen niet zo'n heel groot verschil zitten bij sommige. Dat komt mede doordat de teksten gewoon niet heel goed hoeven te zijn, maar vooral om de vibe gaat denk ik dan, of het nou commercieël is of niet (Sowieso raar, commercieël, elke artiest, met als voorbeeld Meth en Red is dat zowat). Het enige wat er dan wezenlijk aan gaat veranderen, is of het publiek ze kent en het soort beats. Vandaar dat ik die tips toch gaf, van South-rap weet ik niks trouwens (althans niet de South die toris bedoeld), dus dan zal ik MJ's tips volgen inderdaad.

Flo Rida lijkt me wel geschikt, verder Clipse misschien?

http://www.youtube.com/watc...

Dit zijn een aantal dirty south nummers die ik altijd wel lekker vind op feesten. Je kan ook nog andere nummers van deze artiesten zoeken.

maxinator schreef:
Flo Rida lijkt me wel geschikt, verder Clipse misschien?

Flo Rida

toris
Wat ik van Flo Rida ken ( low/ sugar/ right round ) is me toch iets te lieve muziek, vooral sugar dan. Ik zoek iets meer de deep bass sound...

raffael77
Kid 'N Play konden er wel wat van.
Ook Rob Base & DJ E-Z Rock knalden lekker.
Dan hebben we nog Heavy D

jazzybelle
Gewoon lekkere jaren '80 en '90 muziek doet het altijd goed bij het uitgaan. Hoeft het nog niet eens de meest geniale/ingewikkelde muziek te zijn. Lekker De La Soul, A Tribe Called Quest en Pete Rock & C.L. Smooth bijvoorbeeld. Ik relax liever tijdens het uitgaan, te drukke muziek is niet aan mij besteed.

Sean Price - Boom Bye Yeah
Stack Bundles feat Fabolous...
DMX - Party Up
Swizz Beatz - It's Me Snitches
Chino XL - Can't move it li...
M.O.P. - Ante Up

Zoiets? Sommige zijn een beetje oud, maar volgens mij voldoen de meeste tracks wel aan je eisen.

toris
jazzybelle schreef:
Gewoon lekkere jaren '80 en '90 muziek doet het altijd goed bij het uitgaan. Hoeft het nog niet eens de meest geniale/ingewikkelde muziek te zijn. Lekker De La Soul, A Tribe Called Quest en Pete Rock & C.L. Smooth bijvoorbeeld. Ik relax liever tijdens het uitgaan, te drukke muziek is niet aan mij besteed.

Kan ik me goed voorstellen, om gewoon te chillen vind ik rustigere hip hop ook chiller, maar met een feestje hou ik meer van clubbangers

Voor een feestje zijn natuurlijk altijd de bekendere songs wel goed.

Als ik een hiphoplijstje met lekkere beats samen zou moeten stellen dat iedereen zou waarderen, zou ik o.a. denken aan:

Jay Z & Alicia Keys - New York
Kid Cudi - Make Her Say
Kid Cudi - Day n Nite
(Misschien ook wel Memories van z'n samenwerking met David Guetta)
Run DMC - It's Tricky (Bekend genoeg voor veel mensen, en natuurlijk gewoon erg leuk.)
The Knux - Cappucino (Niet bekend, heeft wel een leuke beat)
OutKast - Hey Ya!
OutKast - Ms. Jackson (Klassieker natuurlijk, en zullen veel mensen ook kunnen waarderen)
The Roots - The Seed 2.0 (Ook bekend, en blijft geniaal)
Nas - Made You Look
US3 - Cantaloop (Relaxde beat!)

Verder zijn natuurlijk genoeg tracks van Dr. Dre's albums bekend genoeg, JVT, Gnarls Barkley doet het altijd goed, misschien N.E.R.D. .. Genoeg keuze, gewoon logisch nadenken wat een 'niet-hiphopper' ook zou kunnen waarderen op de dansvloer.

JMT

Lekker swingen op Heavy Metal Kings

Nederlandse artiesten doen het ook vaak wel goed. Winne, typhoon-brand los, Opgezwolle, Flinke Namen. Niet echt om te dansen, maar veel mensen kennen daar wel nummers van, door de nederhop gekte.

Oh, haha, het is nog vroeg! Ik bedoelde JVT, de Jeugd van Tegenwoordig Die hebben wel een paar liedjes die veel mensen leuk vinden (zoals je zelf al zegt, door de nederhop gekte).

Gast
geplaatst: vandaag om 14:14 uur

geplaatst: vandaag om 14:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.