MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Party HipHop / clubbangers

zoeken in:
toris
heeft er iemand ook wat nieuwere hiphop? het mag ook best een beetje dirty south achtig getint zijn!

Met dat lijstje van mij ben je al wel een paar uurtjes zoet hoor . Je kan ook albums op deze site opzoeken van artiesten uit die lijst, kijken welke gastartiesten erop meedoen en die dan eventueel ook checken.

toris schreef:
ja dat is wel een aardig lijstje. Misschien nog een paar nummers a la candyshop? harde bass, synthesiser geluiden etc?

Zou het niet doen als ik jou was.
Doe eens gek, draai wat oudere hip-hop.

Backpacker ftw.

Aan zijn top 10 te zien kent ie ook he-le-maal geen oudere hiphop .

Waar hij nota bene niet op gestemd heeft.

Nou, ik denk dat hij hier inderdaad wel vooruit mee kan. Kiezen tussen Clips (bedacht me net, Grinding ofzo, is dat niet ideaal?)/N*E*R*D/ Neptunes, of de andere kant van South met meer Lil' Wayne ofzo. Staat ook genoeg nieuws tussen naar mijn mening.
Oja doe eens gek, draai dat verschrikkelijke nummer van MC Hammer, can't touch this

Verder even licht offtopic, wat verstaan we precies onder een Club banger, en een normale banger? De tweede meer voor live-optredens toch, en de eerste vooral (ja logisch) de clubs?

toris
Aan zijn top 10 te zien kent ie ook he-le-maal geen oudere hiphop .
??? gaat het over mij
ik heb bijna nergens op gestemd hoor
Ik had jullie niet gevraagd om mijn smaak te beoordelen toch?
en nee ik ken inderdaad nog alle oudere hiphop,
ik ben me daar pas sinds een jaartje in gaan verdiepen...

toris
MJ_DA_MAN schreef:
Met dat lijstje van mij ben je al wel een paar uurtjes zoet hoor . Je kan ook albums op deze site opzoeken van artiesten uit die lijst, kijken welke gastartiesten erop meedoen en die dan eventueel ook checken.

Een groot deel van wat ik voorgeschoteld kreeg was niet precies wat ik zocht...

toris schreef:
(quote)
??? gaat het over mij
ik heb bijna nergens op gestemd hoor
Ik had jullie niet gevraagd om mijn smaak te beoordelen toch?
en nee ik ken inderdaad nog niet zoveel oudere hiphop,
ik ben me daar pas sinds kort in gaan verdiepen...

Het was juist sarcastisch omdat er best wel wat oudere hip-hop in je top 10 staat.

toris
ik zie nu pas die smiley er achter

toris
Die is wel oke op een feestje idd maar persoon vind ik dat niet bepaald een tof nummer:P

toris schreef:
heeft er iemand ook wat nieuwere hiphop?
Dat snap ik dan weer niet, de meerderheid van wat gesuggereerd is, is relatief nieuw.

En als het alsnog niet is wat je zoekt, is het misschien handig óf beter aan te geven welke richting je op wil, óf, wat altijd het beste is wat smaak betreft; zelf kijken wat je vet vind.

Arrie schreef:
(quote)

Flo Rida

Voor de duidelijkheid, ik vind dat NIET goed, maar het is volgens mij wel van die partymuziek

toris
Chrisseh schreef:
(quote)
Dat snap ik dan weer niet, de meerderheid van wat gesuggereerd is, is relatief nieuw.

En als het alsnog niet is wat je zoekt, is het misschien handig óf beter aan te geven welke richting je op wil, óf, wat altijd het beste is wat smaak betreft; zelf kijken wat je vet vind.

De meerderheid? ik zou nog maar eens goed kijken.... en ik heb genoeg gezegd wat ik zoek

N.E.R.D misschien?
Je lijkt erg kritisch

toris schreef:
Ik bedoel dan van die party hiphop met een lekker bass.
Weten jullie een paar club-bangers met een harde beat?

en ik heb genoeg gezegd wat ik zoek
Harde beat, lekkere bass, ja, dat is meer dan genoeg inderdaad!

De meerderheid? ik zou nog maar eens goed kijken....

Zeker doen! Even snel gecheckt, en zo even snel zie ik dat het meeste wat Stapler, MJ, HeSSel, Inzpired, Improvision, ik en ManMonster toch relatief nieuwe hip-hop hebben geplaatst.

Tenzij je met 'nieuw' natuurlijk echt 2009/2010 bedoelt... en dan kom je uiteindelijk alsnog op iemand als Kid Cudi uit.

toris
maxinator schreef:
N.E.R.D misschien?
Je lijkt erg kritisch

Een beetje wel misschien ik probeerde jullie een zo goed mogelijk beeld te geven van wat ik zocht dat komt misschien een beetje kritisch over:P

FightForMore
Cypress Hill draait ook goed op (echte) hiphopfeesten. Er zijn genoeg tracks van hun die goed zijn (check vooral ook hun Latijnse hiphop), Hits from the bonga, bijvoorbeeld. La di la di (ofzoiets) van Slick Rick en Doug E Fresh kan ik ook waarderen op een feest. Back-up staat klaar van Zwart Licht past ook goed bij een feest. Maar ik maak wel een lijst :

- Cypress Hill
- Slick Rick & Doug E Fresh - La di La di
- Zwart Licht - Back-up staat klaar & Zwart Licht - Bliksemschicht
- Comptons Most Wanted - Hood Took me Under
- Ice Cube
- Styles P, Jadakiss & Sheek - Blow Ya Mind (Remix)
- Nas (vooral z'n oldschool nummers)
- Biggie Smalls
- Kurtis Blown - The Breaks
- Big L
- KRS-One

En een feest is pas een feest als er een DJ is die live de platen mixt, dus scratchen en die dingen. Zoek paar platen van Kool Herc en Grandmaster Flash.
En urban op feesten is voor neppe gangsters, want iedereen weet dat de golden era beter was.

2pac - I Get Around en Point The Finga zou ik wel eens in een club willen horen.

The Last emperor - Who's That, is underground maar wel een erg fijne beat.

toris
fabblwaps schreef:
The Last emperor - Who's That, is underground maar wel een erg fijne beat.

die kan ik niet vinden op youtube ( ik ken dat nummer niet ),
kan je me een link sturen?

Ik denk dat deze het is. Weet het niet zeker want heb geen geluid op m'n laptop. Hij begint in elk geval met een beetje vreemd instrument en een lekker harde beat, bij het refrein zegt hij ook who's that, daar herken je 't wel aan.

ManMonster
toris schreef:
heeft er iemand ook wat nieuwere hiphop? het mag ook best een beetje dirty south achtig getint zijn!

Waarom moet het nieuwere hip-hop zijn? Als niemand het kent gaat er niet of weinig op gedanst worden hoor... Ik zou zeggen google of youtube eens de woorden: hip-hop, rap en club. Of club banger ofzo... Lil John lijkt me iig al iets voor jou dan...

Harco

Haha, die kop die T.I. trekt bij dat één na laatste filmpje.

Relax
ManMonster schreef:
(quote)

Waarom moet het nieuwere hip-hop zijn? Als niemand het kent gaat er niet of weinig op gedanst worden hoor... Ik zou zeggen google of youtube eens de woorden: hip-hop, rap en club. Of club banger ofzo... Lil John lijkt me iig al iets voor jou dan...

Ik kan persoonlijk niet echt losgaan op die oldschool shit, word het zo'n duf zooitje van, of backpack rappers, T.I. enzo vind ik dan wel hard om te horen.

toris
Relax schreef:
(quote)

Ik kan persoonlijk niet echt losgaan op die oldschool shit, word het zo'n duf zooitje van, of backpack rappers, T.I. enzo vind ik dan wel hard om te horen.

Precies! Die oldschool hiphop is leuk om lekker aan te zetten als je thuis bent maar niet op een feestje. Een paar nummers is oke maar het moet niet teveel worden. TI is als rapper niet bepaald een hoogstaande rapper maar op feestjes is zijn muziek juist heel chill

raffael77
Over golden oldie banger gesproken.

Deze zijn voor jou Relax

Dit zijn toch wel behoorlijke bangers en zeker als volume hoog staat en iedereen mee springt

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.