MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Party HipHop / clubbangers

zoeken in:
toris
Ja ik moet zeggen dat ik een leuk lijstje heb;) heb er ook nog wat westcoast en oldschool nummers inzitten dus het is mooi compleet. Ik ga het hier niet posten want het is 10 pagina's lang ( gewoon allemaal in de playlist en dan zien we wel wat er uiteindelijk uit de boxjes pompt ). Bedankt allemaal

Bedorvenkebab schreef:
En dat bedoel ik ook over de mensen die automatisch reageren op de backpackers, ook al heb je gelijk je doet dan eigenlijk hetzelfde.

Kijk, iemand die het begrijpt. Eerst werd er veel 'gehaat' door backpackers die zich 'te goed voelden' voor bijv. commerciele muziek, maar bijv. hier op MuMe kwam daarna juist een stroming van 'anti-backpackers', wat in principe precies even 'holier-than-thou', en dus even hinderlijk, is als 'backpack-gedrag'.

En tja, alhoewel ik volgens mij redelijk voldoe aan de 'backpack'-eisen, ik vind dat je als er een feestje best helemaal los mag gaan op de bekenden namen en co. Sterker nog, iedereen mag natuurlijk ook los gaan in zijn vrije tijd op die muziek, maar dat zal ik minder snel doen omdat het niet soort mijn muziek is.

Afsluitende met Schaafkaas:
De Schaafkaas schreef:
Dat je ergens fan van bent, wil nog niet zeggen dat je niks anders óók leuk mag vinden.

Oh, en ontopic; ben blij dat dit topic nog nut heeft gehad, toris!

Harco
Chrisseh schreef:
Kijk, iemand die het begrijpt. Eerst werd er veel 'gehaat' door backpackers die zich 'te goed voelden' voor bijv. commerciele muziek, maar bijv. hier op MuMe kwam daarna juist een stroming van 'anti-backpackers', wat in principe precies even 'holier-than-thou', en dus even hinderlijk, is als 'backpack-gedrag'.

Wie de bal kaatst...

Volgens mij waren MJ en ik de enigen die dat deden. Sowieso houd ik er gewoon van om rond te kutten op internet. Neem mij vooral niet te serieus. Ik luister wat ik dope vind, heb geen commentaar op wat iemand anders luistert, maar als iemand anders elitair gaat doen, dan jwz. Maar jij bent ook niet zo iemand, Chrisseh.

een stroming van 'anti-backpackers'
Die heb ik gemist?

Ik zie toch weleens comments waarvan ik denk... Niet persoonlijk natuurlijk. Maar waar gaat het in hemelsnaam over? Natuurlijk, in dit geval, bij Raffael, zijn opmerking is wel erg kort door de bocht. Ik vraag me trouwens af of hij het 100% serieus bedoelde. En als je al een "hokjes" beluisteraar bent, wat ik ook afkeur hoor, en ik ken members hier niet om daar een oordeel over te geven, dan is het ook raar dat je aan de éne kant roept "alles wat 50 doet is slecht" en aan de andere kant het wel weer waardeerd wanneer je een club binnenloopt. Dat is ook hypocriet.

En over die stroming: Misschien is dat er niet, maar bijvoorbeeld met het backpack topic zie ik de term toch regelmatig opduiken. En bij reacties heb ik soms het idee dat men of een statement wilt maken door juist de "true school" te beluisteren, of door juist automatisch altijd te reageren op een bericht zoals die van Raffael. Niks persoonlijks verder, kan ook mijn fout zijn, maar zo kijk ik er tegen aan.

Harco schreef:
Wie de bal kaatst...
Ik doelde niet eens echt op jullie twee hoor. Sterker nog, van jou wist ik al dat je bij wijze van spreken het tegenovergestelde van 'backpack'-hiphop luistert (grof gesproken, ik bedoel, SF = 'backpack'). En ik respecteer het ook dat het je niet boeit wat andere mensen daarvan vinden op een redelijk 'hip-hop-elitair' forum als MuMe.

Maar op een gegeven moment werd 'backpack' haast een 'scheldwoord' voor hiphoppers, en dat vond ik hypocriet (omdat, zoals ik zei in m'n vorige post, het in principe hetzelfde elitaire gedrag is maar andersom, en omdat de helft van dezen ook soort van 'backpackers' waren). Voor de rest boeit de hele term/discussie me weinig hoor.
MJ_DA_MAN schreef:
Die heb ik gemist?
Beter opletten Nou, als ik me goed herinner waren er nogal wat discussies in bijvoorbeeld het backpack topic (en dan bedoel ik niet discussies over de 'vragenlijsten' oid zelf).

Bedorvekebab schreef:
dan is het ook raar dat je aan de éne kant roept "alles wat 50 doet is slecht" en aan de andere kant het wel weer waardeerd wanneer je een club binnenloopt. Dat is ook hypocriet.
Mmm, dat weet ik dan ook weer niet. Iets wat je luistert tijdens uitgaan waardeer je toch op een andere manier dan iets wat je tijdens je vrije tijd beluisterd. Ik zelf houd bijv. niet van 50 cent in mijn vrije tijd, maar als ik in de club sta vind ik het helemaal niet erg. Maar ik zal dan ook niet ontkennen dat 50 goed is voor in de club.

@ Crisseh: Dat bedoelde ik ook Ik kan 50 ook sporadisch waarderen als ik uitga, maar wat ik bedoelde was meer de reactie: "Alles wat 50 doet is kut" , maar vervolgens het wel tof vinden in een club. Dan ben je gewoon een hater eigenlijk (zeggen dat het kut is, maar stiekem wel leuk vinden), want daarvoor is de muziek ook gemaakt.

Verder kan ik me wel vinden in je bericht

Harco
Bedorvenkebab schreef:
Natuurlijk, in dit geval, bij Raffael, zijn opmerking is wel erg kort door de bocht. Ik vraag me trouwens af of hij het 100% serieus bedoelde. En als je al een "hokjes" beluisteraar bent, wat ik ook afkeur

Raffael kennende is hij wel degelijk serieus.

Mb.
Raffael heeft alwetende knowledge. Trek dat nooit in twijfel, gek!
--> De man staat nog op de wachtlijst van de cursus 'hoe verkondig ik mijn mening niet als een feit', in combinatie met de vervolgcursus 'hoe verwoord ik mijn mening met een vriendelijke noot'. Je moet wat raffael schrijft soms (lees: vaak) met een korreltje zout nemen. Hij is eigenlijk best lief. Zo nu en dan.

Overigens, om weer om on-topic te komen. Dit nummer lijkt me een verplicht nummertje! Misschien staat hij al op je lijstje - wordt ook op niet hip-hop feestjes wel is gedraaid - want ik heb dit topic niet echt gevolgd, maar deze lijkt me er zeker bij horen.

toris
als we deze discussie nou eens naar een daarvoor bestemd topic verhuizen?

en @ MB: die staat er inderdaad al op. Dj Kool mag niet ontbreken

Chrisseh schreef:
(quote)

(quote)
Beter opletten Nou, als ik me goed herinner waren er nogal wat discussies in bijvoorbeeld het backpack topic (en dan bedoel ik niet discussies over de 'vragenlijsten' oid zelf).
Het enige concrete en vooral duidelijke voorbeeld dat ik kan noemen is de discussie bij Soulja Boy's laatste album, maar dat verder terzijde. Ik zelf ben ''anti-backpack'', maar dat moet je niet al te letterlijk opvatten. Ik geef er geen hol om dat je in je platenkast bijv. alleen Atmosphere, Little Brother en Blu hebt staan en de hitlijst-rappers slecht vindt, maar zodra je dat soort rappers (met name Lil' Wayne en Soulja Boy) expres op gaat zoeken en gaat meerdere malen gaat vertellen hoe slecht het wel niet is (op YouTube is dit bijv. echt vreselijk) en dat jij luistert naar ''echte'' hiphop zoals de eerstgenoemde artiesten, albums van bijv. Lil' Wayne gaat luisteren, terwijl je vantevoren al weet dat het kut is, om ze een 0,5 te geven (dit is uiteraard een uiterst voorbeeld) etc. etc., dan is het niet zo gek dat, in dit geval ik, er commentaar op heb. Ik feite ben je dan gewoon aan het ''haten'' (een woord dat steeds toepasselijker wordt als je het met een korreltje zout neemt) en wil je je beter laten voelen dan iemand die bijv. naar hitlijst-hiphop luistert. Maar dit is al 1000 keer gezegd op MuMe inmiddels, maar wil alleen even laten weten dat de zogehete ''backpack-haat'' (woord van de week) die je aangeeft niet terecht is in dit geval.

Harco
Mark the 45 King is een held. En MJ ook, want die spreekt de waarheid.

@ Harco: Had al een beetje door dat Raffael toch een status heeft op deze site, ook via Mb.'s post

@ MJ: Vind dan wel weer raar, je geeft af op mensen die kritiek geven... Wat bereik je daar dan weer mee? Hoe irritant het soms kan zijn, iemand geeft dan vaak ook gewoon zijn mening. En natuurlijk komt het elitair/vervelend over, aangezien je iets afkraakt....

Backpack wordt hier ook verkeerd uitgelegd toch? Je bent geen backpacker wanneer je op een muzieksite mainstream artiesten afkraakt... Naar mijn mening is een backpacker iemand die toch meer de traditionele kant van Hip-Hop neigt te luisteren. Dat dit nogal eens botst met de Hitlijsthippop, dat is logisch. Maar om te zaggen dat je anti-backpack bent komt bij mij heel raar over. Vooral aangezien ik ook reacties van je leest als "dan ben je gewoon een nerderige backpacker".... Dat is gewoon hetzelfde maar dan omgedraaid, en daar doelde ik (en chrisseh denk ik ook) op.

Sowieso is relativeren, en alles niet te letterlijk nemen een kunst op het internet. Maar dat staat los van jullie, want ik zit/reageer nog te kort op Mume om daarover te oordelen

@ toris: Er is nog geen topic erover Maar misschien wel beter dat de discussie ophoudt of ergens anders verder gaat inderdaad. Misschien dat na deze video het weer ontopic gaat, voor mij toch wel zo'n guilty pleasure dan hehe:

Bedorvenkebab schreef:
@ MJ: Vind dan wel weer raar, je geeft af op mensen die kritiek geven... Wat bereik je daar dan weer mee? Hoe irritant het soms kan zijn, iemand geeft dan vaak ook gewoon zijn mening. En natuurlijk komt het elitair/vervelend over, aangezien je iets afkraakt....
Tja, je kan ervoor kiezen om te zwijgen, maar kan er ook voor kiezen om erop in te gaan. Daar zijn fora voor; als niemand dat deed zou het een saaie en brave boel worden hier.
Backpack wordt hier ook verkeerd uitgelegd toch? Je bent geen backpacker wanneer je op een muzieksite mainstream artiesten afkraakt... Naar mijn mening is een backpacker iemand die toch meer de traditionele kant van Hip-Hop neigt te luisteren. Dat dit nogal eens botst met de Hitlijsthippop, dat is logisch.
En naar mijn mening is een backpacker het meest toepasselijke woord voor het stereotype dat ik eerder aangaf.
Maar om te zeggen dat je anti-backpack bent komt bij mij heel raar over. Vooral aangezien ik ook reacties van je leest als "dan ben je gewoon een nerderige backpacker".... Dat is gewoon hetzelfde maar dan omgedraaid, en daar doelde ik (en chrisseh denk ik ook) op.
Gelukkig geef je hier zelf al antwoord op:
Sowieso is relativeren, en alles niet te letterlijk nemen een kunst op het internet.

raffael77
Bedorvenkebab schreef:
Ik zie toch weleens comments waarvan ik denk... Niet persoonlijk natuurlijk. Maar waar gaat het in hemelsnaam over? Natuurlijk, in dit geval, bij Raffael, zijn opmerking is wel erg kort door de bocht. Ik vraag me trouwens af of hij het 100% serieus bedoelde. En als je al een "hokjes" beluisteraar bent, wat ik ook afkeur hoor, en ik ken members hier niet om daar een oordeel over te geven, dan is het ook raar dat je aan de éne kant roept "alles wat 50 doet is slecht" en aan de andere kant het wel weer waardeerd wanneer je een club binnenloopt. Dat is ook hypocriet.

En over die stroming: Misschien is dat er niet, maar bijvoorbeeld met het backpack topic zie ik de term toch regelmatig opduiken. En bij reacties heb ik soms het idee dat men of een statement wilt maken door juist de "true school" te beluisteren, of door juist automatisch altijd te reageren op een bericht zoals die van Raffael. Niks persoonlijks verder, kan ook mijn fout zijn, maar zo kijk ik er tegen aan.

Ben ik het mee eens.

Ik kom meestal erg kort door de bocht maar meer doordat ik mij vocaal beter kan verwoorden dan schriftelijk en dat is altijd mijn mindere kant geweest.

Alleen jongens als MJ hebben altijd wat te zeiken gehad omdat ik helaas meer kennis heb. Ik share graag knowledge maar veel staan er niet voor open en ja doordat ik hard overkom en nee want wij weten wel beter mentaliteit.

Dat veel hier gasten als wayne, souljah, 50 en dat soort artiesten leuk kunnen vinden is niet omdat het goed of slecht is maar omdat ze ermee zijn op gegroeid. Het is dus iets wat je al meer dan je halve leven hebt gehoord en dan ga je het vanzelf leuk vinden.
Veel users hier schreven in een van de topics dat ze veelal eerst niet naar hiphop luisterden of het was een 50ct gerelateerd dus dat zegt genoeg.

Ik luister al heel lang naar hiphop maar heb vrijwel alle muziek genres meegekregen alleen hiphop is altijd speciaal voor mij geweest. Funk, Soul & Jazz op 2e plaats

Goed om te zien dat je nu smiley's gebruikt, komt al een stuk persoonlijker over . Nu nog inhoudelijk op mijn opmerkingen ingaan i.p.v. blijven zeggen dat je een hiphop-god bent en zoveel beter bent dan ik.

Ach de waarheid ligt meestal in het midden

@MJ: Ben niet zo handig in quoten, dus ik zal het maar niet proberen. Maar ik denk dat je zelf de volgorde wel bijhoudt:
Je hebt gelijk over wat je zegt over het forum. Daar is het ook voor. Ik schreef het ook meer naar verband wat ik later in mijn bericht aangaf.
Ikzelf die backpack juist niet wat jij omschrijft. Want dan verwijt ik je toch een zekere generalisatie, en wat ik dus al eerder aangaf is dat van eenzelfde soort als wat de "backpackers" doen bij de hitlijst-hippop. Dan kan je zeggen: Geef het beestje een naam. Maar ook ik voel me er wel (een beetje) door aangesproken. Aangezien het overgrote gedeelte van Hip-Hop wat ik beluister, ook in jou backpack visie staat.

En ik kan wel relativeren. Ik bedoel, via jou lijst aan albums ben ik op genoeg mooie albums uitgekomen (die ik nog niet allemaal beoordeeld heb). Maar ik kan me voorstellen, dat mensen (zoals Raffael 77) het zich wat meer aantrekken.

@ Raffael: Is goed Ik denk alleen dat je zelf ook doorhebt, dat wanneer je zegt dat je meer knowledge hebt, dat je dan ook zulk getinte berichten terug kan krijgen. Ik vind dat niet erg (nogmaals relativeren), en ook via jou lijst kom ik dan op verschillende goede albums uit. De generatie kloof is interessant, maar dan dwalen we teveel af denk ik.

Ik denk dat we hiervoor of een appart topic van moeten aanmaken, of moeten ophouden met de discussie, want nu wordt het onoverzichtelijk, en een beetje lullig t.o.v. toris

Edit: @ MJ: Een smiley is bedoeld om een bepaalde boodschap over te kunnen brengen. Waarom zou je die niet mogen gebruiken? Ik erger me eerder aan een bericht zonder hoofdletters. Maar je begint nu weer op dezelfde manier naar mijn mening, en dat is negatief. Nougoed, misschien moet ik me daar maar niet mee bemoeien en jullie elkaar maar laten PMen ofzo.

Ach, ik en raffael77 gaan al jaren op deze manier met elkaar om, dat hoort er gewoon bij. Hij kan er wel mee leven en ook ik lig er niet van wakker. Dat geeft toch een speciale band, of niet Raffie?

(afbeelding)

Verder wil ik de gehele backpack-discussie hierbij laten, gezien er m.i. geen reden tot is.

Ok. Dan niet. Als er geen andere users zijn die het wel interessant vinden laat ik het ook hier bij.

Hoewel je natuurlijk wel een discussie vermijdt/afkapt. En misschien ben ik te "nieuw" op de site, maar zo stel je alleen dingen uit. Maar misschien is daar ook een reden voor.

Ik heb deze discussie al 100 keer eerder gevoerd en dat begint eentonig en vermoeiend te worden, vandaar. Ik ben volgens mij ook duidelijk geweest en zie niet in wat ik nu nog op tafel moet gooien en ik nooit 100% heb gezien wat het precieze punt nou precies was.

Gelukkig heeft Toris z'n afspeellijst al af, want ik vind dit wel een interessante discussie, al helemaal nu er een eind aan lijkt te komen.

Want ik denk dat we wel kunnen concluderen dat we nu voor discussiëren over een verschillende interpretatie van het woord backpacken. Want het gedrag MJ beschrijft vind ik zelf ook hinderlijk (alhoewel, de andere kant op ook; alle groupies op YouTube zijn ook niet echt broadminded); maar ikzelf zou dat niet per sé onder backpack gedrag scharen, maar ach. Kwestie van interpretatie.

Maar ik geef je niet compleet gelijk, er was op een gegeven moment wel zeker een action-reaction (veel backpackers --> veel 'anti'-backpackers) gaande op MuMe. Zeg ook niet per se dat jij daar een belangrijk deel van uitmaakte, maar ik vond het wel opmerkelijk. Misschien omdat ik er meer op let dan jou?

Ach, goed dat we er nu iniedergeval allemaal redelijk over eens zijn

Edit; zie nu pas dat er een 'einde' aan was gemaakt. Anyway, ik vond 't leuk.

Chrisseh schreef:
Maar ik geef je niet compleet gedrag, er was op een gegeven moment wel zeker een action-reaction (veel backpackers --> veel 'anti'-backpackers) gaande op MuMe. Zeg ook niet per se dat jij daar een belangrijk deel van uitmaakte, maar ik vond het wel opmerkelijk.
Dat was veelal met een knipoog gezien het toen een vast onderwerp was in de groepsgesprekken via MSN met verschillende MuMe-users toentertijd (alhoewel ik daar niet aan meedeed).

Edit: jullie mogen er rustig mee doorgaan, ik zelf zie alleen geen reden om er nog op in te gaan.

Nou dat kan toch? Ik heb er vrede mee. Zoals ik al zei: Misschien ben ik te nieuw op deze site.

Je bent ook duidelijk geweest hoor. Ik ben het alleen niet overal met je eens (vind dat hele backpack generalisatie nog steeds vreemd.. Nog nooit eerder tegengekomen ook zowat), maar dat hoeft ook niet. En als je daar geen zin in hebt, moet je het ook niet doen. Ikzelf vind het wel een interessant onderwerp, vandaar die laatste reactie.

Grappig dat het zo is gelopen trouwens... Raar topic.

Edit:Ik tikte te langzaam zo te zien
Weer eens met Crisseh. Youtube reacties zijn sowieso niet serieus te nemen trouwens, en hoewel je daar misschien automatisch kijkt, zie je anders ook alleen maar "vet cool!" staan ofzo. Dus daar kan ik me niet aan ergeren.

Bedorvenkebab schreef:
(vind dat hele backpack generalisatie nog steeds vreemd.. Nog nooit eerder tegengekomen ook zowat)
Ik weet niet of dit naar mij is gericht, maar dit heb ik natuurlijk nooit gezegd.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik weet niet of dit naar mij is gericht, maar dit heb ik natuurlijk nooit gezegd.

Wat gezegd? > Ik verwijs naar een eerder bericht van mij (waar je dacht ik niet op in was gegaan), waar ik weer verwees naar dingen als "dan ben je gewoon een nerderige backpacker". Die post in ieder geval. Daar koppelde ik het woord generalisatie aan vast, misschien wat te negatief, in dat geval excuses. Maar ik bedoel er meer mee: Posten die overkomen als backpackers zijn dit/dat.

Dat zinnetje moet je dan ook niet te letterlijk nemen, vandaar dat ik je verwees naar je eigen bericht:
Sowieso is relativeren, en alles niet te letterlijk nemen een kunst op het internet.

Daar kan ik momenteel ook dit:
Dat was veelal met een knipoog gezien het toen een vast onderwerp was in de groepsgesprekken via MSN met verschillende MuMe-users toentertijd (alhoewel ik daar niet aan meedeed).
... aan toevoegen (voor de duidelijkheid, het onderwerp was toentertijd ''backpack'' in de niet al te serieuze MuMe-kringen op MuMe zelf en MSN). Als ik dat serieus meende was het natuurlijk ook vrij generalistisch.

Ok Ik verwees weer naar dat sommige members het anders op zouden kunnen vatten etc,enz. Het komt nu ook raar over, aangezien ik dat bericht nog niet had gepost of er stonden weer twee berichten onder. Maar ik begrijp wat je bedoeld, en daar gaat het om.

toris
@ MJ: het is wel grappig om te zien hoe jij steeds zegt te stoppen met de discussie maar je er toch steeds weer in mengt

Ik stop met er verder op in gaan, maar niet met bijv. iets uitleggen .

toris
Aha vandaar

Gast
geplaatst: vandaag om 07:16 uur

geplaatst: vandaag om 07:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.