MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / hip-hop: toen en nu

zoeken in:
Harco
Het woord classic zegt me geen fuck; het gaat me om albums die ik dope vind.

Mij ook niet, en daarom vind ik dus dat er vandaag de dag wel degelijk goede hiphop albums worden gemaakt. Anders ken je misschien de hedendaagse hiphop niet goed genoeg.

Harco
Kijkende tussen jouw stemmen, ken ik het wel goed genoeg.

Die verkoop vereiste is geen probleem bij Lil' Wayne ofzo hoor. Daar speelt kwaliteit wel een rol. Illmatic was bijvoorbeeld bijzonder in die tijd en is nog steeds voor velen een voorbeeld. Maar albums als The Blueprint, Be, College Dropout (om maar snel wat te noemen) zouden ook wel classics genoemd mogen worden. En mij maakt het verder niks uit, want de 'echte' classics vind ik over het algemeen niet leuk.

Harco schreef:
Kijkende tussen jouw stemmen, ken ik het wel goed genoeg.

Onze stemmen lijken totaal niet op elkaar, alleen het aantal al.

Harco
En wat heeft dat er mee te maken? Ik kan het toch wel vergelijken met wat ik ken?

Dat klopt. smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Bingo. Ik vind 2010 juist wel een hard jaar, en kan weer erg weinig met Hip-Hop voor 1992. Smaken verschillen, elke stroming in Hip-Hop heeft zijn hoogtepunt gehad of komt er nog aan. Boombap zit nu in een grote dip, terwijl de Flying Lotus/Warp achtige Hip-Hop zich nog steeds ontwikkelt

Harco
1992-1999 is mijn favoriete periode. Met Flying Lotus kan ik dan ook vrij weinig tot helemaal niets.

Mb.
Elke periode kent zijn klassiekers. Punt.

Dat was mijn punt, Mb.

Mb.
En het is een goed punt, Bedorvenkebab.

Kos
De enige goede hip-hop tegenwoordig is meestal van die backpackers, underground, boehoe-ik heb zo'n moeilijke jeugd gehad hip-hop. .
Beetje jammer.

Harco
Dat is REAL hiphop.

Gast.. Fuck real hiphop. Dat gezeik steeds dat iets zo echt is. Word er echt moe van. Die underground/backpack-rappers doen ook echt niet alles wat ze rappen, dikken shit ook wel eens aan. Of rappen een mooi verhaal.

Improvision
Woord.

MAS
De hiphop van 88 t/m 94 ligt mij het meest maar ik kan hiphop uit elke periode wel waarderen. Alleen met electro hiphop achtige oldschool kan ik vaak niks.

Met gangstarap van vroeger kan ik nog wel leven, maar op 1 of andere manier krijg ik nu vaak kotsneigingen van rappers die nu rappen over hoe dope ze wel niet zijn omdat ze guns hebben of dealen. Dan 100 keer liever een "backpacker" groep als Unknown Prophets die rappen over dingen die ik ook voel.

Vreemd dat ik nog steeds het volume hoog zet bij oude Mobb Deep of Big L terwijl ik een nieuwe track van een nieuwe artiest met hetzelfde topic neeschuddend uitzet.

MAS
Bedankt R&P voor je nuttige bijdrage aan dit topic!

MAS
Helaas wel.

toris
wat een lol

Harco
Stapler schreef:
Gast.. Fuck real hiphop.

Sowieso, iets REAL noemen terwijl de eerste hiphopartiesten qua standpunt, teksten en sound helemaal geen fuck te maken hadden met de artiesten die zich tegenwoordig REAL noemen. Nou ja, niet de artiesten, maar de fans.

Dat is net zoiets als Coca Cola Zero REAL cola noemen.

Ja of Madrid.

Harco
Ja, juist! Maar in Spanje is het sowieso niet zo bijzonder meer om REAL te zijn, want bijna iedereen is het daar al.

Maar ik luister in ieder geval alleen maar naar echte hiphop. Zeker mensen als Jawson, Adje en Juelz Santana houden het deze dagen nog echt.

Spam en reactie erop verwijderd, user geband.

90's beste sound overall naar mijn mening.
Van het materiaal dat erna kwam vind ik CYNE, Blue Scholars, Blackalicious, Lifesavas, People Under The Stairs, Zion I (1e 3 albums), Ty, Ozomatli, Insight, Dilated Peoples, Immortal Technique, Little Brother erg goed...maw er is/was nog genoeg te genieten na de "golden age".

Gast
geplaatst: vandaag om 04:09 uur

geplaatst: vandaag om 04:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.