menu

Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's

zoeken in:
avatar van Elohim
De track met Wyclef heb ik inderdaad nog niet gehoord, dat is fair. Ik zal hem nog wel eens beluisteren. Het is overigens niet echt de vreemdheid van de teksten die me niet liggen, maar meer hoe ze niet echt ergens over gaan en willekeurig lijken. Busdriver, bijvoorbeeld, staat niet bekend om zijn normale schrijfstijl. Overigens ben ik het wel een smet je over de productie. RTJ is goed, de rest is middelmatig op zijn best. Het is natuurlijk goed mogelijk dat jij net weer andere dingen oppikt dan ik uit de albums, waardoor jij de verschillen ertussen goed hoort, en ik dan weer de overeenkomsten.

En dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben zelf ook autistisch (gossie zeg) en dat maakte het alleen maar moeilijker omdat het herkenbaar lijkt. Maar dan nog: hij is al jaren lang een optredend artiest en je hebt dan toch al wel je grenzen leren herkennen. Ik denk zelf dat hij gewoon veel te high van zijn eigen succes was, en dacht dat hij daadwerkelijk iedereen zou kunnen verslaan. Daar aangekomen, de sfeer proevend, merkend hoe verschillend de theatrale acapella battles zijn van studio-opnames (want volgens mij is hij ook geen meester in de oudere stijl op-beat-battles), ook merkend hoe vlijmscherp Dizasters vers was, werd hij waarschijnlijk te nerveus om zich goed te houden. Dat kan natuurlijk, en als medepersoon is dat begrijpelijk. Als iemand die al jaren zegt iedereen te kunnen verslaan in een battle, is het beschamend. Misschien dat het ongeluk ermee te maken had hoor, maar dan zeg je gewoon af en laat je het verplaatsen. In eerste instantie zal het overkomen als een excuus, maar als je dan terugkomt met de dikste bars die iemand ooit gehoord heeft, is dat snel vergeten.

Een nieuwe impuls voor Bis zijn carrière zou inderdaad van iemand als Wyclef kunnen komen. Wat ik voornamelijk denk dat hij nodig heeft, is interactie met gelijkwaardigen. Hij heeft zich nu al sinds For Whom the Beat Tolls alleen maar laten omringen met kontenlikkers en ja-knikkers die allemaal enorm veel naar hem opkijken, die alles wat hij doet geweldig vinden. Ik denk zal dat dit iemand snel complacent, zelfvoldaan, kan maken wat vooruitgang moeilijk maakt. Hij moet denk ik meer samenkomen met andere goede schrijvers om echt geïnspireerd te raken. Maar misschien dat de track met Wyclef juist precies dat laat zien. Dat hij al een aardige track record heeft, staat natuurlijk buiten kijf.

HipHop Fiend
Die laatste alinea brengt me bij de quote die ik uit PL2 plaatste, ik denk dat hij dit zelf ook wel snapt. Omdat ik pas over een week of 2 FSD en FSD2 binnenkrijg, zal ik niet eerder de verborgen track horen. Die was gedaan met KGR hoorde ik. Ik heb er nog steeds geen bevestiging van, maar geloof er wel in. Hij moet een track opnemen met een tekstueel beest als Thought of weer wat doen met Ras Kass. K-Rino is te wisselvallig en niet het pad wat hij nog moet willen bewandelen. Verder zou ik een samenwerking met iemand als Edan enorm toejuichen. Aesop en Bis lijkt me dan weer teveel voor het goede, iedereen zijn oren gaan toeteren als die 2 hun vocabulaire opentrekken... Maar ik denk zelf niet dat hij zelfvoldaan is. Daar is hij het type niet naar lijkt mij. Ik moet wel zeggen, ik zou graag weer een superhongerige Bis horen zoals op de eerste paar albums. eager om nieuwe dingen te brengen en mensen tekstueel te slopen. Op The Art of Yo van Lyrical Law maakt hij gehakt van Matt (Mat? Math?) Hoffa... Dat is eigenlijk het laatste dat ik hem op dat terrein heb horen doen. Lyrical Law is voor mij ook absoluut een topalbum, en ik weet niet of iemand hier het heeft. Maar hier is iemand die er geld voor over heeft het over te nemen van je!

nedbed
Top 5 van de laatste tijd:

1. Pusha T
2. Benny the Butcher
3. Danny Brown
4. JPEGMAFIA
5. milo

avatar van ForWhomThePeteTolls
Ik heb hier wel mijn top 5 op tekening (gedaan door een homie uit Amsterdam die een dope graffiti-schrijver is)...had ze dacht ik al eens eerder gepost maar kon het nergens terug vinden... In ieder geval ik doe het van #5 naar #1,

#5.) Saafir (letters: Battle Drill)
https://i.imgur.com/fkoVOMk.jpg
#4 Big L (letters: Flamboyant)
https://i.imgur.com/NF7f3Tf.jpg
#3 Kool Keith (letters: Poppa Large)
https://i.imgur.com/6aRpoiM.jpg
#2 Canibus (letters: Poet Laureate)
https://i.imgur.com/4KT6DFc.jpg
#1 Rakim (letters: Microphone Fiend)
https://i.imgur.com/RUXwILR.jpg

bennerd
Update na ongeveer zes jaar:

1. Scarface
2. Rakim
3. Sean Price
4. Z-Ro
5. Black Thought
6. Nas
7. MF DOOM
8. 2Pac
9. Redman
10. Lil' Wayne

De laatste twee zijn al wat meer inwisselbaar met een poule waar oa Method Man, Bun B en Curren$y ook in zitten.

avatar van berend94
1. Kool G Rap
2. Redman
3. Notorious B.I.G.
4. André 3000
5. Kendrick Lamar
6. Aesop Rock
7. MF DOOM
8. Pharoahe Monch
9. GZA
10. Denzel Curry

avatar van ForWhomThePeteTolls
berend94 schreef:
1. Kool G Rap
2. Redman
3. Notorious B.I.G.
4. André 3000
5. Kendrick Lamar
6. Aesop Rock
7. MF DOOM
8. Pharoahe Monch
9. GZA
10. Denzel Curry

Is dit een puzzel? Zoek de 2 dissonanten...?

avatar van berend94
berend94 schreef:
1. Kool G Rap
2. Redman
3. Notorious B.I.G.
4. André 3000
5. Kendrick Lamar
6. Aesop Rock
7. MF DOOM
8. Pharoahe Monch
9. GZA
10. Denzel Curry

1. Kool G Rap
2. Redman
3. Notorious B.I.G.
4. André 3000
5. Kendrick Lamar
6. Aesop Rock
7. MF DOOM
8. Pharoahe Monch
9. GZA
10. Prodigy

Kleine verandering: Prodigy komt erin ipv Denzel.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:56 uur

geplaatst: vandaag om 07:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.