MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's

zoeken in:
Geen lijkt mij.
Gewoon een andere benaming voor iemand die rapt.
Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat een rapper enkel rapt en een emcee meer doet dan enkel wat rappen en albums uitbrengen (dus optredens enzo). Tenminste, dat is wat mij ooit eens verteld is, ik zou het niet weten.
Anyway, tijd voor ontopic.

1. Tech N9ne (de man met miljoenen flows)
2. Tupac
3. Immortal Technique
4. Redman
5. Method Man
6. Canibus
7. Ill Bill (eigenlijk iedereen van Jedi Mind Tricks/Non Phixion)
8. Jin (eigenlijk meer vanwege zijn freestylekunsten)
9. Eminem (dit is een flowend beest, jammer dat mensen zo veranderen wanneer ze geld ruiken)
10. Stickert van Opgezwolle/ Def P van Osdorp Posse (ja, Def P kan zich niet meten met anderen waar ik ook graag naar luister zoals lui van Wu Tang, Rakim en dergelijke, maar ik ben voor het eerst in aanraking gekomen met hiphop via de Osdorp Posse en was er gelijk weg van, vandaar dat hij hier staat samen met de beste NL mc)

wat vinden jullie van grand agent en bazooka joe gotti?
ben benieuwd.

o ja cormega is ook geen slechte mc vind ik.

Ik vind Rakim, Kool Keith, 2pac, Eminem bij de besten horen, kort gevolgd door een groot aantal mc´s waaronder Mos Def, Talib Kweli, GZA en anderen

in (bijna) willekeurige volgorde

2pac
method man
eminem
snoop dogg
spider loc
odb
mobb deep (prodigy vooral)
ice cube
gza

Ik vind MC Iceman nog altijd de best .

Mijn top 10 (al vergeet ik dan vele MC's):

1. Rico van Opgezwolle: Naast heerlijke flow, ook mc met meest ille, grappige lines, absolute nr. 1.
2. Ghostface (unieke flow/stemgeluid, daarnaast enige Wu-tang lid (okee met GZA) die vrijwel altijd goeie platen dropt.
3. Mos Def: Deze man weet me echt te raken, kwalitatief hoogwaardige positieve shit.
4. Eminem: De man heeft hiphop definitief veranderd, need I say more, jammer dat laatste album echt inspiratieloos is.
5. Sticks (Opgezwolle):Als je Rico noemt, moet je deze man ook noemen. Een beest achter de microfoon en zoals hij zelf zegt: De flow is de lauwste.
6. Gift off Gab: Deze man is erg. Microfoon spuger 1ste graad.
7. Q-Tip: Luister die ATCQ 1ste drie albums en erken dat deze man vaak ondergewaardeerd is.
8. Typhoon: Deze man gaat het maken in 2006!Meerdere malen live gezien dit jaar, iedere keer ging het publiek los. na Opgezwolle meest talentvolle MC van Nederland (met Djiggy J).
9. Notorious Bigg: Ja ook ik had deze man graag nog eens live aan het werk gezien, helaas.
10. Duvel: Moest ik enorm aan wennen maar eenmaal besmet met die aperots-stilo, moet je de man respect geven. Taal is voor deze man kunst en zo behandeld hij het ook. De vorm is belangrijk, inhoud veel minder. Lach me nog dagelijks kapot om die lyrics op Aapotheek. Voorbeeld uit nummer "lelijk": Shit is lelijk, dat je droog blijft in de regen, O O zo lelijk, dat bejaarden je voorrang geven.

Groet

Voeg bij m'n lijst ook maar Last Emperor en Masta Ace.

Snowman
1.Notorious B.I.G.
2.Eminem
3.Nas
4.Rakim
5.Jay-z
6.Ice Cube
7.Kool G Rap
8.Prodigy
9.Talib kweli
10.GZA

Net niet:
Kanye West
Guru
Big L

moviefreak#1
M.C. Gainey

DIZZEE RASCAL

B-Real lekkere sneaky sound

Kos schreef:
Wat is het verschil volgens jou?

A rapper wraps boxes

Maar ik kwam deze omschrijving laatst tegen. had het niet beter kunnen verwoorden, dus wat lui knip- en plakwerk

Unknown schreef:
Rapper = A person whod talks in rhyme and rhythm. Anyone can do it.

MC = A person who speaks in rhythm and rhyme but with great creative skill and ability. Master of Ceremony over live shows.

Het lijstje

Op zich niet in een bepaalde volgorde behalve nummer 1

1: Rakim. (heeft zo'n invloed gehad op veel huidige MC's!)

- KRS-one: Had op één kunnen staan, vaandeldrager van de hiphop-cultuur, maar het militante stompt mij af en toe af.

- Stickert: voor mij de nummer 1 in NL, maar moet niet stil gaan staan.

- Q-tip: gewoon lekker, altijd en overal

- Guru: Samen met Premier werelds.

- Method Man: voor mij altijd de beste van de WU Tang geweest (hoewel er dagen zijn dat ik Ghostface weer beter vind)

- NAS: Had gemakkelijk op één kunnen staan. Echt zo zonde dat na vlagen van genialititeit (Illmatic) Hij alles weer teniet doet met verschrikkelijke albums.

-Extince: Rapperdeklepperdeklepklepklep

Reservebank:
- Typhoon.. Echt benieuwd naar zijn album.

Ik begin Wudstik steeds beter te vinden in NL. Zag m in het voorprogramma van Pete Philly & Perquisite en toen was hij erg dope. Originele flow, prettig stemgeluid en inhoudelijke nummers. Ik kijk uit naar zn solo album.

ProZak schreef:
behalve misschien dat door politiek z'n laatste album maar niet uitkomt...

Ja wat is er met hem aan de hand? Zijn album is inmiddels al weer bijna 7 jaar geleden (jezus ik word oud). Hij had toch bij Aftermath getekend?

Kos
Hij kan beter een nieuw Organzied Konfusion album maken .

Jordy schreef:
(quote)

Ja wat is er met hem aan de hand? Zijn album is inmiddels al weer bijna 7 jaar geleden (jezus ik word oud). Hij had toch bij Aftermath getekend?

Je geeft zelf het antwoord.

McCartney

Met voorsprong op 1: The Notorious Big *Die FLow en Stem! Letterlijk hypnotizerende werking. De ultieme MC*

Big staat op eenzame hoogte dus de nummer 2 laat op zich wachten. hele tijd niks........................
en dan
Op nummer 2: Tupac * Zijn werkethiek was uitzonderlijk en hij leverde kwaliteit, meeste nummers zijn bovengemiddeld goed en zijn gedrevenheid en oprechtheid maken indruk* Waarom Biggie beter dan pac? Als Mc legt pac het op alle fronten af tegen biggie, simpel!

Dan weer ff niks want pac is de onaantasbare nummer 2

3: Snoop Dogg * Heeft gewoon de relaxte flow en stijl*
4: Method man * Beste mc van de wu tang clan*
5: Dr Dre * Die man kan alles*
6: Eminem * tekstueel briljant, grappige lines en 3 meesterlijke albums, was nummer 3 geweest als ie niet zo'n irritant stemmetje had gehad. Maar blijft dope.
7: Busta Rhymes * Allround en is ook wel grappig, humor*
8: The game * eerste album is dope, verwacht nog veel van hem. Staat al in top 10 omdat zijn eerste album een classic is, over 10 jaar draai je die nog!
9: Jay z * Hij heeft gewoon een aantal classic joints en heel imperium opgebouwd, respect! Maar zijn flow mist wat venijn en hij komt vaak passieloos over.
10: Ice Cube * Pure Mc*

Net er buiten: Fat Joe, 50 cent * eerste album Heel dope kun je niet omheen. Live was ie heel slecht, geen skills en zijn laatste albums zijn eentonig als de pest! Geen flow, ut is zowat praten geworden*, x zibit, Run Dmc en nog een aantal.

Fakers: Ja rule, Kanye west *maakt geen indruk op mij* jadakiss en bovenal Overige leden G-unit!

50 Cent, The Game....

Ik hoor liever:

- Q-Tip
- Big Pun
- Nas
- Flava
- Bizzy Bone
- Rakim
- Guru

Relax
1. 2pac
2. Method Man
3. Eazy E
4. Eminem
5. Ice Cube
6. Nas
7. GhostFace Killah
8. ODB
9. Obie Trice (ongekend talent)
10. The Game (ik waardeer hem steeds meer)

-Talib Kweli

-Stickert

-Masta Ace

-Common

-Mos Def

-Supastition

-Extince

-MF Doom

-Immortal Technique

1. Immortal Technique (wanneer komt middle passage nouww)
2. Eminem ( zie Jonguh20)
3. Mobb Deep (ben misschien een van de weinigen die Havoc ook erg goed vind).
4. 2Pac (perfecte flow heerlijk scherp altijd en fanatiek)
5. Method Man ( sinds het gelijknamige nummer op Enter The Wu-Tang ben ik verkocht).
6. Snoop Dogg (puur door doggystyle )
7. Aesop Rock (heerlijke teksten, unieke stem)
8. Obie Trice (geweldige stijl, fijne nummers tot nu toe)
9. Mike 'The Streets' Skinner (enige goede Engelse mc, altijd goede sfeer in zijn nummers: Melancholisch, boos, verdrietig)
10. The Game (vooruit, omdat ik The Documentary grijs heb gedraaid en maar niet kan wachten op de volgende. En Stop Snitching DVD natuurlijk...enorme aanrader)

Conway Twitty schreef:

9. Mike 'The Streets' Skinner (enige goede Engelse mc, altijd goede sfeer in zijn nummers: Melancholisch, boos, verdrietig)

Is Dizzee Rascal ook geen Engelsman??

(kan natuurlijk ook zijn dat je dizzee niet goed vind, ik weet het)

ojah is waar ook,
maar ik niet echt liefhebber van zijn muziek.

Mike Skinner een mc ? The streets is zelfs geen hiphop voor mij. Vind hem overigens wel goed , daar niet van

Wat???
Originale P M was echt pure hiphop.
A.G.D.C.F.F. was inderdaad wat minder hiphopperig.

wat een afkortingen
Maar Mike Skinner is echt wel een MC, hoe wil je hem anders noemen, een zanger? Nou oke hij zingt wel af en toe maar dat erbuiten
(Ik ga naar The Streets in Mei, o wat ben ik blij!! ,, moest ik even uitschreeuwen )

Wanneer is iemand een rapper dan?

Maar als die gast een rapper is is ie heel erg wack, dan ga ik m namelijk beoordelen op dingen als stemgebruik, ritmegevoel, de kwaltiteit van z'n lyrics en z'n freestyle skills.

Met de kwaliteit van zijn lyrics zit het wel goed vind ik, qua inhoud dan. Hij heeft inderdaad niet de intelligentste woordspelingen of rijm maar ik luister graag naar hem.
Iemand als Busdriver lapt ook alle regels aan zijn laars maar toch vind ik m dope. Hij doet dingen heel anders en juist dat vind ik wel leuk.
Daarom noem ik beide wel rappers, ze zijn alleen heel anders dan een, ik noem maar wat, Common of Ghostface.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:31 uur

geplaatst: vandaag om 12:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.