MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's

zoeken in:
kijk er is een verschil tussen regels bewust breken en uit onkunde, wat resp. busdriver en mike skinner doen dus...

Dat vind ik dus niet. Skinner is goed in wat hij doet.

ProZak schreef:

kijk er is een verschil tussen regels bewust breken en uit onkunde, wat resp. busdriver en mike skinner doen dus...

maar dat kun je toch wel horen?

Nou ik kan me niet voorstellen dat Skinner probeert om precies op de maat te rappen.

- Biggie (!)

duizenden kilometers erna;

-Method Man

-The Game

-Jay-Z

Relax
Ik vind Slick Rick echt een favoriet, daarna volgt Gangstarr.

Vergeet niet Bone Thugs N Harmony. Als er iemand flowen dat zijn zij het. Q-Tip is zoals ik al zei ook uniek.

MJ_DA_MAN schreef:
Als er iemand flowen dat zijn zij het.

schrijf nou 1 keer een zinnetje waarin je geen woorden vergeet of verandert.

Wat ben jij zielig. Word je gepest in het echt ofzo dat je altijd op iedereen commentaar hebt. Hou je opmerkingen naar mij voortaan voor je, doe dat maar in de gebruikers topic of kom naar mij toe.

Do I Feel Love in the Air

MJ_DA_MAN schreef:
Wat ben jij zielig. Word je gepest in het echt ofzo dat je altijd op iedereen commentaar hebt. Hou je opmerkingen naar mij voortaan voor je, doe dat maar in de gebruikers topic of kom naar mij toe.

Hehe, nouja je kan zeggen wat je wilt maar je hebt wel naar me geluisterd.
Die zin is gewoon foutloos.

Hij is niet echt een rapper te noemen, als hij een rapper is dan kun je ook bijvoorbeeld Saul Williams als rapper beschouwen.

Ik geniet als rappers vooral van Jay-Z, Eminem, Immortal Technique, Pharrel en Jiggy Djé

ProZak schreef:
(quote)

Jouw logica ontgaat me ff...

Dat ie het niet probeert betekent niet dat ie het wel kan.

Nee, en de gemiddelde electronic-artiest kan het ook niet. Maakt dat meteen alle electronic-makers tot slechte artiesten?

Mis toch enthousiasme rond Guru op dit topic. Is niet voor niks één van de pioniers in de Hiphop

Nou aan mij zal het niet liggen, hij is een van mijn favo MC's (Guru)

ProZak schreef:
(quote)

ja dus in jouw ogen is ie ook geen rapper? Dat is het hele punt nou juist.

In mijn ogen is hij inderdaad geen rapper, omdat hij geen enkele poging doet om op de maat te rappen. Hij praat gewoon, dat noem ik geen hiphop. Neemt niet weg dat ik het best aangename muziek vind.

mobb deep

mobb deep is geen mc

wat is dan precies het verschil tussen een mc en een rapper?

m. sayyid

Mobb Deep is een rapgroep bestaand uit 2 MC's MC staat voor, zoals de meeste wel weet ik hoop ik, Master Of Ceremony, maar verschil tussen rapper en MC is er toch niet

Een MC is eigenlijk iemand die een feestje of optreden host. Iemand die de artiesten aankondigt enzo. Nu is het een synoniem voor rapper geworden.

Elke rapper is een MC, maar niet elke MC is een rapper

Uhh ik zal het weekend vrijhouden om het raadseltje op te lossen

Improvision
MC's waren er eerst, een MC was vroeger iemand die het publiek wou meekrijgen op muziek "throw your hands in the air, like you don't care". Later begonnen die MC's teksten op muziek te maken en werden het rappers genoemd.

favorieten: (niet in volgorde van voorkeur want ik vind het nogal moeilijk verschillende stijlen te vergelijken)

-Talib Kweli: vindingrijkheid, dubbelzinnigheden
-Kanye West: zijn stem is eigenlijk een instrument, het gaat perfect samen met zijn muziek
-Common: hoe hij gewoon een heel verhaal ineen kan rappenpen
-Inspektah Deck: om zijn agressieve stijl/flow
-Notorious B.I.G.: zijn onomstotelijke flow
-2Pac: voor zijn lyrics
-Immortal Technique: hoe zijn woede wordt uitgedrukt in zijn lyrics
-Jay-Z: hij freestyled precies heel de tijd, sterk

verder nog:
-Beanie Sigel: om zijn soms poëtische uitspraken(natuurlijk subjectief)
-Nas: staat niet bij de voorgangers omdat ik vindt dat hij bijna gelijkaardig is aan Immortal Technique en die vindt ik nét iets beter

Improvision
Wat klopt er dan niet volges u, mss hetgeen ik zei over Nas en Sigel, maar dat is mn persoonlijke mening, het gaat hier over hoe ze rappen, de muziek van Nas vind ik wel beter als die van Tech.

ik kan me toch wel vinden in Improvisions verhaal.

Improvision
mijn verhaal is zeker juist, heb eens een spreekbeurt gedaan over rap muziek en het ontstaan en toen heb ik door te zoeken gelezen dat het zo echt wel is gegaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_hip_hop_music , dit is niet de site die ik eerder had gevonden maar hier staat het ook op, onder 1970s van Herc (r1) tot the Dozens (r9)

Improvision
laat ook maar dan, ieder zn mening

Snap niet dat er zo weinig mensen Big Pun en Big L hebben. Chino XL vind ik ook erg goed.
In willekeurige volgorde:

Big Pun
Rakim
Big L
Nas
Immortal Technique
Chino XL
Masta Ace
Q-Tip
Notorious BIG
Tupac

Eervolle vermeldingen nog voor Eminm, Q-Uniq van Arsonists en de mannen van Bone Thugs-N-Harmony

Notorious BIG
Pete Philly
Sticks
Eminem

Gast
geplaatst: vandaag om 20:54 uur

geplaatst: vandaag om 20:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.