menu

Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's

zoeken in:
avatar van niels94
Ik doe ook eens mee:

1. MF DOOM
2. Aesop Rock
3. Slug
4. Method Man
5. Vast Aire
6. Del the Funky Homosapien
7. Mos Def
8. Pharoahe Monch
9. Big L
10. Vinnie Paz

Even voor de duidelijkheid: ik heb bij deze lijst, hoezeer uit de losse pols ook, ook een beetje gekeken naar consistentie (en dus ook naar kwantiteit van uitgebracht goed werk). Anders stond Vast Aire (vanwege periode 2000-2002) met stip op één.

avatar van Bedorvenkebab
Oude lijst;
Bedorvenkebab schreef:
1. Slug, mits hij niet de lijn doortrekt van Atmos. vorige EP.
2. Black Thought.
3. MF Doom
4. Sean Price
5. Vast Aire
6. GZA
7. Vordul Mega
8. Q-Tip
9. Teknical Development
10. Genelec


Wat saai zeg. Luister hier (met uitzondering van 2 en 3) echt nooit naar. Daarom een nieuwe lijst, als ik zo vrij mag zijn om 'favoriete MC's' te interpreteren alszijde rappers die je vaak opzet omdat het leuk/interessant is om naar te luisteren;

1. Hef
2. Earl Sweatshirt
3. El-P
4. Blackthought
5. MF DOOM
6. Freddie Gibbs
7. Action Bronson
8. Ghostpoet (voor zover die 'rapt)
9. Lil B
10. Bobby Raps

FRIPI
Ghostpoet valt niet echt onder de noemer mc of rapper. Hij is meer spokenword en de muziek is verre van hiphop. Desalniettemin een dope gast.

avatar van thgryda
1. Nas
2. Black Thought
3. GZA
4. Common
5. Cise Starr
6. Masta Ace
7. Notorious BIG
8. Shad
9.Talib Kweli
10. Deacon the Villain
11. 2pac
12. Slug
13. Method Man
14. Kendrick Lamar
15. Pharoahe Monch

avatar van leatherhead123
1. Rakim
2. GZA
3. Mos Def
4. Common
5. Kool G Rap
6. Method Man
7. Jeru the Damaja
8. Big L
9. One.Be.Lo
10. MC Ren

Net niet gehaald: Inspectah Deck

Azaad
Elk lijstje waar 2pac niet op nummer 1 staat is niet serieus te nemen. En dat weten jullie. Bitches!

avatar van Joe D
Lil' Wayne > 2Pac

bennerd
Beiden top 20, maar eens met Joe D.

FRIPI
Azaad schreef:
Elk lijstje waar 2pac niet op nummer 1 staat is niet serieus te nemen. En dat weten jullie. Bitches!


Iemand die 2Pac bestempeld als #1 neem ik sowieso niet serieus.

avatar van Silky & Smooth
In de loop der jaren heb ik een hoop betere/leukere rappers leren kennen dan Pac, maar zijn delivery en eenvoud maken hem wel tot een toegankelijke rapper met een duidelijke boodschap. Hierdoor kan ik wel begrijpen dat mensen hem hoog hebben.

FRIPI
Delivery heeft hij totaal niet maar in zijn begin tijd had hij wel zo zijn charme maar tijdens deathrow periode was het tenenkrommend slecht en allemaal sprookjes verhalen want het gangster gehalte was zeer laag bij hem ook al deed hij zich groot voor maar is niet erg want merendeel van de westcoast rappers waren helemaal geen gangsters van de straat.

avatar van Joe D
Aha, oké.

avatar van Silky & Smooth
Zonder delivery kun je volgens mij geen miljoenen mensen enthousiast maken en te overtuigen van een bepaalde boodschap... Of alles nou gelogen is of niet.

avatar van niels94
Fijn altijd hoe FRIPI de feiten paraat heeft. Een baken van duidelijkheid in deze ingewikkelde tijden.

bennerd
2Pac geen delivery... De opener van Hail Mary bewijst het tegendeel voor mij. Nu kan je van 2Pac veel zeggen, maar zijn delivery is geweldig.

FRIPI
bennerd schreef:
2Pac geen delivery... De opener van Hail Mary bewijst het tegendeel voor mij. Nu kan je van 2Pac veel zeggen, maar zijn delivery is geweldig.


Klopt was aan het stangen. Iedereen hap hap hap.

bennerd
Godver, koekje van eigen deeg

FRIPI
niels94 schreef:
Fijn altijd hoe FRIPI de feiten paraat heeft. Een baken van duidelijkheid in deze ingewikkelde tijden.


Ik weet niet hoe oud jij was destijds maar dat zal een hoop verklaren.

FRIPI
bennerd schreef:
Godver, koekje van eigen deeg


Taai deeg?


avatar van Elohim
Interessant dat je Canibus noemt, want hoewel hij zeker enkele geweldige projecten heeft, heeft hij ook veel middelmatig spul uitgebracht, vind ik persoonlijk.

Mijn oude lijst:
1. Slug
2. Cise Star
3. Grieves
4. Ill Bill
5. Cage
6. Aesop Rock
7. Canibus
8. POS
9. Gza
10. Sapient

Toch maar even een update hier, hoewel aardig veel toch blijft staan:
1. Sage Francis
2. Busdriver
3. Ka
4. POS
5. Aesop Rock
6. Sole
7. MF DOOM
8. No Bird Sing (Joe Horton)
9. DoseOne
10. Brother Ali

Goh, dat was eigenlijk nog best lastig. Ik merk dat de eerste vier er bijna direct uitvielen en de rest toch best lastig was. Ik luister de laatste tijd ook veel Billy Woods, die misschien hier nog wel eens in zou kunnen komen. Verder wil ik ook meer Open Mike Eagle luisteren, omdat hij op features altijd geweldig is.

HipHop Fiend
Canibus heeft genoeg kwaliteitstracks uitgebracht om in de top van mijn lijst te zitten. Verder heb ik veel raakvlakken met de man, waardoor ik me misschien ook wel meer aangetrokken voel tot de muziek. Voor mij gaan lyrics over het algemeen voorop. En wat dat betreft kun je zeggen wat je wilt, maar de man is on point. Als je niet tegen zijn hyperspaceia-stijl die hij vaak gebruikt kunt... Tja, dan valt er wel een deel weg. Hip Hop for Sale en C! True Hollywood Stories worden als slechte albums weggezet. Niet mee eens, Hip Hop for Sale is gewoon een parodie op de staat van Hip Hop van dat moment. En C! THS is een persiflage op D12 waar Bis zijn eigen supergroep is. Eigenlijk moest ik me inhouden Canibus niet op 1 te zetten. Kijk voor de gein eens op mijn Last.FM pagina Ik ga eens een top 10 maken van rappers die tegenwoordig nog rullevant zijn (even een Derksen-momentje):

1. Canibus: dropt toch weer 2 projecten dit jaar en 10.000 bars gaat vanzelf ooit eens komen, en dan zal iedereen zijn grootheid erkennen.
2. O.C.: Blijft dope en relevante albums brengen, een van de 90's MC's die het nog echt houdt!
3. Masta Ace: Geldt een beetje hetzelfde voor als O.C. al dropt hij meer guest verses en projecten als EMC en met Edo. G.
4. Esoteric: De drijvende kracht achter Czarface als je het mij vraagt, en de koning van de Star Wars referenties.
5. Insight: Dropte vorig jaar of was het dit jaar weer een project met Damu en damn, die kerel kan spitten als een malle.
6. Apathy: Blijft dope tracks droppen, en Perestroika vorig jaar en The Widow's Son behoren tot mijn favo projecten van deze 2 jaren...
7. Aesop Rock: De Shakespeare van Hip Hop, wat een poeet. De man zijn woordenschat is ongekend, ga ook altijd zijn tracks checken (zeker als het voor de eerste keer is) met genius om mee te lezen en een Eng-Ned woordenboek. Te dope!
8. Estee Nack: Niet helemaal mijn ding qua productie vaak, maar spit gewoon dope.
9. Mr. Lif: Vriendje van Edan en dan kun je sowieso niet stuk, blijft ook relevant met zijn releases met The Perceptionists, en ik hoor hem vaak zat langskomen als gast op andere tracks.
10. Reks: Een van de dopeste MC's van deze tijd en die deze eeuw is opgekomen. Heeft volgens mij al heel even geen album meer gedropt, maar gaat dit ongetwijfeld doen. Dope lyrics, flow en stem.

avatar van Elohim
Laat ik er dan toch even wat dieper op ingaan. Ik vind zelf Canibus zijn nieuwere werk weinig interessant. Melatonin Magik is leuk, maar niet erg interessant. Datzelfde geldt voor Lyrical Law en Fait Accompli. Ik heb het gevoel dat hij al jaren eigenlijk niets meer te vertellen heeft en zijn teksten net wat anders opnieuw schrijft. 95% van zijn doelgroep snapt er toch geen ene hol van. Ik heb dan toch snel de neiging iemand niet in mijn top 10 te zitten. Zo vind ik Atmospheres werk tot 2008 geweldig, The Family Sign was leuk maar Southsiders en Fishing Blues konden mijn aandacht er niet bijhouden. Maar dat is hoe ik mijn top 10 in elkaar zet.

HipHop Fiend
Ik vind dat hij op FSD wel degelijk nieuwe dingen zegt en andere dingen aanroert. Hij zegt ook niet voor niets op Only Slaves D.R.E.A.M.: 99 percent of my fans ain't nothing but scumbag, scum buckets, blood sucking cock fuckers/My lyrics too advanced for the average block hustler. Hij weet zelf maar al te goed dat een groot deel van zijn "fans" denken dat ze interessant zijn en doen als ze zeggen dat ze Canibus-head zijn. Lyrical Law trouwens, als iemand hier die in zijn verzameling heeft (de volle 3 CD's), en ze kwijt wilt. Stuur me even een privéberichtje. Ben door omstandigheden wat later in Canibus' muziek gerold en daardoor toentertijd het album niet aangeschaft. Ik betaal er een representatieve (+eventueel iets extra om te ruilen) prijs voor.

bennerd
Canibus heeft bij mij alle recht tot spreken verloren sinds zijn genante rap battle. Jammerlijk.

avatar van Elohim
Dat hij het zelf door heeft en openlijk zegt doet me eigenlijk alleen nog maar meer denken dat hij eigenlijk niets nieuws meer zegt en zijn teksten elke keer weer recyclet. Overigens is die regel echt perfect om door elke fan geïnterpreteerd te worden als behorende tot de 1 procent die het wel snapt. xD

Maar ik ben wel benieuwd wat je nieuw hoort op FSD. Ik luister er nu even naar en ik hoor eigenlijk precies hetzelfde. Je hebt de gebruikelijke mix van moeilijk-doenerij die eigenlijk niet heel erg veel zegt als je er goed naar luistert.
The odds are the dark star's not very far off
Toxicology report said he had an elephant heart
I'm like a Gollum with greasy hair
And a creepy stare born on a leap year

Wat? Ik gok dat de eerste regel verwijst naar het gebruikelijke "Niburu"-conspiracy theory gedoe. De tweede regel snap ik niet zo goed: na zijn dood zal iedereen zien dat hij een groot hart had? Denk ik? Heeft dat iets te maken met de eerste regel? Met de rest? De derde regel is... tsja, oké. Het klinkt voor mij als iemand die erg veel moeite heeft multi-syllable rijmpjes te maken en dus maar willekeurige dingen aan elkaar plakt. Neem anders dezen van iets verderop:
Exercise alone eating cold stone ice cream cones
Measuring Yellowstone with temperature probes
Grass dont grow, wack-o-mole, facial expression wax cold
Gamma radiation from black holes attack souls
Drone pilots report they was attacked by giants

Die eerste regel: oké. Cool. Die tweede regel: ik neem aan dat ie Yellowstone noemt om 1) weer 'stone' te kunnen gebruiken als rijmwoord, 2) waarschijnlijk weer een verwijzing naar de yellowstone samenzweringstheorie. Die derde regel lijkt echt alleen maar om wat te kunnen rijmen, en was voelt op zich niet eens zo koud aan. De vierde regel weet ik echt niet wat ermee te doen. Sure, gammastralen komen vrij bij explosies van black holes, maar hoe vallen ze 'zielen' aan? Wat betekent dat überhaupt? De vijfde regel is in principe onderdeel van het volgende vier-regel stukje, maar wilde ik toch niet doen ontbreken. Of er een andere reden is voor deze regel anders dan "pilots rijmt toch enigszins met giants" weet ik niet, eigenlijk.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Het is heel erg simpel op te gaan in de vol kracht, passie en emotie gespuugde woordenbarrage op te gaan en het idee te hebben dat er veel achter zit, maar bij Bis, en zeker de laatste jaren, heb ik het gevoel dat dat er vaak gewoon niet is. De leukste bar in de track, overigens, is deze:
Neti pot, clean flush, nasal confetti snot
Just because I let her sit on my face, maybe not

Een leuke greep naar new age hippe dingen als neti potjes en nasale schoonmaakbeurten opgevolgd door de reden die me meer aan Kool Keith doet denken dan Bis.

Als ik de teksten helemaal verkeerd interpreteer, hoor ik het graag. Ook als er op andere tracks dan wel weer heel nieuwe onderwerpen aangesneden worden die ik zelf gemist heb, hoor ik het ook graag! Ik was zelf tussen 2007-2012 (-ish. Ik gok dat mijn reactiegeschiedenis hier een beter inzicht geeft dan mijn geheugen) een erg grote 'Bis fan en ik ben naarmate ik de teksten beter ben gaan begrijpen meer en meer verbitterd geraakt in zijn nieuwe werk, dus ik zou het graag mis hebben.

HipHop Fiend
Kom eens met de analyse van Ghetto People Song en zeg dat dat een repetitief iets is, lijkt mij van niet namelijk. Ook het gebruik van Patwah is iets wat hij wat mij betreft vaker mag doen, past zijn stijl wel. Verder heb ik het album nog niet zo vaak gehoord dat ik de teksten uit mijn hoofd ken. Ga er geen Genius bijhalen. Dat ik de teksten niet goed ken is trouwens te danken aan PostNL die mijn CD niet hebben afgeleverd en retour hebben gestuurd (en ik weiger constant Spotify of MP3's van nieuwe albums op te zetten die ik in mijn bezit heb...binnenkort in dit geval). Ik heb nu met Domingo van ThatsHipHopMusic geregeld dat FSD2 en het Curb Your Ego-shirt samen met de eerste verzonden worden (met wat korting).

En sowieso, RTJ en Poet Laureate Infinity zijn dusdanige meesterwerkjes dat je wel kunt afgeven op dat hij van de samenzweringstheorieën en spaceshit is... Maar hij heeft veel meer in zijn mars. Volgens mij pik jij er ook maar 1 track uit. Die track klinkt overigens wel lekker, en hij rapt niet meer met die agressieve, grommende stem op FSD. Iets wat hij wel doet op Letter to Canibus van Wyclef dat vorige week online is gezet. Daarin geeft hij ook sommige fouten toe.

Verder insinueer je dat Canibus vrij eendimensionaal is, iets waar ik niet zo in op kan gaan. Hij heeft genoeg onderwerpen die hij aansnijdt, ik kan ook wel tig quotes neerknallen die over heel andere onderwerpen gaan dan Greys, samenzweringstheorieën of andere duistere shit. Maar ik moet ook zeggen, geen periode van 5/6 jaar enthousiast Bis volgen hierzo gehad... Dus het kan allemaal misschien nog afnemen. Heb door bepaalde omstandigheden jaren niet echt veel met muziek gedaan.

@bennerd: het gedoe over de battle, hij zei battle was over en gaf zijn verlies toe. Dat brengt me bij een quote: A wise man sees failure as progress/A fool divorces his knowledge and misses the logic/And loses his soul in the process. Ga daar maar eens over nadenken... En eh, hij pakte zijn notebook om wat dope rijms te droppen, als die gasten daar zulke heads waren en niet alleen sensatiebelust hadden ze Bis wel wat dope bars willen horen spitten.

avatar van Elohim
Dat je de muziek verdedigt kan ik best inkomen, maar die battle? Dat was gewoon beschamend. Hij gaf niet zozeer zijn verlies toe, hij was zijn regels vergeten, had geen vertrouwen in zijn freestyle-skills en pakte zijn schriftje erbij om zijn coupletjes te doen. Daarnaast had ik er na dat vers van Dizaster al weinig vertrouwen in dat hij daar nog uit zou kunnen komen.

Ik insinueer overigens niet dat 'Bis eendimensionaal is. Ik beweer eerder dat hij het laatste decennium ongeveer (misschien toch iets minder) precies dezelfde paar dimensies heeft gehad, telkens weer. Ik kan niet zeggen dat ik mijn zijn laatste paar releases duidelijk kan zeggen "oh, dit klinkt echt als een Lyrical Law nummer, of dan weer een FSD of juist toch een Fait Accompli nummer". Die eenheidsworst is dan wel telkens dezelfde veelzijdige worst (is het dan toch misschien kip?): "ik ben de beste want ik schrijf het meeste", "de regering wil je pakken", "willekeurige verwijzingen naar theoretisch-natuurkundige termen die over het algemeen weinig van doen hebben met zijn verhaal, of dan weer uitkomen op een heel erg standaard vergelijking", "ik rook wiet", "ik zat vroeger in het leger". Ik wil dan niet per se zeggen dat ik al zijn muziek slecht vind hoor, en ik luister zo nu en dan wat recenter spul, maar het enige wat het klinkt allemaal erg hetzelfde.

Je hebt overigens gelijk, ik pik er net één nummer uit. Heb een willekeurig nummer van het album gekozen op Spotify. Ik heb Ghetto People Song even beluisterd, en dat is toch niet veel beter? Het is op zich leuk hem te horen met een Jamaicaans accent, hoewel het (zoals bij anderen die niet uit Jamaica komen) wel erg geforceerd klinkt, en hij in zijn 'normale stem' duidelijk vloeiender klinkt (ook de reden, gok ik, dat er een Jamaicaan backup-vocalen doet in sommige stukken). De teksten zijn toch weer hetzelfde verhaal:

They say the devil's time is short So what, sport?
We still ain't free. They still lying on radio and TV
The centuries turn into minutes; humanity's finished.
Forced organ harvest, what's for dinner?


Of laat ik dan het intelligentst klinkende stukje pakken:

Dystopian present time, immigration talk to a leprechaun
Motherfucker ain't no friend of mine
If he's worth his weight in sodium, step to the podium
Ingest the polonium
While promoting electroneum
Cryptosporidium
The next coin for the millenium
Check the chlorine levels before you swim in it

De eerste twee regels zijn niet de allerbeste Trump diss-lines die we ooit gehoord hebben, laten we eerlijk zijn. De derde regel verwijst naar sodium: iets wat niet erg duur is, dus "als je op zijn minst een paar euro'tjes waard bent". Het kan zijn dat het ook wordplay is op "to be worth one's salt" overigens, omdat keukenzout Natriumchloride is. Dit maakt het een kleine verwijzing, maar indrukwekkend wordt het niet. De vierde regel is de 'nerdy' equivalent van 'kill yourself', dus ook niet heel erg interessant. Daarna komt het promoten van 'electroneum'. Dit ken ik niet, dus heb ik het even gegoogled en ik kom uit bij een cryptocurrency. Is Trump fan van cryptocurrencies? Hebben we het niet meer over Trump? Ik gok van wel, want de volgende regel is "cryptosporidium", wat op zich natuurlijk een verwijzing is naar cryptocurrencies, maar eigenlijk een ziekteverwekker is voor mensen (ook even gegoogled). Deze twee regels worden geconcludeerd in de volgende regel, waarin hij de verwijzing naar cryptocurrencies nog verduidelijkt, voor zij die het niet door hadden met een bewering die volgens mij niemand meer gelooft (cryptocurrency het geld van de toekomst?). Het is leuk om te bedenken dat de laatste regel de eerdere bijna keukenzout benoeming nu volledig wordt gemaakt met het zeer verstandige advies om de chloorniveaus in het water te checken voordat je erin springt (sodium = natrium in het Nederlands, NaCl is keukenzout, dus natrium en chloor is keukenzout), maar of dat iets zou toevoegen aan dit willekeurige advies? Ik weet het niet.

Het is voor mij gewoon niet interessant. Hij gebruikt wetenschappelijke termen voornamelijk om intelligent over te komen, maar zodra je de onbekende termen even googlet, snap je al snel dat het eigenlijk weinig inhoud biedt. Ik wil overigens niet zeggen dat bovenstaande teksten barslecht zijn oid. Het is best oké. Maar de virtuoos die je op Rip the Jacker hoort is het nou eenmaal niet. Point of No Return bijvoorbeeld beeldt drie (dacht ik?) verhalen uit waarin hij het 'point of no return' heeft gepasseerd. Telkens als ik het weer hoor, 'zie' ik de verhalen voor me. Poet Laureate II zit vol met leuke metaforen over hoe hij de beste is (iets wat ik in recenter werk weinig tegenkom). De regels net voor die paar die je net zelf citeerde zijn bijvoorbeeld gewoon leuk:
Academic phonetics render critics tongue-tied
I've personified dry humor of cum laude alumni

De eerste regel zegt dat zijn academische vocabulair ervoor zorgt dat critici niet weten wat erover te zeggen (wat ergens het probleem is waar ik het hierboven ook over heb, en dat is dat de grote woorden ervoor zorgen dat veel mensen afhaken met het volgen ervan. Jammer genoeg is er niet altijd evenveel te ontwaren wanneer je er wel bij blijft). De tweede regel is misschien extra leuk omdat ik zelf in de academia werk, maar het is voor mij erg beeldend.

Ik gebruik zelf Genius alleen voor de teksten zelf, niet voor de interpretaties. Over het algemeen zitten daar mensen die heel erg graag laten zien hoeveel ze zelf wel niet gelezen hebben. Zo staat er bij de regel "A wise man sees failure as progress" een verwijzing naar een filosoof genaamd Donald Schon, terwijl het eigenlijk equivalent is aan Rocky-filosofie. Niet dat dat het verkeerd maakt, maar mijn god, hoe pretentieus wil je zijn.

Poet Laureate Infinity was overigens echt geweldig. Ik heb destijds zelf geprobeerd er wat mee om te spelen maar dat is me niet gelukt. Maar maakt enkele legendarische albums/wapenfeiten een top 10-rapper als de rest middelmatig is? Voor mij niet. Ik beoordeel zelf erg op consistentie ook, en dan valt Canibus voor mij persoonlijk gewoon buiten de boot. Waar Sage Francis bijvoorbeeld sinds Personal Journalist alleen maar top-albums (naar mijn mening natuurlijk) heeft afgeleverd, heeft Canibus één top-album, een paar best goede, en zo verschrikkelijk veel oninteressant spul.

avatar van -SprayIt-
KRS-one binnenkort in Groningen mensen!

HipHop Fiend
Elohim: Ik vind Lyrical Law duidelijk wel een eigen geluid hebben, en FSD ook. Maar dat is mijn bescheiden mening, ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat veel mensen afhaken bij al die 'aparte' teksten van Bis. Maar 1 extreem goed album en op alle albums wel een paar toptracks plus het grootste meesterwerk in HipHop ooit gemaakt: Poet Laureate Infinity, maken hem voor mij een top 10 rapper. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Overigens heb ik wel moeite met Fait Accompli en het parodie-album, terwijl dat laatste best goed is gedaan. Alleen waar de meeste mensen over struikelen bij Canibus (rare Amerikanen met name), is de productie. Ik vind die meestal niet eens zo slecht. Op RTJ superproductie natuurlijk van Stoupe, op Melatonin Magik staan ook wat producties die behoorlijk goed zijn. Zo ook op MiClub en 2000 B.C.

Die battle, sorry maar ook daar bestaan net als over zoveel dingen verschillende meningen en theorieën over. Hij zou zomaar eens die shit met opzet gedaan hebben, en ik neem aan dat je de video gezien hebt. Jij ziet ook een mentaal instabiele Canibus die tegen een psychotisch/autistisch persoon aanzit qua uitstraling (ik herken dit makkelijk, want ik heb zelf drugspsychoses gehad en ben autistisch en heb jaren tussen dergelijke mensen geleefd). Er was ook een ongeluk, wat zijn mentale staat ook zou kunnen verklaren.

Ik heb je helaas niet gehoord over de track met Wyclef die onlangs gedropt is. Hij komt daarin best nederig of beter gezegd spijtbetuigend over, iets wat hij normaliter niet zo snel zou doen. Als iemand zijn carriere een nieuwe impuls kan geven is het denk ik o.a. een persoon als Wyclef. Met zijn netwerk en reputatie... Can-I-Bus 2 hoeft van mij niet te komen, ik wacht op een RTJ2! Of de 10.000 bars... Maar of dit ooit werkelijkheid wordt, ik kan het alleen maar hopen. Maar dat zouden minimaal 8 schijfjes moeten zijn of een DVD.

Feit blijft voor mij dat hij tot veel in staat was (en ik denk nog steeds is, als ze hem maar genoeg uitgedagen). Iedereen dacht ook dat Keith zijn carriere over was en hij kwam toen terug met Matthew waarmee hij imho een superdope album afleverde en even de hele industrie disste. Boze Keith is het best! Maar ik ga nog even een drankje doen buiten, ben bij mijn ouders en kan niet constant op de laptop zitten natuurlijk.

Cheers!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:05 uur

geplaatst: vandaag om 09:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.