MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
dazzler schreef:
Stel: je betaalt 20 euro, je blijft maar zaniken over singles met 3 non album tracks
en wordt gebannen voor de rest van het jaar. Krijg je dan een deel van je geld terug?

dit krijg je te zien voor je gaat / kan betalen

(afbeelding)

Mjuman schreef:
Ik begrijp dat je van de NL tv-zenders alleen naarNL1, 2 en 3 kijkt,of heb je dat en passant ook afgetikt? Mijn HD-recorder is ziek en sindsdien kijk ik niet meer naar de komkommersjelen, uit principe.

En reclame hier is - deels - op mijn eigen Googliaans gedrag afgestemd - prima reminder. Alleen die reclame voor pikante lingerie snap ik nog niet zo goed. Daar zocht ik helemaal niet naar - lingerie is voor mij een wegwerpartikel

Ik kijk eerlijk gezegd steeds minder TV. Liever de handen vrij (bij TV moet je altijd blijven zitten om te kijken) met muziek, een site als musicmeter in de nabijheid. Bevalt veel beter.

Als ik al TV kijk, is het alleen publieke omroep, ook van Belgie en Engeland en dan natuurlijk History channel of National Geographic. Die laatste twee hebben wel reclame.

Ik word overigens behoorlijk geremind inzake muziek. Amazon, cdwow, bol.com, frs, iedereen waar je wel eens cd hebt besteld houdt je graag op de hoogte. Hoe meer je bestelt bij Amazon, hoe fijnmaziger ook zij je profiel weten samen te stellen inzake "smaak". Er wordt dus steeds gerichter muziek aangeboden en dat is alleen maar prettig natuurlijk.

Maar om bij dat laatste te blijven: ik zie betalen aan musicmeter echt als het betalen van een soort lidmaatschap, al ben je geen lid. Ik begreep toevallig van de week dat hier plaatselijk het lidmaatschap van een voetbalclub € 330,00 per jaar kost, dan is € 20,00 voor musicmeter per jaar natuurlijk een schijntje én je valt niet over de reclames.

Stijn_Slayer
Hoe komt het eigenlijk dat sommige emoticons en ook de knoppen boven het scherm waar je berichten kan typen er al een paar dagen zo vaag uitzien?

Slowgaze schreef:
Daar heb ik ook last van: een vriendin heeft mij ooit een link doorgestuurd met de vraag erbij of de daar afgebeelde jurk een mooie voor haar was, sindsdien staat er boven MusicMeter steeds een balk met allemaal suggesties voor mooie jurken en jurkjes. Misschien dat ik toch nog travestiet wordt, maar dan moet ik gelijk bijpassende schoenen vinden.

Zalando advertenties zijn onderweg

Stijn_Slayer schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat sommige emoticons en ook de knoppen boven het scherm waar je berichten kan typen er al een paar dagen zo vaag uitzien?
Dan staat je browser waarschijnlijk niet op 100%. Probeer eens ctrl + - (dat is dus het min-teken).

Stijn_Slayer
Je hebt gelijk. Het was me nog helemaal niet opgevallen dat 'ie op 105% stond.

Slowgaze schreef:
Geband, niet gebannen. Je zult geband en verbannen wel door elkaar halen. Maar soit, dat is ook wel een kwestie waar ik me van afvraag hoe dat nou zit.

De Site >> Algemeen >> Het grote taaltopic

De lay-out van de site lijkt wat vreemd afgesteld in Opera. De MusicMeter-headline vult zich maar gedeeltelijk op, waardoor je een wit vlak rondom de zoekbalk krijgt, enzovoort.

Ik werk ook met Opera tegenwoordig, geweldige browser, maar ik heb dat niet. Bij mij is het rondom de zoekbalk gewoon blauw, maar je kan daar niet meer klikken om naar de homepage te gaan. Volgens mij is dat dus hetzelfde probleem in een ander jasje.

Casartelli (moderator)
Het is verder geen zaak van levensbelang, maar omdat we op deze site toch van lijstjes en statistieken houden: de gele favorietensterretjes lijken weg te vallen als er in een tracklist iets triviaals aangepast wordt. Zie hier een praktisch voorbeeld.

Klopt, is volgens mij al bekend.

Ik wilde even vragen hoe je je albumlijsten openbaar kan maken?

Je kan alleen submappen openbaar maken, de bovenste map niet. En dan moet je met je muis op de plek gaan staan waar je de map kan selecteren, dan zie je een sleutel staan. Daar moet je op klikken en dan bewerken. Dan zou je het moeten zien staan.

Casartelli schreef:
Het is verder geen zaak van levensbelang, maar omdat we op deze site toch van lijstjes en statistieken houden: de gele favorietensterretjes lijken weg te vallen als er in een tracklist iets triviaals aangepast wordt. Zie hier een praktisch voorbeeld.

Niet als er iets triviaals veranderd wordt, als het goed is. Alleen bij wijzigingen die de boel zo veranderen dat de site niet meer met zekerheid kan zeggen op welke tracks de oorspronkelijke stemmen nou sloegen.

bennerd schreef:
De lay-out van de site lijkt wat vreemd afgesteld in Opera. De MusicMeter-headline vult zich maar gedeeltelijk op, waardoor je een wit vlak rondom de zoekbalk krijgt, enzovoort.

Bij mij ziet het er goed uit, is dit de meest recente versie van Opera?

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Niet als er iets triviaals veranderd wordt, als het goed is. Alleen bij wijzigingen die de boel zo veranderen dat de site niet meer met zekerheid kan zeggen op welke tracks de oorspronkelijke stemmen nou sloegen.

Nu begrijp ik van Ozric Spacefolk aldaar dat hij alleen geprobeerd heeft één tracktitel aan te passen en de rest intact te laten. Valt dat ook al onder "de boel zo veranderen dat..." etc.?

Er wordt helaas niet bijgehouden hoe tracklists er voor bepaalde wijzigingen uit zagen. Ik lees bij dit album dat iets ooit een vierleuk was en later misschien is gesplitst?

Als het technisch nog steeds correct werkt zoals ik het lang geleden gebouwd heb zou het als volgt moeten gaan: Als je bv. zowel namen als volgorden van tracks wijzigt bij een album, of tracks verwijdert en nieuwe er voor terugzet, krijg je bij het opslaan een waarschuwing dat met je wijziging alle sterretjes verloren gaan. Bij het beoordelen van de wijziging door de crew is deze waarschuwing er nogmaals.

Niet ideaal inderdaad, maar ik zou even niet weten hoe dit anders op te lossen is.

Jordy schreef:
(quote)

Bij mij ziet het er goed uit, is dit de meest recente versie van Opera?

Blijkbaar niet. Intussen de meest recente versie geïnstalleerd en daarin klopt alles

Misterfool
The Normal - Warm Leatherette (1978)

Mag deze wel op de site, volgens mij is dit toch echt een single en geen E.P.
Warm Leatherette - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Natuurlijk is dat een single, maar wel een erg legendarische.
Het enige wapenfeit van de groep met Daniel Miller die zelf Mute Records opricht.
Zonder Daniel Miller geen Depeche Mode en geen Nick Cave & The Bad Seeds natuurlijk.

Om maar wat te noemen.

Maar eigenlijk mag ie niet op de site.
Tenzij een ongeschreven regel het tegendeel beweert.

Misterfool
Prachtige single dat wel. Twee erg sterke nummers .

Probeer nu al 2 dagen verschillende albums op de site te zetten. Maar elke keer krijg ik de melding: Er is een onbekende fout opgetreden.

En als ik op vorige klik is alles weg natuurlijk, schiet niet echt op.

Is de afbeelding die je uploadt een 'omgezette jpg'? Een afbeelding die op het internet staat als pakweg .png, maar die je zelf op je systeem opslaat als .jpg? Dan geeft het toevoegen die foutmelding.

Nee, van zichzelf al gewoon jpg

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Er wordt helaas niet bijgehouden hoe tracklists er voor bepaalde wijzigingen uit zagen. Ik lees bij dit album dat iets ooit een vierleuk was en later misschien is gesplitst?

Als het technisch nog steeds correct werkt zoals ik het lang geleden gebouwd heb zou het als volgt moeten gaan: Als je bv. zowel namen als volgorden van tracks wijzigt bij een album, of tracks verwijdert en nieuwe er voor terugzet, krijg je bij het opslaan een waarschuwing dat met je wijziging alle sterretjes verloren gaan. Bij het beoordelen van de wijziging door de crew is deze waarschuwing er nogmaals.

Niet ideaal inderdaad, maar ik zou even niet weten hoe dit anders op te lossen is.

Een beter alternatief is wellicht om, als op die manier één nummer onherkenbaar verandert, alle gele sterretjes bij het album te laten verdwijnen. Dan gaat er ook informatie verloren, maar dan is het informatieverlies in elk geval gelijk tussen de nummers.

Dat gebeurt dus al

Casartelli (moderator)
Dan heb ik mijn twijfels of dat helemaal goed functioneert. Het gaat dus om drie Rush-albums, waarvan op elk van één nummer de titel aangepast is (of er is geprobeerd dat te doen). Nu hebben op elk van die albums enkel die nummers als enige geen of bijna geen stemmen (meer). Ik heb er geen precieze track record van, maar dit waren beslist niet de minst populaire nummers.

Harderwiek schreef:
Nee, van zichzelf al gewoon jpg

Probeer toch nog eens opnieuw op te slaan als jpg.
Jordy schreef:
Dat gebeurt dus al

Dan is dat ofwel zeer recent (laatste paar maanden) aangepast ofwel werkt het inderdaad niet. Ik herinner mij hetzelfde probleem bij het James Blake album, waar ook alleen de aangepaste tracks werden gereset.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.