MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
ik zal er nog eens naar kijken

Fountains Of Wayne - Sky Full of Holes (2011)

Als je bij deze doorklikt op artiestennaam "Fountains Of Wayne" krijg je hun verdere discografie niet te zien (behalve dus dit album). Het lijkt te zitten in wel of niet een hoofdletter bij het woordje "of".

Je hebt nu dus twee artiesten op MuMe:
Fountains Of Wayne (1 album)
Fountains of Wayne (rest van de albums)

Nieuwste album dus corrigeren naar een kleine o lijkt me.

/edit: heb gelijk maar even een correctie ingediend...

/edit 2: en het is al aangepast door Herman

Klopt, ik heb het gecorrigeerd.

Misterfool
Hé de Musicmeteruser Nicci heeft zich gisteren uitgeschreven? Jammer want toch een user die wel eens sterk uit te hoek kon komen en niet eens zo'n verkeerde smaak had.

Huh?! Toch wel mijn 'Prince-maatje' hier (naast mister VDG of course).

Stijn_Slayer
Ik kan er niet om treuren, zacht gezegd.

Scherp van de tongriem, die Nicci, inderdaad.

Wat ik jammer vind is dat je, met uitzondering dan van Father McKenzie die er een eigen afscheidstopic op nahield, niet vaak een kort afscheidsbriefje (zal ik het maar noemen) te lezen krijgt.

Wat je er van vond om toch al die tijd te hebben geschreven, waarom je er nu mee stopt. Overigens het is ook altijd een daad: jezelf uitschrijven. Je kan ook 'gewoon' pauze nemen en dan weer eens terugkeren. Je account wacht altijd geduldig.

Toen ik Nicci in wilde typen kwam ik overigens niet verder dan gebruiker Nicc, die in januari 2010 één bericht heeft geschreven en verder nooit heeft gestemd. Dat vind ik dan ook treurig.

musician schreef:
niet vaak een kort afscheidsbriefje (zal ik het maar noemen) te lezen krijgt.

Waar kan je dat doen dan?

Ik vraag het me telkens af als ik het zie. Er is een reclame op tv van een mobieltje. En die reclame laat een mobiel zien die een site weergeeft die lijkt op musicmeter/moviemeter/boekmeter. Ben ik de enige die dat heeft gezien? Of is dit mosterd na de maaltijd?

Het ergert me. Niet dat het van belang is ofzo.

ClassicRocker
aERodynamIC schreef:
Huh?! Toch wel mijn 'Prince-maatje' hier (naast mister VDG of course).

Dan keert 'ie vast terug als "The Artist Formerly Known as Nicci".

Hoe kan het eigenlijk dat hier alle prachtige live-albumlijsten van een zekere gebruiker mooi onder elkaar staan, terwijl er bij een klik op zo'n lijst de opmerking staat dat er slechts één albumlijst openbaar is?

Elmilo schreef:
Ik vraag het me telkens af als ik het zie. Er is een reclame op tv van een mobieltje. En die reclame laat een mobiel zien die een site weergeeft die lijkt op musicmeter/moviemeter/boekmeter. Ben ik de enige die dat heeft gezien? Of is dit mosterd na de maaltijd?

Het ergert me. Niet dat het van belang is ofzo.

Welk mobieltje dan?

musician schreef:
Wat ik jammer vind is dat je, met uitzondering dan van Father McKenzie die er een eigen afscheidstopic op nahield, niet vaak een kort afscheidsbriefje (zal ik het maar noemen) te lezen krijgt.

Naar het schijnt heeft ie ergens een post achtergelaten met de woorden "It's better to burn out than to fade away."

In een topic waarbij het album Moonflower van Santana voorbij kwam, blijkt dat dit album hier is opgenomen als verzamel-album.

Bijzonder, het heeft helemaal niets te maken met verzamelde hits.
Dat is dus niet goed, maar wat is het album dan wel? Het betreft hier een oorspronkelijke dubbel LP, met voor 70% live materiaal en voor 30% nieuwe studionummers.

Maar door de huidige indeling is het vlees noch vis en dat is wat jammer, voor dit toch hooggewaardeerde album.

Het is een mix van studiotracks en live-tracks, dus het hoort onder de categorie 'Verzamel (nieuw)'. Heb dat even aangepast.

Maar wacht even. Verzamel Nieuw? Daar heeft Santana toch niets aan? Ik dacht eerder aan een indeling bij de live albums of anders bij de gangbare studio-albums.

Als het verder niet uitmaakt, noem het dan maar een live-cd, daar kunnen de meeste Santana fans zich wel in vinden. Mocht er dan, om wat voor reden dan ook, worden teruggegrepen naar Live albums uit de jaren '70, dan kan dit album ook mee doen. En terecht.

Een competitie met albums die als Verzamel Nieuw zijn ingedeeld lijkt mij om één of andere reden vooral een vergeten categorie...

bennerd schreef:
Het is een mix van studiotracks en live-tracks, dus het hoort onder de categorie 'Verzamel (nieuw)'. Heb dat even aangepast.

Wat is dit nu weer voor een categorie? Verzamel (nieuw)?

Als een artiest een paar nummers in de studio opneemt
en dat album aanvult met een paar live tracks die niet eerder
in een studio versie verschenen zijn dan is dat toch gewoon een regulier album?

Of moet deze van Simon & Garfunkel ook verhuizen naar Verzamel (nieuw)?
Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water (1970)
Bye Bye Love is wel degelijk een live registratie ...

dazzler schreef:
(quote)

Wat is dit nu weer voor een categorie? Verzamel (nieuw)?

Dat bestaat nochtans al een tijdje. Een plaat die op MusicMeter onder 'verzamel (nieuwe tracks)' staat, is een verzamelalbum enkel met tracks die nog niet op een andere plaat van de betreffende artiest staan.

Daaronder vallen onder andere splits, een cd met unreleased tracks die door artiest/label niet als reguliere plaat, maar als verzamelaar gepresenteerd wordt, ...

Een Greatest Hits met één nieuwe studiotrack valt daar dan weer niet onder, omdat het nog steeds gepresenteerd wordt als een Greatest Hits (lees: een verzameling van werk dat al op studioplaten staat).

titan (crew)
Ook mixalbums, tributealbums en albums voor het goede doel vallen hieronder.

8|

Antwoord nu eens op de gestelde vragen.

1. Is een album zoals ik het hieronder beschrijf een regulier album of een Verzamel (nieuw)?

2. Indien het antwoord op vraag 1 ja is: moet die van S & G dan niet onder Verzamel (nieuw)?

dazzler schreef:
1. Als een artiest een paar nummers in de studio opneemt
en dat album aanvult met een paar live tracks die niet eerder
in een studio versie verschenen zijn dan is dat toch gewoon een regulier album?

2. Of moet deze van Simon & Garfunkel ook verhuizen naar Verzamel (nieuw)?
Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water (1970)
Bye Bye Love is wel degelijk een live registratie ...

Als je mijn tekst doorgenomen had, kon je het antwoord zelf afleiden.

1. Is een album zoals ik het hieronder beschrijf een regulier album of een Verzamel (nieuw)?

Normaal gezien hoort dat onder 'Verzamel (nieuwe tracks)'. Tenzij het label of de artiest het anders presenteert.

2. Indien het antwoord op vraag 1 ja is: moet die van S & G dan niet onder Verzamel (nieuw)?

Niet dus. Dat het door de artiest of het label als een regulier album gepresenteerd wordt lijkt me ook logisch, aangezien er maar één livetrack op staat, als aanvulling op studiotracks.

Jammer dat jullie er weer zo over denken.

Je roept een categorie in het leven verzamel (nieuw) en je bepaalt de criteria.
Als albums voldoen aan die criteria worden ze onder die noemer geplaatst.
Behalve als de artiest of het label dat albums "anders presenteert".

Plots wijk je af van je eigen criteria.

Ik ken geen enkele artiest of label die albums presenteert in de categorie verzamel (nieuw).
Dat lijkt me door jullie uitgevonden te zijn. Dus gaat het volgens mij altijd om live-albums
of reguliere albums. Natuurlijk is die van Simon & Garfunkel een regulier album.
Maar volgens jullie eigen criteria hoort ie in de categorie verzamel (live).

Hetzelfde bij de EP kwestie.
Jullie hanteren criteria, maar die zijn dan weer niet van tel als de artiest of het label
een single toch als een EP presenteert. Dan kan hij dus wel weer op de site.

Dat is een werkwijze die verwarring zaait bij de users die albums toevoegen.
En dat is een werkwijze waartegen ik al die tijd al moeilijk loop te doen.

Ofwel ben je bereid om je eigen criteria in vraag te stellen en te verfijnen,
ofwel ben je soepel in het hanteren van criteria en zoek je naar een consensus.
Fans van bepaalde artiesten onder de users willen jullie daar maar al te graag bij helpen.

Nog enkele voorbeelden die verwarring zaaien.

Deze zou je dus bij de mini-albums verwachten, want "mini-l.p." staat er te lezen op de hoes.
U2 - Under a Blood Red Sky (1983)

Je kan het rechts bovenaan lezen ... als MuMe tenminste
de originele vinyl albumhoes zou gebruiken (wat niet het geval is).
U2 - Under A Blood Red Sky (Live) (Vinyl, LP) at Discogs

Kijk, discogs zegt ook heel duidelijk dat het een mini-album is.
En nu gaat iemand van de crew zeggen dat live mini-albums toch bij de live-albums
mogen gerekend worden. Nochtans presenteert het label deze plaat als live mini-lp.
Hier heeft het gepresenteerd worden als live plaat voorrang op het gepresenteerd
worden als mini-lp neem ik aan. Het gezond verstand zegt gewoon live-album.

En live ep's dan, vraagt dazzler zich daarna af.
Neen, live ep's niet, enkel live mini-albums, reageert de crew waarschijnlijk,
en dat allemaal in naam van de zogezegde helderheid en de hanteerbaarheid.

Nog zo'n slachtoffer van het strikte MuMe reglement is dit album van Prince.
Prince and The Revolution - Purple Rain (1984)

Wie dacht dat het om een regulier album gaat, kan lang zoeken.
Hij staat helemaal onderaan bij de film scores gerangschikt
omdat het theoretisch een soundtrack is bij Prince zijn eigen film.

Het zou ook een verzamel (nieuw) album kunnen zijn, want er staan een paar live tracks op.
Een verzamel (nieuw), regulier, live en film score album: Purple Rain is alles tegelijk.

Waarom staat Stop Making Sense van Talking Heads gewoon bij de live-albums ipv bij de scores,
zal u denken? Omdat hij waarschijnlijk niet als film score "gepresenteerd" wordt door het label.
Maar waar leidt de crew dat criterium "als zodanig gepresenteerd worden" uit af?

En Rattle & Hum van U2 dan? Regulier, maar ook live, dus eigenlijk verzamel (nieuw),
maar niet als dusdanig gepresenteerd. Maar toch wel vergezeld van een concertfilm.
Een beetje filmscore dus, als we eerlijk blijven.

Ach, ik blijf pleiten voor een minder rigoureus toepassen van de regeltjes.
Bij sommige artiesten is de algemene consensus groot genoeg om te durven afwijken.
Indien niet, dan kan een gezonde discussie online daarover uitsluitsel brengen.

Met logische argumenten ipv regeltjes en subregeltjes.

Is het mogelijk om updates van albums op genre te doen? Ik ben bijvoorbeeld totaal niet geïnteresseerd in reacties op elektronische en hip-hop albums.

Deze artiest (foute schrijfwijze Boney M)

Boney M

zou beter gelinkt worden aan deze artiest (juiste schrijfwijze Boney M. - met puntje achter de M)

Boney M.

Zephyr
gelezen bij :

The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? [US] (1967)

Oldfart schreef:
Waarom staat deze versie nu ook op Mume?

Gaan we nu ook de afwijkende cd releases als aparte albums toevoegen?

Hier kwam de originele UK versie op de markt.

Dit was mij ook al opgevallen bij een aantal albums van The Rolling Stones. Ik ben benieuwd waarom de US-releases ook vermeld worden op MuMe. Is daar een speciale reden voor ?

dazzler schreef:
Deze artiest (foute schrijfwijze Boney M)

Boney M

zou beter gelinkt worden aan deze artiest (juiste schrijfwijze Boney M. - met puntje achter de M)

Boney M.

Done, bedankt.

Zephyr schreef:
Dit was mij ook al opgevallen bij een aantal albums van The Rolling Stones. Ik ben benieuwd waarom de US-releases ook vermeld worden op MuMe. Is daar een speciale reden voor ?

De US releases van de Beatles en de Stones hebben verschillende tracklijsten.
Ook de hoezen zijn meestal verschillend. Handig om te weten welk exemplaar je in handen hebt.
En overzichtelijker zo vind ik. Vroeger stond er nog een lijst met bonustracks onder de UK versie.
Maar daaruit kon je de tracklijst van de US versie moeilijk afleiden. Omdat de trackvolgorde
anders was en omdat je niet wist welke tracks welke tracks op welke plaats vervingen.

Een fenomeen dat zich hoofdzakelijk in de late jaren 60 voordeen trouwens.

bennerd schreef:
Done, bedankt.

Ook bedankt.

Nu nog de artiestenpagina verfijnen.
Nu staat er wanneer mijnheer Boney M. geboren is en overleden is.
Maar het gaat natuurlijk om een groep die gesticht en gesplit is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.