MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / De electronic user mixtape van de maand

zoeken in:
Persoonlijk heb ik ook moeite met t tempo, maar als je toch achterloopt maakt die 4 dagen ook niet meer uit. En die gordijnen? daar ben ik voor..... of nuja dat hoop ik niet, natuurlijk. Heb uiteindelijk zelfs kleine aanpassingen gedaan, ten behoeve van de luisterbaarheid van deze tape.Hopelijk is hij zo goed te doen.

http://i967.photobucket.com/albums/ae151/Inlandrabbit/squirtsoftrash2.jpg

Squirts of Trash by Fyarl:
01. Embrionyc - The Grave
02. Pete Swanson - Mysery Boat
03. Violet Poison - Run
04. Perc - Lurch
05. Container - Adhesive
06. Mahjongg - Tell the Police the Truth
07. Egyptrixx - Bible Eyes
08. FKA Twigs - Two Weeks
09. Theologian - Bearing Bitter Fruit

Losse files, geen RAR, dan kan iedereen het openen!

Veel plezier!

Embrionyc
Benieuwd hoe men daar hier op gaat reageren

Sietse
Hmm, een bestand downloaden en losse nummers...hopelijk vergeet ik hem niet ergens tussen al die andere zooi die op de computer staat die nodig uitgezocht moet worden.

sxesven
Fyarl

Sietse
Vandaag tijdens werk de mixtape van ThirdEyedCitizen aangehad.
Enkele van de namen die er tussen staan zullen mensen van verwachten dat ik ze wel kan waarderen, maar helaas wist maar een nummer mij te boeien en dat is het laatste nummer.
Zelfls Pete Swanson van wie ik redelijk wat in huis heb kan ik in dit geval helemaal niets mee. Dan ook de openingstrack van het enige album van de beste man die ik gewoon niet wil hebben.
Container tijdens Incubate nog even gesproken, hele aardige man en iemand waarmee ik zeker door een deur kan. Want als je als artiest zegt "wow, cool man, you're at least honest, I like that" nadat je tegen de beste artiest hebt gezegd dat je zijn muziek geen fuck aan vindt dan krijg je van mij heel veel credits. Daarna wou hij samen een biertje gaan drinken, maar ik had al andere plannen

Kort samengevat: mix bevat tracks van aardig wat artiesten die in een vorig leven interessantere/leukere dingen hebben gedaan die mee zijn gegaan in hele stroming om "noise/industrial techno" met een vleugje acid te gaan maken, iets wat ik al jaren gewoon niet meer boeiend vind.
Totaal niet mijn ding dus en ook niet echt iets dat ik direct had verwacht van ThirdEyedCitizen.

Alvast even een tipje van de sluier voor de volgende mix: ik heb er extra veel arpeggio's ingestopt, speciaal voor m'n goede vriend Sietse.

Sietse

tuktak
oei het tempo is wel pittig idd!

Dan denk ik dat we het tempo moeten terugdraaien na 1 tape per maand, maar dan wil ik ook niemand meer horen dat t te langzaam gaat

Sietse
Snelheid is goed te doen voor mij, beter dan eens per maand (al dat wachten verslapt voor mij de aandacht).
Enige wat ik als nadeel zou zien is voor de mensen die traag zijn is dat als niet zoiets als mixcloud wordt gebruikt alles binnen de kortste keren gewoon niet meer te downloaden is (wetransfer dus).

1 per 3 weken is een gulden middenweg?

Goed tempo 1 per 3 weken voor mij ook, laten we dat doen als middenweg dan. Wordt het ook toegankelijker voor mensen het juiste moment te vinden een mixtape aan te zetten waar men eventueel minder mee denkt te hebben.

panjoe (moderator)
Ik vind 1 per drie weken nog steeds een beetje te snel, maar ik kan ermee leven.

Ik heb de mix van tuktak nu een keer of vier beluisterd, maar heb er nog niet echt een mening over gevormd. Daarvoor is het mij te ambient-gericht, en ben ik nog iets rechtlijnig - i.t.t. sommigen hier ben ik wel van de vierkwartsmaten, harmonieën en melodieën. De soundtrackachtige kwaliteit is duidelijk, al vraag ik me af wat voor beelden je je erbij had voorgesteld aangezien het bij tijd en wijle wel erg duister is. Ik denk dat het luisteren zonder tracklist erbij bij deze mix wel belangrijk is (ik heb steeds gewoon de mp3 geluisterd), want ik had meestal geen flauw idee waar A ophield en B begon. Een belevenis was het beluisteren daardoor sowieso iedere keer!

Tijd om de mix van Sven binnen te hengelen.

Ik maak volgende week nog wel ff een mixcloudje van mn tape. Morgen eerst op vakantie naar Ameland, lekker de kou in....

T duurde ff, maar dan heb je wat. Mijn tape op soundcloud:
Squirts of trash by Fyarl - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

EDIT: ok, ik zie dat er een paar tracks nog steeds niet werken en er nu zelfs tracks uit mn playlist verdwijnen. fuck it, I tried. 5x zelfs, tevergeefs, zal er morgen nog wel ff naar kijken.

EDIT 2:Ok, gezeik om copyright. leve de vrijheid van t internet!!!

Sietse schreef:
Enige wat ik als nadeel zou zien is voor de mensen die traag zijn is dat als niet zoiets als mixcloud wordt gebruikt alles binnen de kortste keren gewoon niet meer te downloaden is (wetransfer dus).

Dan vraag je toch gewoon om een verse link?

Sietse
ThirdEyedCitizen schreef:
T duurde ff, maar dan heb je wat. Mijn tape op soundcloud:
Squirts of trash by Fyarl - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

EDIT: ok, ik zie dat er een paar tracks nog steeds niet werken en er nu zelfs tracks uit mn playlist verdwijnen. fuck it, I tried. 5x zelfs, tevergeefs, zal er morgen nog wel ff naar kijken.

EDIT 2:Ok, gezeik om copyright. leve de vrijheid van t internet!!!

Dat probleem heb je op mixcloud dus niet, maar dan moet je er wel een mix van maken.

Ponty Mython
Aardige compilatie, dat Squirts of Trash. Niet allemaal even sterk (Run, Bible Eyes), en wat FKA Twigs ertussen doet is me een raadsel. Valt enorm buiten de trashboot met haar zoetgevooisde vocalen. Uitschieters voor mij zijn The Grave, Lurch, Tell the Police the Truth en de magnifieke afsluiter Bearing Bitter Fruit, die me ergens vaag deed denken aan Moby's haardkoor klassieker Thousand.

Als ik het niet vergeet gooi ik vanavond mijn miksteep online. Al heb ik wel het gevoel dat er niet veel leven meer in dit topic zit, maar wie weet zit er toch nog iemand op te wachten.

Mixtape van Sven nu op. Met dit nummer van Coil heb ik niets. Ramleh is fijn, Throbbing Gristle ook. Later zal ik er misschien nog wel wat meer over zeggen.

Nieuwe, permanente link voor mijn tape toch maar in RAR

Sietse
Kom maar op GrafGantz.

Zul je toch zien dat langzaam aan doen desinteresse opwekt heh...

Waarschuwing: de onderstaande mix is ongemixed en alleen in mp3 formaat te downloaden en dus nergens te streamen

Zoals eerder beloofd bestaat de gehele mix uit nummers van releases met maar 1 stem op MuMe, uiteraard de mijne (en iets van een single die niet op MuMe mag). Nou ja, bijna dan, ik was zo stom om brooklyn een week of 2 geleden een van die releases te tippen, dus daar staan nu 2 stemmen. Vond het wat overdreven om daardoor gelijk de hele mix om te gooien, dus dat zien we maar door de vingers

Geen idee wat deze mix precies over mij zegt, al is het vast geen verrassing dat hij vrij toegankelijk is en dat er regelmatig vocalen opduiken. Weinig in your face four to the floor materiaal, wel melodieuze techno met ambient invloeden, electro, vocal house en wat minimaler spul dat soms wat de abstracte kant op gaat. En Sietse, volgens mij zijn er niet of nauwelijks arpeggio's te bekennen hier, al ben ik niet bepaald een expert dus wie weet wat jij er allemaal in gaat horen. Ik hoop dat hij bevalt, heb er (zoals altijd) behoorlijk veel tijd in gestoken, waarbij vooral de juiste volgorde van de tracks voor mij van groot belang is. Ik hoop dat dat er aan af te horen valt

WeTransfer

Tracklist:

01 - Gosub - Earth Recompile (2007)
02 - Turner - When Will We Leave (Robert Hood Remix) (2005)
03 - Random Factor - What I Need (2004)
04 - Jesse Somfay - Walking Through Rain on Cloudless Days (2005)
05 - Antoni Maiovvi - The Chase Part 2 (2011)
06 - Diamond Version - Forever New Frontiers (2012)
07 - Donato Dozzy & Nuel - Aqua 3 (2014)
08 - East India Youth - Coastal Reflexions (2013)
09 - International Pony - Gravity (2006)

Speelduur: 1 uur, 2 minuten en 32 seconden.

Wauw, dat nummer van Jesse Somfay

En dan te bedenken dat alle nummers van dat album hetzelfde hoge niveau halen

panjoe (moderator)
Joepie, dit zal zeer waarschijnlijk veruit het meest mijn soort cake zijn van de mixen dezes topics tot dusver. Ik kan nu even niet downloaden, rotinternet van de UvA, maar het moment zal spoedig aanbreken.

Even wat mensen taggen voor het geval ze dit topic niet in hun updates hebben staan:

sxesven
ThirdEyedCitizen
Ynoskire
John Doe
-SprayIt-
Dance Lover
jurado
Poa
Ponty Mython
kobe bryant fan
Ploppesteksel
tuktak

Ponty Mython
GrafGantz schreef:
Waarschuwing: de onderstaande mix is ongemixed en alleen in mp3 formaat te downloaden en dus nergens te streamen

Zoals eerder beloofd bestaat de gehele mix uit nummers van releases met maar 1 stem op MuMe, uiteraard de mijne (en iets van een single die niet op MuMe mag). Nou ja, bijna dan, ik was zo stom om brooklyn een week of 2 geleden een van die releases te tippen, dus daar staan nu 2 stemmen. Vond het wat overdreven om daardoor gelijk de hele mix om te gooien, dus dat zien we maar door de vingers

Geen idee wat deze mix precies over mij zegt, al is het vast geen verrassing dat hij vrij toegankelijk is en dat er regelmatig vocalen opduiken. Weinig in your face four to the floor materiaal, wel melodieuze techno met ambient invloeden, electro, vocal house en wat minimaler spul dat soms wat de abstracte kant op gaat. En Sietse, volgens mij zijn er niet of nauwelijks arpeggio's te bekennen hier, al ben ik niet bepaald een expert dus wie weet wat jij er allemaal in gaat horen. Ik hoop dat hij bevalt, heb er (zoals altijd) behoorlijk veel tijd in gestoken, waarbij vooral de juiste volgorde van de tracks voor mij van groot belang is. Ik hoop dat dat er aan af te horen valt

WeTransfer

Tracklist:

01 - Gosub - Earth Recompile (2007)
02 - Turner - When Will We Leave (Robert Hood Remix) (2005)
03 - Random Factor - What I Need (2004)
04 - Jesse Somfay - Walking Through Rain on Cloudless Days (2005)
05 - Antoni Maiovvi - The Chase Part 2 (2011)
06 - Diamond Version - Forever New Frontiers (2012)
07 - Donato Dozzy & Nuel - Aqua 3 (2014)
08 - East India Youth - Coastal Reflexions (2013)
09 - International Pony - Gravity (2006)

Speelduur: 1 uur, 2 minuten en 32 seconden.

Wat een Grafmuziek.

Kreeg een mailtje van WeTransfer dat de downloadlink bijna komt te vervallen. Heeft iedereen hem ondertussen al gedownload of moet ik hem nogmaals uploaden?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.