MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / De electronic user mixtape van de maand

zoeken in:
Sietse
ff de correcte lijst...

- panjoe
- John Doe
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Glenn
- ...
- Ploppesteksel
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire

Ik ga in het weekend ff luisteren.

Ponty Mython
Ynoskire schreef:
Whoops, ik had haakjes om de url heen staan.

Tracklist is trouwens:

Alva Noto + Opiate - Opto File 1
Supersilent - 6.2
Nicolas Jaar - Keep Me There
Ghostpoet - Meltdown
Throwing Snow - The Tempest (Feat. Adda Kaleh)
Legowelt - Teen Romance
Gunnar Haslam - Mimesiak
Kassem Mosse - Untitled B1 ( van workshop 8 )
Moderat - Rusty Nails (Shackleton Remix)
Ricardo Villalobos & Max Loderbauer - Recat

Had je de mp3's niet van de juiste namen kunnen voorzien en in de goede volgorde kunnen zetten?

Sorry...ik volg het niet meer helemaal.
Is Panjoe nu als eerst aan de beurt?

Ponty Mython schreef:
(quote)

Had je de mp3's niet van de juiste namen kunnen voorzien en in de goede volgorde kunnen zetten?

Ik heb het aangepast in Itunes, daar klopt alles. Maar achteraf gezien was het inderdaad handig geweest om de filenamen ook aan te passen voor diegenen die geen itunes gebruiken.

Nou, de tags zijn niet aangepast hoor, wat je ook in itunes gedaan schijnt te hebben. Is een beetje een zooitje zo als ik eerlijk ben.

Ynoskire schreef:
Gunnar Haslam - Mimesiak

Volgens de tags heet deze track "Anatolia". Wat is juist?

GrafGantz schreef:
Nou, de tags zijn niet aangepast hoor, wat je ook in itunes gedaan schijnt te hebben. Is een beetje een zooitje zo als ik eerlijk ben.

Hmm. Ik heb hem zojuist op een andere pc geopend en daarop kloppen de tags etc. gewoon, maar het kan een macdingetje zijn. Ik zal de filenamen wel even aanpassen en de downloadlink aanpassen voor diegenen die daar behoefte aan hebben. De track heet inderdaad Anatiolia, ik was in de war met het album, dat heet mimesiak.

Edit: De post op de vorige pagina kan ik niet meer aanpassen maar bij dezen een downloadlink met filenamen in volgorde. Hoe ik de id3 tags meer kan aanpassen dan ik nu heb gedaan weet ik niet want ook in de finder kloppen de tags bij mij. Aangepaste wetransfer

Sietse
jurado schreef:
Sorry...ik volg het niet meer helemaal.
Is Panjoe nu als eerst aan de beurt?

Volgende de lijst wel ja...

- panjoe
- John Doe
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Glenn
- ...
- Ploppesteksel
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire

Een of andere onverlaat had wat mensen getagged die al een tijdje niet meer hadden gereageerd in dit topic, een of andere andere onverlaat heeft dat lijst per abuis geplaatst alszijnde de volgorde van wie er aan de beurt zou zijn niet er bij stilstaande wat het doel van die oorspronkelijke post was.

Anyhow, in het kort. panjoe is dus.

Sietse schreef:
Anyhow, in het kort. panjoe is dus.

Onjuist, Ynoskire is nog altijd. Panjoe is pas half januari aan de beurt

Sietse
de eerste volgende die aan de beurt is, wat pas halverwege januari zal zijn....

wijsneus GrafGantz

Tja, voor het geval panjoe in de gauwigheid alleen jouw bericht ziet en gelijk een nieuwe mix neerplempt

Ponty Mython
Gisternacht de Ynoskire compilatie geluisterd. Best aardig en het past goed bij de nachtelijke uurtjes. Uitschieters waren voor mij: Supersilent, Nicholas Jaar, Throwing Snow en Gunnar Haslam. Ghostpoet was het vervelendst, dankzij de zangeres. Die heb ik dan ook op de helft geskipt.

Ponty Mython
Topic is dood?

Sietse
panjoe...?

panjoe (moderator)
Ik ben er nog aan aan het werken, mixen met Ableton is niet zo'n pretje als je Virtual DJ gewend bent. Ik verwacht binnen een weekje klaar te zijn.

panjoe (moderator)
Met enige vreugde presenteer ik: My Super Sweet 15!

http://images-mix.netdna-ssl.com/w/300/h/300/q/85/upload/images/extaudio/baa9389e-f3fa-40a1-bcb3-4407d8514cf7.jpg

1. Francis Harris - You Can Always Leave
2. Kim Brown - I House You But I’ve Chosen Love
3. Omar - I'm Feeling You [Henrik Schwarz Remix]
4. Mim Suleiman - Mingi
5. Round - Lucky Star
6. Floating Points - Vacuum Boogie
7. Ripperton - Unfold
8. Dominik Eulberg - Der Tanz der Gluehwuermchen
9. Anthony Naples - Perro
10. Kyodai - Breaking
11. Dark Sky - IYP
12. Pryda - Reeperbahn
13. Percussions - January 2014
14. Ø [Phase] - Perplexed [Rødhåd's Extended Mix]
15. Mount Kimbie - Made to Stray [DJ Koze Remix]

Vijftien stuks in totaal: gemakkelijk in het gehoor liggende elektronische muziek die netjes binnen de vierkwartsmaat aantikt maar niet altijd binnen de lijntjes kleurt, vijftien maal techno en house, gepureerd en verweven tot een doorlopende luisterervaring. Tracks die ik de afgelopen tijd veel luister, aangevuld met een aantal persoonlijke favorietjes die ik voor mezelf tot moderne klassiekers reken; nochtans niets ouder dan 2009. Het gaat natuurlijk om het complete plaatje, maar voor de overzichtelijkheid hier een korte overzicht van de componenten, waarbij ik kort aanstip welke muzikale stijl het is volgens Discogs, wat ik er zo mooi aan vind, en waar ik ze vond. Bovendien maak ik steeds een zogenaamde fijnproever (een medeliefhebber, en vaak één die ik actief of passief volg) attent op een track die diegene eventueel, en soms gegarandeerd, zal smaken. Schaamteloze zelfpromotie, zegt u? Dat zeker.

Luisteren kan hierrr.
Downloaden kan hierrr.

1. Francis Harris - You Can Always Leave (VS, 2014)
stijl: deep house
Downtempo house met een jazzy inslag om lekker bij weg te dromen. Het spookachtig gekweel van de zangeres(sen?), een hele zooi aan percussie, het trompetje op de achtergrond en de dreunende bassen maken het tot een aangenaam geheel.
vindplaats: tip van een vrind
fijnproever: Manuel

2. Kim Brown - I House You But I’ve Chosen Love (Duitsland, 2013)
stijl: deep house, house
Ook dromerig, maar meer rechttoe rechtaan en met minder poespas. De diepe bas geeft het nummer een hoognodige dosis schwung mee, waardoor die rechtlijnigheid niet stoort.
vindplaats: tip van MuMe
fijnproever: I-do-not-exist

3. Omar - I'm Feeling You [Henrik Schwarz Remix] (VK/Duitsland, 2009)
Basic percussie, doffe kicks en synths die je met hun melodie gelijk bij je lurven pakken: de ingrediënten waarmee Henrik Schwarz dit soulnummer te lijf gaat zijn simpel, maar o zo effectief.
vindplaats: YouTube suggestions
fijnproever: Arrie

4. Mim Suleiman - Mingi (Zanzibar/VK, 2010)
stijl: deep house, disco
De vreemde hoge stem van Mim Suleiman, die in één of andere Oost-Afrikaanse taal zingt, past vreemd genoeg perfect bij de discobeat, gemaakt van drums en synths die rechtstreeks uit één of andere kant en klare sampleset lijken te komen
vindplaats: John Talabots Boiler Room DJ Set (Miami 2013)
fijnproever: Titmeister

5. Round - Lucky Star (Denemarken, 2014)
stijl: house, deep house
De muziek van Round klinkt zoals je op basis van zijn naam zou mogen verwachten: alle scherpe randjes en hoekjes zijn vakkundig weggewerkt. Vloeibare synths en gepolijste samples volgen de gedempte drums gewillig, waardoor het samenspel van de twee vlijmscherpe, overdreven aangezette hihats extra fijn binnenkomt.
vindplaats: Glass/Float
fijnproever: Poa

6. Floating Points - Vacuum Boogie (VK, 2009)
Boogiën, dat doet dit nummer zeker. De drums stuiteren alle kanten op, maar de structuur is hartstikke duidelijk, zeker vanaf het moment dat de magistrale opgeblazen baslijn inzet.
vindplaats: Four Tet’s Essential Mix (januari 2010)
fijnproever: Gyzzz

7. Ripperton - Unfold (Zwitersland, 2014)
Ik hou er altijd wel van als electronische muziek wordt aangevuld met dit soort geluidjes: handengeklap, ratelende stukjes hout, bliepjes die uit het dashboard van een ruimteschip uit jaren ’80 scifi lijken te komen, de stem van een verbaasde mevrouw.
vindplaats: tip van een vrind
fijnproever: -SprayIt-

8. Dominik Eulberg - Der Tanz der Gluehwuermchen (Duitsland, 2011)
stijl: techno, minimal
De sprookjesdance bij uistek, de muziek van Dominik Eulbergs Diorama. Nog maar een paar jaar oud, maar voor mij een regelrechte classic omdat het één van de eerste electronic-tracks was die ik bewust en oprecht digde. Daarbij natuurlijk een supertof nummertje.
vindplaats: MuMe, geen flauw idee waar precies
fijnproever: herman

9. Anthony Naples - Perro (VS, 2014)
stijl: house, electro
Het tempo en de kracht van de mix wordt vanaf hier wat opgeschroefd. Deze track is net een oude stoomlocomotief: erg mooi is ‘ie niet, maar doordat hij zo gestaag en nietsontziend doorratelt blijft het boeien. En ik snap best dat sommige mensen er geen reet aan vinden.
vindplaats: Four Tets 1234567890qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm (januari 2014)
fijnproever: kobe bryant fan

10. Kyodai - Breaking (Spanje, 2012)
stijl: deep house, garage house
Lekker tegendraads en onconventioneel nummertje, dat net zo lekker doorstampt en klatert als zijn voorganger maar een stuk organischer klinkt. Een stuk vrolijker ook, en dat mag ook best af en toe.
vindplaats: GTA V (op WorldWide FM)
fijnproever: Ploppesteksel

11. Dark Sky - IYP (VK, 2014)
stijl: house, deep house, techno
Met één van de dikste tracks van het afgelopen jaar wordt het nog een paar tandjes rauwer. Deze banger is gemaakt door drie producers die zich op de wegenkaart van muziekgenres geloof ik op het kruispunt tussen hiphop, UK bass en techno plaatsen.
vindplaats: BIS Radio Show #723 with Jamie xx and John Talabot
fijnproever: tuktak

12. Pryda - Reeperbahn (Zweden, 2009)
stijl: house, electro
Groot was mijn verbazing toen ik erachter kwam dat Eric Prydz, de man die verantwoordelijk is voor megahit Call On Me en medeverantwoordelijk voor de oprichting van de Swedish House Mafia, best puike tracks heeft gemaakt. Deze onheilspellende plaat is mijn favoriet; de kinderstemmetjes maken het helemaal af.
vindplaats: Eric Prydz Presents Pryda
fijnproever: Dance Lover

13. Percussions - January 2014 (VK, 2015)
stijl: techno
Kieran Hebden, beter bekend als Four Tet, brengt onder de naam Percussions dansvloerbestendige plaatjes uit, zoals het machtige KHLHI en dit iets subtielere titelloze nummer, dat met zijn venijnige hihats tegen UK garage aan schuurt.
vindplaats: 2011 Until 2014
fijnproever: Goodfella

14. Ø [Phase] - Perplexed [Rødhåd's Extended Mix] (VK/Duitsland, 2014)
stijl: techno
Het venijn van de vorige track blijft erin, weer voornamelijk dankzij die pittige hihats, maar de overige percussies gaan wat naar de achtergrond en de nadruk komt met de dubtechnoachtige bas en opwellende galmende lagen meer op atmosfeer te liggen.
vindplaats: YouTube suggestions
fijnproever: Crushlyy

15. Mount Kimbie - Made to Stray [DJ Koze Remix] (VK/Duitsland, 2013)
stijl: techno, house, tech house
Na een afdaling in de wat donkerdere hoek van mijn elektronische muzieksmaak kan ik het niet laten om zonnig af te sluiten. Remixkoning DJ Koze haalt alles uit de kast om melodisch, ritmisch en avontuurlijk richting het supercatchy vocale stukje van Made to Stray op te bouwen, om vervolgens weer gestaag af te bouwen.
vindplaats: Reincarnations Part 2
fijnproever: Teunnis

Geweldig rijtje namen, ik ga hier zeker van genieten! Ken enkele namen niet, dus dat is altijd mooi.

panjoe schreef:
10. Kyodai - Breaking (Spanje, 2012)
stijl: deep house, garage house
Lekker tegendraads en onconventioneel nummertje, dat net zo lekker doorstampt en klatert als zijn voorganger maar een stuk organischer klinkt. Een stuk vrolijker ook, en dat mag ook best af en toe.
vindplaats: GTA V (op WorldWide FM)
fijnproever: Ploppesteksel

En ik die hoopte dat je het hier had gevonden

De mixtapes van GrafGantz, ThirdEyedCitizen en Ynoskire staan ook nog (steeds) op het programma. Ik zal vandaag eens proberen wat in te halen!

panjoe (moderator)
Ploppesteksel schreef:
En ik die hoopte dat je het hier had gevonden

Ach nee, al zal het best kunnen dat ik hem destijds voor het eerst heb gehoord. Maar dat nummer komt nou eenmaal beter binnen als je met 120 virtuele kilometers per uur, in een gestolen auto, over de straten van Los Santos jakkert. En ik wist dus wel dat jij het een toffe track vond, want toen ik met deze mix bezig was zag ik je hem nomineren voor De Witte Trui...

Ik schijn geen fijnproever te zijn wat betreft deze mix, dus wellicht moet ik deze maar aan me voorbij laten gaan

panjoe (moderator)
Awwww. Ik had je eerst bij Der Tanz der Gluehwuermchen staan, maar bedacht me toen dat herman deze misschien ook wel wilde luisteren, en dat jij hem waarschijnlijk sowieso wel zou oppikken in dit topic. Bij deze een officiële communicatie dat ik ook jou tot de fijnproevers reken.

Die van Eulberg staat op dit album, en als je daar in de stemmen kijkt zie je mij er ook tussen staan met een mooie 4*. Dus bij deze beschouw ik me ook als fijnproever

Ben je Graf, dat ben je.

panjoe schreef:
5. Round - Lucky Star (Denemarken, 2014)
De muziek van Round klinkt zoals je op basis van zijn naam zou mogen verwachten: alle scherpe randjes en hoekjes zijn vakkundig weggewerkt. Vloeibare synths en gepolijste samples volgen de gedempte drums gewillig, waardoor het samenspel van de twee vlijmscherpe, overdreven aangezette hihats extra fijn binnenkomt.
vindplaats: Glass/Float
fijnproever: Poa

Heel vet nummer! Glass (bekend van John Talabot's DJ-Kicks) was ook al zo'n gaaf nummer. Deze man mag wel wat meer van zich laten horen. Zijn (enige) EP (edit: single) gaat na deze mix even beluisterd worden.

panjoe (moderator)
Ik zal het je nog sterker vertellen: Float is nóg vetter, en ik vraag me al sinds ik hem hoorde in Talabots Minimix voor Jamie xx' radioshow bij de BBC af welke track dat is. Moet je je voorstellen hoe blij ik was toen ik eergisteren de EP voor het eerst luisterde: twee hoogtepunten van twee topmixen plus dit pareltje, die ik maar gelijk voor mezelf heb geclaimd.

Ik ben benieuwd

panjoe schreef:
Bovendien maak ik steeds een zogenaamde fijnproever (een medeliefhebber, en vaak één die ik actief of passief volg) attent op een track die diegene eventueel, en soms gegarandeerd, zal smaken. Schaamteloze zelfpromotie, zegt u? Dat zeker.

Kijk, met dit soort vlijerij moet ik dit wel even checken natuurlijk!

panjoe schreef:
4. Mim Suleiman - Mingi (Zanzibar/VK, 2010)
stijl: deep house, disco
De vreemde hoge stem van Mim Suleiman, die in één of andere Oost-Afrikaanse taal zingt, past vreemd genoeg perfect bij de discobeat, gemaakt van drums en synths die rechtstreeks uit één of andere kant en klare sampleset lijken te komen
vindplaats: John Talabots Boiler Room DJ Set (Miami 2013)
fijnproever: Titmeister

Spot on! Erg fijne ontdekking dit Ze zingt overigens in het Swahili. De nummers van je mix die ik ken, vind ik ook allemaal goed, dus ik ga hem zeker checken.

Lekkere mix hoor panjoe, dikke tracks tweede helft!

panjoe (moderator)
Thanks Manuel!

Ondertussen heb ik ook de tijd gehad om de mix van sxesven een paar keer te draaien, en er een korte mening over neer te tikken. Ik moet zeggen dat ik hem erg geslaagd vind. Spannende sounds en tracks, en hoewel de link tussen de tracks vaak meer contextueel is dan inhoudelijk, stoort dat tijdens het luisteren totaal niet. Maar ook inhoudelijk is deze mix veel avontuurlijker dan die van mij, dat mag gezegd worden - al is avontuur voor mij overduidelijk geen uitgangspunt geweest. Hoe dan ook, zo af en toe weet ik niet echt wat ik ermee aanmoet, en zit ik maar een beetje ongemakkelijk te draaikonten in mijn stoel, maar over het grootste gedeelte vind ik het verrassend fijn, zowel als achtergrondmuziek om bij te lezen als als iets om goed voor te gaan zitten en aandachtig naar te luisteren. En zoals veel muziek die een beetje, bij gebrek aan een passend Nederlands woord, gritty is, was de fijnste luistersetting voor mij glazig uit het raam starend tijdens een treinreis.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:51 uur

geplaatst: vandaag om 23:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.