Genres / Electronic / De electronic user mixtape van de maand
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2014, 17:00 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Ik knal gewoon wat nrs achter elkaar in een mediafire of wetransfer zip/rar bestand. Pff al dat gedoe haha
Ik knal gewoon wat nrs achter elkaar in een mediafire of wetransfer zip/rar bestand. Pff al dat gedoe haha
Zelfde hier. Niet zo zeuren Sietse, voordat ik me weer uit de lijst haal.
0
geplaatst: 18 september 2014, 17:56 uur
Vergeet ook niet mijn mix te beluisteren en te becommentariëren, luie donders! 

0
geplaatst: 18 september 2014, 18:33 uur
Ik heb hem al beluisterd en het klonk goed
Hij dendert lekker door. Sterke platenkeuze en vaak prima gemixt. Alleen wilde je denk ik iets te graag afsluiten met Never Grow Old
Hij dendert lekker door. Sterke platenkeuze en vaak prima gemixt. Alleen wilde je denk ik iets te graag afsluiten met Never Grow Old

0
geplaatst: 18 september 2014, 21:14 uur
Dank je, Teun! En goed opgemerkt. Ik had eigenlijk besloten dat Always at Night zou afsluiten tot ik plots zag dat ik nog maar aan 54 minuten zat dus vandaar dat ik toch nog Never Grow Old erin gooide. 
Nu nog die andere 6 die al op 'Play' hebben gedrukt: laat jullie horen! Negatieve commentaar is ook altijd welkom. Als de opbouw beter kan, de platenkeuze, het mixen, het totaalplaatje, ... Alles dat erbij kan helpen dat ik in de toekomst een betere mixtape aflever wil ik gaarne lezen.

Nu nog die andere 6 die al op 'Play' hebben gedrukt: laat jullie horen! Negatieve commentaar is ook altijd welkom. Als de opbouw beter kan, de platenkeuze, het mixen, het totaalplaatje, ... Alles dat erbij kan helpen dat ik in de toekomst een betere mixtape aflever wil ik gaarne lezen.
0
tuktak
geplaatst: 18 september 2014, 21:20 uur
Jah sorry voor vandaag, iets met de nieuwe Aphex Twin!
0
geplaatst: 18 september 2014, 21:35 uur
Verontschuldigen hoeft zeker niet! Ik probeer alleen maar wat respons uit te lokken. Dat je de nieuwe Aphex Twin belangrijker vindt, kan ik wel inkomen.
0
Sietse
geplaatst: 19 september 2014, 13:50 uur
ik ben op Incubate, volgende week heb ik misschien tijd om te luisteren (tijdens werk ofzo).
0
geplaatst: 19 september 2014, 14:23 uur
Ploppesteksel schreef:
Ik had eigenlijk besloten dat Always at Night zou afsluiten tot ik plots zag dat ik nog maar aan 54 minuten zat dus vandaar dat ik toch nog Never Grow Old erin gooide.
Ik had eigenlijk besloten dat Always at Night zou afsluiten tot ik plots zag dat ik nog maar aan 54 minuten zat dus vandaar dat ik toch nog Never Grow Old erin gooide.
Ja, dat is wel te merken

0
geplaatst: 19 september 2014, 18:50 uur
Als dat het enige is, ben ik al meer dan tevreden
Of is er nog iets opgevallen?
Of is er nog iets opgevallen?
0
geplaatst: 19 september 2014, 18:52 uur
Nou, heb hem op kantoor geluisterd vandaag aangezien ik zo goed als alleen was (komt vrijwel nooit voor), maar volume niet al te hoog i.v.m. mogelijke klanten over de vloer en/of inkomende telefoontjes, dus heb hem meer als achtergrondmuziek gebruikt. Geloof niet dat dat de bedoeling is van deze mix, maar het is niet anders 

0
geplaatst: 19 september 2014, 19:03 uur
Ploppesteksel schreef:
Knal de boxen open!
Kortom: dat heb je goed geraden, GrafGantz! De volgende keer gewoon de klanten mee laten genieten of afzien. Maar alvast bedankt om te luisteren Knal de boxen open!

0
geplaatst: 20 september 2014, 15:38 uur
Heb hem ook voor het grootste gedeelte beluisterd. Niemand helemaal mijn smaak techno maar toch knalt hij wel lekker door
Vond de eerste helft fijner dan de tweede.
0
geplaatst: 20 september 2014, 16:22 uur
Môrthul schreef:
Heb hem ook voor het grootste gedeelte beluisterd. Niemand helemaal mijn smaak techno maar toch knalt hij wel lekker door
Op voorhand dacht ik eigenlijk dat de tweede helft - op MuMe - beter in de smaak zou vallen aangezien het eerste deel meer rechttoe rechtaan beukwerk betreft. Bedankt voor de commentaar!Heb hem ook voor het grootste gedeelte beluisterd. Niemand helemaal mijn smaak techno maar toch knalt hij wel lekker door
0
tuktak
geplaatst: 20 september 2014, 22:46 uur
De dj Ploppesteksel fabriekmix begint ijzersterk. Lekkere tracks in het big room/dj tool segment van Hardwax die het duistere Berlijn doen voelen. Ik moet zeggen, nu ik dit schrijf op de zaterdagavond heb ik daar ook wel even zin in. Omdat Ploppesteksel vooraf matige mixtechnieken had afgekondigd was ik redelijk afwachtend, wellicht daarom dat het me over de hele mix behoorlijk meevalt. Nu is het allemaal niet al te moeilijk mixen natuurlijk, maar ik ken genoeg dj's die het er minder goed vanaf brengen. Her en der wellicht een beetje lomp, maar goed, in een warehouse met vol volume boeit dat natuurlijk bijna niemand.
Tracklisttechnisch vind ik, hoe Duitser, hoe beter. Zeker het rijtje 2,3,4 is topnotch materiaal. Met die Shed remix van Vancouver is een start natuurlijk al gauw goed. In het tweede kwartier gaat de persoonlijkheid iets meer uit de tracks en en naderen we langzaam fistpumpend de remix van Rebekah. Die ik natuurlijk vooral in dit verhaal betrek omdat het best een lekker wijf is. Het is meteen het moment om indruk te maken met een klassiekertje die toch echt wel iets ouder is dan Ploppie ons wil doen laten lijken. Geinig gemixed met die Dahlback (niet helemaal stijl), om samen met Spaceape doen vermoeden dat we inmiddels al even in Londen zijn aanbeland. Het technood nog steeds, maar ik begin de persoonlijkheid in de tracks te missen. Het blijft nog wat minimal tot we richting het laatste kwartiertje geraken. Een stijlwijziging met acid en house ipv techno. Een extra lading soul in de tracks. Zeker afsluitend met Ploppesteksel achter de microfoon, wat een stem heeft hij zeg. Had de track zelf niet op het eind gestopt, maar ik snap het opzich wel zo. Ik had dus zeker Always at Night gekozen als afsluiter en de vocaaltjes rond de 45 minuten ergens. Al met al ben ik positief verrast met je bijdrage die van mij nog best iets meer techno mag zijn!
Tracklisttechnisch vind ik, hoe Duitser, hoe beter. Zeker het rijtje 2,3,4 is topnotch materiaal. Met die Shed remix van Vancouver is een start natuurlijk al gauw goed. In het tweede kwartier gaat de persoonlijkheid iets meer uit de tracks en en naderen we langzaam fistpumpend de remix van Rebekah. Die ik natuurlijk vooral in dit verhaal betrek omdat het best een lekker wijf is. Het is meteen het moment om indruk te maken met een klassiekertje die toch echt wel iets ouder is dan Ploppie ons wil doen laten lijken. Geinig gemixed met die Dahlback (niet helemaal stijl), om samen met Spaceape doen vermoeden dat we inmiddels al even in Londen zijn aanbeland. Het technood nog steeds, maar ik begin de persoonlijkheid in de tracks te missen. Het blijft nog wat minimal tot we richting het laatste kwartiertje geraken. Een stijlwijziging met acid en house ipv techno. Een extra lading soul in de tracks. Zeker afsluitend met Ploppesteksel achter de microfoon, wat een stem heeft hij zeg. Had de track zelf niet op het eind gestopt, maar ik snap het opzich wel zo. Ik had dus zeker Always at Night gekozen als afsluiter en de vocaaltjes rond de 45 minuten ergens. Al met al ben ik positief verrast met je bijdrage die van mij nog best iets meer techno mag zijn!
0
Ponty Mython
geplaatst: 20 september 2014, 23:53 uur
Leuk initiatief. I'm in!
- Ploppesteksel
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire
- panjoe
- John Doe
- -SprayIt-
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Ploppesteksel
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire
- panjoe
- John Doe
- -SprayIt-
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
0
geplaatst: 21 september 2014, 13:48 uur
Thanks voor de uitgebreide review, tuktak! Ik snap goed wat je bedoelt. Alleen was het uiteraard niet mijn bedoeling de persoonlijkheid uit de tracks te laten gaan, wel poogde ik een beetje van stijl te wijzigen door met name wat harder te gaan. In die context zijn Cvan en de Ben Klock Mix van Is This Insanity? twee persoonlijke favorieten. Andere favorieten zijn de Head High Remix van Vancouver, Isolateur, Your Turn, Always at Night & Never Grow Old. De laatste drie pasten mogelijk wat minder in het verhaal, maar ze zaten er dus in omdat ik ze alledrie geweldig vind.
En even rechtzetten: Losing Control is uit 1994 (en niet uit 2000), inderdaad. Excuseer.
Dat Rebekah een lekker wijf is ben ik het natuurlijk ook met je eens...
En even rechtzetten: Losing Control is uit 1994 (en niet uit 2000), inderdaad. Excuseer.
Dat Rebekah een lekker wijf is ben ik het natuurlijk ook met je eens...
0
geplaatst: 21 september 2014, 14:32 uur
- Ploppesteksel
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire
- panjoe
- John Doe
- -SprayIt-
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Glenn
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire
- panjoe
- John Doe
- -SprayIt-
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Glenn
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 september 2014, 17:20 uur
Nou Jens, ik heb gisteravond eindelijk de ruimte gevonden om je mix te luisteren - ik wilde hem wel even in zijn geheel draaien, zonder onderbrekingen. Mijn oordeel: ik was over bijna alle aspecten van de mix positief verrast, zeker nadat je zei dat het technisch allemaal niet zo goed in elkaar stak, maar toch denk ik niet dat ik hem veel vaker ga luisteren.
De eerste tien minuten gebruik ik zelf meestal voor rustige tracks met veel progressie, maar omdat dit een haast pure beukmix is doe je er goed aan om er zonder al te veel behoud in te knallen. Ik heb met veel plezier naar dit gedeelte geluisterd, ook omdat de nummers haast naadloos in elkaar overlopen. Dit was niet alleen de verdienste van je manier van mixen, maar was volgens mij voornamelijk te wijten aan wat ik de relatieve nummerkeuze zou willen noemen: de gekozen tracks sluiten erg goed op elkaar aan, en vormen een fijn geheel. Met de relatieve nummerkeuze zit het eigenlijk de hele mix wel goed, en daarmee maak je het voor jezelf een stuk makkelijker om een uniform geheel te smeden - en let op, dit is niet per se positief of negatief, want in mijn ogen zijn de allerbeste mixen uniform en divers tegelijkertijd. En het gebrek aan diversiteit is dan ook de reden dat mijn aandacht na de 10 minute mark enigszins verslapt, want voor een mix die ik zo in mijn huiskamer luister vind ik dat iets meer variatie wel is vereist. Deze mix zou dan ook beter op zijn plek zijn op een dansvloer in een club voor technoliefhebbers, denk ik, want tegenover het gemis van variatie staat dat ik, ondanks dat ik niet zo thuis ben in dit soort techno, niet stil kon blijven zitten. De overgang naar (tech) house aan het einde was voor mij dan ook een beetje mosterd na de maaltijd, al was Always at Night een fijne ontdekking.
En daar zit 'em dus de crux: de reden dat ik deze mix niet per se vaker ga draaien heeft weinig tot niets te maken met je mixkwaliteiten, maar is puur een kwestie van smaak en context. Ik luister mixen graag in een huiselijke setting, en heb dan een voorkeur voor melodieuze en harmonieuze elektronica en een veelvoud aan stijlen. Dat deze mix daar niet op aansluit is jammer voor mij, maar doet niets af aan de kwaliteit ervan - en ik zal hem dan ook met plezier aanbevelen aan vrienden wiens smaak hier meer op aansluit. Je hebt een overtuigende industriële technomix afgeleverd, die niet zou misstaan op een betonnen dansvloer in Berlijn, en waarmee je me een uur lang hebt weten te boeien.
De eerste tien minuten gebruik ik zelf meestal voor rustige tracks met veel progressie, maar omdat dit een haast pure beukmix is doe je er goed aan om er zonder al te veel behoud in te knallen. Ik heb met veel plezier naar dit gedeelte geluisterd, ook omdat de nummers haast naadloos in elkaar overlopen. Dit was niet alleen de verdienste van je manier van mixen, maar was volgens mij voornamelijk te wijten aan wat ik de relatieve nummerkeuze zou willen noemen: de gekozen tracks sluiten erg goed op elkaar aan, en vormen een fijn geheel. Met de relatieve nummerkeuze zit het eigenlijk de hele mix wel goed, en daarmee maak je het voor jezelf een stuk makkelijker om een uniform geheel te smeden - en let op, dit is niet per se positief of negatief, want in mijn ogen zijn de allerbeste mixen uniform en divers tegelijkertijd. En het gebrek aan diversiteit is dan ook de reden dat mijn aandacht na de 10 minute mark enigszins verslapt, want voor een mix die ik zo in mijn huiskamer luister vind ik dat iets meer variatie wel is vereist. Deze mix zou dan ook beter op zijn plek zijn op een dansvloer in een club voor technoliefhebbers, denk ik, want tegenover het gemis van variatie staat dat ik, ondanks dat ik niet zo thuis ben in dit soort techno, niet stil kon blijven zitten. De overgang naar (tech) house aan het einde was voor mij dan ook een beetje mosterd na de maaltijd, al was Always at Night een fijne ontdekking.
En daar zit 'em dus de crux: de reden dat ik deze mix niet per se vaker ga draaien heeft weinig tot niets te maken met je mixkwaliteiten, maar is puur een kwestie van smaak en context. Ik luister mixen graag in een huiselijke setting, en heb dan een voorkeur voor melodieuze en harmonieuze elektronica en een veelvoud aan stijlen. Dat deze mix daar niet op aansluit is jammer voor mij, maar doet niets af aan de kwaliteit ervan - en ik zal hem dan ook met plezier aanbevelen aan vrienden wiens smaak hier meer op aansluit. Je hebt een overtuigende industriële technomix afgeleverd, die niet zou misstaan op een betonnen dansvloer in Berlijn, en waarmee je me een uur lang hebt weten te boeien.
0
geplaatst: 23 september 2014, 19:13 uur
Ploppesteksel schreef:
Met deze mix wil ik allerminst iemand beroeren. Het enige wat ik beoog is dat jullie dansen van Amsterdam tot in Vancouver, al is het in jullie bureaustoel of zetel. Knal de boxen open!
+ ik heb het niet voor niets even over 'dansen' in de serieuze sectie van mijn tekst. Deze mix moet je eigenlijk zien als een antwoord op de vraag "Wat er zou gebeuren als Ploppesteksel echt een DJ zou zijn en een uurtje plaatjes aaneen zou mogen rijgen in een nachtclub of op een festival?". Het is louter bedoeld voor de dansvloer. Misschien had ik dat beter geschreven en extra benadrukt i.p.v. een belachelijk tekstje met daarin de tracktitels te verzinnen Met deze mix wil ik allerminst iemand beroeren. Het enige wat ik beoog is dat jullie dansen van Amsterdam tot in Vancouver, al is het in jullie bureaustoel of zetel. Knal de boxen open!
Maar ik kan je helemaal volgen hoor, panjoe!Nu besef ik ook wel dat het mogelijk geen goed idee was om met zulke beukende tracks af te komen aangezien jullie waarschijnlijk allemaal de mix aandachtig beluisteren vanachter een computer en geen intentie hebben om thuis een paar biertjes te drinken en een solonaise te bouwen... Vandaar de 'presumptuous' (= 'failing to observe the limits of what is permitted or appropriate') in de titel. Ik was echter bezig met deze mix toen ik plots het topic zag verschijnen en ik besloot - vermits het toch elektronische muziek betreft - er maar meteen in te vliegen, aangezien ik de komende tijd mogelijk minder tijd heb voor projectjes als deze.
De complimenten over het mixen aanvaard ik zeer graag, al moet je dus wel beseffen dat het beatmatchen op zicht gebeurt en niet op gehoor. Maarja, BPM kan je op de meeste Pioneers tegenwoordig ook al aflezen, dacht ik. De Sync-knop mijd ik wel, kwestie dat het niet al te makkelijk en lame wordt. En ik onthoud vooral dat mijn mixstijl af en toe erg bruusk en lomp is, zoals tuktak reeds aanhaalde.
0
geplaatst: 23 september 2014, 22:49 uur
[quote]Ploppesteksel schreef:
Behalve ik dan
Af en toe best lekker om (wat simpeler) beukwerk door je boxen te knallen!
Er zullen denk nog wel genoeg lastigere mixen komen, dus zo zit er juist een mooie opbouw in.
Niet dat ik er veel verstand van heb maar ik vond de nummers ook prima in elkaar overlopen.
(quote)
Behalve ik dan
Af en toe best lekker om (wat simpeler) beukwerk door je boxen te knallen! Er zullen denk nog wel genoeg lastigere mixen komen, dus zo zit er juist een mooie opbouw in.
Niet dat ik er veel verstand van heb maar ik vond de nummers ook prima in elkaar overlopen.
0
Ponty Mython
geplaatst: 24 september 2014, 01:34 uur
Mix gisteravond beluisterd. Iets te minimaal en repetitief voor mij, al vond ik de acid trackjes ertussendoor wel okee. Mix-technisch geen opmerkingen.
0
Sietse
geplaatst: 24 september 2014, 21:31 uur
tsja...platte techno...daar kan ik dus helemaal niets mee.
De afwisseling met de acid naar het einde is nog wel aardig, maar zelfs daar die fucking 4/4...daar word ik heel verdrietig van.
Dus hier geen danspartijtje.
De afwisseling met de acid naar het einde is nog wel aardig, maar zelfs daar die fucking 4/4...daar word ik heel verdrietig van.
Dus hier geen danspartijtje.
0
geplaatst: 24 september 2014, 22:15 uur
Jammer, maar die reactie had ik enigszins (vroeger) verwacht. Volgende keer zal ik de 4/4 achterwege laten
Tof dat je toch geluisterd hebt! Ook Ponty Mython bedankt voor de luisterbeurt en de commentaar.
Tof dat je toch geluisterd hebt! Ook Ponty Mython bedankt voor de luisterbeurt en de commentaar.
0
tuktak
geplaatst: 24 september 2014, 22:35 uur
Tuurlijk moet je dat niet achterwege laten, er is natuurlijk helemaal niks mis met techno en 4/4.
0
Sietse
geplaatst: 24 september 2014, 23:12 uur
Ploppesteksel natuurlijk moet je de mix maken die je wilt maken.
Over het algemeen is 4/4 niet aan mij, maar ik zal proberen in mijn eigen toekomstige mix een paar dingen toe te voegen die richting techno gaan (en dus ook 4/4 zijn). Al zal het bij mij wel wat experimenteler zijn.
Over het algemeen is 4/4 niet aan mij, maar ik zal proberen in mijn eigen toekomstige mix een paar dingen toe te voegen die richting techno gaan (en dus ook 4/4 zijn). Al zal het bij mij wel wat experimenteler zijn.
0
geplaatst: 24 september 2014, 23:39 uur
Tuurlijk, weet ik wel. Vandaar de knipoog. Ik laat me niet van de wijs brengen als iemand het plat vindt, want ik vind het lekker. Van Sietse had ik bijvoorbeeld verwacht dat deze tracks hem niet gingen liggen, maar ik bedoelde ook dat ik volgende keer hoogstwaarschijnlijk ook geen technomix meer aaneenrijg. Bij dezen sluit ik me alvast graag achteraan weer aan, al mogen nieuwe deelnemers me natuurlijk voorsteken!
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire
- panjoe
- John Doe
- -SprayIt-
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Glenn
- ...
- Ploppesteksel
- tuktak
- sxesven
- ThirdeyedCitizen
- Graf
- Ynoskire
- panjoe
- John Doe
- -SprayIt-
- Teunnis
- Dance Lover
- jurado
- Sietse
- Poa
- Ponty Mython
- Glenn
- ...
- Ploppesteksel
0
sxesven
geplaatst: 25 september 2014, 00:49 uur
Net helemaal gedraaid, en dat beviel eigenlijk uitstekend (had tbh anders verwacht). Alleszins fijne mix die ook zeer verdienstelijk in elkaar gezet is; mede daarom en omdat ik verder niet zo in het genre thuis ben niet direct uitschieters maar vooral gewoon een smakelijk geheel. Hulde!
Geldt hier trouwens ook volledig!
Môrthul schreef:
Geldt hier trouwens ook volledig!
* denotes required fields.