menu

Genres / Electronic / De electronic user mixtape van de maand

zoeken in:
Ik zal het proberen, maar dit is doorgaans geen muziek die ik met plezier luister of opzet.

Al moet ik zeggen dat het eerste nummer wel rustgevend was, met al die vallende waterdruppels.

Sietse
het is een kwestie van je er aan over geven, laat het over je heen komen (ook al zijn het geen drones).

Ponty Mython schreef:
Ik zal het proberen, maar dit is doorgaans geen muziek die ik met plezier luister of opzet.

Al moet ik zeggen dat het eerste nummer wel rustgevend was, met al die vallende waterdruppels.
Tja, ik vind het persoonlijk wel meevallen en een zeer genietbare mix.
Persoonlijk vind ik het luchtig genoeg en ik heb het idee dat Sietse rekening gehouden heeft met luisteraars die doorgaans niet zoveel met drones e.d kunnen.

Sietse
jurado schreef:
en ik heb het idee dat Sietse rekening gehouden heeft met luisteraars die doorgaans niet zoveel met drones e.d kunnen.

Klopt, er zitten namelijk geen (pure) drones in en heb ook enkele zeer abstracte zaken vermeden (geen Florian Hecker of Xenakis bijv.) en met opzet er wat dingen in gezet die breken met abstracte (bijv. Martijn Comes met zijn zeer geslaagde en combinatie van ambient, idm en techno en de relaxte ambient geluiden van Oubys).

panjoe (moderator)
Fijn, inderdaad lang niet zo abstract als ik had gevreesd. Heb hem gisteren even een vluchtige, afwezige draaibeurt gegeven en vond hem zeker te genieten.

Sietse

Hij is lekker, Sietse!

Sietse

panjoe (moderator)
Zonet voor de zoveelste keer de Graf Mix Electronic van GrafGantz geluisterd. Erg fijne verzameling van minimal en eclectische techno nummertjes. Ten eerste: jammer dat hij niet gemixt is, want deze nummers lenen zich daar uitstekend voor - zelfs met een simpele beatmatch en fade-in/fade-out had dit een tof geheel kunnen worden. De nummers los zijn top; het housey What I Need en het geweldig opgebouwde Coastal Reflexions zijn favorieten, en ook de passende stuiterende opener en zweverige afsluiter mogen er wezen. Tussen de eerste paar tracks had er van mij nog iets meer variatie onderling mogen zijn, maar dat komt denk ik vooral door de lange in- en outro's; als dit als doorlopende mix was gefixt, had dat me denk ik niet gestoord. Zeker ook een aantal nummers waar ik het album van uit wil checken, en dat lijkt me toch mede de bedoeling.

De mix van ThirdEyedCitizen heb ik blijkbaar tussendoor gemist (niet gedownload); kan iemand die misschien voor me heruploaden?

panjoe schreef:
Ten eerste: jammer dat hij niet gemixt is, want deze nummers lenen zich daar uitstekend voor - zelfs met een simpele beatmatch en fade-in/fade-out had dit een tof geheel kunnen worden.

Nou, wat let je?

Dank voor de complimenten trouwens, hoewel het dus inderdaad ongemixt is heb ik er ontzettend veel tijd in gestoken, eerst voor het uitkiezen van de nummers en daarna het bepalen van de juiste volgorde. Altijd fijn om te lezen dat er vervolgens mensen enthousiast zijn

Ik had ook al even geleden iets geschreven over de mix van GrafGantz, maar ik was het vergeten te posten. Bij dezen toch nog mijn tekstje:
"Earth Recompile van Gosub is een heerlijke opener. Hoe moet ik die synths(?) in godsnaam benoemen? Het doet me in ieder geval een beetje aan Full Of Fire denken en dat is een groot compliment. De Robert Hood remix is wat minder spannend, net als What I Need, maar is wel nog behoorlijk aangenaam, in tegenstelling tot What I Need. Gelukkig trekt Jesse Somfay het niveau weer omhoog; om vervolgens in een wat mij betreft geheel andere sfeer te belanden (Antoni Maiovvi). Diamond Version dendert langs me heen, terwijl Donato Dozzy & Nuel er een schepje bovenop doen met een Blawanachtige track; de tweede absolute topper na Earth Recompile! East India Youth had ik al eens live mogen aanschouwen in het voorprogramma van Factory Floor en daar had ik de indruk dat hij met zijn tracks nooit exact weet waar hij naartoe wil. Niets blijkt minder waar. Dat heeft zo zijn charme, al blijf ik vooral op mijn honger zitten. International Pony vormt een mooie afsluiter van een aangename verzameling plaatjes die niet alleen thematisch maar ook muzikaal bij elkaar passen. Knappe selectie, GrafGantz! Alleen What I Need lag me echt niet. Earth Recompile was daarentegen een ontdekking van jewelste.."

En ook voor die van ThirdEyedCitizen had ik snel iets neergetypt:
"Embrionyc knalt meteen heerlijk binnen. Exact wat ik lekker vind. Pete Swanson komt vervolgens af met een sneltempo aan bliepjes. Niet iets wat ik zelf per se op zou zetten, maar wel intrigerend en boeiend om naar te luisteren. Iets minder spannend, maar desalniettemin ook genietbaar, is Violet Poison. Perc daarentegen brengt de spanning helemaal terug; lekker tegendraads nummer en dan van die nare vocal samples daarbij... Net als een Embrionyc een erg enge sfeer die ik weet te waarderen. Container raast daarna aan een rotvaart door waarna de mix plotsklaps een geheel onverwachte wending kent. Mahjongg doet me een beetje aan Battles denken, maar dan iets speelser. Prima nummer, leuke ontdekking! Egyptrixx en FKA twigs kende ik al; Egyptrixx vind ik best leuk, en met de bliepjes vind ik het nog wel in de mix passen, maar FKA twigs is zoals anderen eerder al zeiden wel een vreemde eend in de bijt, vooral omdat Theologian dan weer de meest extreme squirt of trash is die op deze mixtape te bespeuren is. Een beetje een wisselvallige mix naar mijn mening met weliswaar enkele zeer hoge pieken, maar in het geheel zeker genietbaar! "
En helaas, Panjoe, ik vind de .rar-file van deze mix hier niet meer.

Nog op de luisterlijst: Ynoskire, Panjoe, John Doe, Sietse.
Die van Ynoskire valt ook niet meer te downloaden, zie ik. Iemand toevallig nog de .rar in zijn bezit? Of kan Ynoskire hem misschien nogmaals uploaden?

Ja, dat van "What I Need"kan ik op zich wel begrijpen, dat is waarschijnlijk wat te housey voor je en dat moet je maar net liggen. Leuk trouwens dat van East India Youth, die heb ik ook gezien als voorprogramma van Factory Floor, al zal dat vast niet bij hetzelfde optreden zijn geweest .

panjoe (moderator)
GrafGantz schreef:
Nou, wat let je?

Nou, bij mij gaat er zelfs na de selectieprocedure nog flink wat tijd in zitten om de nummers per stuk te leren kennen om te bepalen hoe en wanneer je ze mixt. Dus die tijd gebruik ik dan liever om zelf iets te fiksen.

Ploppesteksel schreef:
Die van Ynoskire valt ook niet meer te downloaden, zie ik. Iemand toevallig nog de .rar in zijn bezit? Of kan Ynoskire hem misschien nogmaals uploaden?

Mega doet het bij mij niet meer (hij blijft hem eeuwig laden bij mij), dus moet ik het maar met een slechts zeven dagen geldige link van WeTransfer doen: WeTransfer.

Ik heb de bestandstitels trouwens aangepast - met de opmerking dat de track van Gunnar Haslam dus Anatolia heet. Ik heb de mix van Ynoskire ook al een paar keer geluisterd, trouwens, en dat vind ik ook een mooie. Maar daarover later meer.

Zal hier ook weer eens tijd vrij maken voor het luisteren van wat tapes, maar andere muziek/promos hebben simppelweg voorrang. Een upload van Squirts zal ik deze week wel weer even maken.

Is het al tijd voor 'n nieuwe mix? Ik ben aan de beurt als ik mij niet vergis.

jurado schreef:
Is het al tijd voor 'n nieuwe mix? Ik ben aan de beurt als ik mij niet vergis.

Nee, jurado is aan de beurt.

panjoe (moderator)
Wat mij betreft mag het nog eventjes duren, de vorige staat er nog geen drie weken en ik heb er nog maar vier van de acht (mijn eigen niet meegeteld) goed genoeg beluisterd om te reviewen. Eén per maand lijkt mij frequent genoeg.

Of heb je hem al helemaal af?

..Ik wil best nog even wachten hoor geen probleem, het gaat mij ook wel wat snel allemaal.

Mume nachtelijke mixtape (Ynoskire):
Op papier een zeer interessante lijst aan artiesten wiens namen ik - op enkele na - al verscheidene malen heb zien passeren (Alva Noto, Legowelt, Kassem Mosse, Villalobos) of zelf al heb beluisterd (Ghostpoet, Jaar & Shackleton). De praktijk bleek mijn hoge verwachtingen in te lossen!

Alva Noto zet als eerste perfect de sfeer neer die ik verwacht bij het aanzetten van een 'nachtelijke mixtape', al had ik wel de indruk dat het slechts een intro was voor het erg aangename 6.2 van Supersilent. Hemels mooie track! Met de bezwerende vocalen van dhr. Jaar wordt de luisteraar dieper de nacht ingejaagd. Ghostpoet zorgt voor een streepje melancholie met het prachtige Meltdown waarop The Tempest een prachtige epiloog vormt. Leuke ontdekking! Door het grote salvo hi-hats die constant op je afgevuurd worden weet je als luisteraar niet of je nu in je stoel aan het dansen of zenuwachtig heen en weer aan het schuifelen bent. Vervolgens duiken we de stille uurtjes in met de onheilspellende acid track van Legowelt. Gunnar Haslam & Kassem Mosse trekken het tempo plots helemaal omlaag; de uurtjes van de nacht die plotsklaps voorbij zijn zonder dat je het goed en wel beseft. Bij de Shackleton remix van Rusty Nails schiet ik weer helemaal wakker! Tegen de tijd dat Villalobos & Loderbauer hun jazzy drums en minimalistische beats laten werken is het tijd om je bed in te duiken, na een toch wel bijzondere nacht.

Sterke mixtape, Ynoskire! Vooral hoe de verschillende nummers op elkaar aansluiten en zo een nieuw geheel vormen vind ik indrukwekkend

http://i.imgur.com/D0RKRON.jpg

Dubalicious Grooves is een mix-album van 76 minuten vol met dub, ambient en electronische nummers, om zo de hete zomerdagen door te komen.

Tracklist:
01. Leftfield feat. Djum Djum - Afro Sol
02. Groove Armada - Soundboy Rock (feat. M.A.D.)
03. Laidback - Masterblast
04. Akasha - Crazy Baby (Akasha Dub)
05. The Orb feat. Lee 'Scratch' Perry - Ball Of Fire (Mad Professor Dub Mix)
06. Dubmatix - Give Thanks & Praises (Ponty's Dub Mix)
07. Kuba - Mushroom Daddy In Dub (feat. Charlie Shuttler)
08. Mirror System - Mirror Beach (Pitch Black's Iron Sands Rerub)
09. Transit Kings - The Last Lighthouse Keeper (The Orb Mix)
10. The Unknown Ghosts - City Of Ghosts
11. Stakka Bo - Great Blondino (LPC & Naid Mix)
12. Dub Pistols - World Gone Crazy (feat. Horace Andy)
13. Alex Paterson - Stoned Out Of My...

Hier te downloaden: WeTransfer

-SprayIt- (moderator)
Hier heb ik wel zin in eigenlijk!

Deze gaat op mijn telefoon gezet worden! Leuk dat het weer wordt opgepakt.

panjoe (moderator)
Tof! Tracklist ziet er goed uit, de beschrijving al helemaal.

http://i.imgur.com/peK0E9q.jpg

Maschinenvolk is een compilatie van een klein uurtje met donkere, soms industrieel klinkende, electronische muziek. Maar er is ook ruimte voor licht aan het einde van de tunnel!

Tracklist:
01. Yello - Solar Driftwood
02. Photek - Quadrant
03. Amon Tobin - Delpher
04. Humanoid - Broken Machines (DXU:555 Mix)
05. Andrea Parker - Clutching At Straws
06. Alec Empire - Maschinenvolk
07. The Future Sound Of London - Electric Brain Storm
08. Xploding Plastix - Joyous Insolence
09. r.roo - Strange.Today.Again
10. Fusionic - Intron
11. Plaid - Two Rooms

Hier te downloaden: WeTransfer

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.