Genres / Electronic / De electronic user mixtape van de maand
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 november 2014, 17:15 uur
Voor mij hoeft het in ieder geval niet, ik heb hem al een tijdje binnen en heb hem zojuist voor het eerst opgezet. Track 2 ken ik zowaar, maar da's niet zo gek. Ahem.
0
geplaatst: 25 november 2014, 17:26 uur
Ha, scherp. Dat zijn inderdaad wel wat meer stemmen dan eentje 

0
geplaatst: 26 november 2014, 15:38 uur
Heb 'm binnen al een tijdje, komt binnenkort langs.
Nu Squirts of Trash aan 't luisteren. Pete Swanson vind ik af en toe interessant, maar met deze track niet bepaald. Perc en Violet Poison klinken heel aardig. Perc kende ik al, Violet Poison nog niet, dat is een naam die ik meeneem van deze mixtape. Egyptrixx heb ik geen zin in, saai soort kickdrum bijvoorbeeld. Mahjongg is voor mij leuk en geinig. FKA Twigs is vrij puberaal qua vocalen, best aardig als geheel, maar haalt qua indruk bij mij zeker geen grote hoogten. Afsluiter klinkt heel goed.
Nu Squirts of Trash aan 't luisteren. Pete Swanson vind ik af en toe interessant, maar met deze track niet bepaald. Perc en Violet Poison klinken heel aardig. Perc kende ik al, Violet Poison nog niet, dat is een naam die ik meeneem van deze mixtape. Egyptrixx heb ik geen zin in, saai soort kickdrum bijvoorbeeld. Mahjongg is voor mij leuk en geinig. FKA Twigs is vrij puberaal qua vocalen, best aardig als geheel, maar haalt qua indruk bij mij zeker geen grote hoogten. Afsluiter klinkt heel goed.
0
Ponty Mython
geplaatst: 28 november 2014, 16:21 uur
De Grafmix is een prima compilatie. De goeiste die ik tot nu toe heb gehoord. De enige zwakke schakels in de mix zijn Turner (vervelende zang) en International Pony (vervelende zang). Uitschieters zijn Random Factor (lekker funky en dansbaar!), Diamond Version (duistere breakbeat) en East India Youth (toffe opbouw). Lekker in het gehoor liggend, af en toe groovy en vooral géén moeilijk gepriegel en geratel.
0
Sietse
geplaatst: 28 november 2014, 18:59 uur
ohh wat ga jij het nog moeilijk krijgen met mijn mix...dat zal niet veel anders dan gepriegel en geratel zijn 

0
Ponty Mython
geplaatst: 28 november 2014, 22:06 uur
Ik hou zo nu en dan ook wel van gepriegel en geratel, maar niet te veel. 

0
geplaatst: 29 november 2014, 13:00 uur
Sietse schreef:
ohh wat ga jij het nog moeilijk krijgen met mijn mix...dat zal niet veel anders dan gepriegel en geratel zijn
Nou, ik hepter nu al zin an

0
Sietse
geplaatst: 29 november 2014, 19:38 uur
GrafGantz ik denk dat er genoeg voorbij zal komen wat je kunt waarderen hoor 

0
Ponty Mython
geplaatst: 2 december 2014, 15:55 uur
Het wordt tijd voor de volgende mix. Hopelijk met veel David Guetta, Tiesto, Avicii en Will.I.Am.
0
geplaatst: 2 december 2014, 22:42 uur
Ponty Mython schreef:
Het wordt tijd voor de volgende mix. Hopelijk met veel David Guetta, Tiesto, Avicii en Will.I.Am.
Over een week toch pas? Of wil je gewoon nogmaals even zeggen dat mijn mix je niet bevalt?
0
Ponty Mython
geplaatst: 3 december 2014, 01:22 uur
GrafGantz schreef:
Over een week toch pas? Of wil je gewoon nogmaals even zeggen dat mijn mix je niet bevalt?
(quote)
Ponty Mython schreef:
De Grafmix is een prima compilatie. De goeiste die ik tot nu toe heb gehoord.
De Grafmix is een prima compilatie. De goeiste die ik tot nu toe heb gehoord.

0
geplaatst: 3 december 2014, 08:32 uur
Ha, ik sliep al half en heb geloof ik wat dingen door elkaar gehaald. Maar begin dan ook niet over van die drama-artiesten man 

0
geplaatst: 8 december 2014, 14:21 uur
Aardige compilatie, al denk ik niet dat het concept - enkel platen met maar 1 stem - snel leidt tot de allerfijnste mixtape. Voordeel is natuurlijk wel dat er wat onbekende muziek aan de man wordt gebracht. Het is wel aardig ontspannen de compilatie, mede doordat tracks lang hetzelfde blijven en niet al te avontuurlijk zijn. The Chase is best een aardige oude horror soundtrack type track, hou ik opzich van (Ik zal die EP eens luisteren van hem). De vocalen vind ik niet al te best op deze compilatie. The Aquaplano Sessions heb ik een keer gehoord een tijd geleden, maakte niet al teveel indruk dat album, al is er wel vloeiende opbouw. Vooral Voices From The Lake vind ik wat dat betreft een mooi project.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 december 2014, 02:37 uur
Wil het al een beetje lukken, Ynoskire?
Ik heb zojuist/vanavond in een bui van studieontwijkend gedrag, en met een reeks lessen over Ableton (produceren, niet mixen, maar goed) nog vers in het achterhoofd, een aantal tracks die ik afgelopen week in een liveset heb gezet tot een mixtapeje gepureerd. Het is nog niet geweldig, maar vast wel goed genoeg voor dit topic, en als het kan wil ik hem hier wel binnenkort presenteren.
Ik heb zojuist/vanavond in een bui van studieontwijkend gedrag, en met een reeks lessen over Ableton (produceren, niet mixen, maar goed) nog vers in het achterhoofd, een aantal tracks die ik afgelopen week in een liveset heb gezet tot een mixtapeje gepureerd. Het is nog niet geweldig, maar vast wel goed genoeg voor dit topic, en als het kan wil ik hem hier wel binnenkort presenteren.
0
geplaatst: 16 december 2014, 13:37 uur
Het heeft een beetje vertraging opgelopen met dank aan tentamens maar als het goed is moet het voor vrijdag af zijn.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 december 2014, 13:52 uur
Prima
, dan heb ik dus nog alle tijd om bij te schaven. Wat kunnen we verwachten?
Wat ik gisteren heb gemaakt is gemakkelijk in het gehoor liggende vierkwartsmaat elektronische muziek tussen de 120 en 125 BPM. Niet per se de doorsnee deephousepop die je overal hoort, maar Sietse gaat het wel zwaar ruk vinden.
, dan heb ik dus nog alle tijd om bij te schaven. Wat kunnen we verwachten?Wat ik gisteren heb gemaakt is gemakkelijk in het gehoor liggende vierkwartsmaat elektronische muziek tussen de 120 en 125 BPM. Niet per se de doorsnee deephousepop die je overal hoort, maar Sietse gaat het wel zwaar ruk vinden.

0
Ponty Mython
geplaatst: 17 december 2014, 08:33 uur
Ik ben in dubio of ik wat oude classics drop of gewoon een afwijkende ebm/industrial mix maak. Dat gaat Sietse ook niet erg waarderen, denk ik zo. 

0
Sietse
geplaatst: 17 december 2014, 20:39 uur
Wanneer stoppen jullie nou eens met die beats...te saai voor woorden 

0
Sietse
geplaatst: 18 december 2014, 00:11 uur
GrafGantz schreef:
beats >>>>> drones
beats >>>>> drones
Das inderdaad de meest interessante ontwikkeling...beginnen bij beats en dan uiteindelijk besluiten over te gaan naar drones.
(wellicht ga ik jullie allemaal verassen op een potje electronische muziek zonder enige drone er in te verwerken, maar ook zonder enige beat).
0
geplaatst: 18 december 2014, 07:50 uur
0
Ponty Mython
geplaatst: 23 december 2014, 02:39 uur
Hoe staat het met de mix? Kunnen we er nog dit jaar eentje verwachten?
0
geplaatst: 23 december 2014, 09:30 uur
Ik haal mij eerst preventief van de lijst. Mogelijk sluit ik later achteraan in de rij, maar heb het momenteel te druk met het één en ander.
Ynoskire
John Doe
Dance Lover
jurado
Poa
Ponty Mython
kobe bryant fan
Ploppesteksel
tuktak
Ynoskire
John Doe
Dance Lover
jurado
Poa
Ponty Mython
kobe bryant fan
Ploppesteksel
tuktak
0
geplaatst: 23 december 2014, 21:24 uur
Na een tweetal mixjes in elkaar te hebben gedraaid en tweemaal ontevreden te zijn geweest met het eindresultaat heb ik besloten om gewoon een verzameling nummers als mixtape in te leveren, dus bij dezen!
De MUME nachtelijke mixtape
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Van_Gogh_-_Starry_Night_-_Google_Art_Project.jpg/1280px-Van_Gogh_-_Starry_Night_-_Google_Art_Project.jpg
Eergister was het de kortste dag van het jaar, dus deze mixtape gaat over hetgeen momenteel 2/3 van de dag beslaat, de nacht. Verwacht Burial, maar dan zonder Burial. Voor de rest heb ik geprobeerd het qua stijl zo breed mogelijk te trekken zodat er hopelijk voor ieder wat wils tussen zit.
WeTransfer
De MUME nachtelijke mixtape
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Van_Gogh_-_Starry_Night_-_Google_Art_Project.jpg/1280px-Van_Gogh_-_Starry_Night_-_Google_Art_Project.jpg
Eergister was het de kortste dag van het jaar, dus deze mixtape gaat over hetgeen momenteel 2/3 van de dag beslaat, de nacht. Verwacht Burial, maar dan zonder Burial. Voor de rest heb ik geprobeerd het qua stijl zo breed mogelijk te trekken zodat er hopelijk voor ieder wat wils tussen zit.
WeTransfer
0
geplaatst: 23 december 2014, 21:52 uur
Whoops, ik had haakjes om de url heen staan.
Tracklist is trouwens:
Alva Noto + Opiate - Opto File 1
Supersilent - 6.2
Nicolas Jaar - Keep Me There
Ghostpoet - Meltdown
Throwing Snow - The Tempest (Feat. Adda Kaleh)
Legowelt - Teen Romance
Gunnar Haslam - Mimesiak
Kassem Mosse - Untitled B1 ( van workshop 8 )
Moderat - Rusty Nails (Shackleton Remix)
Ricardo Villalobos & Max Loderbauer - Recat
Tracklist is trouwens:
Alva Noto + Opiate - Opto File 1
Supersilent - 6.2
Nicolas Jaar - Keep Me There
Ghostpoet - Meltdown
Throwing Snow - The Tempest (Feat. Adda Kaleh)
Legowelt - Teen Romance
Gunnar Haslam - Mimesiak
Kassem Mosse - Untitled B1 ( van workshop 8 )
Moderat - Rusty Nails (Shackleton Remix)
Ricardo Villalobos & Max Loderbauer - Recat
* denotes required fields.