Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
skyline
geplaatst: 21 mei 2009, 11:01 uur
Nog ff eentje van vroegah. The Armoury Show met Castles in Spain.
Als de man met de zwarte Yamaha SG2000 bekend voorkomt dan kan dat. Het is ex-Magazine/Siouxsie gitarist/superheld John McGeoch. De drummer is trouwens ook ex-Magazine, zanger en bassist ex-Skids.
De heren hebben +/- 1 elpee gemaakt, Waiting for the Floods waarna John McG. hem weer peerde, dit keer naar PiL.
Ik zeg niet dat het fantastische muziek is, maar ach, 't is er weer eentje uit de Oudere Jongeren doos he.
YouTube - Armoury Show - Castles In Spain
Als de man met de zwarte Yamaha SG2000 bekend voorkomt dan kan dat. Het is ex-Magazine/Siouxsie gitarist/superheld John McGeoch. De drummer is trouwens ook ex-Magazine, zanger en bassist ex-Skids.
De heren hebben +/- 1 elpee gemaakt, Waiting for the Floods waarna John McG. hem weer peerde, dit keer naar PiL.
Ik zeg niet dat het fantastische muziek is, maar ach, 't is er weer eentje uit de Oudere Jongeren doos he.
YouTube - Armoury Show - Castles In Spain
0
geplaatst: 21 mei 2009, 12:09 uur
@Skyline - en je komt het album regelmatig goedkoop tegen op vinyl.
Veel dank ben ik op dit topic o.m. verschuldigd aan R71. De twee schijfjes van Feeding Fingers behoren voor mij tot de twee beste aankopen in deze soort van het laatste jaar, naast Bell Hollow.
Ja ze doen denken aan The Cure, maar het open, sprankelende geluid (zeker bij Bell Hollow) doet me weer denken aan The Cocteau Twins. Ik hou meer van een open geluid i.t.t. het dichtgeplamuurde van bijv. een Interpol of bepaalde Cure albums. Ook Veil Veil Vanish (yes - Lost Highway) wil ik noemen, voor mij 3,5 ster. Beduidend leuker/beter imo dan een White Lies (te veel posers en te veel pop).
I Like Trains - vind ik weer redelijk dichtgeplamuurd - zit op 3, 25 - 3,5 en ik zie niet de link met Tindersticks (zeker de latere), voor mij is het te veel rock - en, ja, mjuman is minder van de rock; ik denk bij Tindersticks (Stuart Staples) eerder aan Scott Walker (latere albums), John Cale, Mazzy Star (So Tonight that... en Among My Swan). Ik dreigde off-topic te drijven, maar door Mazzy Star te noemen (prachtband) dreef ik weer terug. Terugdrijvend noem ik ook naar even die andere bijzondere zangeres Julianne Regan (All about Eve - kippenvel, dat eerste album), zij schijnt weer een solo-album op stapel te hebben staan.
Veel dank ben ik op dit topic o.m. verschuldigd aan R71. De twee schijfjes van Feeding Fingers behoren voor mij tot de twee beste aankopen in deze soort van het laatste jaar, naast Bell Hollow.
Ja ze doen denken aan The Cure, maar het open, sprankelende geluid (zeker bij Bell Hollow) doet me weer denken aan The Cocteau Twins. Ik hou meer van een open geluid i.t.t. het dichtgeplamuurde van bijv. een Interpol of bepaalde Cure albums. Ook Veil Veil Vanish (yes - Lost Highway) wil ik noemen, voor mij 3,5 ster. Beduidend leuker/beter imo dan een White Lies (te veel posers en te veel pop).
I Like Trains - vind ik weer redelijk dichtgeplamuurd - zit op 3, 25 - 3,5 en ik zie niet de link met Tindersticks (zeker de latere), voor mij is het te veel rock - en, ja, mjuman is minder van de rock; ik denk bij Tindersticks (Stuart Staples) eerder aan Scott Walker (latere albums), John Cale, Mazzy Star (So Tonight that... en Among My Swan). Ik dreigde off-topic te drijven, maar door Mazzy Star te noemen (prachtband) dreef ik weer terug. Terugdrijvend noem ik ook naar even die andere bijzondere zangeres Julianne Regan (All about Eve - kippenvel, dat eerste album), zij schijnt weer een solo-album op stapel te hebben staan.
0
geplaatst: 21 mei 2009, 19:13 uur
Het nieuwe album van Audra is voor mij toch wel mijn grootste verslaving van het moment. Het is een ongelofelijke groeiplaat. Hoewel hij al direct lekker klinkt begin ik hem na dagelijks draaien echt fantastisch te vinden. Wat mij betreft een echte aanrader!
0
geplaatst: 23 mei 2009, 00:03 uur
Weer uit de States (Seattle) een aardige postpunk bandje, Romance.
Dit is hun enige video, lekkere muziek, zwakke tekst.
Op hun MySpace-pagina staat een erg fraai wavenummer, Face on the Sun.
Dit is hun enige video, lekkere muziek, zwakke tekst.
Op hun MySpace-pagina staat een erg fraai wavenummer, Face on the Sun.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 01:56 uur
Ben niet zo kapot van Romance, zang maakt het toch wel behoorlijk zwak. Niet dat de stem slecht is, maar het is zo nietszeggend... niet alleen de tekst, maar ook zeker de zangmelodie en de hele uitvoering komt nogal over als wannabees. 
de MySpace uitvoering is beter
Dat was 2x Lost Park: MySpace
En nog wat 'weird' spul. (speciaal voor azra
) :

de MySpace uitvoering is beter
Dat was 2x Lost Park: MySpace
En nog wat 'weird' spul. (speciaal voor azra
) :
0
geplaatst: 23 mei 2009, 15:33 uur
De weirdheid valt wel mee
Het eerste klinkt wel gaaf zelfs.
Lost Park is trouwens echt de moeite waard. Heb ze ook al een tijdje te vriend bij myspace en steeds vaker neem ik de moeite om de nummers herhaaldelijk te beluisteren.
Als je met weird spul wilt gaan smijten is hier het hoogtepunt :
Het eerste klinkt wel gaaf zelfs.Lost Park is trouwens echt de moeite waard. Heb ze ook al een tijdje te vriend bij myspace en steeds vaker neem ik de moeite om de nummers herhaaldelijk te beluisteren.
Als je met weird spul wilt gaan smijten is hier het hoogtepunt :
0
geplaatst: 23 mei 2009, 21:12 uur
Ja die weirdheid valt ook wel mee, maar vergeleken met wat er in dit topic lagskomt bedoel ik.
Dat clipje van jou neem ik niet eens serieus.
Lost Park is gewoon een goede band en ik MOET hun cd gewoon op SFS hebben. Ben er mee bezig.
Dat clipje van jou neem ik niet eens serieus.

Lost Park is gewoon een goede band en ik MOET hun cd gewoon op SFS hebben. Ben er mee bezig.

0
geplaatst: 23 mei 2009, 21:22 uur
Neem je het niet eens serieus. aj aj, je weet toch wel dat dit mijn favoriete kom-van-je-kater-op-maandagmorgen-af-nummer is. En als deze niet werkt ga ik meestal verder met Corpus Delicti. Maar Psychic TV is een vrij aardige band, alleen is dit het enige nummer wat mij écht aanspreekt. De freaky'igheid gemengd met die gevoelens die abstractheid, een kippenvel-moment van bijna 6 minuten.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 21:34 uur
Het is mij te rommelig, maar ik moet van hun nog eens wat studiomateriaal luisteren.
Die twee onderste clipjes die ik hierboven plaatste vind ik best cool klinken hoor. Ze linken allebei naar Lost Park, want een bandlid heeft ze op YouTube gezet.
Het nummer F F op hun MySpace vind ik ook erg lekker.
Die twee onderste clipjes die ik hierboven plaatste vind ik best cool klinken hoor. Ze linken allebei naar Lost Park, want een bandlid heeft ze op YouTube gezet.
Het nummer F F op hun MySpace vind ik ook erg lekker.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 00:02 uur
Een tipje voor de mensen hier:
Awaydays (2009) - soundtrack
Awaydays (2009) - MovieMeter.nl

Behoorlijk goede film en o.a. Joy Division, Magazine, The Cure, Teardrop Explodes, Dalek I en Cabaret Voltaire op de soundtrack.
Awaydays (2009) - soundtrack
Awaydays (2009) - MovieMeter.nl

Behoorlijk goede film en o.a. Joy Division, Magazine, The Cure, Teardrop Explodes, Dalek I en Cabaret Voltaire op de soundtrack.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 02:42 uur
De drummer van voormalig Nederlandse post-punk band Ro-robot is verhuisd naar de VS en speelt daar in Northern Labour Party. Luister in elk geval het nummer 'Embrace' eens.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 10:11 uur
0
geplaatst: 7 juni 2009, 23:32 uur
Nooit geweten dat Scritti Politti als post-punk band begonnen is. Deze nummers stammen uit 1978/79. Ik denk dat het een single geweest is, maar dat weet ik niet zeker. Er is volgens mij ook nog een Peel-sessie uit die tijd.
PS. die foto van The Clash negeren aub.
En nog deze single uit 1978:
Ik denk dat op dit album het oude post-punk werk van de band te vinden is.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 23:41 uur
@CD: op een van de eerste Factory of Disques du Crépuscule (From Brussels with Love?) verzamelaars - ik meen een casettebandje - stond ook Scritti Politti.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 23:56 uur
Songs to Remember uit 1982 laat ook een Scritti Politti horen met een ander geluid dan waarmee ze door braken. Het klonk toen allemaal best experimenteel.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 00:06 uur
Was in de war (wellicht met Durutti Column) ze staan niet op From Brussels with Love; ze staan wel op een compilatie-cassette uit 1981 van Rough Trade/NME met het nummer "The Sweetest Girl" maar dat is dan wel een vrij 'normaal' SP nummer. Overigens is het album materiaal van SP nog goed verkrijgbaar op vinyl.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 00:27 uur
Chameleon Day schreef:
Tja, goeie vraag....bekende naam, vroeger ook wel eens wat van beluisterd....alleen totaal vergeten wat het was.......(wave/post-punk/gothic freak Perfume had het ons zeker kunnen vertellen).
Tja, goeie vraag....bekende naam, vroeger ook wel eens wat van beluisterd....alleen totaal vergeten wat het was.......(wave/post-punk/gothic freak Perfume had het ons zeker kunnen vertellen).
0
geplaatst: 8 juni 2009, 00:37 uur
Scritti Politti, valt dat ook onder post-punk? Ik vind het sowieso wel nogal saai klinken.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 00:49 uur
Vind van wel - dat oude werk uit 78/79 dan. Op wikipedia wordt het ook zo betiteld (al zegt dat nog niks natuurlijk).
Het heeft op het eerste gehoor wel iets weg van een tragere en minder melodieuse versie van Josef K.
En saai kan ik het (nog) niet noemen. Het heeft wel geen "flow" als je dat bedoelt; je moet er echt voor zitten en luisteren. Maar groots is het niet.
Edit: ik zie op wiki dat ze nog getourd hebben met Gang of Four en Joy Division.
Het heeft op het eerste gehoor wel iets weg van een tragere en minder melodieuse versie van Josef K.
En saai kan ik het (nog) niet noemen. Het heeft wel geen "flow" als je dat bedoelt; je moet er echt voor zitten en luisteren. Maar groots is het niet.
Edit: ik zie op wiki dat ze nog getourd hebben met Gang of Four en Joy Division.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 11:50 uur
reptile71 schreef:
De drummer van voormalig Nederlandse post-punk band Ro-robot is verhuisd naar de VS en speelt daar in Northern Labour Party. Luister in elk geval het nummer 'Embrace' eens.
Zeer de moeite waard, wat mij betreft.
Verder draai ik momenteel veel de nieuwe albums van Frozen Plasma en Diary of Dreams. En ik kijk zeer uit naar het nieuwe album van Rome. (onlangs live gezien, erg goed)
0
geplaatst: 11 juni 2009, 23:31 uur
Deze band is niet helemaal goed te plaatsen, maar ik plaats hem maar hier.
Miranda Sex Garden - Cover My Face
Misschien in een vaag verleden bekend bij bezoekers van een Depeche Mode concert.
Misschien in een vaag verleden bekend bij bezoekers van een Depeche Mode concert.
0
geplaatst: 12 juni 2009, 10:02 uur
Mij bekend van Gothic verzamelalbums, maar dit klinkt volgens mij weer anders dan wat daarop stond. Dit doet me nogal denken aan die 'gothic metal' bandjes met zo'n zangeres enzo...
0
geplaatst: 17 juni 2009, 16:39 uur
deric raven schreef:
Punt is dat ze er bij hun vorige album uit wilden zien als Nick Cave, nu weer als Jesus and Mary Chain. Al klinkt hun tweede album wel beter dan hun eerste. Ze zijn duidelijk zoekende.
Ik sluit me aan bij Chameleon Day.
Punt is dat ze er bij hun vorige album uit wilden zien als Nick Cave, nu weer als Jesus and Mary Chain. Al klinkt hun tweede album wel beter dan hun eerste. Ze zijn duidelijk zoekende.
Ik sluit me aan bij Chameleon Day.
En ik weer bij jullie, zie ook mijn recensie.. leuke plaat, maar consistent is het nog niet en het lijkt alsof géén van die stijlen nu echt de basis vormt van hun eigen geluid. Maar niet onprettig om te horen.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 01:22 uur
Jeniferever - From Across the Sea
Zweedse band die zich net als iLiKETRAiNS op het grensgebied bevindt van wave, post-rock en shoe gaze. Stadgenoten van The Search. Op het laatste album van The Search staat ook een aantal, wat meer epische nummers dat mij hieraan doet denken.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 10:57 uur
deric raven schreef:
Ook @R71: was een beetje combinatie van beauty and the beast: 3 madrigalen-zangeressen - meerstemmige (meestal 3) liederen uit renaissance en barok die zonder begeleiding (a capella) worden uitgevoerd, veel komt dan aan op afstemming stemmen/harmonie, gecombineerd met eeen rock-begeleiding.
De vergelijking met All about Eve ligt een beetje voor de hand, maar dit is net iets weirder. De band wilde ook met hun muziek The garden of Eden (het lusthof) in muziek oproepen. Symbolen waarmee ze werkten verwezen ook naar horror-films.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 19:24 uur
Alhoewel ik niet bepaald een kenner ben,
heb ik toch nog wat leuke nummers in mijn collectie.
Wat dachten jullie hier van?
01. UNKNOWN CASES - Masimbabele (1983)
Ik vind het een zeer goed voorbeeld van hoe new wave geen genre op zich was,
maar vanuit een creatieve doe-het-zelf mentaliteit manier aan kruisbestuiving deed.
heb ik toch nog wat leuke nummers in mijn collectie.
Wat dachten jullie hier van?
01. UNKNOWN CASES - Masimbabele (1983)
Ik vind het een zeer goed voorbeeld van hoe new wave geen genre op zich was,
maar vanuit een creatieve doe-het-zelf mentaliteit manier aan kruisbestuiving deed.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 19:48 uur
oew oew Dazzler, dit vind ik toch wel zeer slecht. Zal waarschijnlijk een kwestie van smaak zijn.
Ik heb ook nog veel aanraders maar die kan ik hier niet neerzetten omdat 't vooral downloadlinks zijn van oude en onvindbare cd's/ep's. Dus degene die graag wat nieuws wilt proberen maar zelf niets weet te vinden moet mij maar even pm'en
Ik heb ook nog veel aanraders maar die kan ik hier niet neerzetten omdat 't vooral downloadlinks zijn van oude en onvindbare cd's/ep's. Dus degene die graag wat nieuws wilt proberen maar zelf niets weet te vinden moet mij maar even pm'en

0
geplaatst: 18 juni 2009, 20:07 uur
azra schreef:
oew oew Dazzler, dit vind ik toch wel zeer slecht.
Zal waarschijnlijk een kwestie van smaak zijn.
oew oew Dazzler, dit vind ik toch wel zeer slecht.
Zal waarschijnlijk een kwestie van smaak zijn.
Ik denk eerder een kwestie van african groove ...
Ik vind het wel intrigerend ... het klettert en botst, maar het klopt.
* denotes required fields.