Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2011, 15:34 uur
Ook ik ben niet echt enthousiast over dit album van The Frames, hij gaat 3 sterren van mij krijgen. The Swell Season is toch een stuk beter. 

0
geplaatst: 16 februari 2011, 17:04 uur
Dit album staat nu een week op dit forum.
Kan ik mijn album plaatsen?
Kan ik mijn album plaatsen?
0
geplaatst: 16 februari 2011, 20:57 uur
Ik denk ook dat dat het beste is voordat de kaars hier weer langzaam uitdooft. Wachten op beoordelingen lijkt me geen goed idee. Trouwens, bij het metal album v/d week zijn we al gewend dat er zelfs nog albums beoordeeld worden meer dan een jaar nadat ze zijn voorgesteld, en dat topic loopt al meer dan twee jaar. We leven in een vrije wereld waar heel veel muziek te beluisteren valt. Ik denk dat we niet kunnen/moeten verwachten dat iedereen meteen binnen de week een hele review bij het laatst voorgestelde album plaatst.
Zelf vind ik het aartsmoeilijk een score aan een album toe te kennen welke ik niet door en door ken, en zelfs dan nog. Maar een eerste indruk, of de evolutie van die indruk na meerdere luisterbeurten zal ik hier wel trachten te posten binnen een redelijke termijn. Ook al als teken van respect voor degenen die de moeite doen een album voor te stellen.
Op naar de volgende! (Eentje met wat meer pit?)
Zelf vind ik het aartsmoeilijk een score aan een album toe te kennen welke ik niet door en door ken, en zelfs dan nog. Maar een eerste indruk, of de evolutie van die indruk na meerdere luisterbeurten zal ik hier wel trachten te posten binnen een redelijke termijn. Ook al als teken van respect voor degenen die de moeite doen een album voor te stellen.
Op naar de volgende! (Eentje met wat meer pit?)
0
geplaatst: 16 februari 2011, 21:55 uur
Mijn rock album van de week is van een Amerikaanse band.
Kaura - That Which Define Us

Muziek in de stijl van Karnivool, Tool, Porcupine Tree e.d.
Ik ben benieuw wat jullie vinden. Vooral melden hier of bij het album zelf.
Indien gewenst kan ik een link leveren voor een download.
Hieronder de link naar hun Myspace.
Kaura at Myspace
Kaura - That Which Define Us

Muziek in de stijl van Karnivool, Tool, Porcupine Tree e.d.
Ik ben benieuw wat jullie vinden. Vooral melden hier of bij het album zelf.
Indien gewenst kan ik een link leveren voor een download.
Hieronder de link naar hun Myspace.
Kaura at Myspace
0
geplaatst: 17 februari 2011, 06:38 uur
Dat ziet er interessant uit.
Niet om te zeuren, maar er zit een foutje in de titel, ook op de pagina van het album.
Het moet zijn: That Which Defines Us
Niet om te zeuren, maar er zit een foutje in de titel, ook op de pagina van het album.
0
geplaatst: 17 februari 2011, 12:56 uur
Kronos schreef:
Correctiebericht al doorgestuurd naar MuMe.
0
geplaatst: 17 februari 2011, 17:22 uur
Deze week dus een harder album van de vorige week.
En het lijkt op TOOL? Dat kan eigenlijk al niet meer tegen vallen
En het lijkt op TOOL? Dat kan eigenlijk al niet meer tegen vallen

0
geplaatst: 17 februari 2011, 18:32 uur
Tool, Karnivool en Porcupine Tree? Dat moet bijna wel een goed album zijn! 

0
geplaatst: 17 februari 2011, 19:02 uur
Mijn eerste indruk is positief. De soms heldere hoge zangpartijen zijn best indrukwekkend. Dit album ga ik zeker grondiger beluisteren.
0
geplaatst: 19 februari 2011, 11:50 uur
Inderdaad, lijkt heel sterk, zeker voor een in eigen beheer uitgebracht album. Toch heb ik na een tweetal beluisteringen nog enkele valstruiken. De nummers lijken nog steeds erg op elkaar, en ik mis ook het gevoel van oprechte emoties. Technisch is het allemaal sterk, ook de zanger, de nummers zijn dikwijls naar een hoogtepunt toe uitgewerkt, maar het lijkt teveel uit het boekje, een reeds eerder (en soms met succes) toegepaste formule. Ik mis dus een beetje het 'punk' gevoel, het spontane. Maar dat heeft natuurlijk ook veel met persoonlijke smaak te maken, wat dus niet voor iedereen een struikelblok zal vormen. In ieder geval een uitstekende keuze! Een album om dieper op in te gaan, en een groep om in de gaten te houden.
0
geplaatst: 19 februari 2011, 12:00 uur
Nog een minpuntje misschien is dat het teveel klinkt als Tool-light.
0
geplaatst: 19 februari 2011, 14:58 uur
Kaura lijkt inderdaad een light versie van Tool.
Vind ik op zich helemaal niks mis mee, al lijkt het halverwege het album alsof ik het allemaal wel al een keer eerder gehoord heb.
Over het algemeen alles behalve een slecht album en zoals Cabeza al zei een groep om in de gaten te houden.
Vind ik op zich helemaal niks mis mee, al lijkt het halverwege het album alsof ik het allemaal wel al een keer eerder gehoord heb.
Over het algemeen alles behalve een slecht album en zoals Cabeza al zei een groep om in de gaten te houden.
0
geplaatst: 21 februari 2011, 17:16 uur
Had ik een goede versie, dacht ik. Blijkt dat de bestanden beschadigd zij. Boe!!! 
Edit: Een goede versie gevonden!

Edit: Een goede versie gevonden!

0
geplaatst: 22 februari 2011, 22:18 uur
Leuk album, technisch uitstekend, maar ik mis een beetje motie in de nummers.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 17:04 uur
Volgens mij is nu - Guinness1980 aan de beurt voor zijn album.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 17:09 uur
Papartis schreef:
Dat klopt.
Zal later vanavond met een album komen.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 21:35 uur
Zoals beloofd komt dan nu mijn Rock Album van de Week inzending.
Weer is het niet het album geworden dat ik voor de eerste ronde in gedachte had, dus hopelijk komt er nog een derde ronde
Deze keer heb ik gekozen voor:
Johnossi - Mavericks

Mavericks is het derde album van het Zweedse Johnossi.
Ik heb dus weer gekozen voor een band uit Zweden, echter zingt deze band gewoon in het Engels.
Johnossi bestaat uit John Engelbert en Oskar Bonde.
Dit album is vorig jaar uitgekomen en was op 2 albums na mijn favoriete album van 2010.
Wat mij betreft staat hier geen enkel slecht nummer op. Tot nu toe heb ik bij alle luisterbeurten netjes van de skip knop kunnen afblijven
Ik kan er zelf niet zoveel over vertellen maar hier is een Engelstalige utileg over de band:
Their music is characterized by a full guitar sound supported by Engelbert's unorthodox guitar rig and myriad effects pedals, and Bonde's straightforward beats; studio releases often feature colorful percussion accents on instruments such as tambourine, woodblock, guiro, and chimes. A variety of musical styles appear in their work, from hard rock, to blues riffs, post-punk, and even gloom-pop, though lyrical themes are almost uniformly personal and slightly angsty
Bij deze wens ik jullie veel luisterplezier.
Officiele site: Latest News | News | Johnossi - official site for the swedish rock duo
MySpace: Johnossi | Gratis muziek, tourneedata, foto's, video's - myspace.com
Weer is het niet het album geworden dat ik voor de eerste ronde in gedachte had, dus hopelijk komt er nog een derde ronde

Deze keer heb ik gekozen voor:
Johnossi - Mavericks

Mavericks is het derde album van het Zweedse Johnossi.
Ik heb dus weer gekozen voor een band uit Zweden, echter zingt deze band gewoon in het Engels.
Johnossi bestaat uit John Engelbert en Oskar Bonde.
Dit album is vorig jaar uitgekomen en was op 2 albums na mijn favoriete album van 2010.
Wat mij betreft staat hier geen enkel slecht nummer op. Tot nu toe heb ik bij alle luisterbeurten netjes van de skip knop kunnen afblijven

Ik kan er zelf niet zoveel over vertellen maar hier is een Engelstalige utileg over de band:
Their music is characterized by a full guitar sound supported by Engelbert's unorthodox guitar rig and myriad effects pedals, and Bonde's straightforward beats; studio releases often feature colorful percussion accents on instruments such as tambourine, woodblock, guiro, and chimes. A variety of musical styles appear in their work, from hard rock, to blues riffs, post-punk, and even gloom-pop, though lyrical themes are almost uniformly personal and slightly angsty
Bij deze wens ik jullie veel luisterplezier.
Officiele site: Latest News | News | Johnossi - official site for the swedish rock duo
MySpace: Johnossi | Gratis muziek, tourneedata, foto's, video's - myspace.com
0
geplaatst: 23 februari 2011, 21:46 uur
Ik was er mee bezig!
Ben nu het luisteren naar m'n eigen inzending

0
geplaatst: 23 februari 2011, 22:17 uur
Kent was vorige keer een geweldige tip. Ben benieuwd naar deze. 

0
geplaatst: 24 februari 2011, 16:04 uur
Net als Kent vind ik dit eerder pop dan rock. Klinkt zeker niet slecht, maar ik heb op het moment weinig met dit soort muziek.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 17:03 uur
Even een updat tot nu toe.
Hoi123: The Frames - For the Birds
Papartis: Kaura - That Which Defines Us
Guinness1980: Johnossi - Mavericks
Johnossi heb ik toevallig al als album. Ga er eens goed naar luisteren.
Hoi123: The Frames - For the Birds
Papartis: Kaura - That Which Defines Us
Guinness1980: Johnossi - Mavericks
Johnossi heb ik toevallig al als album. Ga er eens goed naar luisteren.
0
geplaatst: 25 februari 2011, 10:20 uur
@Kronos: Kent meer pop dan rock 
Ik vond Kent in ieder geval ook erg gaaf. Eens zien of we na deze eens dieper in de Zweedse "scene" moeten duiken.

Ik vond Kent in ieder geval ook erg gaaf. Eens zien of we na deze eens dieper in de Zweedse "scene" moeten duiken.
0
geplaatst: 25 februari 2011, 12:23 uur
0
geplaatst: 25 februari 2011, 17:00 uur
Cabeza Borradora schreef:
Eens zien of we na deze eens dieper in de Zweedse "scene" moeten duiken.
Eens zien of we na deze eens dieper in de Zweedse "scene" moeten duiken.
Als dit album je ook bevalt kan ik wel een lijstje met Zweedse folk/pop/rock artiesten maken.
0
geplaatst: 28 februari 2011, 21:17 uur
Vandaag een keer beluisterd. Best wel een aardig album. Niet zo kapot van als Kent. Ik denk dat ik op een 3,5* uit ga komen. Er zitten best wat goede nummers tussen, maar er zitten ook teveel nummers waarmee ik weinig affectie heb.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 22:33 uur
- Hoi123: The Frames - For the Birds (2001)
- Papartis: Kaura - That Which Defines Us (2010)
- Guinness1980: Johnossi - Mavericks (2010)
- Kronos
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy
- Don Cappuccino
Morgen dus Kronos!
- Papartis: Kaura - That Which Defines Us (2010)
- Guinness1980: Johnossi - Mavericks (2010)
- Kronos
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy
- Don Cappuccino
Morgen dus Kronos!
* denotes required fields.