MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Ik word tot nu toe niet echt blij van de albums. Ik ben benieuwd wat Kronos voor ons heeft uitgekozen.

Oops, 't is alweer woensdag.

Zoals ik had beloofd, een rockalbum.

Jane's Addiction, Soundgarden, Smashing Pumpkins, Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains, Monster Magnet en Warrior Soul.

Begin jaren negentig stond er een nieuwe generatie rockbands klaar om de wereld te veroveren. Dat deden ze ook. Behalve laatstgenoemde dan, die zal bij weinigen een belletje doen rinkelen.

Maar op zijn minst verdienen ze naam en faam in de mate van bijvoorbeeld Monster Magnet. Hoewel ze echter meteen aan de slag konden bij platenreus Geffen is het grote succes toch uitgebleven.

Reden genoeg dus om hier hun derde en naar mijn mening beste album voor te stellen;
Salutations from the Ghetto Nation.

De muziek is energiek, soms een beetje rauw (vooral door het stemgeluid van Kory Clarke) maar melodieus. Warrior Soul heeft een eigen stijl. Het album biedt genoeg variatie van tragere slepende nummers tot stampende rockers. Het ijzersterke slot- en titelnummer sluit het kleine uur geweld overtuigend af.

Veel luisterplezier!

(afbeelding)

Dat is zeker een lijstje dat hoge verwachtingen schept.

Inderdaad. Allemaal bands (inclusief Bush en Johan) waar ik als tiener helemaal weg van was.

@Guinness1980: Is dat nu gewoon een informatieve opmerking, of een verhulde vorm van kritiek?

Gewoon nutteloze informatie

Kritiek kan ik uberhaupt nog niet hebben want heb het album nog niet kunnen beluisteren.

Intussen al wel eigenlijk? Iemand? Een eerste indruk?

Of allemaal omver geblazen.

haha, ik ben morgen (en de komende 10 dagen) vrij dus zal tijdens het opruimen gaan luisteren.

Kronos schreef:
Of allemaal omver geblazen.
Meerdere keren, maar nog niet door jouw album. Heb hem nog niet opgezocht.

Ben (eindelijk) aan de eerste luisterbeurt bezig.
Eerste wat in me opkomt: Faith No More!!

Daar vind ik het in ieder geval af en toe wat van weg hebben.

Sorry Kronos, is er nog niet van gekomen, maar hij ligt vanboven!

Tot en met Ass-Kickin vind ik het een goed album. Daarna word het wat moeilijker om te aandacht erbij te houden.
Ik ga hem een dezer dagen zeker nog een keer beluisteren.

@Guinness, het album had misschien wat korter gekund. Alle nummers zijn wel goed, maar bijna een uur is toch al redelijk lang. Gelukkig is de afsluiter een van de beste nummers.

Cabeza Borradora schreef:
Sorry Kronos, is er nog niet van gekomen, maar hij ligt vanboven!

Van boven op een hoog stapeltje, denk ik.

een toren van bits en bytes

Ben nu tot het nummer Trip Rider en moet zeggen dat ik het eigenlijk best wel een lekker plaatje vind

Wacht maar eens tot je die nummers een beetje kent en begint mee te schreeuwen:

Love destruction
Your love corrupt

Het is inderdaad een plaat die erom vraagt om keihard mee te brullen. Daarnaast zit het muzikaal ook prima in elkaar vind ik. Het is soms wat cliche, maar dat maakt geen bal uit zolang het lekker klinkt

Tot mijn verrassing kon ik het openingsnummer al meteen meebrullen. Ik ben er nog niet achter vanwaar ik het ken. In 1992 had ik zo goed als nooit MTV opstaan (in ander jaren eigenlijk ook niet ), Studio Brussel beluisterde ik nogal veel in die tijd, maar ik betwijfel dat het daar airplay had. Waarschijnlijk heb ik het ergens op een verzamel cd. Ergens klonk de naam 'Warrior Soul' me ook niet helemaal vreemd. Ik heb hem nog maar 1 maal beluisterd, dus kan ik nog niet veel (zinnigs) zeggen, maar ik had de indruk dat de tweede helft van het album me meer beviel. Anyway, mijn eerste indruk is dat het hun ontbreekt aan memorabele songs, in tegenstelling met de bands die Kronos vernoemde, die wel doorgebroken zijn. Ook de zanger, zeer goed, maar niets memorabel. Verder ben ik het eens met jeroenheinz, en valt er op muzikaal vlak heel wat te beleven en genieten. Een plaat voor de die-hard rocker, die nooit genoeg stevige rock muziek in huis kan hebben.

Vanmorgen Warrioir Soul nog eens beluisterd.
Kom eigenlijk op dezeflde conclusie als na de vorige luisterbeurt.
Vooral het eerste gedeelte van de cd vind ik best goed.

Kronos schreef:
Gelukkig is de afsluiter een van de beste nummers.

Vind ik het beste nummer van dit album.

MindRuler
Dit album heb ik ooit beluisterd maar het kon me niet bekoren.
Door het overaanbod aan albums die nog op mijn "te luisteren" lijstje staat, denk ik ook niet dat ik deze een 2e kans ga geven. Stout van me hè? Verschrikkelijke cover ook, hopelijk hebben ze de ontwerper ervan reeds op water en brood gezet.

Het is mij nog niet gelukt om het te downloaden.
Iemand een link via pb tje?

Gisteren was Cornucopia.

chevy93 schreef:
- Hoi123: The Frames - For the Birds (2001)
- Papartis: Kaura - That Which Defines Us (2010)
- Guinness1980: Johnossi - Mavericks (2010)
- Kronos: Warrior Soul - Salutations from the Ghetto Nation (1992)
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy
- Don Cappuccino

Hij komt eraan, mensen...

Nou, met enige vertraging, maar hier is mijn album:

Ik twijfelde tussen Karma to Burn en Suimasen, maar dankzij het schitterende voorjaarsweer hebben de lentekriebels me dusdanig beïnvloed dat ik gekozen heb voor deze heerlijke, relaxte plaat:

Brant Bjork - Somera Sól http://www.musicmeter.nl/al...

Heerlijke mellow rock van de voormalig drummer van Kyuss en Fu Manchu... Ik heb zin in de zomer!!!

Ik ook, want hier (in Barcelona) regent het momenteel pijpestelen...
Somera Sol, dat moet wel wat zon in huis brengen, ga er meteen achteraan!

Heb de meeste platen van Brant Bjork inmiddels al beluisterd, maar deze stond nog op de lijst

Ziet er leuk uit.

Eerste luisterbeurt goed bevallen. Toch een twijfel: is wel erg toegankelijk. Zal geen groeier zijn denk ik, vrees eerder dat na meerdere beluisteringen wat zal gaan vervelen. Toch wel een verademing; soms heb ik de indruk dat hier op MuMe het melancholisch MOET zijn om goed te worden bevonden. Ik persoonlijk vind dat nogal makkelijk. Diepgaande maar opgewekte muziek daarentegen... (nu heb ik het wel niet meer specifiek over dit album, voor de duidelijkheid.)

Alweer geen idee wat me te wachten staat. Ik laat me dus verrassen!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.