MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Guinness1980 schreef:
Houden we dit lijstje aan of nemen we de volgorde van de vorige rondes?

Dat maakt niet veel uit denk ik. Wat mij betreft trap jij woensdag af, Guinness.

Cabeza Borradora schreef:
@chevy93: als er toch weer eerdere deelnemers zich terug aanmelden, wil dat toch zeggen dat de posts op zijn minst gelezen worden. Aan de voorstellers dus de taak de lezers te overtuigen om het album in kwestie toch op te zoeken.

Ik luister minimaal 1 keer naar een album dat hier voorbij komt.

Cabeza Borradora schreef:
Ik heb trouwens je laatste keuze-album (van Immanu El) meermaals beluisterd, maar het heeft me niet weten te beroeren. Het kan ook niet altijd en bij iedereen prijs zijn natuurlijk.

En dat vond ik dan weer een van de betere inzendingen van de afgelopen ronde.

Kronos schreef:
Dat maakt niet veel uit denk ik. Wat mij betreft trap jij woensdag af, Guinness.

Ok, dan zal ik na het weekend eens naar een geschikt album zoeken.
Zal proberen deze keer uit Zweden (en andere Scandinavische landen) weg te blijven

Het is natuurlijk het leukste als we ook een beetje hier blijven posten. Zo krijgen buitenstaanders ook eerder het gevoel dat dit ook een leuk topic is.

Wat mij betreft trap je overigens al morgen af.

Of vanavond.

Altijd wel interessante albums bij dit Topic. Mutiny on the Bounty vond ik namelijk erg goed, doet inderdaad wel aan The Mars Volta denken.

Vanavond is nog beter, ja.

Zelf had ik altijd nog veel albums liggen en dan kwamen deze er nog bij. Dan ging ik vaak liever voor zelf uitgekozen albums, omdat ik dan zeker(der) weet dat het mij ligt. Nu ik vakantie heb, zal ik proberen elk album ook gelijk te beluisteren.

Overigens heb ik mijn album al klaarliggen, dus desnoods kan ik ook wel het spits afbijten.

Vanavond ja, eerst ligt het topic maanden stil en nu kan het niet snel genoeg.

Maar voor mij persoonlijk, als deelnemer ook aan Metal Album vd Week (zondag) en het topic van Cabeza met essentiële klassiekers (vrijdag) is het leuker als de oorspronkelijke woensdag wordt aangehouden voor dit topic.

chevy93 schreef:
Overigens heb ik mijn album al klaarliggen, dus desnoods kan ik ook wel het spits afbijten.

Ik dacht dat jij nog niet ingeschreven had.

Bij deze dan:

Guinness1980
Kronos
cornucopia
Cabeza Borradora
laboomzaa
Bardt1980
Papartis
Quadraphonic
Don Cappuccino
chevy93

Ik geef ook de voorkeur aan woensdag, zondags is mijn metal dag.
En ik wil nog even enkele kanshebbers beluisteren voordat ik een album aan jullie voorstel..

Ik twijfel nog tussen 2 albums. Begin van de avond meld ik me weer

Vandaag start dan eindelijk nieuwe ronde van Het Rock Album van de Week.
De vorige twee rondes heb ik gekozen voor 2 Zweedse rock albums. Deze keer wilde ik perse geen Scandinavische band kiezen al was dat wel makkelijker geweest.
Nog steeds twijfel ik of het de goede keuze is wat ik heb gemaakt.
Het album dat afgevallen is was een blues getint rock album.

Het album waar jullie deze week naar mogen luisteren is:

Exit Calm - Exit Calm (2010)

(afbeelding)

Het titelloze debuut album van deze heren uit South Yorkshire is iets meer dan een jaar geleden uitgebracht.
De muziek doet me vooral denken aan de oude The Verve en U2 (The Unforgettable Fire)
Veel meer weet ik er momenteel niet over te zeggen.

Hopelijk beleven jullie veel luisterplezier aan mijn gekozen album.

Vorige inzendingen:
Kent - Isola (1997)
Johnossi - Mavericks (2010)

Ik ben benieuwd Guinness. Een mooie hoes in ieder geval.

Mocht er iemand problemen hebben met het vinden van dit album stuur dan ff een pm.

Wel jammer dat die langer dan een uur duurt.

Die 4 en een halve minuut zul je toch wel overleven? Of is het zo erg

Mijn grens van het niet verveeld raken ligt 4 van de 5 keer bij 40-45 minuten.

Sommige albums vind ik ook te lang of zouden beter zijna ls ze niet zo lang waren.
Vooral met muziek die ik nog niet ken heb ik dat probleem, kan me er dus iets bij voorstellen.
Maar vrijwel elk nummer op dit album duurt rond de 6 minuten.

chevy93 schreef:
Mijn grens van het niet verveeld raken ligt 4 van de 5 keer bij 40-45 minuten.

Met MTV groot geworden?

Nee, ik heb echt bijna nooit MTV gekeken. En al zeker niet voor de muziek.

Guinness1980 schreef:
Vooral met muziek die ik nog niet ken heb ik dat probleem, kan me er dus iets bij voorstellen.
Maar vrijwel elk nummer op dit album duurt rond de 6 minuten.
Proberen kan altijd en als het niks is, kan ik altijd nog vroegtijdig afhaken. Maar laat ik het eerst maar gewoon proberen.

Ik kan best begrijpen dat muziek op den duur gaat vervelen maar daar heb ik geen 45 minuten voor nodig

Hopelijk valt het met Exit Calm mee

Sommige albums groeien nou eenmaal. Ik ga niet na 3 liedjes al een album uitzetten. Alleen bij hoge uitzondering en de keren dat dat gebeurd is zijn op 3 vingers te tellen.

Kronos schreef:
(quote)

Met MTV groot geworden?

Ik heb jou volgens mij ook wel eens horen zeggen dat de LP tijden het best waren. Maar ik kan het ook verkeerd hebben..hoor!

Volgens mij heb ik Exit Calm nog ergens op de harde schijf staan! Eens opzoeken!!

Ik vind Exit Calm alvast helemaal niks. Waarom denken die bandjes toch allemaal dat het cool is om constant reverb/echo op de vocalen te zetten?

laboomzaa schreef:
Ik heb jou volgens mij ook wel eens horen zeggen dat de LP tijden het best waren. Maar ik kan het ook verkeerd hebben..hoor!

Voor veel albums geldt dat ook wel vind ik.
Ik heb het idee dat er vaak teveel op een cd wordt gezet om maar het maximale uit een cd te halen.
Al zijn er natuurlijk ook uitzonderingen.

64 minuten vind ik overigens niet overdreven lang.

Ik ook niet...ik kan ook platen in 2e luisteren. Maak er gewoon een dubbel elpee van

Mooie hoes in ieder geval. Ik ga hem morgen tijdens m'n werk eens helemaal luisteren.
Mochten jullie bepaalde albums moeilijk kunnen vinden dan ik www.grooveshark.com aanraden (voor degene die deze site nog niet kennen dan)

Eerste drie nummers zitten er inmiddels op en ik kan niet ontkennen dat de link met U2 snel is gelegd. Een band waar ik persoonlijk niet zoveel mee heb, maar tot nu toe vind ik dit op de een of andere manier toch een stuk beter te behapstukken.

De twee eerder door Guinness1980 voorgestelde albums laat ik er af en toe nog steeds eens tussen komen. Ik ben dus benieuwd naar deze, maar met al de feesten hier ben ik er nog niet aan toegekomen. Tot nu toe dan toch

Ik ga hem te pakken zien te krijgen (gaat lukken) en dan morgen eens luisteren.
Ben benieuwd.

Heb hem net uit. Het is al gezegd, om U2 kom je niet heen. Moest even denken aan
Kaura - That Which Define Us uit de vorige ronde, waarmee je niet om Tool heenkon. Maar die bleek dan ook nog wat slapper als Tool. Een beetje vrees ik dat met deze hetzelfde gaat gebeuren. Als je muziek zo sterk aan een andere band doet denken, moet er wel iets zo sterk, of anders inzitten dat je die band in kwestie kunt overstijgen, en doen vergeten als het ware. Benieuwd of de nummers op deze exit calm dat klaar krijgen na enkele luisterbeurten.

Een album dat op zich wel aangenaam klinkt maar dat ik wellicht niet ga blijven draaien. De galm op zang en gitaren klinkt leuk voor even maar het maakt de muziek wel wat te zweverig voor mijn smaak.

2 keer geluisterd. Valt niet tegen. Overgens wel een hele zit om het gehele album te luisteren.
Ik zal denk ik regelmatig wat nummers van dit album draaien.
Voorlopige score 3.5.
Wil dit album nog enkele keren luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:05 uur

geplaatst: vandaag om 03:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.