Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2011, 23:42 uur
Ik bedenk me nu dat ik net zo goed Spotify kan gebruiken 
Exit: Biography, Albums, Singles, Playlists & Upcoming Gigs | Share Spotify Playlists at ShareMyPlaylists.com
Morgen zal ik hem gaan beluisteren!

Exit: Biography, Albums, Singles, Playlists & Upcoming Gigs | Share Spotify Playlists at ShareMyPlaylists.com
Morgen zal ik hem gaan beluisteren!

0
geplaatst: 28 juni 2011, 14:37 uur
Inderdaad, U2 is de band waar je vanaf noot 1 aan denkt. Jammer genoeg is het allemaal net niet. Het openingsnummer is nog goed en de paar nummers daarna ook, maar zo rond Reference was ik wel klaar met hun sound. Ik denk dat ik (na 1x luisteren) op een 3,0* uit kom.
Wellicht is het een groeiplaat, je weet nooit.
Edit: Ik was iets te snel. De laatste nummers zijn lekker rustig en toch wel een mooie ommekeer. Misschien dat deze bij herbeluistering beter bevalt.
Wellicht is het een groeiplaat, je weet nooit.
Edit: Ik was iets te snel. De laatste nummers zijn lekker rustig en toch wel een mooie ommekeer. Misschien dat deze bij herbeluistering beter bevalt.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 16:04 uur
Het album nu zo'n drie keer voorbij laten komen en ik moet zeggen dat het lekker wegluisterd.
Toch vind het ik nergens echt spannend worden waardoor ik denk dat ik de plaat niet snel nog een keer op zal zetten. Wellicht heeft het ook te maken met een stukje gebrek aan originaliteit of de constante galm op de vocalen, ik weet het niet. Voor mij 3.0 *
Toch vind het ik nergens echt spannend worden waardoor ik denk dat ik de plaat niet snel nog een keer op zal zetten. Wellicht heeft het ook te maken met een stukje gebrek aan originaliteit of de constante galm op de vocalen, ik weet het niet. Voor mij 3.0 *
0
geplaatst: 29 juni 2011, 06:31 uur
Album van deze week is een oudje. Best een klassieker maar niet echt heel bekend. Ik heb het album een twintigtal jaar geleden opgepikt tijdens een commerciële actie in Fnac waarbij een selectie rockclassics werd voorgesteld.
Pavlov's Dog ~ Pampered Menial (1975)

De muziek is vrij typisch jaren zeventig, met een scheutje prog en symfo, door het gebruik van instrumenten als viool, altviool, piano, fluit en mellotron. Maar vooral de zang valt op want die is echt heel erg hoog en met een snel vibrato. Misschien even wennen, maar eerder een kwestie van love it or hate it.
Op Pampered Menial staan verschillende prachtige nummers vind ik. Na enkele keren horen leek het voor mij al alsof ik ze sinds een lang vervolgen verleden kende en voeren ze mij daar vol nostalgie naartoe, ook al heb ik er geen concrete herinneringen bij; onbestemde weemoed.
Bij het album staat al een uitgebreide recensie van aERodynamIC en Ruby heeft ook een interessant stukje geplaatst. Makkelijk te vinden tussen de weinige berichten. Ik hou het hier dus kort en verwijs naar daar voor meer info.
Veel luisterplezier!
Pavlov's Dog ~ Pampered Menial (1975)
De muziek is vrij typisch jaren zeventig, met een scheutje prog en symfo, door het gebruik van instrumenten als viool, altviool, piano, fluit en mellotron. Maar vooral de zang valt op want die is echt heel erg hoog en met een snel vibrato. Misschien even wennen, maar eerder een kwestie van love it or hate it.
Op Pampered Menial staan verschillende prachtige nummers vind ik. Na enkele keren horen leek het voor mij al alsof ik ze sinds een lang vervolgen verleden kende en voeren ze mij daar vol nostalgie naartoe, ook al heb ik er geen concrete herinneringen bij; onbestemde weemoed.
Bij het album staat al een uitgebreide recensie van aERodynamIC en Ruby heeft ook een interessant stukje geplaatst. Makkelijk te vinden tussen de weinige berichten. Ik hou het hier dus kort en verwijs naar daar voor meer info.
Veel luisterplezier!
0
geplaatst: 29 juni 2011, 08:12 uur
Deze band ken ik! Omdat ze eind vorig jaar in The Rock Temple optraden heb ik destijds dit album gedownload. Ben er uiteindelijk niet geen gegaan.
Album staat inmiddels weer op de pc dus zal er straks weer eens naar gaan luisteren.
Album staat inmiddels weer op de pc dus zal er straks weer eens naar gaan luisteren.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 09:03 uur
Eerste luisterbeurt is goed bevallen!
Ik had opgezocht wanneer dit optreden hier precies was (31/10/2010) en zag ook de rede waarom ik niet geweest ben.
Vond 26 euro veel geld voor een band waar ik zo goed als niks van kende.
Vooral Julia, Late November en Natchez Trace vond ik erg goed.
Dat waren de keren dat ik even op de pc ging kijken om te kijken welk nummer het was.
Dit album ga ik zeker vaker luisteren!
Ik had opgezocht wanneer dit optreden hier precies was (31/10/2010) en zag ook de rede waarom ik niet geweest ben.
Vond 26 euro veel geld voor een band waar ik zo goed als niks van kende.
Vooral Julia, Late November en Natchez Trace vond ik erg goed.
Dat waren de keren dat ik even op de pc ging kijken om te kijken welk nummer het was.
Dit album ga ik zeker vaker luisteren!
0
geplaatst: 29 juni 2011, 09:23 uur
Zo, dat klinkt helemaal niet verkeerd
Kende deze band eerlijk gezegd nog niet.
Die Tina Turner is toch ook van alle markten thuis
Nee, maar Inderdaad is de stem wel even wennen. Maar dat had ik bij Sigur Ros in het begin ook.
Kende deze band eerlijk gezegd nog niet.Die Tina Turner is toch ook van alle markten thuis
Nee, maar Inderdaad is de stem wel even wennen. Maar dat had ik bij Sigur Ros in het begin ook.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 15:51 uur
De hoge zang is de enige vergelijking met Jón Þór Birgisson van Sigur Rós.
Al vind ik zijn (zang)stem veel mooier dan van de zanger van Pavlov's Dog.
Al vind ik zijn (zang)stem veel mooier dan van de zanger van Pavlov's Dog.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 16:22 uur
Ik doelde ook op de vergelijking mooie muziek waar ik eerst erg aan de zang moest wennen.
Jonsi's stemgeluid ligt mij ook meer, maar de twee stemgeluiden zijn uiteraard totaal niet met elkaar te vergelijken.
Jonsi's stemgeluid ligt mij ook meer, maar de twee stemgeluiden zijn uiteraard totaal niet met elkaar te vergelijken.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 16:43 uur
Prima album. Evenals de opvolger van dit album.De bandin 2009 live gezien in de Kade Zaandam.
Prima concert. De band maakt nog steeds albums.
Pas een nieuw album uit en een Live album.
David Surkamp, de zanger met het bijzondere stemgeluid heeft ook diverse solo albums gemaakt die goed zjn. o.a. Dancing on the Edge of a Teacup (2007)
Prima concert. De band maakt nog steeds albums.
Pas een nieuw album uit en een Live album.
David Surkamp, de zanger met het bijzondere stemgeluid heeft ook diverse solo albums gemaakt die goed zjn. o.a. Dancing on the Edge of a Teacup (2007)
0
geplaatst: 29 juni 2011, 17:59 uur
Ergens heb ik een nummer van hen op een verzamelaar staan wat ik wel goed vond. Verder ken ik niks van de band. Ik ben hier erg benieuwd naar en afwachten of ik het nummer in kwestie hier tegenkom. (Indien niet moet ik in mijn dozen gaan rommelen...)
0
geplaatst: 29 juni 2011, 18:22 uur
Dat zal waarschijnlijk Julia of Late November zijn. De bekendste nummers denk ik.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 18:58 uur
Leuk album! Staat ook mooi tussen de andere albums in mijn mapje met '60-'70 rock platen
, voelt als een ontbrekend stukje van een puzzel dat is toegevoegd.

, voelt als een ontbrekend stukje van een puzzel dat is toegevoegd. 
0
geplaatst: 4 juli 2011, 21:51 uur
De vorige twee platen hebben voor mij helaas niet zo veel opgeleverd...
Even voor de duidelijkheid: hoe veel stemmen mag een album ook al weer hebben als we 'm hier willen aandragen? Ik ben uiteraard al een beetje aan het rondkijken, maar twijfel nog... Woensdagavond en anders donderdag hoop ik mijn bijdrage te posten...
Even voor de duidelijkheid: hoe veel stemmen mag een album ook al weer hebben als we 'm hier willen aandragen? Ik ben uiteraard al een beetje aan het rondkijken, maar twijfel nog... Woensdagavond en anders donderdag hoop ik mijn bijdrage te posten...
0
geplaatst: 4 juli 2011, 22:06 uur
Volgens mij maximaal 40. Maar als er niemand van ons op gestemd heeft en jij vind dat het album te weinig aandacht heeft gekregen heb ik er geen problemen mee (ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt)
Morgen nog eens een keertje aandacht geven aan Pavlov's Dog
Morgen nog eens een keertje aandacht geven aan Pavlov's Dog
0
geplaatst: 5 juli 2011, 00:20 uur
De stemmengrens is 50, geloof ik. Ik zal morgen (tussen al het 60's-geweld) even een gaatje zoeken voor Pavlov.
0
geplaatst: 5 juli 2011, 06:31 uur
Guinness1980 schreef:
Volgens mij maximaal 40.
Volgens mij maximaal 40.
Inderdaad, maximum 40 stemmen was de afspraak. Vorige ronde tenminste.
Maar het lijkt me logisch dat een album met 45 stemmen waar niemand van ons op gestemd heeft een betere keuze is dan een album met 20 stemmen waar we allemaal op gestemd hebben.
0
geplaatst: 5 juli 2011, 07:09 uur
[quote]Kronos schreef:
Dat is ook zo. Persoonlijk zoek ik het liefst een album waar nog niemand van de deelnemers een stem op heeft uitgebracht.
(quote)
Dat is ook zo. Persoonlijk zoek ik het liefst een album waar nog niemand van de deelnemers een stem op heeft uitgebracht.
0
geplaatst: 5 juli 2011, 09:58 uur
Het best is om albums te zoeken die ook op spotify staan. Zelf vind ik dat erg handig. 

0
geplaatst: 6 juli 2011, 13:55 uur
Overzicht:
Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)
cornucopia -
Cabeza Borradora -
laboomzaa -
Bardt1980 -
Papartis -
Quadraphonic -
Don Cappuccino -
chevy93 -
Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)
cornucopia -
Cabeza Borradora -
laboomzaa -
Bardt1980 -
Papartis -
Quadraphonic -
Don Cappuccino -
chevy93 -
0
geplaatst: 6 juli 2011, 21:08 uur
Beste leider van dit forum,
Hierbij mijn bijdrage. Voorgaande keren kwam ik met 35007 en Brant Björk op de proppen. Nu dacht ik eens iets uit mijn zo geliefde stonerhoekje te kruipen. Want geen van jullie heeft gestemd bij 'Sex, Love and Rock 'n Roll' van Social Distortion. Toen zag ik echter laboomzaa er bij staan. Graveyard was de volgende optie, maar hier gooide Kronos roet in het eten.
Daarom werd ik eigenlijk terug gespoeld richting stonerland... Een ietwat vreemde eend in de bijt is de band Clutch. Ze maken stevige, funky rock die vaak onder de noemer van stonerrock geschaard wordt. Of dit terecht is valt over te discussiëren, maar lekker is het wel.
Ik twijfelde tussen Blast Tyrants en Pure Rock Fury, maar de eerste heeft op basis van een fotofinish gewonnen...
Dus hierbij: Clutch - Blast Tyrants
Enjoy!
Hierbij mijn bijdrage. Voorgaande keren kwam ik met 35007 en Brant Björk op de proppen. Nu dacht ik eens iets uit mijn zo geliefde stonerhoekje te kruipen. Want geen van jullie heeft gestemd bij 'Sex, Love and Rock 'n Roll' van Social Distortion. Toen zag ik echter laboomzaa er bij staan. Graveyard was de volgende optie, maar hier gooide Kronos roet in het eten.
Daarom werd ik eigenlijk terug gespoeld richting stonerland... Een ietwat vreemde eend in de bijt is de band Clutch. Ze maken stevige, funky rock die vaak onder de noemer van stonerrock geschaard wordt. Of dit terecht is valt over te discussiëren, maar lekker is het wel.
Ik twijfelde tussen Blast Tyrants en Pure Rock Fury, maar de eerste heeft op basis van een fotofinish gewonnen...
Dus hierbij: Clutch - Blast Tyrants
Enjoy!
0
geplaatst: 7 juli 2011, 09:19 uur
Jaaah, Clutch, Goede keuze!
Heb dit album al lang niet meer geluisterd dus ga me er vandaag weer eens aan wagen.
Ik vind het meer Stoner richting Kyuss met een vleugje Infectious Grooves hier en daar.
Heb dit album al lang niet meer geluisterd dus ga me er vandaag weer eens aan wagen.
Ik vind het meer Stoner richting Kyuss met een vleugje Infectious Grooves hier en daar.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 09:39 uur
Clutch! 
Die heb ik vorige week nog geluisterd, wat een heerlijk album is dat! Smerig, funky en gewoon zwaar rockend!

Die heb ik vorige week nog geluisterd, wat een heerlijk album is dat! Smerig, funky en gewoon zwaar rockend!

0
geplaatst: 7 juli 2011, 10:34 uur
Die van Brant Björk vond ik wel erg leuk. Ben dus wel erg benieuwd naar deze, en tergelijkertijd ga ik die van 35007 ook maar eens opzoeken dan.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 12:02 uur
Klopt de genreaanduiding dan niet? Want voor metal is al een ander topic. 

0
geplaatst: 7 juli 2011, 16:29 uur
die soms wel wat aan (de vroege) Monster Magnet doet denken, maar dikwijls toch ook voldoende origineel uit de hoek blijken te komen.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 20:39 uur
Clutch is echt geen metal, Chevy93. En de oude Monster Magnet is een stuk psychedelischer en drugsdoordrengt dan het meer recht-toe-recht-aan gerock van Clutch, vind ik.
(Ik weet dat ik maar één album mag posten, maar ik zou toch echt Social Distortion en Graveyard ook even checken als je 't nog niet kent...
)
(Ik weet dat ik maar één album mag posten, maar ik zou toch echt Social Distortion en Graveyard ook even checken als je 't nog niet kent...
)* denotes required fields.