Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2011, 21:42 uur
Hermano ken ik al. Wel een vet (stoner)rockalbum! John Garcia is altijd goed...
0
geplaatst: 14 november 2011, 16:21 uur
Papartis schreef:
Ik heb mijn album van de week al. Maar een weekje wachten is ok.
Ik heb mijn album van de week al. Maar een weekje wachten is ok.
okay, tnx, dan ga ik voor woensdag

0
geplaatst: 16 november 2011, 10:37 uur
Ik had eerst een stevig stoner(achtig) rockalbum in gedachte, maar het moet hier ook weer niet het het stoner album v/d week topic gaan worden, vandaar deze week mijn keuze voor Violently Delicate (2007) van Eatliz.

Eatliz is een, volgens hun bio, zeskoppige female fronted art-rock band uit Tel Aviv (Israel). (Bah, wat haat ik dat etiket "art-rock"
) Hun muziek wordt ook wel eens gecatalogeerd onder de noemer alternatieve en/of progressieve rock. (Ze hebben in Israel o.a. het voorprogramma van Porcupine Tree and “Zappa Plays Zappa” verzorgd). Zelf noemen ze hun muziek compilcated pop. Hun laatste album (Teasing Nature uit 2010) neigt inderdaad meer naar pop met een weerhaak, maar op deze Violently Delicate valt er nog een heerlijke balans tussen progressieve rock en gecompliceerde pop te beluisteren, met af en toe die onweerstaanbare midden-oosten, maar ook jazz invloeden. Beschrijven blijft moeilijk, maar met de door hunzelf aangehaalde hoofdinvloeden (Mr. Bungle, Björk and Portishead) door elkaar te gooien kan je je wel een redelijk idee vormen. Het wonderlijke, want zeldzaam bij dit soort muziek, is dat al die verschillende stijlen en invloeden (na een paar beluisteringen) niet alleen mooi in elkaar vallen, maar ook plaats laten aan echt mooie songs! Niet alleen softere songs met hitlijst-ambitie zoals
Attractive,
maar ook verwrongen pop-rock parels zoals
Hey.
Het zal je niet verbazen dat deze videos niet onopgemerkt zijn gebleven (Hey heeft een tiental internationale prijzen in de wacht gesleept, waaronder de Spike Lee award), en je merkt meteen dat de band naast hun muzikale vakmanschap een grote troef hebben in zangeres Lee Triffon, dewelke niemand onberoerd zal laten. (Zelf zegt ze: [...]Or they think we're great, our they can't stand us, and that's good[...])
Het is moeilijk andere favoriete tracks aan te duiden, want zo goed als heel het album is de moeite, maar mis toch zeker ook niet Big Fish, I Don't Care en Be Invisible (Dat halverwege het nummer ontpopt in een heus oosters feestje!)

Je kan (hier) het album op hun webpage beluisteren.
Hier nog een uitgebreid artikel met foto's en interview naar aanleiding van het nieuwe album: MidnightEast » Blog Archive » Being Eatliz

Veel luisterplezier!

Eatliz is een, volgens hun bio, zeskoppige female fronted art-rock band uit Tel Aviv (Israel). (Bah, wat haat ik dat etiket "art-rock"
) Hun muziek wordt ook wel eens gecatalogeerd onder de noemer alternatieve en/of progressieve rock. (Ze hebben in Israel o.a. het voorprogramma van Porcupine Tree and “Zappa Plays Zappa” verzorgd). Zelf noemen ze hun muziek compilcated pop. Hun laatste album (Teasing Nature uit 2010) neigt inderdaad meer naar pop met een weerhaak, maar op deze Violently Delicate valt er nog een heerlijke balans tussen progressieve rock en gecompliceerde pop te beluisteren, met af en toe die onweerstaanbare midden-oosten, maar ook jazz invloeden. Beschrijven blijft moeilijk, maar met de door hunzelf aangehaalde hoofdinvloeden (Mr. Bungle, Björk and Portishead) door elkaar te gooien kan je je wel een redelijk idee vormen. Het wonderlijke, want zeldzaam bij dit soort muziek, is dat al die verschillende stijlen en invloeden (na een paar beluisteringen) niet alleen mooi in elkaar vallen, maar ook plaats laten aan echt mooie songs! Niet alleen softere songs met hitlijst-ambitie zoals
Attractive,maar ook verwrongen pop-rock parels zoals
Hey.Het zal je niet verbazen dat deze videos niet onopgemerkt zijn gebleven (Hey heeft een tiental internationale prijzen in de wacht gesleept, waaronder de Spike Lee award), en je merkt meteen dat de band naast hun muzikale vakmanschap een grote troef hebben in zangeres Lee Triffon, dewelke niemand onberoerd zal laten. (Zelf zegt ze: [...]Or they think we're great, our they can't stand us, and that's good[...])
Het is moeilijk andere favoriete tracks aan te duiden, want zo goed als heel het album is de moeite, maar mis toch zeker ook niet Big Fish, I Don't Care en Be Invisible (Dat halverwege het nummer ontpopt in een heus oosters feestje!)

Je kan (hier) het album op hun webpage beluisteren.
Hier nog een uitgebreid artikel met foto's en interview naar aanleiding van het nieuwe album: MidnightEast » Blog Archive » Being Eatliz

Veel luisterplezier!

0
geplaatst: 16 november 2011, 15:52 uur
Interessante omschrijving. Via hun website kun je paar nummers downloaden van dit album en dat heb ik dus gedaan.
0
geplaatst: 16 november 2011, 19:07 uur
Heb even vluchtig stukjes beluisterd. Hier moet ik snel tijd voor gaan maken.
0
geplaatst: 21 november 2011, 21:48 uur
Dit klinkt zeker niet verkeerd! Vooral de opbouw en structuur van de nummers spreken me aan.
hier ga ik zeker even meer van checken...
Thanks!
hier ga ik zeker even meer van checken...
Thanks!

0
geplaatst: 22 november 2011, 19:10 uur
Het laatste album van EatLiz is nu gratis te luisteren op http://www.progstreaming.com
0
geplaatst: 22 november 2011, 20:28 uur
Ik ben toch ook wel benieuwd naar de reacties op dat laatste album. Omdat Violently Delicate mij soms terug in de tijd werpt, naar de Belgische rockscene van tweede helft jaren '90, waar geexperimenteer en gekheid zowat de standaard waren in de muziek van o.a. Evil Superstars, dEUS, Moondog Jr., Rudy Trouvé, An Pierlé. ..., dat ik qua ontwikkeling de vergelijking zou kunnen maken met de Superstars: Van "Hairfacts" naar "Love is Okey", of met dEUS: van "Worst Case Scenario" naar "The Ideal Crash". Van een ruwe, puntige steen, naar een meer geslepen, maar niet minder briljante diamant dus. Zo zie ik ook de evolutie "Violently Delicate" - "Teasing Nature". Persoonlijk ben ik meer voor de ruwe puntige stenen, maar ik begrijp goed dat veel mensen diamanten prefereren. "Teasing Nature" blijkt anders, voor mij althans, wel een groeier. Ik ken dat album nog niet zolang, en vond het eerst tegenvallen. Maar ondertussen heb ik hem van 3*** naar 3.5 gebracht, en momenteel zit hij al dicht tegen de 4 aan.
0
geplaatst: 23 november 2011, 20:00 uur

Mezzoforte, Bjork en Sigur Ros kennen we al als IJslandse artiesten.
Wat we nog niet kennen is Agent Fresco.
Veelzijdige muziek. Veel stijlen gemixt tot een prachtig debuutalbum.
http://www.musicmeter.nl/al...
Bij het item Maak kennis met 2011 op MuMe over november behoort hun single Implosions tot de best beoordeelde nummers.
Album staat ook op Spotify en is zeker te vinden.
Geniet en geef je reactie op dit Forum.
0
shadowboxer
geplaatst: 23 november 2011, 23:31 uur
Oef, dan vliegt zo'n week snel om. Eatliz nog maar 3x geluisterd en het is alweer tijd voor de volgende! Even wat meer tijd inruimen voor het "Rock album van de week"...
0
geplaatst: 24 november 2011, 06:33 uur
Ik heb een paar keer mijn best gedaan voor Eatliz maar ik vind het niet helemaal geweldig. Zang bevalt me niet zo en ik vind het toch wat arty farty overkomen soms.
Op naar Agent Fresco..
Op naar Agent Fresco..
0
geplaatst: 24 november 2011, 12:16 uur
Eerste kennismaking via de videos reeds achter de rug. "A Long Time Listening" sprak me niet meteen zo aan, al viel de zanger me wel in positieve zin op, maar "Implosions" is wel erg mooi (de video ook trouwens) en maakt dat ik het album zeker ga opzoeken. (IJsland... hoeveel inwoners hebben die eigenlijk nog over, als je de muzikanten niet meetelt ?
)
)
0
geplaatst: 30 november 2011, 21:53 uur
Zoals zovaak is de activiteit na een opstart van dit item na een paar weken weer tot 0 gedaald.
Ben benieuwd welk album Don ons gaat tippen. Als hij het niet vergeet.
Ben benieuwd welk album Don ons gaat tippen. Als hij het niet vergeet.
0
geplaatst: 30 november 2011, 23:15 uur
De activiteit is inderdaad minder maar dat neemt niet weg dat ik niet lees/luister wat er gepost wordt. Neta ls in het Metal album van de week topic lig ik ook hier achter.
0
geplaatst: 1 december 2011, 06:31 uur
Ik volg het hier ook wel. Dat een strak schema aanhouden niet zo goed lukt geeft niet.
0
geplaatst: 1 december 2011, 14:20 uur
Ik mis hier ook een nieuw album
, al moet ik toegeven dat ik Agent Fresco nog niet volledig beluisterd heb. Blijkbaar heeft Spotify drastisch het gratis krediet ingekort. Ik had nog geen 6 albums volledig beluisterd en mijn tijd was weeral om
Ik moet dus nog even wachten tot ik weer krediet heb, of anders een dwnld zoeken.
, al moet ik toegeven dat ik Agent Fresco nog niet volledig beluisterd heb. Blijkbaar heeft Spotify drastisch het gratis krediet ingekort. Ik had nog geen 6 albums volledig beluisterd en mijn tijd was weeral om
Ik moet dus nog even wachten tot ik weer krediet heb, of anders een dwnld zoeken.
0
geplaatst: 1 december 2011, 18:54 uur
Ik ben er!
Even waarom ik een dag te laat ben: Ik heb echt een extreem drukke schoolweek en school gaat natuurlijk voor. Maar nu is dan toch mijn nominatie er. Ik heb nog geen tijd gehad om een tekstje er bij te schrijven maar hier is mijn nominatie:
The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre

Even waarom ik een dag te laat ben: Ik heb echt een extreem drukke schoolweek en school gaat natuurlijk voor. Maar nu is dan toch mijn nominatie er. Ik heb nog geen tijd gehad om een tekstje er bij te schrijven maar hier is mijn nominatie:
The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre

0
geplaatst: 1 december 2011, 19:06 uur
Van The Devil's Blood hadden we hier ook al The Time of No Time Evermore. 

0
geplaatst: 1 december 2011, 19:42 uur
Dan ga ik 'm zeker eens proberen. De vorige had potentieel maar kon mij toch niet overtuigen.
0
geplaatst: 1 december 2011, 20:57 uur
De naam komt me vaag bekend voor. Binnenkort eens de tijd voor gaan nemen.
0
shadowboxer
geplaatst: 7 december 2011, 11:57 uur
The Sheepdogs.

Ook nog eens een 2011 release, dus voor de lijstjes freaks wellicht nog interessant om nog de revue te laten passeren. Album staat dus hier, Learn & Burn.
The Sheepdogs - Learn and Burn (2011)
't Album staat op Spotify, binnen te halen via torrents en ook via filestube is het niet moeilijk om aan dit heerlijke album te komen. Veel plezier!

Sporting the long hair and scruffy beards of their musical forefathers, The Sheepdogs create old school rock and roll that moves and grooves. Taking their cues from the Allman Brothers, Creedence, Humble Pie and the Stones, these prairie boys have a sound that is completely faithful to their 70s rock roots, while remaining thoroughly original and fresh. Powerful vocals, a twin guitar attack, stacked harmonies, moody keys and steady grooves all blend together to form an engaging batch of originals...
Ook nog eens een 2011 release, dus voor de lijstjes freaks wellicht nog interessant om nog de revue te laten passeren. Album staat dus hier, Learn & Burn.
The Sheepdogs - Learn and Burn (2011)
't Album staat op Spotify, binnen te halen via torrents en ook via filestube is het niet moeilijk om aan dit heerlijke album te komen. Veel plezier!
0
geplaatst: 7 december 2011, 13:58 uur

Dat kan niet anders dan iets voor mij zijn! Benieuwd. (Die foto!
)The Devil's Blood staat nog in de wachtlijst. Hun voorganger vind ik wel goed, maar ook weer niet zo dat ik nu schuimbekkend naar The Thousandfold Epicentre op zoek ben gegaan.
0
shadowboxer
geplaatst: 7 december 2011, 14:36 uur
Ik heb van The Devil's Blood wat youtubejes geluisterd en daar laat ik het bij. Ik ga een heel ind in de zware gitaren, maar dit soort metal is niet aan mij besteed.
Eatliz heb ik een aantal luisterbeurten gegeven en het wisselt gigantisch. Enig constante hierin is de leadsinger. Ik ben niet zo'n aanhanger van vrouwelijke zangers als ze niet Beth Gibbons heten. Muzikaal is het prima vertoeven, ze variëren zowel binnen de nummers als het album zeer plezierig en dat zorgt ervoor dat ik met de zang kan leven. 2007 album is in huize Boxer meer favoriet dan de 2010 plaat.
Agent Fresco volgt nog.
Eatliz heb ik een aantal luisterbeurten gegeven en het wisselt gigantisch. Enig constante hierin is de leadsinger. Ik ben niet zo'n aanhanger van vrouwelijke zangers als ze niet Beth Gibbons heten. Muzikaal is het prima vertoeven, ze variëren zowel binnen de nummers als het album zeer plezierig en dat zorgt ervoor dat ik met de zang kan leven. 2007 album is in huize Boxer meer favoriet dan de 2010 plaat.
Agent Fresco volgt nog.
0
geplaatst: 17 december 2011, 15:44 uur
Overzicht laatste serie Rockalbums van de week:
12-10: Guinness1980 Lampshade

19-10: Kronos V.A. - Those Shocking, Shaking Years

26-10: cornucopia Karma to Burn

09-11 :Bardt1980 Hermano

16-11: Cabeza Borradora Eatliz

23-11: Papartis Agents Fresco

30-11: Don Cappuccino The Devil's Blood

07-12: shadowboxer The Sheepdogs

12-10: Guinness1980 Lampshade

19-10: Kronos V.A. - Those Shocking, Shaking Years

26-10: cornucopia Karma to Burn

09-11 :Bardt1980 Hermano

16-11: Cabeza Borradora Eatliz

23-11: Papartis Agents Fresco

30-11: Don Cappuccino The Devil's Blood

07-12: shadowboxer The Sheepdogs

0
geplaatst: 17 december 2011, 15:50 uur
Ben benieuwd of er nog leuke ontdekkingen zijn gedaan.
Voor mij zijn dit Eattliz en Lampshade en uiteraard Agent Fresco.
Een tip van mij om eens te luisteren:
Blue October - Any Man in America (2011) Band uit de USA

Voor mij zijn dit Eattliz en Lampshade en uiteraard Agent Fresco.
Een tip van mij om eens te luisteren:
Blue October - Any Man in America (2011) Band uit de USA

0
geplaatst: 18 december 2011, 09:45 uur
Ik heb nog niet alles beluisterd maar Agents Fresco en Eatliz waren mij ook goed bevallen.
* denotes required fields.