MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Het album dat Kronos had uitgekozen moet ik nog luisteren.
De rest heb ik beluisterd.
Alleen Sixx:AM vind ik een tegenvaller.
De rest was me goed bevallen maar Leaf Hound steekt tot nu toe boven alles uit.

Er zijn niet veel zangeressen die ik erg gaaf vind. Er zijn een aantal bands met zangeressen die zeker de moeite waard zijn of waren, zoals Alunah, Mourn, Acid King en natuurlijk The Devil's Blood. In het voorprogramma van deze laatste band stond vorig jaar de vrouw wiens album ik wil voordragen als Rock Album van deze week.
Het werk van Rose Kemp wordt per album duisterder met als (voorlopig) hoogtepunt haar nieuwste album Golden Shroud. Helaas staat de cd nog niet op deze site (ik heb geprobeerd deze toe te voegen, maar deze digibeet krijgt 't niet voor elkaar ). Ook staat hij niet op Spotify. Daarom draag ik de ene laatste laatste cd van deze mevrouw. Het eerdere werk is niets voor mij, maar dit album trok mijn aandacht. Heerlijk duister, doomy album van deze britse vrouwe...

Rose Kemp - Unholy Majesty

Enjoy!

Dat ziet er zeer interessant uit.

(Ik heb Golden Shroud toegevoegd. Wacht op goedkeuring.)

Wat muziek op joetjoep gevonden en geluisterd van Rose Kemp. Klinkt veel belovend.
Album ook gevonden evenals het laatste album.

Ik vind het in ieder geval al een mooie hoes!
Nu de muziek ff opzoeken om te kijken of de muziek ook wat is

Ik heb de nieuwe (of een stuk) op Grooveshark beluisterd (Heeft die slechts drie (lange) nummers?).

Ik weet nog niet goed wat ervan te vinden. Geïntrigeerd ben ik alvast wel. Enige samenhang of verbinding mis ik momenteel nog.

Het nieuwe album bevat drie lange nummers. Laat je niet misleiden door de ietwat vreemde intro's, want het wordt duister...

Ben ook zeer benieuwd naar die Rose Kemp....vanavond even checken.

Opvallend dat deze artieste op de Metal Archives te vinden is, terwijl ze daar heel rigide zijn in wat er wel en niet op de site mag. Er klinken wel wat metalgitaren op dit album, maar om het nu metal te noemen....

Sodeju, Dirty glow is het eerste wat ik hoor en dat bevalt meer dan goed !!

The unholy bevalt me ook meer dan prima..........ok dan, weer een cd op de nog te kopen lijst, mooie dit !!

Intussen staat de nieuwe ook op de site.

Kronos schreef:
Intussen staat de nieuwe ook op de site.

Ook beluisterd.......en helaas, dat vind ik een stuk minder dan die Unholy majesty.

Bakema NL schreef:
(quote)

Ook beluisterd.......en helaas, dat vind ik een stuk minder dan die Unholy majesty.

Dan zal ik die Unholy Majesty maar eens opzoeken, want Golden Shrout vond ik wel interresant, maar echt overtuigen heeft die me niet kunnen doen.

Gisteren was het aan Don.

Sorry, helemaal vergeten. Ik kom zo met mijn album.

(afbeelding)

Morgoth - Feel Sorry For The Fanatic

Bij MusicMeter staat deze onder de Metal maar dit is toch echt een rockplaat. Degene die hem heeft toegevoegd heeft misschien alleen het andere werk gehoord.

Morgoth is een Duitse band die in 1987 werd opgericht en Death Metal speelde die vol met invloeden van Death zat. De eerste 2 albums waren vrij succesvol en toen kwam de band met een extreem onverwachte koerswijziging. Ineens kregen de fans een alternatieve rock-plaat voorgeschoteld en dat werd ze niet in dank afgenomen. Na dit album is de band er mee gestopt. Zelf vind ik het een ijzersterke plaat met gave zang en heerlijk stuwende drums. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Voor een kleine impressie is hier Last Laugh te horen:

Dit album is nu voor 3 euro te bestellen bij de Large!

Ah, die ken ik al

Erg goed plaatje inderdaad!

Is dit dan dezelfde Morgoth als de Morgoth van Resurrection Absurd?

Ja. Maar de EP's staan hier blijkbaar (nog) niet op de site.

Daarom twijfelde ik ook of het dezelde band was.
Nou, dan zijn ze wel heel andere muziek gaan maken!

Blijkbaar per ongeluk dit topic uit mijn updates verwijderd, ik zie de bijdrage van Don Cappuccino nu pas. Wel een leuke keuze, een band die het roer zo omgooid (doet aan Opeth denken ) maakt me wel benieuwd. Bij deze toegevoegd aan de te beluisteren lijst!

shadowboxer
Op dinsdag, ik weet het. Foei, voor m'n beurt. Duizendmaal sorry en excuses en alles, maar morgen geen tijd voor een verhaaltje. Nu wel en zodoende.

(afbeelding)

Na The Sheepdogs - Learn and Burn (2011) als vorige tip, blijf ik bij mijn leest en dus trouw aan de wat zompige bluesrock. Grote helden Black Keys laten het wat mij betreft al een paar albums afweten, maar laten zo wel de ruimte aan andere bands uit de Alive Records stal. Left Lane Cruisers is een van die duo's.

Naast een te gekke bandnaam heeft dit duo ook een goed gevoel voor onderwerpen. Blikken bier, lege flessen whiskey, frituur en aardappels waren nog nooit zo besproken. Verder veel vuig gitaarwerk, nog vuiger gitaarwerk en kneiterlompe riffs begeleid door een eenvoudige drums. Wat wil je nog meer? Keus uit vier albums en de 2011 release Junkyard Speedball wist mijn top10 nét niet te halen. Voor dit topic is de eer aan Left Lane Cruiser - Bring Yo' Ass to the Table (2008)

Well the mama and the children, came out to watch you burn/ And the lawyer and the preacher, came out to take their turn.

boo-ya.

Ziet er weer erg leuk uit! Learn and Burn knalt trouwens nog regelmatig door mijn auto-speakers (Catfish 2 Boogaloo ) . Ik ben benieuwd naar dit

Dit album heb ik al eens eerder geluisterd.
En al snel kwam ik er achter hoe ik aan dit album ben gekomen.

Cabeza Borradora schreef:
Met 4**** voor Learn and Burn zit er nu ook een album uit dit topic bij mijn pre-selecties voor de album top 10 2011
(afbeelding)

Heeft iemand Morgoth al beluisterd?

Maar het beviel me niet echt. Klinkt teveel als een metalband die (wat toen) hippe rock (was) wil spelen. Ik moest o.a. terug denken aan White Zombie uit die tijd. Heb ik dat ook nog maar eens gedraaid. Maar die beviel me nu ook al niet veel beter, vond ik toendertijd meer aan. Ik zal hem nog wel eens proberen te draaien, komen wel lekkere stukken in voor, maar voor het merendeel raakt het me helemaal niet. De zanger vind ik ook een verschrikking.
Maar goed dat smaken kunnen verschillen

Ik heb het ook wel even geprobeerd met ongeveer dezelfde bevindingen als CB. Ik heb overigens ooit nog het debuut Cursed van Morgoth op cd gehad herinnerde ik mij weer.

shadowboxer
Aangezien ik toch hekkensluiter ben en iedereen nu rustig alle albums door kan nemen gooi ik er nog een bonusje in. Twijfelde enorm afgelopen dinsdag om dit album erin te gooien, niet gedaan en de spijt is niet meer in te houden. Kitchie Kitchie Ki Me O. Ik jat hiervoor user JoopKonraad's tekst, want de lading beter dekking gaat me niet lukken.

(afbeelding)

Kitchie Kitchie Ki Me O - Kitchie Kitchie Ki Me O (2011)

Toen de beste Noorse band aller tijden noodgedwongen de handdoek in de ring moest gooien gingen de overgebleven leden allen hun eigen kant op. Gitarist Robert Buras stierf jammerlijk veel te vroeg en liet zijn vrienden van Madrugada alleen achter. Ook zijn eigen band My Midnight Creeps kon dus niet anders dan stoppen. Sivert Hoyem de zanger van Madrugada ging solo verder en nam de multi-instrumentalistische-tovenaar en invalkracht na het overlijden van Buras; Cato Salsa Thomassen mee op sleeptouw. Bassist Frode Jacobsen ging met gitarist Alex Kloster Jensen die speelde bij My Midnight Creeps, Ricochets en inviel bij de afscheidstour van Madrugada sleutelen aan een nieuwe band. Dat is Kitchie Kitchie Ki Me O geworden. Aangevuld met saxofonist Dag Stiberg die ook bij de Creeps speelde en drummer Behzad Farazollahi die bij alle bands een moment lang heeft gespeeld, kreeg Kitchie al snel gestalte. Na een aantal rommelige en dubieuze optredens in kleine kroegen was daar een eerste tour EP. Deze kondigde al aan welke kant het op zou gaan. Het volwaardige debuut is dan ook een ware ode aan het geluid van My Midnight Creeps en vooral waar Buras uiteindelijk heen wilde. De naam van de band is daarom dan ook een ode aan de magische gitarist. Als eerste even het enige minpunt melden: de zang wordt door Alex waargenomen en dat is niet altijd bijster fantastisch; gelukkig past het vaak goed bij de complexe muzikale gebeurtenissen. Maar dat is dan ook het enige. Het is donker, het is duister en het is gemeen. Stampende soul en hypnotiserende jams samengesmeed met hete intense blues. Het is meedeinen op een dreigend ritme en ontvoerd worden door een wervelwind van pure extase. Er is geen ontsnappen aan; de dag des oordeels komt eraan en Kitchie zal de soundtrack zijn…

YouTube - Kitchie Kitchie Ki Me O- Everything Burns

YouTube - Kitchie Kitchie Ki Me O - 09: Five Seconds To Midnight

shadowboxer schreef:
Aangezien ik toch hekkensluiter ben en iedereen nu rustig alle albums door kan nemen gooi ik er nog een bonusje in. Twijfelde enorm afgelopen dinsdag om dit album erin te gooien, niet gedaan en de spijt is niet meer in te houden. Kitchie Kitchie Ki Me O. Ik jat hiervoor user JoopKonraad's tekst, want de lading beter dekking gaat me niet lukken.

(afbeelding)

Kitchie Kitchie Ki Me O - Kitchie Kitchie Ki Me O (2011)

(quote)

YouTube - Kitchie Kitchie Ki Me O- Everything Burns

YouTube - Kitchie Kitchie Ki Me O - 09: Five Seconds To Midnight

Allejezus lekkere muziek......gaat op de lijst. Dat 2e linkje is helemaal hemels. Lekker plaatje !!!

Hier het overzicht van de laatste serie Rock Album van de week:

Ik heb hier toch wel weer wat goede albums gehoord. Ik denk aan Jaded Sun, Leaf Hound en Left Lane Cruiser.
Misschien dat andere deelnemers aan dit onderdeel ook nog willen reageren op de onderstaande albums.

Guinness1980 : Jaded Sun - Gypsy Trip (2008)
Papartis : Cortina - Sound of a New Day (2011)
Cabeza Borradora : Leaf Hound - Growers of Mushroom (1971)
Kronos : Roger Glover - The Butterfly Ball and the Grasshopper's Feast (1974)
Musichiel : Sixx:A.M. - The Heroin Diaries Soundtrack (2007)
cornucopia : Rose Kemp - Unholy Majesty ...
Don Cappuccino : Morgoth - Feel Sorry for th...
shadowboxer :Left Lane Cruiser - Bring Y...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:56 uur

geplaatst: vandaag om 04:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.