Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 april 2011, 11:53 uur
Mijn favoriete Stones album vanwege het rauwe karakter en de veelzijdigheid.
0
Rizz
geplaatst: 8 april 2011, 12:34 uur
Stijn_Slayer schreef:
Precies.
0
geplaatst: 8 april 2011, 13:10 uur
Ik hou van rock, ik hou van blues, maar de Stones hebben me zelden of nooit weten te boeien. Na het lezen van de berichtjes bij het album (minst commerciele, rauwste, beste, gevarieerdste etc...) had ik weer wat hoop. Maar ook dit album vind ik een lange zit, en de verveling/drang om iets anders op te zetten slaat al vlug toe. (Te) makke kost voor mij. Ik wil hier geen zout in de wonde te strooien, en zeker geen oude discussies weer oprakelen, maar geef mij toch maar Led Zeppelin!
Ik moet trouwens nog eens andere Stones platen vanonder het stof halen, want ik dacht toch al heel wat beters van de Stones te hebben gehoord dan dit. (bv Aftermath?)
Ik moet trouwens nog eens andere Stones platen vanonder het stof halen, want ik dacht toch al heel wat beters van de Stones te hebben gehoord dan dit. (bv Aftermath?)
0
Aquila
geplaatst: 8 april 2011, 13:21 uur
Ik ben ook niet zo kapot van dit Stones album. Misschien niet te mak, maar wel vlak. Ik ontdek geen hoogtepunten en zie zelf dan ook zeker geen veelzijdigheid. Het doet maar wat voort. Aftermath, Sticky Fingers, Beggars Banquet en Let it Bleed vind ik alle beter. Dus ik zou dan zeker Aftermath eens proberen ja.
0
geplaatst: 8 april 2011, 13:26 uur
Ik ga hier geen oordeel over geven; de laatste maal dat ik dat deed, werd ik zwakzinnig verklaard en daar heb ik ditmaal geen trek in.
Mijn idee tav Rolling Stones: eerste decennium (tot 70): 2 erg goede albums - Aftermath en Let it Bleed; het tweede decennium, 3: uiteraard Sticky Fingers (had ik de eerste editie met rits in hoes nog maar), Black & Blue en Some Girls; al zij vermeld dat reggae-invloeden voor mij fors meewogen. Na 1980 ben ik het zicht kwijt, al heb ik toen wel meerdere live shows gezien.
Mijn idee tav Rolling Stones: eerste decennium (tot 70): 2 erg goede albums - Aftermath en Let it Bleed; het tweede decennium, 3: uiteraard Sticky Fingers (had ik de eerste editie met rits in hoes nog maar), Black & Blue en Some Girls; al zij vermeld dat reggae-invloeden voor mij fors meewogen. Na 1980 ben ik het zicht kwijt, al heb ik toen wel meerdere live shows gezien.
0
geplaatst: 8 april 2011, 13:31 uur
Zoals gezegd ben ik nooit echt kapot van de Stones. Ik heb ooit hun hele discografie cadeaux gekregen, maar daar kom ik haast nooit aan. Als ik al eens iets van hun opzet, is het een van de drie cd's van de verzamelaar Singles Collection: The London Years, die vind ik alle drie boeiender dan dit album. Maar ik ga hem nog wel enkele keren meer beluisteren natuurlijk. Ook al omdat er meermaals opgemerkt wordt dat hij beter word na meerdere luisterbeurten.
0
geplaatst: 8 april 2011, 13:35 uur
Mjuman schreef:
Ik ga hier geen oordeel over geven; de laatste maal dat ik dat deed, werd ik zwakzinnig verklaard [...].
Ik ga hier geen oordeel over geven; de laatste maal dat ik dat deed, werd ik zwakzinnig verklaard [...].
Dat hebben de meeste onder ons hier ondertussen toch al gedaan, dus kom maar op met dat oordeel!!

0
geplaatst: 8 april 2011, 13:35 uur
Luister bijvoorbeeld eens naar de drums in Shake Your Hips. Geniaal.
0
geplaatst: 8 april 2011, 14:06 uur
Ik vind dit wel een mooie plaat, maar als ik de Stones draai is het meestal Let it Bleed, Sticky FIngers of Beggars Banquet (in die volgorde ongeveer). Op de een of andere manier zet ik deze niet zo snel op.
Verder was ik nooit zo'n Stones-fan, maar in mijn vorige huis had ik een groot balkon op het zuiden en muzikale benedenburen. Die gaven regelmatig 'tuinconcerten' en speelden dan o.a. een paar nummers van dit album (bv. Sweet Virginia). Dat heeft bij mij geholpen in mijn waardering voor dit album en de muziek van de Stones in het algemeen, daarvoor had ik eigenlijk maar weinig met de band.
Shake Your Hips was ook het eerste blues-nummer dat me echt wist te raken.
Verder was ik nooit zo'n Stones-fan, maar in mijn vorige huis had ik een groot balkon op het zuiden en muzikale benedenburen. Die gaven regelmatig 'tuinconcerten' en speelden dan o.a. een paar nummers van dit album (bv. Sweet Virginia). Dat heeft bij mij geholpen in mijn waardering voor dit album en de muziek van de Stones in het algemeen, daarvoor had ik eigenlijk maar weinig met de band.
Shake Your Hips was ook het eerste blues-nummer dat me echt wist te raken.
0
geplaatst: 8 april 2011, 14:47 uur
The Stones is zo'n band die een paar (steen)goede nummers hebben gemaakt, maar waarvan ik de moeite niet neem een album te beluisteren. Deels omdat ik vind dat ze ook genoeg troep hebben gemaakt, maar ook omdat ik de sound van the Stones maar zelden echt leuk vind.
Uiteraard ga ik wel een keer een album van hun beluisteren om een duidelijk oordeel te kunnen vormen over ze, maar ik zou liever starten met een wat korter album. Ik ben niet zo van de lange albums en nagenoeg nooit beluister ik een lang album als kennismaking met een band (hoewel niet echt meer gesproken kan worden van een kennismaking).
Er staan op Exile ook geen nummers die ik echt ken. Persoonlijk stap ik liever in met Let It Bleed of Sticky Fingers
Uiteraard ga ik wel een keer een album van hun beluisteren om een duidelijk oordeel te kunnen vormen over ze, maar ik zou liever starten met een wat korter album. Ik ben niet zo van de lange albums en nagenoeg nooit beluister ik een lang album als kennismaking met een band (hoewel niet echt meer gesproken kan worden van een kennismaking).
Er staan op Exile ook geen nummers die ik echt ken. Persoonlijk stap ik liever in met Let It Bleed of Sticky Fingers
0
geplaatst: 8 april 2011, 14:51 uur
Op een paar onvermijdelijke uitglijders na (Sun sessions, Pet sounds, Revolver
) moet ik zeggen dat dit een erg mooie lijst is tot nu toe, zij het dat verrassingen wel grotendeels achterwege blijven. Maar daar zijn het dan ook klassiekers voor. Alleen de Last Poets had ik nog nooit van gehoord, al lijkt me die er vooral in gezet om eclectisch te doen. Misschien toch maar eens opsnorren.
) moet ik zeggen dat dit een erg mooie lijst is tot nu toe, zij het dat verrassingen wel grotendeels achterwege blijven. Maar daar zijn het dan ook klassiekers voor. Alleen de Last Poets had ik nog nooit van gehoord, al lijkt me die er vooral in gezet om eclectisch te doen. Misschien toch maar eens opsnorren.
0
Germ (crew)
geplaatst: 8 april 2011, 15:03 uur
chevy93 schreef:
The Stones is zo'n band die een paar (steen)goede nummers hebben gemaakt, maar waarvan ik de moeite niet neem een album te beluisteren. Deels omdat ik vind dat ze ook genoeg troep hebben gemaakt, maar ook omdat ik de sound van the Stones maar zelden echt leuk vind.
Ik zou Beggars Banguet eens proberen. Ik ken maar weinig albums die zo losjes en laidback klinken als dat album. Zeker met het aanstaande balkonweer is dat album een feest.
0
Misterfool
geplaatst: 8 april 2011, 15:14 uur
Mm Her Majesties Satanic Request vind ik een ongelovelijk stoer album, voor de rest, op de singles na, niet echt zo bekend met de rolling stones.
0
geplaatst: 8 april 2011, 19:37 uur
'Exile' is wel een toffe rootsrockplaat, met een paar schitterende nummers (Rocks Off, Sweet Virginia, Shine A Light), maar eerlijk gezegd luister ik 'm zelden helemaal af.
0
geplaatst: 8 april 2011, 19:40 uur
Stijn_Slayer schreef:
Mee eens.

0
geplaatst: 8 april 2011, 22:27 uur
Onvoldoende boeiend voor de lengte. Doe mij dan maar Sticky Fingers 

0
geplaatst: 9 april 2011, 23:28 uur
Exile is samen met het machtige Let it bleed mijn favoriet.
Bij exile is met name de sfeer die door het album loopt geweldig, de beroemdste nummers staan er zeker niet op.
Bij exile is met name de sfeer die door het album loopt geweldig, de beroemdste nummers staan er zeker niet op.
0
geplaatst: 10 april 2011, 14:54 uur
GrafGantz schreef:
Onvoldoende boeiend voor de lengte.
Onvoldoende boeiend voor de lengte.
Dus je seksleven is niet je van het maak ik hier uit op ?

0
geplaatst: 11 april 2011, 14:10 uur
GrafGantz schreef:
Ja, ik grijp niet voor niks terug op vingers.
Ja, ik grijp niet voor niks terug op vingers.
Pas maar op voor ''Stinky'' Fingers dan...

0
geplaatst: 11 april 2011, 21:40 uur
Ik vind Exile hun allerbeste album. Heerlijk nonchalant, het rammelt aan alle kanten, wat een sound, wat een authentieke sound. Dit album ademt echt. Geweldige rootstrockplaat waar bij elke luisterbeurt wel weer iets nieuws te ontdekken valt.
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:40 uur
Een nieuwe vrijdag, een nieuwe oude plaat.
Innervisions (1973), Stevie Wonder

Introductie uit De Cultuurkenner hier bij het album
Topic overzicht/archief hier
.
Innervisions (1973), Stevie Wonder

Introductie uit De Cultuurkenner hier bij het album
Topic overzicht/archief hier
.
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:45 uur
Was te verwachten, aangezien ze Songs In The Key te voor de hand liggend zullen vinden. Maar dit is natuurlijk ook een prachtige plaat van Super Stevie!
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:49 uur
Ah, en "kenners"haasten zich altijd om dit het beste album van Stevie te noemen.
Naast sterke uptempo tracks als Living for the city en Don't You Worry 'Bout a Thing ook het mierzoete maar intens mooie All in love is fair.
Persoonlijk vind ik Songs maar vooral Talking book nog een iets je peitsje mooier.
Naast sterke uptempo tracks als Living for the city en Don't You Worry 'Bout a Thing ook het mierzoete maar intens mooie All in love is fair.
Persoonlijk vind ik Songs maar vooral Talking book nog een iets je peitsje mooier.
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:51 uur
Volgens De Cultuurkenner had die (Songs In The Key) minder impact vanwege de lengte.
Ik verwacht hier niet veel van, alhoewel, een enkele keer zijn dat juist ook meevallers gebleken (Marvin Gaye, Sly & FS)
Ik verwacht hier niet veel van, alhoewel, een enkele keer zijn dat juist ook meevallers gebleken (Marvin Gaye, Sly & FS)
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:54 uur
Cabeza Borradora schreef:
Volgens De Cultuurkenner had die (Songs In The Key) minder impact vanwege de lengte.
Ik vind Stevie wel een niveau'tje hoger dan Marvin Gaye, dus wat mij betreft ben je nu al te vroeg met je oordeel

0
geplaatst: 15 april 2011, 11:04 uur
Cabeza Borradora schreef:
Stevie zit toch wel in de buurt van Marvin en ook het album van Sly.
Heb het album nu op staan (ben eindelijk weer eens een dagje vrij) en het is toch wel sterk.
Enne FS is Frank Sappa ? (pas maar op dat Stalin het niet leest ).
* denotes required fields.