Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2011, 09:11 uur
1974: Roxy Music - Country Life
1975: Bruce Springsteen - Born to Run
1975: Bruce Springsteen - Born to Run
0
geplaatst: 13 mei 2011, 09:51 uur
Raden, 74 heeft nog Gram Parsons en een plaatje wat wel typisch in dit lijstje past nl. Rock Bottom.
'75 zal ons toch zeker Patti brengen en wat Tom Waits betreft die moet denk ik nog even wachten, Swordfish please.
Hammill en/of VDGG zullen wel weer niet mee mogen
'75 zal ons toch zeker Patti brengen en wat Tom Waits betreft die moet denk ik nog even wachten, Swordfish please.

Hammill en/of VDGG zullen wel weer niet mee mogen

0
geplaatst: 13 mei 2011, 11:19 uur
Genoeg geraden! Mijn bundeltje oud gazettenpapier heeft iets anders in petto. GrafGantz zat er nog het dichtste bij (vermoed ik, want nu zitten we weer in een hokje buiten mijn stekje).
Another Green World, Eno (1975)

De mening van de Cultuurkenner hier bij het album gepost.
forum-topic overzicht hier
Another Green World, Eno (1975)

De mening van de Cultuurkenner hier bij het album gepost.
forum-topic overzicht hier
0
geplaatst: 13 mei 2011, 11:36 uur
Toch maar eens ff nagekeken. Neen dus. Ook '76 zal niet vertegenwoordigd zijn.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 mei 2011, 11:36 uur
Hé, aardige kans om ook eens wat beter bekend te raken met Eno's solocarrière. Ik ga 'm beluisteren.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 11:52 uur
Geen album uit '74 terwijl daar van dezelfde Eno het fantastische Taking Tiger Mountain (By Strategy) te veroveren valt...
0
geplaatst: 13 mei 2011, 12:28 uur
@Kronos: Tsja, dat is het enige album dat ik iet-of-wa ken van Eno, en dan nog wel omdat jij het me aangeraden had!
(was trouwens een aardige verrassing, helemaal anders dan wat ik had verwacht)
Ik ga nu deze "Another Green World" voor de eerste maal beluisteren, dus heb nog geen idee, maar op het stukje bij het album afgaand, heb ik de indruk dat op deze voor het eerst sprake is van echte ambient (waarvan, als ik me goed herinner, op TTM toch nog geen spoor?)
Dus in die zin zou het "essentiëler" kunnen zijn?
(was trouwens een aardige verrassing, helemaal anders dan wat ik had verwacht)
Ik ga nu deze "Another Green World" voor de eerste maal beluisteren, dus heb nog geen idee, maar op het stukje bij het album afgaand, heb ik de indruk dat op deze voor het eerst sprake is van echte ambient (waarvan, als ik me goed herinner, op TTM toch nog geen spoor?)
0
geplaatst: 13 mei 2011, 13:04 uur
Eno's album misschien niet zo direct voor de hand liggend, maar wordt wel vaker genoemd door de "echte kenners" 
Eno is toch ook wel een fenomeen, eerts met Roxy Music later nog geweldig met David B en een of andere Ayatollah op my life in the bush of ghosts....en natuurlijk als producer.

Eno is toch ook wel een fenomeen, eerts met Roxy Music later nog geweldig met David B en een of andere Ayatollah op my life in the bush of ghosts....en natuurlijk als producer.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 14:15 uur
Dit is het eerste eigen album van Eno waar ik aan moet denken als zijn naam valt; dit, Apollo - kwalitatief wellicht nog iets hoger - en zijn Ambient-serie (Music for Airports e.d.). Verrassend, maar eigenlijk wel verwacht, én terecht; belangrijk geluidspionier.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 14:17 uur
Cabeza Borradora schreef:
Genoeg geraden! Mijn bundeltje oud gazettenpapier heeft iets anders in petto. GrafGantz zat er nog het dichtste bij (vermoed ik, want nu zitten we weer in een hokje buiten mijn stekje).
Potver, die wilde ik ook nog noemen, maar dan vooral omdat ik dat stiekem hoopte. Niet gedaan omdat ik er zeker van was dat ze die toch niet zouden kiezen...
0
geplaatst: 13 mei 2011, 14:20 uur
op het stukje bij het album afgaand, heb ik de indruk dat op deze voor het eerst sprake is van echte ambient (waarvan, als ik me goed herinner, op TTM toch nog geen spoor?)
op het stukje bij het album afgaand, heb ik de indruk dat op deze voor het eerst sprake is van echte ambient (waarvan, als ik me goed herinner, op TTM toch nog geen spoor?)
Dat lijkt me correct, ik zie dit altijd een beetje als z'n overgangsalbum van pop/rock naar z'n latere ambient werken. Best of both worlds zeg maar

0
Misterfool
geplaatst: 13 mei 2011, 15:01 uur
De keuze van Brian Eno is een sterke. Belangrijke pionier uiteraard, maar nu dus geen enkele symfonische pionier. Een album van genesis bijvoorbeeld? Het had de lijst versterkt!
0
geplaatst: 13 mei 2011, 15:13 uur
Geen 76, dat betekend dat het debuut van The Ramones ons hier wordt onthouden
, aan de andere kant dat Hotel album van The Eagles komt dus ook niet langs
, na de Steely Dan nominatie zou dit ons hebben kunnen overkomen 
0
geplaatst: 13 mei 2011, 15:29 uur
Keus genoeg voor 1977, maar ik gok op een van de volgende twee:
Fleetwood Mac - Rumours
Sex Pistols - Never Mind...
Fleetwood Mac - Rumours
Sex Pistols - Never Mind...
0
geplaatst: 13 mei 2011, 15:36 uur
Pistols is neem ik aan een zekerheidje, gewoon door de impact (het album zelf is niet zo sterk toch).
Ik verwacht trouwens dat het hoofd van dit forum niet eens mee zou doen als The Sexpistols er niet bij staan.
Rumours is denk ik te zoetsappig voor dit topic.
Ik verwacht trouwens dat het hoofd van dit forum niet eens mee zou doen als The Sexpistols er niet bij staan.

Rumours is denk ik te zoetsappig voor dit topic.
0
Misterfool
geplaatst: 13 mei 2011, 15:46 uur
inderdaad en daar vind ik de sex pistols nog niet eens bij de betere behoren: hoewel het ook geen verkeerd plaatje is.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 15:46 uur
Hold your horses!... Wie zegt dat 1975 al afgelopen is?
(Zit daar een hint in verscholen?)

0
geplaatst: 13 mei 2011, 16:15 uur
Ik wou net zeggen, A Night at the Opera geef ik een zeer goede kans. Of Born To Run.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 16:17 uur
Patti had ik al genoemd hoor en terecht

0
geplaatst: 13 mei 2011, 16:35 uur
Pasen is immers al voorbij.
Voor 1977 kan ik zo een handvol interessante albums opnoemen, w.o. Marquee Moon, My Aim Is True, Animals, Low (hoewel beide acts al geweest) en uiteraard dat kloten(Bollocks)-album.
Voor 1977 kan ik zo een handvol interessante albums opnoemen, w.o. Marquee Moon, My Aim Is True, Animals, Low (hoewel beide acts al geweest) en uiteraard dat kloten(Bollocks)-album.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 21:55 uur
Stalin schreef:
Hangt er vanaf welke van Tom Waits...
Geef mij zijn meesterwerk Bone Machine maar:
(afbeelding)

Maar ik schat zo in dat het deze wel zal zijn.
(quote)
Hangt er vanaf welke van Tom Waits...
Geef mij zijn meesterwerk Bone Machine maar:
(afbeelding)

Maar ik schat zo in dat het deze wel zal zijn.
Die is klotevet. Zijn beste verdomme. Keiharde plaat en zo. Echt compleet eindbaas.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 23:00 uur
Jazeker...

alles behalve het debuut van de meest overschatte kneuzen-act, de Sex Pistols !!!
0
geplaatst: 14 mei 2011, 15:54 uur
Mjuman schreef:
In mijn woordenboek komen Paarden voor Pasen

Jongens we zijn nog in '75 Patti is in aantocht

* denotes required fields.