Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2009, 16:28 uur
Hier kies je voor een reeks van aggresieve en duistre tracks. Erg solid mijn favoriete uit deze lijst ballad of a dead soldier en How Many MC's. Moment of Truth vind ik zelf ook aardig duister klinken
Ik ken geen vers uit me kop
8********
Ik ken geen vers uit me kop

8********
0
geplaatst: 22 mei 2009, 19:55 uur
Dan mention ik deze dikke klassiekert maar eens
Cypress Hill - Insane In the Brain 
Cypress Hill - Insane In the Brain 
0
geplaatst: 26 mei 2009, 19:46 uur
Juju, hoe vaak moet ik het nog zeggen? Voor examens hoef je niet te leren.
En ik maar denken dat jij geen burger bent
.
En ik maar denken dat jij geen burger bent
.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 19:47 uur
Leren voor een examen is net zoals leren voor de CITO toets in groep 8
die ik lekker niet gehad heb
die ik lekker niet gehad heb
0
geplaatst: 28 mei 2009, 22:01 uur
Dit topic slaat nog meer dood dan het bier dat geschonken wordt bij mijn stamkroeg.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 22:03 uur
Eerst dacht ik dat het merkloos was, maar het is heineken. Ik denk dat ze de glazen niet echt spoelen voor gebruik
en dat de tap ook aan vervanging toe is.
en dat de tap ook aan vervanging toe is.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 22:05 uur
Dat dat kan in Brabant
. Maar goed, in bijv. Eindje is het ook niet anders, de criminelen.
. Maar goed, in bijv. Eindje is het ook niet anders, de criminelen.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 22:07 uur
In Eindje, daar waar je moet hosselen voor je leven, weten ze niet beter. Hier in Gestel, daar waar boeren nog echte boeren zijn, weten ze ook niet beter.
Ik helaas wel
Maar ik denk dat ik me zo ga aanklagen voor slowchat
.
Ik helaas wel

Maar ik denk dat ik me zo ga aanklagen voor slowchat
.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 09:41 uur
Jullie zijn allemaal Insane In The Brain!
btw, examens voorbij, dus production line (de top 500 in dit geval) has started to roll again
btw, examens voorbij, dus production line (de top 500 in dit geval) has started to roll again

0
geplaatst: 29 mei 2009, 15:27 uur
250 Shyheim - On And On
Geweldige track, van een nog erg jonge Shyheim. 14 jaar was het kereltje hier. En dan toch al rappen over hedendaagse problemen in de projects, op een beat van THE DJ Premier! En die beat is super
. Lekker rustgevend en een fijn refrein. Beste nummer van Aka The Rugged Child.
249 Franchise, Nature, Pretty Ugly & Spade – Spit
De reden dat deze zo hoog staat is omdat ik hou van beats die veranderen na een paar maten. Deze beat heeft dat ook. En dan zijn de raps van vooral Nature ook nog eens goed
. De productie is lekker New Yorks en heeft een erg dope sfeer.
248 Capone-N-Noreaga - T.O.N.Y(ft. Tragedy Khadafi)
Wat een prachtig nummer. In elk opzicht. Goeie (nou ja, redelijk goeie) lyrics van Capone en Noreaga. Maar die beat zeg! Prachtige productie van Nashiem Myrick & Carlos "6 July" Broady. Erg duister en New Yorks. Classic !
247 Marxmen - Bloody Murdah
Marxmen, wie is dat? Zou je zeggen. Maar dit is gewoon M.O.P. Dit nummer staat op de mixtape Marxmen Cinema uit 2004. En die mixtape is goed, maar dit nummer is geweldig! Vette Premo beat en de rappers passen hier perfect op. Dope dope track.
246 Raw Breed - I Want In
Erg chill NY nummer uit 1997. De sfeer is super grijs en grimey door die viool-achtige geluiden etc. En de raps zijn geweldig, over het straatleven etc.
245 Rap P – How We Get Down (ft. Twin Gambino)
Rap P is een heel erg onbekende rapper uit Queensbridge. Hij heeft bij mijn weten nooit een gastoptreden geleverd of iets, maar wel een erg goed album afgeleverd. Dit nummer is een van de vetste van die CD. Een erg dreigende, duistere sample onderstreept de sfeer die Mobb Deep had 10 jaar eerder (dit album is uit 2005). De lyrics zijn goed en Twin Gambo levert een vette bijdrage. Verbaast me btw dat ie op JouBuis staat.
244 Heltah Skeltah - I Ain't Havin' That (ft. Starang Wondah & Doc Holiday)
Super vet nummer van het super vette album Magnum Force
. Deze beat is een soort van gejat van ATCQ’s Hot Sex, maar ik vind dat Heltah Skeltah ‘m 10 keer vetter gebruikt. Super dope lyrics van alle rappers, en het refrein is al helemaal geniaal
.
243 Noreaga - It's Not A Game (ft. Maze & Musaliny)
Dit nummer moet je luisteren ’s nachts. De sample is lekker mysterieus en duister. En de lyrics zijn niet echt geweldig maar ach, vooral Maze vind ik altijd fijn om naar te luisteren. Zijn stem past goed bij dit soort beats. Een van de beste track van de goeie CD N.O.R.E.
242 Yo-Yo – IBW'in With My Crewin'
Deze ken ik nog niet zo lang. Yo-Yo is Kendl van San Andreas
Ik dacht zoek es iets van haar op, en toen kwam ik erachter dat ze goed kon rappen, en dat ze goede beats had
. Meestal geproduceerd door Ice Cube. De beat is lekker rauw, het is west coast, maar klinkt erg boom bap. De sfeer is erg dope en de raps ook. Dope track!
241 Noreaga – Sometimes (ft. Maze)
Deze beat is zooo chill! Ik heb deze echt platgedraaid. Echt een nummer om in je bed ’s avonds te luisteren en lekker bij wegzakken. Ik vind Noreaga zelfs best goed rappen en Maze vind ik gewoon goed. Erg dope track die het checken waard is.
Geweldige track, van een nog erg jonge Shyheim. 14 jaar was het kereltje hier. En dan toch al rappen over hedendaagse problemen in de projects, op een beat van THE DJ Premier! En die beat is super
. Lekker rustgevend en een fijn refrein. Beste nummer van Aka The Rugged Child.249 Franchise, Nature, Pretty Ugly & Spade – Spit
De reden dat deze zo hoog staat is omdat ik hou van beats die veranderen na een paar maten. Deze beat heeft dat ook. En dan zijn de raps van vooral Nature ook nog eens goed
. De productie is lekker New Yorks en heeft een erg dope sfeer.248 Capone-N-Noreaga - T.O.N.Y(ft. Tragedy Khadafi)
Wat een prachtig nummer. In elk opzicht. Goeie (nou ja, redelijk goeie) lyrics van Capone en Noreaga. Maar die beat zeg! Prachtige productie van Nashiem Myrick & Carlos "6 July" Broady. Erg duister en New Yorks. Classic !
247 Marxmen - Bloody Murdah
Marxmen, wie is dat? Zou je zeggen. Maar dit is gewoon M.O.P. Dit nummer staat op de mixtape Marxmen Cinema uit 2004. En die mixtape is goed, maar dit nummer is geweldig! Vette Premo beat en de rappers passen hier perfect op. Dope dope track.
246 Raw Breed - I Want In
Erg chill NY nummer uit 1997. De sfeer is super grijs en grimey door die viool-achtige geluiden etc. En de raps zijn geweldig, over het straatleven etc.
245 Rap P – How We Get Down (ft. Twin Gambino)
Rap P is een heel erg onbekende rapper uit Queensbridge. Hij heeft bij mijn weten nooit een gastoptreden geleverd of iets, maar wel een erg goed album afgeleverd. Dit nummer is een van de vetste van die CD. Een erg dreigende, duistere sample onderstreept de sfeer die Mobb Deep had 10 jaar eerder (dit album is uit 2005). De lyrics zijn goed en Twin Gambo levert een vette bijdrage. Verbaast me btw dat ie op JouBuis staat.
244 Heltah Skeltah - I Ain't Havin' That (ft. Starang Wondah & Doc Holiday)
Super vet nummer van het super vette album Magnum Force
. Deze beat is een soort van gejat van ATCQ’s Hot Sex, maar ik vind dat Heltah Skeltah ‘m 10 keer vetter gebruikt. Super dope lyrics van alle rappers, en het refrein is al helemaal geniaal
.243 Noreaga - It's Not A Game (ft. Maze & Musaliny)
Dit nummer moet je luisteren ’s nachts. De sample is lekker mysterieus en duister. En de lyrics zijn niet echt geweldig maar ach, vooral Maze vind ik altijd fijn om naar te luisteren. Zijn stem past goed bij dit soort beats. Een van de beste track van de goeie CD N.O.R.E.
242 Yo-Yo – IBW'in With My Crewin'
Deze ken ik nog niet zo lang. Yo-Yo is Kendl van San Andreas
Ik dacht zoek es iets van haar op, en toen kwam ik erachter dat ze goed kon rappen, en dat ze goede beats had
. Meestal geproduceerd door Ice Cube. De beat is lekker rauw, het is west coast, maar klinkt erg boom bap. De sfeer is erg dope en de raps ook. Dope track!241 Noreaga – Sometimes (ft. Maze)
Deze beat is zooo chill! Ik heb deze echt platgedraaid. Echt een nummer om in je bed ’s avonds te luisteren en lekker bij wegzakken. Ik vind Noreaga zelfs best goed rappen en Maze vind ik gewoon goed. Erg dope track die het checken waard is.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 15:29 uur
Dat nummer van Yo-Yo is zo dope
. En Tragedy Khadafi doet het bij mij 9 van de 10 keer ook goed.
. En Tragedy Khadafi doet het bij mij 9 van de 10 keer ook goed.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 29 mei 2009, 18:49 uur
IBW'in With My Crewin' is inderdaad een erg dope nummer. Dat nummer van Rap P is trouwens ook wel dope, de rapper dig ik niet zo, maar wel een erg chille beat dan weer.
En ff offtopic: Na Pooiertjes top 500 wil ik graag mijn top 100 reserveren.
Kusjes.

Kusjes.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 11:50 uur
Dj2Jelle schreef:
Kusjes.

Kusjes.
Ik heb geen zin om er 1 te maken dus ga je gang
.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 14:28 uur
240 GZA – 4th Chamber
Dit nummer is
. Zo’n vette beat. Zoals gewoonlijk flowt GZA meesterlijk op deze beat.
Valt niet meer over te zeggen dan dat dit een dieke classic is.
239 Black Moon – Ack Like You Want (DJ Evil Dee Mix)
Dit nummer staat op het remixalbum Diggin’ In Da Vaults van Black Moon. Dit is het beste nummer op die CD. Die bassline is zo vet. En hoe Buckshot invalt en dan verderrapt is straight up kippenvel.
238 Onyx - Shut 'Em Down(ft. DMX)
Dit is het beste nummer van het gelijknamige album Shut ‘Em Down. Een heerlijk New Yorkse track met een echte stadssfeer. DMX pikt nog een dope verse mee, maar het is vooral Sticky Fingaz die de show steelt. Super vette rijms. En de beat maakt het alleen nog maar af.
237 Mobb Deep - G.O.D Pt. III Remix
Dit is de remix van het geweldige G.O.D Part III. Dit nummer lijkt niet echt, of ja, totaal niet meer op het origineel. Er zijn nieuwe lyrics geschreven en een nieuwe beat gemaakt. Maar de sfeer is een stuk dreigender en duisterder door de Phantasm Theme sample.
236 Deltron 3030 – Time Keeps On Slipping
Een soort solotrack van Del. En die is zo mooi. Erg mooie en originele beat, erg goeie productie dus.
Hij duurt wat lang maar de tijd is prima uit te zitten door de erg goeie rhymes van Del en het grappige gezang van de zanger(es) die ik niet ken. Dope nummer!
235 Gangstarr - JFK 2 LAX
Erg mooi en soort duister nummer. De beat klinkt erg oud en grijs, en ook een beetje kerstachtig. Die vrouwenvocal sample past erg mooi in het geheel. Premier heeft dus maar weer eens een puikproductie afgeleverd. Guru rapt over het leiden van z’n leven en is boeiend om naar de luisteren.
234 Atmosphere – Blamegame
Fantastisch nummer van Atmosphere. Ant kiest hier voor Dub-samples (soort electronische rustige reggae). En dat pakt prima uit met een super rapper als Slug op die beat. Geweldig rustgevende track die je op een zomerdag moet draaien.
233 Afrogueto - Mundo Egoista
Braziliaanse Rap. Ik versta er dus niet al teveel van. Maar die beat is zo vet
. Hoe de beat veranderd na elke 20 sec. ongeveer is geweldig. Ik hou van dat soort samples, het klinkt vrolijk maar toch ook weer niet. Geweldig nummer
232 Mobb Deep - Up North Trip
Huh??? Een nummer van The Infamous die zo laag staat? Tja, ik verklap alvast: Drink Away The Pain zit niet eens in mijn top 500…. Dit nummer is geweldig hoor, maar toch een beetje te vrolijk voor Mobb Deep, en vooral voor een album als The Infamous. Waar de grijs en duisterheid vanaf straalt.
231 Heltah Skeltah – Perfect Jab (ft. Supreme)
Dit nummer is erg kaal, dan heb ik het over de beat. Maar ik begrijp volkomen waardoor de beat zo kaal is: de ge-wel-di-ge raps moeten in het middelpunt van de belangstelling staan. De raps op deze tracks vind ik werkelijk te dope. Ik heb het vooral over de flow van Big Rocko aka Rock. Die flow is simpelweg geniaal. Ook Supreme flowt super lekker op deze track. Super dope nummer vind ik die niet gehaat moet worden omdat de beat kaal is ofzo.
Dit nummer is
. Zo’n vette beat. Zoals gewoonlijk flowt GZA meesterlijk op deze beat.Valt niet meer over te zeggen dan dat dit een dieke classic is.
239 Black Moon – Ack Like You Want (DJ Evil Dee Mix)
Dit nummer staat op het remixalbum Diggin’ In Da Vaults van Black Moon. Dit is het beste nummer op die CD. Die bassline is zo vet. En hoe Buckshot invalt en dan verderrapt is straight up kippenvel.
238 Onyx - Shut 'Em Down(ft. DMX)
Dit is het beste nummer van het gelijknamige album Shut ‘Em Down. Een heerlijk New Yorkse track met een echte stadssfeer. DMX pikt nog een dope verse mee, maar het is vooral Sticky Fingaz die de show steelt. Super vette rijms. En de beat maakt het alleen nog maar af.
Dit is de remix van het geweldige G.O.D Part III. Dit nummer lijkt niet echt, of ja, totaal niet meer op het origineel. Er zijn nieuwe lyrics geschreven en een nieuwe beat gemaakt. Maar de sfeer is een stuk dreigender en duisterder door de Phantasm Theme sample.
236 Deltron 3030 – Time Keeps On Slipping
Een soort solotrack van Del. En die is zo mooi. Erg mooie en originele beat, erg goeie productie dus.
Hij duurt wat lang maar de tijd is prima uit te zitten door de erg goeie rhymes van Del en het grappige gezang van de zanger(es) die ik niet ken. Dope nummer!
235 Gangstarr - JFK 2 LAX
Erg mooi en soort duister nummer. De beat klinkt erg oud en grijs, en ook een beetje kerstachtig. Die vrouwenvocal sample past erg mooi in het geheel. Premier heeft dus maar weer eens een puikproductie afgeleverd. Guru rapt over het leiden van z’n leven en is boeiend om naar de luisteren.
234 Atmosphere – Blamegame
Fantastisch nummer van Atmosphere. Ant kiest hier voor Dub-samples (soort electronische rustige reggae). En dat pakt prima uit met een super rapper als Slug op die beat. Geweldig rustgevende track die je op een zomerdag moet draaien.
233 Afrogueto - Mundo Egoista
Braziliaanse Rap. Ik versta er dus niet al teveel van. Maar die beat is zo vet
. Hoe de beat veranderd na elke 20 sec. ongeveer is geweldig. Ik hou van dat soort samples, het klinkt vrolijk maar toch ook weer niet. Geweldig nummer232 Mobb Deep - Up North Trip
Huh??? Een nummer van The Infamous die zo laag staat? Tja, ik verklap alvast: Drink Away The Pain zit niet eens in mijn top 500…. Dit nummer is geweldig hoor, maar toch een beetje te vrolijk voor Mobb Deep, en vooral voor een album als The Infamous. Waar de grijs en duisterheid vanaf straalt.
231 Heltah Skeltah – Perfect Jab (ft. Supreme)
Dit nummer is erg kaal, dan heb ik het over de beat. Maar ik begrijp volkomen waardoor de beat zo kaal is: de ge-wel-di-ge raps moeten in het middelpunt van de belangstelling staan. De raps op deze tracks vind ik werkelijk te dope. Ik heb het vooral over de flow van Big Rocko aka Rock. Die flow is simpelweg geniaal. Ook Supreme flowt super lekker op deze track. Super dope nummer vind ik die niet gehaat moet worden omdat de beat kaal is ofzo.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 14:30 uur
Mooie dingen. Atmosphere en Deltron 3030
en dan ook nog eens fraaie nummers van Mobb en Onyx. Ik doe mijn petje af hoor
.
en dan ook nog eens fraaie nummers van Mobb en Onyx. Ik doe mijn petje af hoor
.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 16:10 uur
Inderdaad mooie dingen.
Ik heb niet eens Blamegame op mijn versie! :O
Die remix van Mobb Deep is wel hard btw
Ik heb niet eens Blamegame op mijn versie! :O
Die remix van Mobb Deep is wel hard btw

0
geplaatst: 1 juni 2009, 19:32 uur
net pas ontdekt, echt vette track. Maar nu ik hem zo hoor had ik hem wel wat hoger verwacht hehe.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 22:07 uur
Heltah Skeltah is atijd dope, ik ga Magnum Force binnekort is checken.
Die van Onyx kende ik nog niet, straat. JFK 2 LAX en 4th Chamber zijn natuurlijk vette classics en zouden bij mij nog wat hoger komen te staan.
Die van Onyx kende ik nog niet, straat. JFK 2 LAX en 4th Chamber zijn natuurlijk vette classics en zouden bij mij nog wat hoger komen te staan.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 12:38 uur
230 50 Cent - Ghetto Qu'Ran
Prachtig nummer van 50 cent’s oude periode. Velen kennen dit nummer wel, dit is de reden dat 50 cent in 2000(dacht ik) werd beschoten en met 9 kogels belaagd werd. De reden? In dit nummer haalt hij uit naar een hele hoop mensen. De beat is erg mooi en 50 rapt geweldig op dit nummer. Een van de beste van het nooit uitgebrachte Power of The Dollar.
229 Originoo Gunn Clappaz – Danjer
OGC’s debuut album Da Storm is een ge-wel-dig album
. Dit nummer dus ook. De sfeer is lekker duister. Ik krijg bij veel tracks op Da Storm een soort beeld van me van ’s nachts op het strand (komt misschien door de cover, die dat namelijk ook afbeeld). De raps op dit nummer zijn goed, vooral die van Starang Wondah, een erg underrated MC.
228 Malicious – Streets Won’t Let Me Chill
Dit nummer kent niemand (behalve R&P, want ik heb hem die gestuurd). Ik kocht deze eens voor 1 euro op vinyl. En de B-side (dit nummer dus) vond ik meteen geweldig
. De productie is erg goed en klinkt fris en erg fijn. Malicious is een gemiddelde rapper maar met een goeie flow en leuke lyrics.
227 Black Moon - Black Smiff-N-Wessun (ft. Smiff – N – Wessun)
Dit nummer is van Black Moon’s geweldige debuutalbum Enta Da Stage. De productie is super grauw en boom bap. En de lyrics zijn ruff neck en hardcore. Geweldig dus.
226 Demigodz – Empire Strikes Back
Ik weet niet of dit een officiële release is, maar dat hij super vet is weet ik wel. Zoals de titel al doet vermoeden word er gerapt op een productie met een bekende Star Wars sample (Darth Vader theme). De clean version heeft nog wat grappige Star Wars geluidjes er tussen door. De Mc’s zijn dope maar vooral de beat is geniaal.
225 Cypress Hill - Roll It Up Light It Up Smok...
Als je dat groene spul rookt, moet je het op dit nummer doen. Wat een geweldig dromerig, bedwelmend en duister nummer. B-Real rapt geweldig op dit nummer en erg effectief als je van de wereld bent. Geweldige track.
224 Atmosphere – Heavy Metal (ft. Extreme)
Dit nummer staat op HeadShots Vol. 6: Industrial Warfare. Helaas klinken niet alle songs op dat album zo. Deze heeft dat typische jaren ’90 USA-underground sfeer. Een duistere klassieke vioolsample en de snoeiharde drums. Hoe Extreme invalt als de echte beat invalt vind ik super.
223 K-Otix - My Life [Alter Ego] Parts 1-3
Dit nummer bestaat eigenlijk uit 3 nummers. Alle 3 met super mooie beats. De eerste is typisch K-Otix, de tweede is dreigend en de derde is gewoon keihard en duister. Puik werk van The Are
, en ook van de MC’s Damien Randle en Micah MIC.
222 Deep Puddle Dynamics – Where The Wild Things Are
Deep Puddle Dynamics bestaat uit Slug, DoseOne, Sole en Alias. Slug kennen de meesten wel, DoseOne is een nerdy mafketel en de rest zijn gewoon dope MC’s. Slug rapt erg goed op dit nummer, net zoals de rest. DoseOne heeft een hele hoge stem en rare manier van rappen, maar op zo’n vreemde, duistere en harde beat klinkt hij erg dope.
221 Screwball - On the Real (ft. Havoc & Cormega)
Screwball (helaas niet erg gewaardeerd hier), is een erg dope groep MC’s. Dit nummer ken ik al erg lang. De productie van Marley Marl is erg mooi en vreemd. Havoc is dope, maar vooral Cormega rapt erg goed op deze track.
Prachtig nummer van 50 cent’s oude periode. Velen kennen dit nummer wel, dit is de reden dat 50 cent in 2000(dacht ik) werd beschoten en met 9 kogels belaagd werd. De reden? In dit nummer haalt hij uit naar een hele hoop mensen. De beat is erg mooi en 50 rapt geweldig op dit nummer. Een van de beste van het nooit uitgebrachte Power of The Dollar.
229 Originoo Gunn Clappaz – Danjer
OGC’s debuut album Da Storm is een ge-wel-dig album
. Dit nummer dus ook. De sfeer is lekker duister. Ik krijg bij veel tracks op Da Storm een soort beeld van me van ’s nachts op het strand (komt misschien door de cover, die dat namelijk ook afbeeld). De raps op dit nummer zijn goed, vooral die van Starang Wondah, een erg underrated MC. 228 Malicious – Streets Won’t Let Me Chill
Dit nummer kent niemand (behalve R&P, want ik heb hem die gestuurd). Ik kocht deze eens voor 1 euro op vinyl. En de B-side (dit nummer dus) vond ik meteen geweldig
. De productie is erg goed en klinkt fris en erg fijn. Malicious is een gemiddelde rapper maar met een goeie flow en leuke lyrics.227 Black Moon - Black Smiff-N-Wessun (ft. Smiff – N – Wessun)
Dit nummer is van Black Moon’s geweldige debuutalbum Enta Da Stage. De productie is super grauw en boom bap. En de lyrics zijn ruff neck en hardcore. Geweldig dus.
226 Demigodz – Empire Strikes Back
Ik weet niet of dit een officiële release is, maar dat hij super vet is weet ik wel. Zoals de titel al doet vermoeden word er gerapt op een productie met een bekende Star Wars sample (Darth Vader theme). De clean version heeft nog wat grappige Star Wars geluidjes er tussen door. De Mc’s zijn dope maar vooral de beat is geniaal.
225 Cypress Hill - Roll It Up Light It Up Smok...
Als je dat groene spul rookt, moet je het op dit nummer doen. Wat een geweldig dromerig, bedwelmend en duister nummer. B-Real rapt geweldig op dit nummer en erg effectief als je van de wereld bent. Geweldige track.
224 Atmosphere – Heavy Metal (ft. Extreme)
Dit nummer staat op HeadShots Vol. 6: Industrial Warfare. Helaas klinken niet alle songs op dat album zo. Deze heeft dat typische jaren ’90 USA-underground sfeer. Een duistere klassieke vioolsample en de snoeiharde drums. Hoe Extreme invalt als de echte beat invalt vind ik super.
223 K-Otix - My Life [Alter Ego] Parts 1-3
Dit nummer bestaat eigenlijk uit 3 nummers. Alle 3 met super mooie beats. De eerste is typisch K-Otix, de tweede is dreigend en de derde is gewoon keihard en duister. Puik werk van The Are
, en ook van de MC’s Damien Randle en Micah MIC. 222 Deep Puddle Dynamics – Where The Wild Things Are
Deep Puddle Dynamics bestaat uit Slug, DoseOne, Sole en Alias. Slug kennen de meesten wel, DoseOne is een nerdy mafketel en de rest zijn gewoon dope MC’s. Slug rapt erg goed op dit nummer, net zoals de rest. DoseOne heeft een hele hoge stem en rare manier van rappen, maar op zo’n vreemde, duistere en harde beat klinkt hij erg dope.
221 Screwball - On the Real (ft. Havoc & Cormega)
Screwball (helaas niet erg gewaardeerd hier), is een erg dope groep MC’s. Dit nummer ken ik al erg lang. De productie van Marley Marl is erg mooi en vreemd. Havoc is dope, maar vooral Cormega rapt erg goed op deze track.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 15:57 uur
Cormega krijgt eindelijk weer eens love. En natuurlijk 50 Cents Ghetto Qu'ran maakt z'n cameo. Fijne lijst, maar dat was te verwachten. Ik vind hier telken
steeds stiekem een aantal "hidden" gems.
steeds stiekem een aantal "hidden" gems.
* denotes required fields.