Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2009, 17:42 uur
Ghetto Qu'Ran is zo'n geweldig nummer
50 Cent op zijn best. En dat nummer van Atmosphere kende ik niet, erg dope track
.
50 Cent op zijn best. En dat nummer van Atmosphere kende ik niet, erg dope track
.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 19:35 uur
Ik vind DoseOne ook dope, vooral op Deep Puddle Theme Song.
Ik update misschien vandaag nog ik was vandaag in A'dam de hele dag
Ik update misschien vandaag nog ik was vandaag in A'dam de hele dag
0
geplaatst: 3 juni 2009, 22:34 uur
Rhythm & Poetry schreef:
50 Cent op zijn best..
50 Cent op zijn best.. Dat refrein is wel echt fking slecht

0
geplaatst: 4 juni 2009, 14:08 uur
@JLjuju Ik raad je Soul on Ice aan. Dat album is zo duister en geeft je een geweldige sfeer.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 14:39 uur
Ja Kill ik heb dat album maar ik heb hem nooit geluisterd
.
Ik ken Nature of The Threat en dat vond ik nogal een eng nummer ahhah.
maargoed as we continue on:
220 Chino XL – It's My World
Chino XL heb ik niet veel mee, ik weet alleen dat hij een erg goede rapper schijnt te zijn. Op deze track laat die dat erg goed zien. De beat is ook echt mijn stijl. Soort duister/dramatische feeling.
Erg dope nummer.
219 Rap P – Send Shots At Ya (ft. Rooser)
Rap P alweer, met dat goeie onbekende album. Ik vind dit nummer het beste nummer, omdat de combinatie rap/reggae me erg goed valt. Het refrein vind ik erg dope en ook de raps. De productie is lekker en de vibe ook.
218 Eminem - The Way I Am
Lekker duister nummer door Eminem uit zijn goeie tijd. Dit nummer komt van The Marshall Matters LP, en is een van de beste nummers op die CD. De beat is erg duister en Eminem rapt geweldig goed. De clip is ook geweldig.
217 Big Shug - Play It
Dit nummer is geweldig
. De productie door DJ Premier is geniaal en erg mooi. Big Shug doet lekker z’n ding en rapt erg goed vind ik. Het refrein vind ik ook erg fijn. Een 2 jaar oude classic dit.
216 Busta Rhymes - Everything Remains Raw
Van Busta’s debuutalbum The Coming uit 1996. Busta rapt hier op een geweldig grappige manier. Op deze track vooral
. Het altijd schreeuwerig uitbrengen van sommige woorden vind ik echt dope. De beat is lekker hardcore en de sample vind ik erg mooi zelfs.
215 Gang Starr - Make Em Pay
Dit geweldige nummer komt van het nog geweldigere album Moment of Truth. De beat is heerlijk dramatisch en de raps vind ik erg dope. Een van de dopeste tracks van een van de dopeste albums.
Ook dit nummer ken ik al erg lang btw. Is nog uit de begintijd van mijn hip-hop carrière
214 Screwball - F.A.Y.B.A.N
F.A.Y.B.A.N staat voor Fuck All You Bitch Ass Niggas, mooie afkorting dus. De beat is produced by Premo en die is geweldig
. De raps vind ik ook erg dope, gewoon super track dus
.
213 Gang Starr - Just To Get A Rep
Weer Gang Starr, maar dan met een track met een nog groter Classic-gehalte. De beat is erg funky en chill, en Guru verteld een mooi verhaal over een gast die er alles aan doet op een grotere reputatie in de straten te krijgen. Super track, die ik ondekte in de begintijd van mijn hip-hop carriere, again.
212 Capone-N-Noreaga - Parole Violators (ft. Havoc & Tragedy)
Deze track is (aan de drums/stijl etc. te horen) door Havoc geproduceerd. De beat is lekker vreemd en dope. Met Havoc in het refrein en een dope verse van Tragedy is dit nummer de beste van The War Report vind ik. Erg dope nummer met een erg lange houdbaarheidsdatum.
211 Eminem - Lose Yourself
Dit nummer is erg lang mijn lievelingslied geweest in 2002. Nog speciaal op CD single gekocht. Nu vind ik het nummer nog steeds tering vet, maar ik heb ‘m wat te vaak geluisterd denk ik. De beat is absoluut geniaal en zo ook Eminem’s rappen. Een echte classic track waarvan ik nu eigenlijk denk dat ie wel een paar plaatsen hoger verdiend.
210 2pac - All Eyez On me
Een van de beste nummers van 2pac. Dit nummer ken ik ook al langer dan ik het zelf kan herinneren.
De beat is op de zelfde sample als Nas’ Street Dreams, en ze zijn uit hetzelfde jaar. Dus wie jat nu van wie? Anyways, het boeit me niet, want ook al vind ik Nas eigenlijk de laatste tijd een dopere rapper, dit nummer is 10 keer vetter dan Street Dreams. De raps van 2pac zijn zoals gewoonlijk friggin’ dope en zo is het refrein
.
.Ik ken Nature of The Threat en dat vond ik nogal een eng nummer ahhah.
maargoed as we continue on:
220 Chino XL – It's My World
Chino XL heb ik niet veel mee, ik weet alleen dat hij een erg goede rapper schijnt te zijn. Op deze track laat die dat erg goed zien. De beat is ook echt mijn stijl. Soort duister/dramatische feeling.
Erg dope nummer.
219 Rap P – Send Shots At Ya (ft. Rooser)
Rap P alweer, met dat goeie onbekende album. Ik vind dit nummer het beste nummer, omdat de combinatie rap/reggae me erg goed valt. Het refrein vind ik erg dope en ook de raps. De productie is lekker en de vibe ook.
218 Eminem - The Way I Am
Lekker duister nummer door Eminem uit zijn goeie tijd. Dit nummer komt van The Marshall Matters LP, en is een van de beste nummers op die CD. De beat is erg duister en Eminem rapt geweldig goed. De clip is ook geweldig.
217 Big Shug - Play It
Dit nummer is geweldig
. De productie door DJ Premier is geniaal en erg mooi. Big Shug doet lekker z’n ding en rapt erg goed vind ik. Het refrein vind ik ook erg fijn. Een 2 jaar oude classic dit.216 Busta Rhymes - Everything Remains Raw
Van Busta’s debuutalbum The Coming uit 1996. Busta rapt hier op een geweldig grappige manier. Op deze track vooral
. Het altijd schreeuwerig uitbrengen van sommige woorden vind ik echt dope. De beat is lekker hardcore en de sample vind ik erg mooi zelfs. 215 Gang Starr - Make Em Pay
Dit geweldige nummer komt van het nog geweldigere album Moment of Truth. De beat is heerlijk dramatisch en de raps vind ik erg dope. Een van de dopeste tracks van een van de dopeste albums.
Ook dit nummer ken ik al erg lang btw. Is nog uit de begintijd van mijn hip-hop carrière

214 Screwball - F.A.Y.B.A.N
F.A.Y.B.A.N staat voor Fuck All You Bitch Ass Niggas, mooie afkorting dus. De beat is produced by Premo en die is geweldig
. De raps vind ik ook erg dope, gewoon super track dus
.213 Gang Starr - Just To Get A Rep
Weer Gang Starr, maar dan met een track met een nog groter Classic-gehalte. De beat is erg funky en chill, en Guru verteld een mooi verhaal over een gast die er alles aan doet op een grotere reputatie in de straten te krijgen. Super track, die ik ondekte in de begintijd van mijn hip-hop carriere, again.
212 Capone-N-Noreaga - Parole Violators (ft. Havoc & Tragedy)
Deze track is (aan de drums/stijl etc. te horen) door Havoc geproduceerd. De beat is lekker vreemd en dope. Met Havoc in het refrein en een dope verse van Tragedy is dit nummer de beste van The War Report vind ik. Erg dope nummer met een erg lange houdbaarheidsdatum.
211 Eminem - Lose Yourself
Dit nummer is erg lang mijn lievelingslied geweest in 2002. Nog speciaal op CD single gekocht. Nu vind ik het nummer nog steeds tering vet, maar ik heb ‘m wat te vaak geluisterd denk ik. De beat is absoluut geniaal en zo ook Eminem’s rappen. Een echte classic track waarvan ik nu eigenlijk denk dat ie wel een paar plaatsen hoger verdiend.
210 2pac - All Eyez On me
Een van de beste nummers van 2pac. Dit nummer ken ik ook al langer dan ik het zelf kan herinneren.
De beat is op de zelfde sample als Nas’ Street Dreams, en ze zijn uit hetzelfde jaar. Dus wie jat nu van wie? Anyways, het boeit me niet, want ook al vind ik Nas eigenlijk de laatste tijd een dopere rapper, dit nummer is 10 keer vetter dan Street Dreams. De raps van 2pac zijn zoals gewoonlijk friggin’ dope en zo is het refrein
.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 16:52 uur
Chino XL is zeker een goede rapper. Eminem lose yourself en The Way I Am zijn beide tekstuele juweeltjes. All Eyez On me heb ik veel geluistert.
Voor Soul on Ice is niets te vrezen. Op tekstueel gebied is dat album het beste wat Hardcore rap te bieden heeft. Nature of Threat vind ik niet eens het beste nummer. Er blijft genoeg over.
Voor Soul on Ice is niets te vrezen. Op tekstueel gebied is dat album het beste wat Hardcore rap te bieden heeft. Nature of Threat vind ik niet eens het beste nummer. Er blijft genoeg over.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 17:16 uur
Inderdaad, twee goede nummers van Eminem. Lose Yourself stond ook in mijn top 500
. Just To Get A Rap is natuurlijk ook van geweldige schoonheid
.
. Just To Get A Rap is natuurlijk ook van geweldige schoonheid
.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 17:23 uur
Dramatisch? Vind het tamelijk vrolijk en geeft een positieve feeling.
0
Mb.
geplaatst: 4 juni 2009, 18:05 uur
Leuke topics zijn dit. Over het algemeen deel ik je smaak niet zo, maar desondanks zitten er een paar juweeltjes tussen. Voor het hebben van deze in je lijst..
..ben je sowieso al een held.
JLjuju schreef:
462 MC Breed - Ain't No Future In Yo Frontin'
Ik ken niet veel nummers van deze man. Helaas pas overleden. Maar dit nummer is een banger. Lekkere westcoast productie met gewoon een goed feestgehalte. R.I.P MC Breed.
462 MC Breed - Ain't No Future In Yo Frontin'
Ik ken niet veel nummers van deze man. Helaas pas overleden. Maar dit nummer is een banger. Lekkere westcoast productie met gewoon een goed feestgehalte. R.I.P MC Breed.
..ben je sowieso al een held.

0
geplaatst: 4 juni 2009, 19:30 uur
Thank you thank you 
En ja MJ ik vind Make Em Pay best dramatisch hoor, niet dramatisch dat je ervan gaat huilen ofzo. De sfeer is weer niet te beschrijven zoals op veel nummers van Gang Starr.

En ja MJ ik vind Make Em Pay best dramatisch hoor, niet dramatisch dat je ervan gaat huilen ofzo. De sfeer is weer niet te beschrijven zoals op veel nummers van Gang Starr.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 12:14 uur
Om even goed uit te komen, nu 9 nummers.
209 Shadowz In Da Dark – Shadow Boxing
Heerlijk vrij duister nummer. Dit is een erg onbekende groep die ik ook maar heel perongeluk tegen kwam. Ze klinken hardcore en duister, en dat is mijn stijl dus. De raps zijn dope en zo ook de beat dus.
208 Dred Scott - They Don't Know
En daar hebben we Dred Scott weer. Met zijn dope album Breakin’ Combs. Dred Scott is een goede story teller en hier verteld hij hoe dope hij is, en dat in een verhaal. En dat op een erg dope funky beat en een leuk refrein is dit een zeer geslaagd nummer
.
207 Shadowz In Da Dark – Final Chapter
Shadowz In Da Dark weer. Dit nummer is nog duisterder
. De beat is erg hardcore en dope, net als de MC’s alweer. Gewoon weer een super dope onbekende underground joint.
206 Big Noyd - All Pro(ft. Prodigy & Infamous Mobb)
Big Noyd is een close affiliate van Mobb Deep, die op veel van hun nummers meerapte. Hij heeft ook een solocarrière, met als debuut het super dope album Episodes Of A Hustla (no.3 in mijn top 10). Dit nummer is vrij kaal op het begin, maar begint steeds meer dope samples te krijgen naar verloop van het nummer. De raps zijn ook dope en de beat is natuurlijk weer van the one and only Havoc
205 Gang Starr - As I Read My S-A
Gang Starr maar weer. Het beste DJ/Rapper duo allertijden. Dit nummer is heerlijk funky en geeft je een goed gevoel. De raps worden natuurlijk gebracht door Gifted Unlimited Rhymes Universal, en die zijn weer eens “_O_”. Een echte Classic met de hoofdlettert C.
204 2pac - Me Against The World
Het album Me Against The World van 2pac is zijn beste album ooit. Dit nummer is geniaal enzo
203 CunninLynguists – Caved In (ft. Cee-Lo Green)
Prachtig nummer van CunninLynguists
. De sample is zo lekker catchy, dat hij het zelfs erg goed zou doen op TV deze zomer. Maar daar streven deze mannen gelukkig (of eigenlijk ook wel helaas) niet naar
. De raps zijn super en zo is het refrein. Heerlijk zomernummer.
202 Sound Scientists - Save Hip-Hop
Deze groep is ook zo onbekend als de echte naam van De Zangeres Zonder Naam. Ik heb 2 nummers van hun en ze zijn alle 2 meer dan geweldige genialiteit. De sfeer op dit nummer is onbeschrijfelijk.
De raps zijn erg goed en met een vet onderwerp. Maar vooral die beat is geniaal.
201 ICF - Now Or Never
Weer zo’n onbekende Underground groep: ICF (dat volgens mij staat voor In Control Forever).
En weer is het een erg duister nummer met diepe basses en harde drums. De beat doet wat aan een Mobb Deep productie denken. En die is super vet
. De raps gaan over het overleven op de straten, en dat is altijd interessant.
209 Shadowz In Da Dark – Shadow Boxing
Heerlijk vrij duister nummer. Dit is een erg onbekende groep die ik ook maar heel perongeluk tegen kwam. Ze klinken hardcore en duister, en dat is mijn stijl dus. De raps zijn dope en zo ook de beat dus.
208 Dred Scott - They Don't Know
En daar hebben we Dred Scott weer. Met zijn dope album Breakin’ Combs. Dred Scott is een goede story teller en hier verteld hij hoe dope hij is, en dat in een verhaal. En dat op een erg dope funky beat en een leuk refrein is dit een zeer geslaagd nummer
.207 Shadowz In Da Dark – Final Chapter
Shadowz In Da Dark weer. Dit nummer is nog duisterder
. De beat is erg hardcore en dope, net als de MC’s alweer. Gewoon weer een super dope onbekende underground joint.206 Big Noyd - All Pro(ft. Prodigy & Infamous Mobb)
Big Noyd is een close affiliate van Mobb Deep, die op veel van hun nummers meerapte. Hij heeft ook een solocarrière, met als debuut het super dope album Episodes Of A Hustla (no.3 in mijn top 10). Dit nummer is vrij kaal op het begin, maar begint steeds meer dope samples te krijgen naar verloop van het nummer. De raps zijn ook dope en de beat is natuurlijk weer van the one and only Havoc

205 Gang Starr - As I Read My S-A
Gang Starr maar weer. Het beste DJ/Rapper duo allertijden. Dit nummer is heerlijk funky en geeft je een goed gevoel. De raps worden natuurlijk gebracht door Gifted Unlimited Rhymes Universal, en die zijn weer eens “_O_”. Een echte Classic met de hoofdlettert C.
204 2pac - Me Against The World
Het album Me Against The World van 2pac is zijn beste album ooit. Dit nummer is geniaal enzo
203 CunninLynguists – Caved In (ft. Cee-Lo Green)
Prachtig nummer van CunninLynguists
. De sample is zo lekker catchy, dat hij het zelfs erg goed zou doen op TV deze zomer. Maar daar streven deze mannen gelukkig (of eigenlijk ook wel helaas) niet naar
. De raps zijn super en zo is het refrein. Heerlijk zomernummer.202 Sound Scientists - Save Hip-Hop
Deze groep is ook zo onbekend als de echte naam van De Zangeres Zonder Naam. Ik heb 2 nummers van hun en ze zijn alle 2 meer dan geweldige genialiteit. De sfeer op dit nummer is onbeschrijfelijk.
De raps zijn erg goed en met een vet onderwerp. Maar vooral die beat is geniaal.
201 ICF - Now Or Never
Weer zo’n onbekende Underground groep: ICF (dat volgens mij staat voor In Control Forever).
En weer is het een erg duister nummer met diepe basses en harde drums. De beat doet wat aan een Mobb Deep productie denken. En die is super vet
. De raps gaan over het overleven op de straten, en dat is altijd interessant.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 12:44 uur
Ken van dit lijstje alleen nummer 203, 204 & 205 --> die zijn sowiso al super. De rest allemaal even geluisterd en klinkt vrij duister allemaal. Wel leuk om allemaal nieuwe shit te checken via je lijstje
. Vooral Save Hip-Hop is een erg nice nummer.
. Vooral Save Hip-Hop is een erg nice nummer.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 13:33 uur
Ik ken je stijl nu wel een beetje en er staan weer sterke nummers tussen. Dat jij naar CunninLynguists luistert is voor mij wel een grote, maar aangename verrassing
.
.
0
Mb.
geplaatst: 7 juni 2009, 14:16 uur
Leuk lijstje, waarvan ik alleen 203, 204, 205 en 208 kon. Mmm, ben normaal nooit zo gecharmeerd van 2pac maar Me Against The World is toch wel een geweldige track eigenlijk. 

0
geplaatst: 7 juni 2009, 16:11 uur
Bedankt voor de reacties 
Dit was idd een lijstje met meer onbekende shits.
Misschien dat ik dalijk weer 10 post, aangezien ik een aantal dagen niks heb gepost.

Dit was idd een lijstje met meer onbekende shits.
Misschien dat ik dalijk weer 10 post, aangezien ik een aantal dagen niks heb gepost.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 16:38 uur
Volgens mij is JLjuju er zojuist achter gekomen dat hij 11 nummers te kort komt
.
.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 16:56 uur
Nee hoor het was een vergissing
Die 11 had ik in een andere bestand
Die 11 had ik in een andere bestand

0
geplaatst: 7 juni 2009, 17:26 uur
200 Outerspace - Angels Of Death (ft. Immortal Technique)
Dit nummer is zo vet. Meer heb ik er niet over te zeggen. Hij is vrij duister, maar ook weer niet. De raps zijn geniaal, vooral Immortal Technique laat zich van zijn beste kant zien. De beat is erg dope, en vooral in het refrein is het gewoon “_O_”
199 Atmosphere - The Outernet
Atmospheres album Overcast! was een super album. Vol met harde beats met meestal duistere samples. Dit is zo'n nummer. Ant produceerd hier een puik staaltje hip-hop. De hoge viool en andere duisterheid geeft me een vet gevoel, dat nog eens vetter word als je hem ’s nachts luisterd. Slug rapt zoals gewoonlijk erg goed op dit nummer. Super track.
198 Rawcotiks - Going All Out
Rawcotiks is weer een onbekende rapformatie uit the US. Ze maken Indie hip-hop, dat betekend dat ze vaak mooie beats hebben en goede lyrics. Dit is weer een voorbeeld van een mooie beat. Een prachtige sample die perfect gebruikt word. De raps spreken me zeer aan.
197 Gang Starr - My Advice 2 You
Prachtig nummer van een prachtig album (Moment Of Truth). Dit nummer heeft een dramatisch tintje en de raps vind ik erg mooi en geven een positief gevoel. Vooral die beat vind ik super.
196 Double Life - Revolutions
Weer zo'n onbekende hip-hop groep (ja we zijn nu effe in de onbekende hip-hop afdeling beland).
De beat is kaal, maar dat vind ik dat het juist zo mooi maakt. Een mooie pianoloop en een MC die ik voel. De raps zijn goed en gaan over dingen die me aanspreken.
195 One Deep - Crime Stories
De beat van dit nummer is zo dope. Weer een onbekende rapper uit de ondergrond. De productie is heerlijk en heeft een dope sfeer. Niet duister ofzo, maar gewoon onbeschrijfelijk.
De raps zijn dope van de rapper maar vooral die productie is magisch.
194 Jemini the Gifted One - Scars And Pain
Dit nummer ontdekte ik door R&P geloof ik. En ik vond hem meteen super vet
. Heerlijk hardcore nummer met een dikke en mooie beat. Die gitaarloop die op de achtergrond speelt is zo dope. Geeft een heel eigen sfeer aan het nummer. Jemini is een erg goeie rapper, die op dit nummer zijn talent eens goed laat horen.
193 Mobb Deep - Don't Be A Follower
Nu even wat bekenders. We komen dichterbij de 1, dus komen we dichterbij Mobb Deep, die we dus nog wel vaker gaan zien, als we ze nog niet vaak genoeg gezien hebben. Dit nummer heeft zo'n @!#!( vette sample. Op dit nummer is alleen Prodigy te horen, maar aan de sample te horen is dit Havoc's Productiewerk. Het klinkt ook als een nummer vanuit het nieuwe millennium. Ik vind dit een meer dan geslaagd nummer, super dope zelfs.
192 Cormega - Fallen Soldiers
Cormega is een erg onderschatte MC uit Queensbridge. Hij bezit veel lyricaal talent, en dat weten zijn producers ook, dus geven ze hem beats als deze
. Een heerlijk emotionele beat die gesampled is van Wet Willie - Beggars Song. Cormega rapt over zijn vrienden die helaas niet meer op deze aardkloot leven, en de tribute is goed gelukt.
191 Immortal Technique - Dance With The Devil
Iedereen kent dit nummer wel. De beat is alvast prachtig, maar de raps van Immortal Technique!! Goeie God, dat zien we niet vaak. Dit track geeft me gewoon kippenvel elke keer als ik 'm luister. Een dikke vette Classic.
Dit nummer is zo vet. Meer heb ik er niet over te zeggen. Hij is vrij duister, maar ook weer niet. De raps zijn geniaal, vooral Immortal Technique laat zich van zijn beste kant zien. De beat is erg dope, en vooral in het refrein is het gewoon “_O_”
199 Atmosphere - The Outernet
Atmospheres album Overcast! was een super album. Vol met harde beats met meestal duistere samples. Dit is zo'n nummer. Ant produceerd hier een puik staaltje hip-hop. De hoge viool en andere duisterheid geeft me een vet gevoel, dat nog eens vetter word als je hem ’s nachts luisterd. Slug rapt zoals gewoonlijk erg goed op dit nummer. Super track.
198 Rawcotiks - Going All Out
Rawcotiks is weer een onbekende rapformatie uit the US. Ze maken Indie hip-hop, dat betekend dat ze vaak mooie beats hebben en goede lyrics. Dit is weer een voorbeeld van een mooie beat. Een prachtige sample die perfect gebruikt word. De raps spreken me zeer aan.
197 Gang Starr - My Advice 2 You
Prachtig nummer van een prachtig album (Moment Of Truth). Dit nummer heeft een dramatisch tintje en de raps vind ik erg mooi en geven een positief gevoel. Vooral die beat vind ik super.
196 Double Life - Revolutions
Weer zo'n onbekende hip-hop groep (ja we zijn nu effe in de onbekende hip-hop afdeling beland).
De beat is kaal, maar dat vind ik dat het juist zo mooi maakt. Een mooie pianoloop en een MC die ik voel. De raps zijn goed en gaan over dingen die me aanspreken.
195 One Deep - Crime Stories
De beat van dit nummer is zo dope. Weer een onbekende rapper uit de ondergrond. De productie is heerlijk en heeft een dope sfeer. Niet duister ofzo, maar gewoon onbeschrijfelijk.
De raps zijn dope van de rapper maar vooral die productie is magisch.
194 Jemini the Gifted One - Scars And Pain
Dit nummer ontdekte ik door R&P geloof ik. En ik vond hem meteen super vet
. Heerlijk hardcore nummer met een dikke en mooie beat. Die gitaarloop die op de achtergrond speelt is zo dope. Geeft een heel eigen sfeer aan het nummer. Jemini is een erg goeie rapper, die op dit nummer zijn talent eens goed laat horen. 193 Mobb Deep - Don't Be A Follower
Nu even wat bekenders. We komen dichterbij de 1, dus komen we dichterbij Mobb Deep, die we dus nog wel vaker gaan zien, als we ze nog niet vaak genoeg gezien hebben. Dit nummer heeft zo'n @!#!( vette sample. Op dit nummer is alleen Prodigy te horen, maar aan de sample te horen is dit Havoc's Productiewerk. Het klinkt ook als een nummer vanuit het nieuwe millennium. Ik vind dit een meer dan geslaagd nummer, super dope zelfs.
192 Cormega - Fallen Soldiers
Cormega is een erg onderschatte MC uit Queensbridge. Hij bezit veel lyricaal talent, en dat weten zijn producers ook, dus geven ze hem beats als deze
. Een heerlijk emotionele beat die gesampled is van Wet Willie - Beggars Song. Cormega rapt over zijn vrienden die helaas niet meer op deze aardkloot leven, en de tribute is goed gelukt.191 Immortal Technique - Dance With The Devil
Iedereen kent dit nummer wel. De beat is alvast prachtig, maar de raps van Immortal Technique!! Goeie God, dat zien we niet vaak. Dit track geeft me gewoon kippenvel elke keer als ik 'm luister. Een dikke vette Classic.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 17:28 uur
Wat een fraaie update zeg, twee fantastische IT tracks, een heerlijk Atmosphere nummer en dan ook nog het fraaie Fallen Soldiers. Wat te denken van Scars and Pain?
Kortom: komt dat zien, komt dat zien, de top 500 van JLjuju.
Kortom: komt dat zien, komt dat zien, de top 500 van JLjuju.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 17:45 uur
Dance with the Devil, is een briljant nummer!! Scars and Pain blijf ik ook een classic track vinden 

0
geplaatst: 8 juni 2009, 20:13 uur
Tijd voor een nieuwe updeet:
190 Cyne – First Person
De nummer 1 van R&P’s top 500. Hij zal het dus niet met me eens zijn dat deze zo laag staat.
Maar het nummer is toch wel erg geniaal. De beat is lekker warm met die heerlijke sample (die ik helaas niet origineel ken), en dan die super raps van CYNE. Gewoon een heel erg dope nummer dus.
189 Gorillaz - Clint Eastwood
Geniaal nummer. Hier hoorde Del Tha Funkee Homosapien nog bij Gorillaz zeg maar. De beat is erg lekker en heeft veel variatie. Del’s raps zijn erg goed en het refrein is ook super dope om lekker mee te brullen.
188 Originoo Gunn Clappaz – X-Unknown
Weer een nummer van het geweldige Da Storm. Dit nummer klinkt lekker hardcore maar toch ook erg origineel . De raps zijn gewoon dope, maar vooral de beat is echt heerlijk, en geeft een erg goed gevoel, vooral als je hem 's nachts luisterd.
187 Dred Scott - The Story
Geweldig nummer
. Het beste nummer van Breakin’ Combs. Een lekkere funky beat met al te bekende drumbreak (Skull Snaps – It’s A New Day). Dred Scott kan goed storytellen en hij verteld over zijn belevenissen. Je zit geboeid te luisteren naar wat hij zegt, en dat op zo’n geweldig leuke beat is het gewoon genieten.
186 Big Noyd - Recognize & Realize (Part 1) (ft. Prodigy)
Episode of A Hustla weer. Waar we wel meer van gaan tegenkomen deze top 500… Prodigy doet weer mee rappend samen met Rapper N.O.Y.D en natuurlijk weer Havoc achter de beat. Die erg vreemd is, maar naarmate de track verder gaat steeds duisterder word. Met dat hoge gezang en die rare maar duistere sample
.
185 Rawcotiks - Hardcore Hip-Hop
Zoals de titel al doet vermoeden: dit is Hardcore Hip-hop. Produced by the one and only DJ Premier! De beat is dus erg hard en rauw. De tja, ik weet niet wat het is-sample past erg goed bij het geheel en die KRS-One sample ook.
184 Cunninlynguists - Thugged Out Since Cub Scouts
Heerlijk nummer. De accordion sample is erg goed gebruikt en de sfeer is fantastisch. De raps btw zijn ook heel erg dope. Alle 3 de rappers zijn super vet.
183 Papoose - Respect My Hustle
Papoose alweer. De sample The Impressions - This Love's for Real is super goed gebruikt, er is een hele dope productie van gemaakt die echt voel. En dat word ook nog eens dik onderstreept door Papoose die erg gevoeling rapt op zo’n gevoelige beat. Super nummer.
182 Onyx – Slam
Nu effe wat meer de rauwe kant op. Och ja, waarom niet meteen het toppunt van geweld en rauwheid: Onyx. Dit nummer is toch wel een van de beste nummers van Onyx. De lekker harde en rauwe beat en het super refrein + raps is een en al rawness. Ik vind vooral Fredro en Sticky’s verse erg dope, maar die van Sonsee mag er ook zeker zijn.
181 Prodigy – Basics
Vrij onbekend nummer van P. Hij staat op The Piece Maker van Tony Touch uit 2000. De beat gaat erg terug in de tijd met de duister-achtige pianoloop en de viool achtig iets. De raps van Prodigy zijn erg dope ook nog eens.
---- Youtube bitched dus linkjes update ik straks ----
190 Cyne – First Person
De nummer 1 van R&P’s top 500. Hij zal het dus niet met me eens zijn dat deze zo laag staat.
Maar het nummer is toch wel erg geniaal. De beat is lekker warm met die heerlijke sample (die ik helaas niet origineel ken), en dan die super raps van CYNE. Gewoon een heel erg dope nummer dus.
189 Gorillaz - Clint Eastwood
Geniaal nummer. Hier hoorde Del Tha Funkee Homosapien nog bij Gorillaz zeg maar. De beat is erg lekker en heeft veel variatie. Del’s raps zijn erg goed en het refrein is ook super dope om lekker mee te brullen.
188 Originoo Gunn Clappaz – X-Unknown
Weer een nummer van het geweldige Da Storm. Dit nummer klinkt lekker hardcore maar toch ook erg origineel . De raps zijn gewoon dope, maar vooral de beat is echt heerlijk, en geeft een erg goed gevoel, vooral als je hem 's nachts luisterd.
187 Dred Scott - The Story
Geweldig nummer
. Het beste nummer van Breakin’ Combs. Een lekkere funky beat met al te bekende drumbreak (Skull Snaps – It’s A New Day). Dred Scott kan goed storytellen en hij verteld over zijn belevenissen. Je zit geboeid te luisteren naar wat hij zegt, en dat op zo’n geweldig leuke beat is het gewoon genieten.186 Big Noyd - Recognize & Realize (Part 1) (ft. Prodigy)
Episode of A Hustla weer. Waar we wel meer van gaan tegenkomen deze top 500… Prodigy doet weer mee rappend samen met Rapper N.O.Y.D en natuurlijk weer Havoc achter de beat. Die erg vreemd is, maar naarmate de track verder gaat steeds duisterder word. Met dat hoge gezang en die rare maar duistere sample
.185 Rawcotiks - Hardcore Hip-Hop
Zoals de titel al doet vermoeden: dit is Hardcore Hip-hop. Produced by the one and only DJ Premier! De beat is dus erg hard en rauw. De tja, ik weet niet wat het is-sample past erg goed bij het geheel en die KRS-One sample ook.
184 Cunninlynguists - Thugged Out Since Cub Scouts
Heerlijk nummer. De accordion sample is erg goed gebruikt en de sfeer is fantastisch. De raps btw zijn ook heel erg dope. Alle 3 de rappers zijn super vet.
183 Papoose - Respect My Hustle
Papoose alweer. De sample The Impressions - This Love's for Real is super goed gebruikt, er is een hele dope productie van gemaakt die echt voel. En dat word ook nog eens dik onderstreept door Papoose die erg gevoeling rapt op zo’n gevoelige beat. Super nummer.
182 Onyx – Slam
Nu effe wat meer de rauwe kant op. Och ja, waarom niet meteen het toppunt van geweld en rauwheid: Onyx. Dit nummer is toch wel een van de beste nummers van Onyx. De lekker harde en rauwe beat en het super refrein + raps is een en al rawness. Ik vind vooral Fredro en Sticky’s verse erg dope, maar die van Sonsee mag er ook zeker zijn.
181 Prodigy – Basics
Vrij onbekend nummer van P. Hij staat op The Piece Maker van Tony Touch uit 2000. De beat gaat erg terug in de tijd met de duister-achtige pianoloop en de viool achtig iets. De raps van Prodigy zijn erg dope ook nog eens.
---- Youtube bitched dus linkjes update ik straks ----
0
geplaatst: 8 juni 2009, 20:17 uur
Dat jij uberhaupt First Person erin hebt staan vind ik al een
waard
. Daarnaast is de track van Gorillaz geweldig en ken ik heel veel tracks nog niet
.
En Juju ik had begrepen dat jij je voornamelijk laat inspireren door dit topic, klopt dat?
waard
. Daarnaast is de track van Gorillaz geweldig en ken ik heel veel tracks nog niet
.En Juju ik had begrepen dat jij je voornamelijk laat inspireren door dit topic, klopt dat?
0
geplaatst: 8 juni 2009, 20:20 uur
Nee dat klopt helemaal niet, hoe kom je erbij.
ik zal wel weer stemmen dan
ik zal wel weer stemmen dan
0
geplaatst: 10 juni 2009, 08:21 uur
Nu niet verzaken Juju, anders haal je het niet voor je naar Amerika gaat.
0
geplaatst: 10 juni 2009, 09:18 uur
Clint Eastwood
Die track kon ik eerst helemaal kapot luisteren. Gewoon een jeugdsentiment.
Die track kon ik eerst helemaal kapot luisteren. Gewoon een jeugdsentiment.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 10 juni 2009, 17:16 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Wat de beste man zegt.
* denotes required fields.