Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2010, 18:50 uur
5. Tower of Power - Pocketful of Soul

Afkomstig van het album: Oakland Zone (2003)
Hier te beluisteren
Swingt als een tiet en nog steeds running and live! Ja, live van topniveau. Retestrak, retegoed!

Afkomstig van het album: Oakland Zone (2003)
Hier te beluisteren
Swingt als een tiet en nog steeds running and live! Ja, live van topniveau. Retestrak, retegoed!
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 11:02 uur
Heb al een paar dagen niet gereageerd, maar wat een mooie keuzes weer!
Allemaal bekende nummers voor mij, behalve die laatste, want die cd van T.O.P heb ik (nog) niet.
Overigens vind ze een live-band pur sang, dus de reguliere cd's wat minder interessant, maar dit nummer is wel lekker.
Allemaal bekende nummers voor mij, behalve die laatste, want die cd van T.O.P heb ik (nog) niet.
Overigens vind ze een live-band pur sang, dus de reguliere cd's wat minder interessant, maar dit nummer is wel lekker.
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 20:21 uur
4. Stevie Wonder - Higher Ground
Afkomstig van het album: Innervisions (1973)
Één van mijn favoriete artiesten is Stevie Wonder en ik kon het toch niet laten om hem in deze lijst te zetten.
Echt funk maakt deze man natuurlijk niet, maar ik heb dan wel één van zijn meest funky nummers uitgezocht.
Afkomstig van het album: Innervisions (1973)
Één van mijn favoriete artiesten is Stevie Wonder en ik kon het toch niet laten om hem in deze lijst te zetten.
Echt funk maakt deze man natuurlijk niet, maar ik heb dan wel één van zijn meest funky nummers uitgezocht.
0
geplaatst: 8 oktober 2010, 09:47 uur
3. Cymande - Dove
Afkomstig van het album: Cymande (1973)
Tien minuten lange funkorgie van één van de allerbeste funkbands ooit
!
Afkomstig van het album: Cymande (1973)
Tien minuten lange funkorgie van één van de allerbeste funkbands ooit
!
0
geplaatst: 8 oktober 2010, 11:28 uur
2 hele fraaie keuzes weer!
Ben erg benieuwd naar de top 2
James Brown en The Meters?????????????
Ben erg benieuwd naar de top 2

James Brown en The Meters?????????????
0
geplaatst: 8 oktober 2010, 18:24 uur
Damn, twee regelrechte klassiekers!
(oftewel: Dove zou het toch moeten zijn!)
Ook erg benieuwd naar de laatste twee!
(oftewel: Dove zou het toch moeten zijn!)Ook erg benieuwd naar de laatste twee!
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 10:26 uur
2. James Brown - Funky Drummer
Afkomstig van het album: In the Jungle Groove (1986)
Gaat jeroentjuhh gelijk krijgen? De eerste is in ieder geval goed: James Brown.
Er is voor mij natuurlijk geen funklijst zonder deze man.
Afkomstig van het album: In the Jungle Groove (1986)
Gaat jeroentjuhh gelijk krijgen? De eerste is in ieder geval goed: James Brown.
Er is voor mij natuurlijk geen funklijst zonder deze man.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 11:10 uur
James Brown was degene aan wie ik nog twijfelde 
Over dit nummer: een fantastisch nummer van een geweldige cd, die in de collectie van iedere funkliefhebber echt niet mag ontbreken naar mijn mening!
Hij staat niet voor niets ook zo hoog in mijn funky 45

Over dit nummer: een fantastisch nummer van een geweldige cd, die in de collectie van iedere funkliefhebber echt niet mag ontbreken naar mijn mening!
Hij staat niet voor niets ook zo hoog in mijn funky 45

0
geplaatst: 9 oktober 2010, 19:25 uur
JB!!! Waarschijnlijk een van de vaakst gesamplede nummers!
Ik zou het niet erg vinden mocht voor de nummer 1 jeroentjuhh ook gelijk krijgen...
Ik zou het niet erg vinden mocht voor de nummer 1 jeroentjuhh ook gelijk krijgen...
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 11:53 uur
Op een mooi zonnige zondag is hier mijn nummer 1 (vervelend als mensen goed kunnen raden)
1. The Meters - It Ain't No Use
Afkomstig van het album: Rejuvenation (1974)
The Meters en funk gaan voor mij hand in hand. Een geweldige band die mij vooral met hun krachtige en strakke drums hebben weten te pakken. Het album waar dit nummer opstaat is topniveau en dit is hun beste nummer.
1. The Meters - It Ain't No Use
Afkomstig van het album: Rejuvenation (1974)
The Meters en funk gaan voor mij hand in hand. Een geweldige band die mij vooral met hun krachtige en strakke drums hebben weten te pakken. Het album waar dit nummer opstaat is topniveau en dit is hun beste nummer.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 12:24 uur
Je bent ook een beetje te voorspelbaar
Een geweldig nummer van 1 van de beste bands ooit
Bedankt nog voor je mooie lijst!
Zou er nog animo van iemand zijn om zo'n lijst te maken? Laten we het hopen!
Een geweldig nummer van 1 van de beste bands ooit

Bedankt nog voor je mooie lijst!
Zou er nog animo van iemand zijn om zo'n lijst te maken? Laten we het hopen!
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 13:30 uur
Bedankt voor deze mooie lijst, Reijersen!
Heb d'r veel mooie dingen uit gehaald, en ook ik hoop op nog een nieuwe lijst van iemand!
Heb d'r veel mooie dingen uit gehaald, en ook ik hoop op nog een nieuwe lijst van iemand!

0
geplaatst: 10 oktober 2010, 15:06 uur
Ik wilde net vandaag eens gaan kijken hoe het ging in de 45 van Reijersen. Ik sla het topic meestal over omdat ik niet altijd zin en tijd heb om te luisteren (bijv omdat er al wat anders op staat), en je moet er toch even voor gaan zitten. Blijkt dat we nu net bij nummer 1 zijn. Ik ga me bijna schuldig voelen, maar ik ben streng: Mume moet geen werk worden. Neemt niet weg dat ik het toch wel jammer vind dat ik hier niet eerder ben tussen gekropen met een klein blijk van waardering. Ik zie dat ikzelf zelfs nog ter sprake ben gekomen (bij Harlem River Drive - goede koop!)
Hoewel ik qua funk lang niet altijd op een lijn zit met reijersen (hij duidelijk meer van de oldschool dan ik), staan er toch geweldig veel mooie platen in deze lijst. Een mooie funkdwarsdoosnede van de soulabums van de week zie ik zo weer langskomen, en het ziet er toch naar uit dat Holy Ghost van de Barkays toch een soort van gezamenlijke funkfavoriet is (die zou ook in mijn 45- lijst kunnen staan zeg maar).
Reijersen maakte feitelijk ook een artiestenlijst. Met naast de grote iconen in soul/funk ook persoonlijke artiestenfavorieten van mij aangetroffen: War en MFSB. MFSB heb ik dit jaar gekocht en War had ik bijna een keer Soulalbum van de week gemaakt.
Mooie numer 1 van de Meters, een album dat ik ook heb leren kennen uit het Soulalbum topic, en waar ik nog steeds tevreden mee ben.
Hoewel ik qua funk lang niet altijd op een lijn zit met reijersen (hij duidelijk meer van de oldschool dan ik), staan er toch geweldig veel mooie platen in deze lijst. Een mooie funkdwarsdoosnede van de soulabums van de week zie ik zo weer langskomen, en het ziet er toch naar uit dat Holy Ghost van de Barkays toch een soort van gezamenlijke funkfavoriet is (die zou ook in mijn 45- lijst kunnen staan zeg maar).
Reijersen maakte feitelijk ook een artiestenlijst. Met naast de grote iconen in soul/funk ook persoonlijke artiestenfavorieten van mij aangetroffen: War en MFSB. MFSB heb ik dit jaar gekocht en War had ik bijna een keer Soulalbum van de week gemaakt.
Mooie numer 1 van de Meters, een album dat ik ook heb leren kennen uit het Soulalbum topic, en waar ik nog steeds tevreden mee ben.
0
Mb.
geplaatst: 10 oktober 2010, 17:09 uur
Het is een prachtige lijst geworden, Reijersen. Ik heb een klein beetje hetzelfde als sq, in die zin dat ik er niet altijd even veel tijd en zin voor heb, maar ik moet bij deze zeggen dat het ook komt omdat jij zo snel zo veel heb geplaatst. Uiteindelijk heb ik toch alles geluisterd en een paar mooie nummers ontdekt. Vooral het nummer van Amp Fiddler en Bar-Keys staan me nog bij. Toffe nummer 1 ook. Daar ga ik sowieso nog achteraan!
Ik ben nu bezig met het samenstellen van mijn eigen Funky 45 lijst (die weer een hele andere insteek heeft dat die van Reijersen bijvoorbeeld, maar dat maakt dit topic denk ik ook zo leuk) en ik zal iedereen eventjes een PM'je sturen als die klaar is. Dan kunnen we weer lekker verder gaan.
Ik ben nu bezig met het samenstellen van mijn eigen Funky 45 lijst (die weer een hele andere insteek heeft dat die van Reijersen bijvoorbeeld, maar dat maakt dit topic denk ik ook zo leuk) en ik zal iedereen eventjes een PM'je sturen als die klaar is. Dan kunnen we weer lekker verder gaan.

0
geplaatst: 10 oktober 2010, 22:28 uur
Bedankt voor alle leuke reacties iedereen 
Hier nog even de gehele lijst:
1 . The Meters - It Ain't No Use
2 . James Brown - Funky Drummer
3 . Cymande - Dove
4 . Stevie Wonder - Higher Ground
5 . Tower of Power - Pocketful of Soul
6 . Headhunters - God Make Me Funky
7 . Sly & the Family Stone - Brave & Strong
8 . Booker T. & the MG's - Soul Dressing
9 . War - Four Cornered Room
10 . Graham Central Station - Entrow
11 . Allen Toussaint - Goin' Down
12 . Baby Huey & the Baby Sitters - Hard Times
13 . Wynder K. Frog - Green Door
14 . Rare Earth - Get Ready
15 . The Bar-Kays - Holy Ghost
16 . 100 Proof (Aged in Soul) - Backtrack
17 . Wilson Pickett - Engine Number 9
18 . Harlem River Drive - Idle Hands
19 . MFSB - T.S.O.P.
20 . Little Richard - Nuki Suki
21 . 24-Carat Black - Mothers Day
22 . Shuggie Otis - Aht Uh Mi Hed
23 . Malone & Barnes and Spontaneous Simplicity - Warp Ten
24 . Sir Joe Quarterman & Free Soul - (I Got) So Much Trouble In My Mind
25 . Maceo Parker - Pass the Peas
26 . Lou Johnson - Rock Me Baby
27 . The Gaturs ft. Willie Tee - Get Up
28 . Cyril Neville - Gossip
29 . Howard Tate - 8 Days on the Road
30 . Counts - Magic Ride
31 . Jimmy Norman - Gangster of Love, Pts. 1 & 2
32 . Charles Wright & the 103rd Street Rhythm Band - I Got Love
33 . Edwin Starr - Funky Music Sho Nuff Turns Me On
34 . Baby Charles - Time Wasting
35 . Tony Alvon & the Belairs - Sexy Coffee Pot
36 . Sharon Jones & the Dap Kings - My Man is a Mean Man
37 . Clarence Carter - Snatching in Back
38 . TSU Tornadoes - Getting the Corners
39 . Black Haze Express - Won't Nobody Listen
40 . Junior Mance - Don't Cha Hear Me Callin' to Ya
41 . Amp Fiddler - If You Can't Get Me Off Your Mind
42 . The Memphis Horns - Soul Bowel
43 . Eddie Harris - Live Right Now
44 . Little Sister -Stanga
45 . Remy Shand - Rocksteady

Hier nog even de gehele lijst:
1 . The Meters - It Ain't No Use
2 . James Brown - Funky Drummer
3 . Cymande - Dove
4 . Stevie Wonder - Higher Ground
5 . Tower of Power - Pocketful of Soul
6 . Headhunters - God Make Me Funky
7 . Sly & the Family Stone - Brave & Strong
8 . Booker T. & the MG's - Soul Dressing
9 . War - Four Cornered Room
10 . Graham Central Station - Entrow
11 . Allen Toussaint - Goin' Down
12 . Baby Huey & the Baby Sitters - Hard Times
13 . Wynder K. Frog - Green Door
14 . Rare Earth - Get Ready
15 . The Bar-Kays - Holy Ghost
16 . 100 Proof (Aged in Soul) - Backtrack
17 . Wilson Pickett - Engine Number 9
18 . Harlem River Drive - Idle Hands
19 . MFSB - T.S.O.P.
20 . Little Richard - Nuki Suki
21 . 24-Carat Black - Mothers Day
22 . Shuggie Otis - Aht Uh Mi Hed
23 . Malone & Barnes and Spontaneous Simplicity - Warp Ten
24 . Sir Joe Quarterman & Free Soul - (I Got) So Much Trouble In My Mind
25 . Maceo Parker - Pass the Peas
26 . Lou Johnson - Rock Me Baby
27 . The Gaturs ft. Willie Tee - Get Up
28 . Cyril Neville - Gossip
29 . Howard Tate - 8 Days on the Road
30 . Counts - Magic Ride
31 . Jimmy Norman - Gangster of Love, Pts. 1 & 2
32 . Charles Wright & the 103rd Street Rhythm Band - I Got Love
33 . Edwin Starr - Funky Music Sho Nuff Turns Me On
34 . Baby Charles - Time Wasting
35 . Tony Alvon & the Belairs - Sexy Coffee Pot
36 . Sharon Jones & the Dap Kings - My Man is a Mean Man
37 . Clarence Carter - Snatching in Back
38 . TSU Tornadoes - Getting the Corners
39 . Black Haze Express - Won't Nobody Listen
40 . Junior Mance - Don't Cha Hear Me Callin' to Ya
41 . Amp Fiddler - If You Can't Get Me Off Your Mind
42 . The Memphis Horns - Soul Bowel
43 . Eddie Harris - Live Right Now
44 . Little Sister -Stanga
45 . Remy Shand - Rocksteady
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 23:37 uur
Goed gedaan, Reijersen!
Dat de nummer 1 niet echt verrassend is, maakt 'm zeker niet minder mooi!
Ook in jouw lijst weer wat leuke dingen leren kennen (die What It Is compilatie schaf ik me zeker nog eens aan).
Ik kijk al uit naar de lijst van Mb. (die wordt sowieso fresh
) en mss later tijd voor de newschool van sq ??
Dat de nummer 1 niet echt verrassend is, maakt 'm zeker niet minder mooi! Ook in jouw lijst weer wat leuke dingen leren kennen (die What It Is compilatie schaf ik me zeker nog eens aan).
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 02:21 uur
kemm schreef:
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 10:34 uur
Mooie keuzes, toch enkele nieuwe songs leren kennen. btw Dove rules 

0
geplaatst: 21 oktober 2010, 18:36 uur
Mb. gaf aan met een lijstje bezig te zijn. Je moet 'm niet zo afjagen. 

0
Mb.
geplaatst: 6 november 2010, 16:13 uur
Enfin, het heeft even geduurd, maar de lijst is klaar! Ik heb alle nummers gecontroleerd op YouTube en ik zal vanavond nr. 45 posten. Enkel nr. 9 en nr. 41 stonden niet op YouTube, dus daar moet ik nog vervanging voor zorgen (helaas
). Ik zal een moderator een pm'tje geven om de naam te veranderen. Dan ga ik vanavond echt van start met een introductie van wat je kan verwachten en uiteraard nr. 45!
). Ik zal een moderator een pm'tje geven om de naam te veranderen. Dan ga ik vanavond echt van start met een introductie van wat je kan verwachten en uiteraard nr. 45!
0
Mb.
geplaatst: 6 november 2010, 21:17 uur
Het is weer zover; een nieuwe Funky 45 gaat van start! Het is ditmaal aan mij om deze te verzorgen. Misschien is het daarom wel zo geplaatst om een kleine introductie te geven. Allereerst een stukje over mijzelf. Ik ben een jonge student met een liefde voor drie genres: Hip-Hop, Soul en Funk. Eerstgenoemde was mijn eerste en stiekem nog steeds mijn voornaamste liefde, maar Soul heb ik altijd met me meegedragen. Waar Soul is, is ook Funk. En toch kwam de echte waardering voor Funk pas veel later, maar door o.a. MusicMeter en een select maar actief clubje leden heb ik hierin veel ontdekt.
Nu wat meer over de lijst zelf. Het is een mengelmoes geworden; een beetje zoals mijn zoektocht in de muziek als geheel. Het gaat van hot naar her. Nu zit er zeker wel een lijn in de lijst, maar er komen geheid verschillende kleuren en klanken naar voren. Zo gaan we van latin uit de jaren 70' naar swingende Hip-Hop uit de 90'ies. In dit opzicht wordt het een ander lijstje dat voorgaande houders van de Funky 45, maar vrees niet, het blijft allemaal uiterst funky. Of eigenlijk fon-key fon-key, zoals we in het funks zeggen. Aan de hand van anekdotes over de muziek, maar ook over mijzelf in relatie tot de muziek hoop ik jullie te gaan vermaken. Sta er voor open en zet het geluid zo hard mogelijk. Geniet.
Nr. 45: Joseph Henry - Who's The King? (1998).
We beginnen met deze knaller van Joseph Henry. Ik wilde enthousiast beginnen, dus ik heb 'm stiekem een paar plaatsjes hoger gezet. Want zeg nou zelf; word je hier niet blij van? Alleen al de regel "I got the motion. Bigger than oceans!" doet glimlachen. En niet enkel om de foutheid ervan. Joseph weet het te brengen met energie en overtuiging. Het nummer wordt in mijn mening namelijk grotendeels gedragen door Joseph, want de instrumentatie op zich is niet eens zo heel indrukwekkend. Het schijnt dat de beste man er zoveel energie in had gestoken, dat hem het zweten uitbrak en dat de woorden niet meer in de juiste volgorde uit zijn mond kwamen. Hij hield echter vol en begon te improviseren. Zuchtend, puffend, maar nog altijd met evenveel energie. Zo is het nummer ontstaan. Hij is inmiddels overleden aan kanker. Daptone Records - van Sharon Jones, ja - heeft deze 45" echter opnieuw uitgebracht en een deel van de opbrengst gaat volgens mij naar een kankerfonds in Amerika. Goede muziek voor een goed doel, wat wil je nog meer? Het blijft een koning. C'mon now. You know it. HORNS!

Nu wat meer over de lijst zelf. Het is een mengelmoes geworden; een beetje zoals mijn zoektocht in de muziek als geheel. Het gaat van hot naar her. Nu zit er zeker wel een lijn in de lijst, maar er komen geheid verschillende kleuren en klanken naar voren. Zo gaan we van latin uit de jaren 70' naar swingende Hip-Hop uit de 90'ies. In dit opzicht wordt het een ander lijstje dat voorgaande houders van de Funky 45, maar vrees niet, het blijft allemaal uiterst funky. Of eigenlijk fon-key fon-key, zoals we in het funks zeggen. Aan de hand van anekdotes over de muziek, maar ook over mijzelf in relatie tot de muziek hoop ik jullie te gaan vermaken. Sta er voor open en zet het geluid zo hard mogelijk. Geniet.
Nr. 45: Joseph Henry - Who's The King? (1998).
We beginnen met deze knaller van Joseph Henry. Ik wilde enthousiast beginnen, dus ik heb 'm stiekem een paar plaatsjes hoger gezet. Want zeg nou zelf; word je hier niet blij van? Alleen al de regel "I got the motion. Bigger than oceans!" doet glimlachen. En niet enkel om de foutheid ervan. Joseph weet het te brengen met energie en overtuiging. Het nummer wordt in mijn mening namelijk grotendeels gedragen door Joseph, want de instrumentatie op zich is niet eens zo heel indrukwekkend. Het schijnt dat de beste man er zoveel energie in had gestoken, dat hem het zweten uitbrak en dat de woorden niet meer in de juiste volgorde uit zijn mond kwamen. Hij hield echter vol en begon te improviseren. Zuchtend, puffend, maar nog altijd met evenveel energie. Zo is het nummer ontstaan. Hij is inmiddels overleden aan kanker. Daptone Records - van Sharon Jones, ja - heeft deze 45" echter opnieuw uitgebracht en een deel van de opbrengst gaat volgens mij naar een kankerfonds in Amerika. Goede muziek voor een goed doel, wat wil je nog meer? Het blijft een koning. C'mon now. You know it. HORNS!

0
geplaatst: 7 november 2010, 10:50 uur
Een nieuwe lijst
!!!!!!!!
En dan nog een hele fijne opener ook nog
, erg lekker nummer.
Ben erg benieuwd naar de rest en hoop weer veel mooie dingen te ontdekken!
!!!!!!!!En dan nog een hele fijne opener ook nog
, erg lekker nummer.Ben erg benieuwd naar de rest en hoop weer veel mooie dingen te ontdekken!
0
geplaatst: 7 november 2010, 13:27 uur
Enorm leuk dat je dieper ingaat op de nummers! Altijd fijn leesvoer, van die onbekende weetjes. 
Dat improviseren geeft de echte sfeer weer! Helemaal niks fout aan nonsens-one-liners. Het is een groot deel van de charme.
Meteen al een mooie ontdekking, dit eerste nummer!

Dat improviseren geeft de echte sfeer weer! Helemaal niks fout aan nonsens-one-liners. Het is een groot deel van de charme.
Meteen al een mooie ontdekking, dit eerste nummer!

0
Mb.
geplaatst: 8 november 2010, 14:58 uur
Bedankt voor de reacties. Blijf ook vooral zo (leuk) reageren. Dat stimuleert. Heb je wat toe te voegen aan een anekdote of kan je bijvoorbeeld relateren aan een verhaal, schuw jezelf niet om het te posten. Dat maakt dit topic alleen maar interactiever en beter!
Leuk dat je dit opmerkt, kemm! Het kost op zich best wat tijd om een goed stukje neer te zetten en hoewel ik het leuk vind om te doen, maakt het feit dat het stukje gelezen wordt het des te leuker.
PS: In de vroege avond zal ik nr. 44 plaatsen. Een bekend nummer, ditmaal.
kemm schreef:
Enorm leuk dat je dieper ingaat op de nummers! Altijd fijn leesvoer, van die onbekende weetjes.
Leuk dat je dit opmerkt, kemm! Het kost op zich best wat tijd om een goed stukje neer te zetten en hoewel ik het leuk vind om te doen, maakt het feit dat het stukje gelezen wordt het des te leuker.
PS: In de vroege avond zal ik nr. 44 plaatsen. Een bekend nummer, ditmaal.

0
Mb.
geplaatst: 8 november 2010, 19:12 uur
Nr. 44: Roy Ayers - Hey Uh-What You Say Come On! (1976).
Ik leerde voor het eerst kennis maken met de muziek van Roy Ayers nu zeker al zo'n tweetal jaar geleden via Vice City Stories. Ik heb het nu over een game in de reeks van GTA; een videospel voor de echte leek. Afgestemd op de virtuele zender 'Vice City for Lovers' (
) reed ik daar op mijn té toffe motor door Vice City, op zoek naar de boeven. Speelde ik er niet zelf één, vraagt kemm zich nu af. Dat, lieve lezers, laten we natuurlijk in het midden. Hoe het ook zij, stiekeme toppertjes als Mary Jane van Rick James en Love T.K.O. van Teddy Pendergrass kwamen voorbij, maar vooral de evergreen Everybody Loves the Sunshine van - jawel - Roy Ayers had mijn aandacht. Uitstekend gekozen voor de sfeerimpressie van Vice City, gebaseerd op het zonnige Miami. Gretig als ik was ben ik snel achter het gelijknamige album gegaan. Een vermakelijke plaat zo bleek, want naast het titelnummer als topper stond deze Hey Uh-What You Say Come On erop. Een heerlijke warme bas vormt de basis, hoewel je dit bijna zou vergeten door al het andere muzikale geweld. Het scanderen van de kreet blijft natuurlijk het langst bij. Ik kreeg het voor lange tijd niet uit mijn hoofd. Nu jij ook niet. Graag gedaan, hoor! 
Ik leerde voor het eerst kennis maken met de muziek van Roy Ayers nu zeker al zo'n tweetal jaar geleden via Vice City Stories. Ik heb het nu over een game in de reeks van GTA; een videospel voor de echte leek. Afgestemd op de virtuele zender 'Vice City for Lovers' (
) reed ik daar op mijn té toffe motor door Vice City, op zoek naar de boeven. Speelde ik er niet zelf één, vraagt kemm zich nu af. Dat, lieve lezers, laten we natuurlijk in het midden. Hoe het ook zij, stiekeme toppertjes als Mary Jane van Rick James en Love T.K.O. van Teddy Pendergrass kwamen voorbij, maar vooral de evergreen Everybody Loves the Sunshine van - jawel - Roy Ayers had mijn aandacht. Uitstekend gekozen voor de sfeerimpressie van Vice City, gebaseerd op het zonnige Miami. Gretig als ik was ben ik snel achter het gelijknamige album gegaan. Een vermakelijke plaat zo bleek, want naast het titelnummer als topper stond deze Hey Uh-What You Say Come On erop. Een heerlijke warme bas vormt de basis, hoewel je dit bijna zou vergeten door al het andere muzikale geweld. Het scanderen van de kreet blijft natuurlijk het langst bij. Ik kreeg het voor lange tijd niet uit mijn hoofd. Nu jij ook niet. Graag gedaan, hoor! 
* denotes required fields.